Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota ?  (Luettu 16340 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #45 : 22.01.22 - klo:16:06 »
Emme halua. Olen pahoillani siitä, että se näyttää sinusta siltä. Tätä olen monta kertaa yrittänyt vakuuttaa, muta jostakin syystä et ota viestiä vastaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #46 : 25.01.22 - klo:11:27 »
Tuliskohan meitin liittyä NATOon?
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #47 : 25.01.22 - klo:12:45 »
Ei ainakaan tässä tilanteessa. Meillä on arvostettu johtaja ja hyvä ulkoministeri jotka kumpikin pitävät rauhaa ja tasapainoa yllä muuallakin Euroopassa, johon Suomikin kuuluu.
Toistaiseksi EUn tuki ja oma ryhdikkyys riittää.
Ei herätetä nukkuvaa karhua, ja jos se ärisee annetaan hunajaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #48 : 26.01.22 - klo:14:39 »
Tuliskohan meitin liittyä NATOon?


Subjektiivisesti kyllä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #49 : 26.01.22 - klo:18:57 »
Kun kuulette sanomia sodista ja sodan melskestä, niin kaiken loppu on lähellä.

Jotenkin noin on yksi Raamatun paikka, mutta ihan vqaan ulkomuistista.

Tänään ilmeisesti 20.00 kello Niinistö puhuu televisiossa ja toivottavasti ilmoittaa meidän hakevan NATO jäsenyyttä.


131Ja kun hän meni ulos pyhäköstä, sanoi eräs hänen opetuslapsistaan hänelle: "Opettaja, katso, millaiset kivet ja millaiset rakennukset!" 2




Jeesus vastasi hänelle: "Sinä näet nämä suuret rakennukset. Niistä ei ole jäävä kiveä kiven päälle maahan jaottamatta." 3Ja kun hän istui Öljymäellä, vastapäätä pyhäkköä, kysyivät Pietari ja Jaakob ja Johannes ja Andreas häneltä eriksensä: 4"Sano meille: milloin tämä tapahtuu, ja mikä on merkki siitä, että kaikki tämä alkaa lopullisesti toteutua?" 5






Niin Jeesus rupesi puhumaan heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. 6




Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta. 7Ja kun te kuulette sotien melskettä ja sanomia sodista, älkää peljästykö. Näin täytyy tapahtua, mutta se ei ole vielä loppu. 8



Sillä kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, tulee maanjäristyksiä monin paikoin, tulee nälänhätää. Tämä on synnytystuskien alkua. 9










Mutta pitäkää te vaari itsestänne. Teidät vedetään oikeuksiin, ja teitä piestään synagoogissa, ja teidät asetetaan maaherrain ja kuningasten eteen, minun tähteni, todistukseksi heille. 10


Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
11




Ja kun he vievät teitä ja vetävät oikeuteen, älkää edeltäpäin huolehtiko siitä, mitä puhuisitte; vaan mitä teille sillä hetkellä annetaan, se puhukaa. Sillä ette te ole puhumassa, vaan Pyhä Henki. 12





Ja veli antaa veljensä kuolemaan ja isä lapsensa, ja lapset nousevat vanhempiansa vastaan ja tappavat heidät. 13



Ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden; mutta joka vahvana pysyy loppuun asti, se pelastuu.
14




Mutta kun näette hävityksen kauhistuksen seisovan siinä, missä ei tulisi — joka tämän lukee, se tarkatkoon — silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille; 15


joka on katolla, älköön astuko alas älköönkä menkö sisään noutamaan mitään huoneestansa; 16ja joka on mennyt pellolle, älköön palatko takaisin noutamaan vaippaansa. 17Voi raskaita ja imettäväisiä niinä päivinä! 18Mutta rukoilkaa, ettei se tapahtuisi talvella. 19



Sillä niinä päivinä on oleva ahdistus, jonka kaltaista ei ole ollut hamasta luomakunnan alusta, jonka Jumala on luonut, tähän asti, eikä milloinkaan tule. 20Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät.
21


Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko. 22




Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut. 23


Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.
24









Mutta niinä päivinä, sen ahdistuksen jälkeen, aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, 25ja tähdet putoilevat taivaalta, ja voimat, jotka taivaissa ovat, järkkyvät. 26









Ja silloin he näkevät Ihmisen Pojan tulevan pilvissä suurella voimalla ja kirkkaudella. 27Ja silloin hän lähettää enkelinsä ja kokoaa valittunsa neljältä ilmalta, maan äärestä hamaan taivaan ääreen.
28Mutta oppikaa viikunapuusta vertaus: Kun sen oksa jo on tuore ja lehdet puhkeavat, niin te tiedätte, että kesä on lähellä. 29Samoin te myös, kun näette tämän tapahtuvan, tietäkää, että se on lähellä, oven edessä.
30Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat. 31








Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. 32



Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33




Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
Tik toc.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #50 : 26.01.22 - klo:19:01 »
Kun kuulette sanomia sodista ja sodan melskestä, niin kaiken loppu on lähellä.

Jotenkin noin on yksi Raamatun paikka, mutta ihan vqaan ulkomuistista.

Tänään ilmeisesti 20.00 kello Niinistö puhuu televisiossa ja toivottavasti ilmoittaa meidän hakevan NATO jäsenyyttä.

Miksei IVY jäsennyyttä? Kumpi on parempi, olla iso sammakko pienen lammen rannalla vai pieni sammakko ison lammen rannalla?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #51 : 26.01.22 - klo:19:03 »
TV ohjelmaa ei tulekkaan, anteeksi virheeni.
Jossain Niinistö kuitenkin aiheesta pamisee.
Tik toc.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #52 : 27.01.22 - klo:06:00 »

   Ei että tuleeko sota? No ei ainakaan minun ja lasteni elinaikana, mikäli se minusta riippuu.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #53 : 27.01.22 - klo:08:34 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #54 : 27.01.22 - klo:13:47 »
Saksalta vahva tuki Ukrainalle.
Kyiv Mayor and former heavyweight boxing champion Vitaliy Klitschko has described as “a joke” the statement made by German Defense Minister Christine Lambrecht on Jan. 26  that Berlin would send 5,000 helmets to Ukraine as defensive, non-lethal, military aid.

“What will Germany send us next? Pillows?” Klitschko said in comments German newspaper Bild.

Read also: Germany says policy of restricting weapons exports to Ukraine is ‘rooted in history’
According to Klitschko, the German government has failed to grasp the gravity of the situation of Russia’s military buildup on the Ukrainian border, where at least 127,000 Russian soldiers are estimated to have been deployed, according to Ukrainian intelligence.

“The German government’s attitude leaves me speechless,” added Klitshcko.

https://english.nv.ua/nation/kyiv-mayor-klitschko-calls-german-defensive-aid-to-ukraine-a-joke-50211820.html
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #55 : 27.01.22 - klo:14:31 »
Meillä on arvostettu johtaja ja hyvä ulkoministeri jotka kumpikin pitävät rauhaa ja tasapainoa yllä muuallakin
Hallintolakia ja ulkoasiainhallintolakia rikkonut ulkoministeri on hyvä ulkoministeri.  :icon_xmaslol:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #56 : 27.01.22 - klo:15:18 »
Risto Rytikö lienee kyllä vihoviimeinen presidentti.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #57 : 28.01.22 - klo:04:45 »

   Ripa tuli rytinällä historiaan; ja on siellä ollut luitaan kalisuttamassa.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #58 : 28.01.22 - klo:16:27 »

Tätä nuorta kundia videolla on kiva kuunnella.
Hän käy läpi suomen sotilaallista koulutusta ja armejaa.

Ihme kun tykkään näistä sa int, jutuista niin paljon.
Vaikka en ollut kuin enempu jousipyssymiehiä.
No tykkimies, niin alokkaana oli se rannikkojääkärikoulutus osio josta tykkäsin, kun siinä mentiin skutsiin, siis metsään ja levittäydyttiin, siis kolme kundia toiselle sivulle neljä toiselle ja tarkkailijat juoksemaan eteen ottaa selvää ja mikä se oli, niin poteron kaivaminen.
Vanhanaikaistahan toi nykyään on, mutta kyllä koneisto toimi hyvin ja yöksi mut laitettiin kattomaan yhtä tietä mutkan takaa ja jos jengiä tulis niin ne tulis pysäyttää.
Oli makeeta miettii, et jos ois tosi kysymyksessä ja tuolta tulis vihollisia, niin tässä yksin niitä harventaisin.

No sit jouduin rannikkotykistöön ja siellä sitten rannikkotykin mekaaninen toiminta opettelu, auringon ottoa ja peen puhumista oikeistaan ainut kiva oli väijy, siis parin kanssa mentiin yöllä saari ympäri ja kateltiin, ettei ole ylimääräisiä siellä.
Mulla oli kaverini kanssa rynnäkkökivääri mukana ja oikeesti ois pitånyt olla kovat eli oikeat ammukset siinä, mutta joku pikkuhitler sanoi, et ei sulle kovia, kun oot niin kuumakalle.
Mä et en oo haista ja murisin, alikessu et meet vaan kierroksesi ja et ala tappeleen kaverisi kanssa, jonka kanssa meillä oli kina ja kaikki tiesti sen.

https://www.youtube.com/watch?v=3Rifby1tVE8
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #59 : 28.01.22 - klo:17:29 »
Pitäisiköhän aloittaa joku mega tukikonsertti ukrainalle lle?

https://www.youtube.com/watch?v=Xv8FBjo1Y8I
Tik toc.