Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota nelkku 4.  (Luettu 22570 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #90 : 02.07.22 - klo:17:31 »
1944 tietänee tästä porukasta enempi sotimisista, vaikka enhän tiedä ainakin opettaja pena on ollut vallankumousaallon keskellä ja vielä Afrikassa, josta täällä Euroopassa kovasti sodittiin ja melkein itsekkin tein terroritekoja ja pienempiä tein.

Pooh taas sekosin ajatuksineni.

Siis sotimisista tästä, kun täällä menossa, tosiahan on menossa kaiken aikaa muuallakin, kuten Israelin rajat, Etiopian rajat ja Afrikassa ties missä ainakin Länsi Afrikassa.

Nykyään kaikki poikkee siitä, kun olin lapsi ja radikaali, nykyään saa tietoa paljon muualtakin kuin muutamalta lähteeltä, kuten nuoruudessani.

Nykynuoret kyllä enempi vaan nössöjä- ne ei kuten itsekkään nuorena kantaa ottavana osaa katsella isoa kuvaa.

Joku käännös sodassa tulisi tapahtua.
Joku iso maailmaa koskeva konsertti jossa jengi vaatii sotaa loppumaan ja se tapahtuu !!
N
Nyt jengi tuntuu olevan kädettömiä.
Mun nuoruudessa ei kyselty vaan vaikutettiin ja uskottiin terrorismiin ja punk vaikuttamiseen.




Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #91 : 02.07.22 - klo:18:06 »
Ainakin opettaja Pena on ollut vallankumousaallon keskellä ja vielä Afrikassa.

50-luvun Lounais-Afrikassa, jolloin vietin siellä lapsuuttani, ei vielä ollut mitään ’vallankumousaaltoa’. Koulutettu väestö vasta alkoi olla yhteiskunnallisesti tiedostavaa. Enhän minä alle yhdeksänvuotiaana siitä mitään tiennyt. Kun maa muutti nimensä Namibiaksi ja kävi SWAPO:n johdolla vapaustaistelua, seurasin tilannetta koulupoikana ja opiskelijana. Vähän ennen maan itsenäistymistä kävin Namibiassa. Silloin tilannetta ratkottiin pikemminkin neuvottelupöydissä kuin sotimalla.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #92 : 02.07.22 - klo:20:51 »
Wou sama sota oli käynnissä ja mun nuoruudessani SWABO oli ihan nuoria tyyppejä kuin minä.
Siis maailmaa tiedostavia nuoria.

Ihan penan nuoruudessa me käytiin ideologista sotaa ja oltiin puolta tai toista.
No olinhan alakoululainen tai siis no joku, kun alettiin vaatimaan kantaa öö Namibian sodasta, vaikka muistan monta muiuta sotaa siltä ajalta.

No kakarahan olin, mutta se vallankumous aalto kesti jokusen vuotta, että luulisin Herran muistavan.

No jos ei niin kivat soujellulle laopsuudelle ja rakkaudelle, niin mustilta kuin valkoisilta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #93 : 02.07.22 - klo:23:54 »
Wou!Sama sota oli käynnissä ja mun nuoruudessani. SWAPO oli ihan nuoria tyyppejä kuten minä.

Missä olet swapolaisia tavannut? Muistatko nimiä?

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #94 : 06.07.22 - klo:05:43 »
Eilen Lapualla pamahti taas.  Pride-tapahtuman takia kirjaston eteisessä 'Putkireiska-pommi'.

Eilen Lahdessa, Heinolassa,ja Nastolassa pamahti myös iltapäivällä. Se oli Hawk-hävittäjä, joita lentelee nyt Päijät-Hämeen taivaalla.

Setan ja Naton merkeissä tapahtuu. Pitääkö olla huolissaan ? :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #95 : 07.07.22 - klo:18:04 »
Missä olet swapolaisia tavannut? Muistatko nimiä?

Tapasin heitä Tavastian edessä ja sitten kirjeenvaihdossa.

En muista nimiä, mutta he olivat täällä jollain solidaarius tapaamisella, itte en ole niin intelektuel juttelemaan livenä, niin ystäväni edes mennyt Sakari Vuolle  hoiti puhumiset ja mä tytöille silmän iskemiset.

Ei edes muistiinpanoja enään ole tuolta ajalta.
Varmaan kun oikein etsisin tuon ajan Suomi vierailut, niin voisi löytyä oliko viiden hengen porukka.
Se oli radikaalia aikaa.

Oli ennen aikaa kun isomaha Mara kävi neuvotteluja.
Niiden nuorten palo oli käsinkosketeltavaa, varmaan heistä tuli ministereitä Namibiaan.
Mielellään ottaisin yhteyttä.

Pelättiin Sakarin kanssa juteltua heidän kanssa, kun Sakarilla ja mulla joitain juttuja Neuvostoliittoon ja pelättiin, että ollaan jossain rekisterissa kohta ja ei päästä Neuvostojen valtoihin.

Aika mennyt ei minusta ole ohi.
Samaa vaikuttamista vielä aion vanhoilla päivillä saaada aikaan kuin nuorena.

Tapasin yhden juutalaisen mummelin ja kysyin, että miten sulla menee kun ikääkin on, no vähän muuteltua, kun en nyt muista sanasta sanaan.
No hän, käännän lastenkirjaa ja on keskusteluja ja menoja sinne tänne.
Mummossa oli enempi virtaa ja älliä vanhoilla päivillä kuin kahdessa 20 vuotiaassa.
Pitänee ryhdistäytyä.

Pena sinä ja minä emme ole vanhoja vaikuttamaan.
Kauan ollaan ehkä eletty, mutta taistelu jatkuu.



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #96 : 07.07.22 - klo:18:08 »
sakke oli kiva kaveri. ikävä kun meni niin nuorena.
Oli jonkun sortin ihmelapsi.

Itä saksaankin meillä oli joku pikku juttu.

Ikävää kun ne jotka vaikuttaa eturintamassa vastaan pahaa, niin ne piru vie ensimmäisinä.

Ukrainassa lähti nuori matemaatikko nero.

Joku on sanonut, että sodassa jostain syystä kuolee ne parhaat ensin.
Ittekin ajattelen, että niin se menee?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #97 : 07.07.22 - klo:18:55 »
Ukrainan sodasta , pitääkö tähän lisätä mantra mitä jengi toistaa, et Slava Ukrain, geroi slava.
Kunnia Ukrainalle, kunnia sankareille !
No mantra toistettu, niin jengi alkaa olemaan sotaväsymystä täynnä.
Enään ei hetkauta mikään ja jengi vaan antaa koneiston jyrää ja porukan kuolla.?

Yhden lentäjän tiedän Boriksen Ukrainasta ja hän ihan hervottomassa tilassa.
Yritän hälle selittää, että kuollaan tässä kaikki, älä pelkää.
Hän vaan, et vastustaja on vahva.
No onhan kyllä, mutta kerrankos tässä kuollaan, kunhan kuollaan oikean asian Jumalan edessä asian edestä.

No ukko ihan hermoraunio, pitänee yrittää Bentsin kautta saada kaverille lomaa, vaikka tulla kylpylään Suomeen mun kanssa.

En tiedä sota alkaa olla vailla suuren yleisön jotain tekoa.
Tuuntuu, et kaikki vaan odottaa, että taivaasta tulee jotain ja asiat muuttuu.

Huh ja en ole mikään sanomaan mitään terapeuttista kenellekkään.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #98 : 07.07.22 - klo:19:36 »
Voinko lohduttaa kuin Amerikkalainen pappi, että tappamisesi on ok, taistelette hyvän asian puolesta.

Näin huononanikin kristittynä en nyt enään tiedä.

Nuorena radikaalina olisin stempannut tappamaan vihollinen,
Nyt en oikein tiedä mitä sanoa pojille. Paras, että annan löylyt, uimaan ja grilaus ja juopottelu, mutta en ole sama mies kun nuorena. Herno menee kun uskonto tuli seko9ittamaan mun selkeet ajatukset.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #99 : 07.07.22 - klo:19:45 »
Nyt tarvitsisi 1944 tervettä järkeä ja harkintaa ja hänen aina viisaita ajatuksiaan.

Kai se niin on, että niinkuin 1944 on joitain miehiä valittu vaikeisiin aikoihin sanomaan se järjen sana_?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #101 : 07.07.22 - klo:21:00 »
Kuulehan, en enää tällä iällä halua esiintyä minkäänlaisen tietäjän asemassa. Televisiossa ja lehdissä on asianmukiset kirjoittajat, niitä itsekin seuraan.

Ukrainan sota on täysin Venäjän aloittama. En armahda kansaa siten, että vain Putin olisi syyllinen. Pitäisi maassa olla pitkässä juoksussa sen verran älliä, että demokratiaan pyrkisivät.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #102 : 14.07.22 - klo:13:04 »
1944 varmasti noin on.

Venäjähän sodan aloitti, mutta kyllähän Azov rykmentti tai joku vaikutti sodan alkamiseen.
He natsi tai siis uus natsi jengi ampui pusikoista venäläisiä ja Putinilla alkoi menemään hermot ja valitti ja valitti, mutta Zelensky otti kokaiinia, siis vähät välitti ja juhli.
Luuli kai, että maan tapa ja antoi olla konfliktin.

No sitten alkoi nokittelu ja Venäjä tietysti oli Maidan kapinastakin kireenä ja alue politiikka ja ties mitä.

Ukraina olisi voinut hoitaa asian paremmin, kuten Suomi, jos jotain mätää esitetään muualta, niin se tutkitaan ja vaikutetaan asiaan. Näin ei käynyt Ukrainassa.

Ukrainan puolta silti sodassa olen, kun Putin yli reagoi asiaan, mutta ei ole sota mustaa ja valkoista, ei koskaan.
------------------

Itelläni on cooleja kavereita joka hemmetin puolilta maailmaa, kun en enään ole kuin nuori ja ehdoton ja jos jotain tajusin, niin kauhea meteli. Nykyään tajuan, et asioihin kaikkiin vaikka olet oikeassa olet kannata vaikuttaa.

1944 Majuri, niin nostan hatun edessäsi ja kumarran.
Nykyään mulla nuoria kavereita töissä, kun luulee, et ne tietää kaiken kaikestas.
Tee jotain peltisepän hommaa ja katon, et ei toi tuu onnistumaan, mutta en sano mitään, kun nuoret tietää kaikesta kai9ken, no kundi sit mokaa ja mä et, ihan hyvä idea vaikka ei toiminnutkaan.
Annan tilaa, nuorena kauhee pakko ottaa kantaa kaikkeen.

https://www.youtube.com/watch?v=kp6w-i5znag&list=RDGMEMQ1dJ7wXfLlqCjwV0xfSNbA&index=2
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #103 : 14.07.22 - klo:13:15 »
Ollaan sotamis Ventsin kanssa hakemassa tukea projekteihimme jälleen rAKENTAA ukrainaa, et pitäkäähän peukkuja, joko ylös tai alas päin.

Sotamies Ventshän kävi sodassa ja tappoi jokusen vihollisen, en kyllä jaksais sen traumoja, mutta kaveri kun on, niin yritän hänen perheelleen järjestää grillaus illan joen äärelle ja itteni mukaan ja huullutut päälle !

https://www.youtube.com/watch?v=Fpu5a0Bl8eY&list=RDGMEMQ1dJ7wXfLlqCjwV0xfSNbA&index=1
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota nelkku 4.
« Vastaus #104 : 17.07.22 - klo:04:31 »
Mietin toisin ajoin että käyhän jo jonkinmoinen rähäkkä, minä kiusaan vielä kovempaa, ja  olen no, hermostunut että käy ties miten. Ostettiin mulle terassille omenapuu, siihen tulee joka tapauksessa yksi omena.  :kahvi:

























































Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.