Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota ?  (Luettu 18160 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #30 : 21.01.22 - klo:14:29 »
Mitä esimerkiksi? Onko hän keksinyt parempaa tekemistä?

Joo tuo äskettäin esille tullut takavuosien kenties isokin veropetos on toinen,
kuten Riitta mainitsi.

Ja toinen ihan äskettäin osui silmiini että korkein oikeus on kieltäytynyt poistamaan
Trumpin sähköposti ja puhelutiedot juuri ennen kongressin valtausta. Trump on pyytänyt
niiden poistamista. Näitä kai ruvetaan tutkimaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #31 : 21.01.22 - klo:15:06 »
Näitä vallankäyttäjä-esimerkkejä kun miettiin, niin on pakko ajatella että röyhkeydellä pääsee pitkällekin. :017:

Hitler, Stalin, Mussoliini. Ja nämä 'veitikat' ovat sotineet keskenään, miksihän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #32 : 21.01.22 - klo:16:58 »
Kun roistot savat tollot puolelleen, hyvät ihmiset joutuvat kärsimään.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #33 : 22.01.22 - klo:06:38 »
Kun roistot savat tollot puolelleen, hyvät ihmiset joutuvat kärsimään.

Niinkö tapahtui vanhojen Siionin virsien kääntäjälle Körttifoorumilla, kun "roistot" saivat "tollot" puolelleen kääntäjää vastaan?
Eikö Suomi kuulu historiallisesti Venäjälle?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #34 : 22.01.22 - klo:10:14 »
Niinkö tapahtui vanhojen Siionin virsien kääntäjälle Körttifoorumilla, kun "roistot" saivat "tollot" puolelleen kääntäjää vastaan?
Eikö Suomi kuulu historiallisesti Venäjälle?

Ei kuulu Suomi Venäjälle, vaan Ruotsin kanssa on pidempi useamman vuosisadan yhteys olemme siis itsenäinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #35 : 22.01.22 - klo:10:51 »
Tsaari antoi autonomian ja Lenin tunnusti itsenäisyyden.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #36 : 22.01.22 - klo:11:19 »
Tsaari antoi autonomian ja Lenin tunnusti itsenäisyyden.

Minkä antaa voi ottaa takaisin.
Toisaalta, ehkä halvempi vaihtoehto Suomen presidentti-instituutiolle olisi tehdä Ruotsin kuninkaasta Suomen valtionpäämieheksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #37 : 22.01.22 - klo:12:23 »
Olen pohjalaisen ystävän kanssa miettinyt hypoteettisen ratkaisun. Me olemme tulleet siihen johtopäätökseen, että voitaisiin skandinavian maat (mm. Ruotsi, Norja, Tanska ja kiikun kaakun Islanti) ja Suomi yhdistää. Sauli I olisi kuningas.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #38 : 22.01.22 - klo:12:28 »
Olen pohjalaisen ystävän kanssa miettinyt hypoteettisen ratkaisun. Me olemme tulleet siihen johtopäätökseen, että voitaisiin skandinavian maat (mm. Ruotsi, Norja, Tanska ja kiikun kaakun Islanti) ja Suomi yhdistää. Sauli I olisi kuningas.

Suur-Saamenmaa olisi vaihtoehto. Suomi ja viro ovat vain saamenkielen murteita. Otettaisiin Norjasta, Ruotsista, Venäjältä sopivat osat, ja Suomen ja Viron kanssa sitten, pääkaupunki Inari, virallinen kieli Inarin saame.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #39 : 22.01.22 - klo:12:48 »
Minkä antaa voi ottaa takaisin.

Stalin yritti ottaa sen, minkä Lenin antoi.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #40 : 22.01.22 - klo:12:52 »
Stalin yritti ottaa sen, minkä Lenin antoi.

Niinpä.
Minut nyt erotetaan foorumista. Ei voitu tulla toimeen vanhojen Siionin virsien kääntäjän kanssa. Asia ei olisi ollut niin vaikea kuin Stalinin kanssa sopiminen. Olen pahoillani, että haluatte olla vihollisia minun kanssani. Olen tehnyt minkä voin. Olisin ollut mielelläni körttien ystävä, mutta sitä ei ole sallittu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #41 : 22.01.22 - klo:13:25 »
Olen pohjalaisen ystävän kanssa miettinyt hypoteettisen ratkaisun. Me olemme tulleet siihen johtopäätökseen, että voitaisiin skandinavian maat (mm. Ruotsi, Norja, Tanska ja kiikun kaakun Islanti) ja Suomi yhdistää. Sauli I olisi kuningas.

Kalmarin unioni II.

Mites kun osa näistä kuuluu Natoon ja osa ei? Ja eri valuuttakin on.

Joskus luin spekulatiivista pohdintaa, se oli joku sarja jossa mietittiin, miten olisi jos historia olisi mennyt toisin. Vuorossa oli osa, jossa Suomi olisikin jäänyt osaksi Ruotsia. Puhuisimme ruotsia, oikeuslaitos, vähänkään korkeampi opetus ym. olisivat ruotsinkielisiä, ja suomi olisi jäänyt köyhien maalaisjunttien vähemmistökieleksi.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #42 : 22.01.22 - klo:13:35 »
Kalmarin unioni II.

Mites kun osa näistä kuuluu Natoon ja osa ei? Ja eri valuuttakin on.

Joskus luin spekulatiivista pohdintaa, se oli joku sarja jossa mietittiin, miten olisi jos historia olisi mennyt toisin. Vuorossa oli osa, jossa Suomi olisikin jäänyt osaksi Ruotsia. Puhuisimme ruotsia, oikeuslaitos, vähänkään korkeampi opetus ym. olisivat ruotsinkielisiä, ja suomi olisi jäänyt köyhien maalaisjunttien vähemmistökieleksi.

Ja olisitte ehkä kykeneviä tulemaan toimeen toisten ihmisten kanssa. Osaan ruotsia huonosti, mutta pystyin tulemaan siellä toimeen. Olin vuosikymmeniä yliopistossa työssä. En muista mitään konfliktia, edes pientäkään. Puhun hyvin suomea. Moni ei huomaakaan korostusta. Mutta suomalainen ei pysty puhumalla saavuttaa sopua. Sinunkin mielestä oli aivan ok kun minua julistettiin täällä perseennuolijaksi, silloin kun en ollut vielä kovaa sanaa käyttänyt. Jos olisitte vielä Ruotsin vaikutusvallassa, niin luultavasti osaisitte ymmärtää, että on sopimatonta ruveta koko ryhmänä haukkumaan humanistista työtä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #43 : 22.01.22 - klo:15:01 »
Olen pahoillani, että haluatte olla vihollisia minun kanssani.

Emme halua. Olen pahoillani siitä, että se näyttää sinusta siltä. Tätä olen monta kertaa yrittänyt vakuuttaa, muta jostakin syystä et ota viestiä vastaan.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tuleeko sota ?
« Vastaus #44 : 22.01.22 - klo:16:00 »
Emme halua. Olen pahoillani siitä, että se näyttää sinusta siltä. Tätä olen monta kertaa yrittänyt vakuuttaa, muta jostakin syystä et ota viestiä vastaan.
Kyllä huomaan, että olet pahoillasi tilanteesta. Niin olen minäkin. Tilanne näyttää pikkuisen parantuneenkin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.