Kirjoittaja Aihe: Tänään 75  (Luettu 18484 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #60 : 31.03.22 - klo:20:25 »
Päiväni ovat täyttyneet Matin sairastuttua ja ovat niin kiireiset, että tänään sovittiin lapsenlapsen kanssa että hän käyttää minut maanantaisin Prismassa.

Kyllä muuten kävisin, mutta viikon ostosten raijaaminen kepin kanssa vie voimat tyystin.
Rollaattoria en Prismaan vie, kun pääsen ostoskärryille kepin avulla, loppu sujuu . Sehän vastaa rollaa. Lähikauppaan menen pari-kolme kertaa viikossa pienille ostoksille kävellen ja silloin otan rollan.

On uskomatonta kuinka nopeasti vanha ihminen väsyy ja raihnaistuu. Puolessa vuodessa on tapahtunut paljon.

Muuten on kaikki hyvin !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Tänään 75
« Vastaus #61 : 31.03.22 - klo:20:54 »
Kyllä muuten kävisin, mutta viikon ostosten raijaaminen kepin kanssa vie voimat tyystin.

Riitta, onko teillä päin mahdollista tilata netin kautta ruokaa kaupasta?
Pääkaupunkiseudulla se on mahdollista.
Olemme usein tilanneet, ruoka tulee pahvilaatikoissa eteiseen asti.
Kerralla kannattaa tilata enemmän, koska kuljetusmaksu on jotain 10 euroa.
Joskus voi olla tarjous, että ei ole kuljetusmaksua ollenkaan.

Kun tilaa ruokaa, samalla voi tilata enemmän sellaista ruokaa, joka säilyy pidemmän aikaa ja joka vielä kaiken lisäksi painaa paljon.

Kannattaa kuitenkin olla tilatessa huolellinen tuotteiden määrän suhteen: kerran kerrosta ylempänä asuneet tuttavani tilaisivat ruokaa ja 4 purkkia maitoa. Nelosen perään tuli vahingossa nolla, joten maitoa tulikin 40 litraa.
Maitoa oli sitten säilytyksessä meidänkin jääkaapissamme.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #62 : 10.04.22 - klo:08:40 »
Palmusunnuntai, virpojien päivä. Minut virvottiin jo eilen ja palkkakin annettiin.



Virvon varvon vitsasilla
tuorehilla tervehillä,
vanhat virvon viisahiksi,
nuoret ylen notkehiksi,
iloisiksi kaikki muut,
kilteiksi pienet piimäsuu
               
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #63 : 11.04.22 - klo:12:08 »
Päiväni ovat täyttyneet Matin sairastuttua ja ovat niin kiireiset, että tänään sovittiin lapsenlapsen kanssa että hän käyttää minut maanantaisin Prismassa.

Kyllä muuten kävisin, mutta viikon ostosten raijaaminen kepin kanssa vie voimat tyystin.
Rollaattoria en Prismaan vie, kun pääsen ostoskärryille kepin avulla, loppu sujuu . Sehän vastaa rollaa. Lähikauppaan menen pari-kolme kertaa viikossa pienille ostoksille kävellen ja silloin otan rollan.

On uskomatonta kuinka nopeasti vanha ihminen väsyy ja raihnaistuu. Puolessa vuodessa on tapahtunut paljon.

Muuten on kaikki hyvin !

Toisinaan kannattaa tilata ruoka kotiin, niin teen kun ensin otti selkä osumaa kun sain kohtauksen ja kaaduin hankalaan paikkaan ja sittemmin ihan tajuissani liukastuin kävelysauvojen kanssa siis että otti aivoon, revähti oikean olkapään kiertäjäkalvosin.

Se ei lopunperin maksa ainakaan minulle kohtuuttomia kun näin jää semmoiset hankinnat tekemättä joita tietysti voi käyttää rujokana tai katsella ikkunalaudalla ja lasken hinnan ja kotisohvasuunnittelu sopii paremmin.  Ja kun saa kaikki vessapaperisäkit ja perunapussit jotka on hankala kantaa ja painaa.

Tietty minä en voi autoa käyttää mutta säästää siinä ihminen bensakuluja jos on kauppaan matkaa, eikä tarvi hakea parkkipaikkaa.

Netistä löytyy, S-marketit K-kaupat jotka on vähän kalliimpia ja ässien joukossa Alepat. Niistä on suuri apu. Niitä on varmaan teilläpäin kanssa kun Kymenlaaksossakin on. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #64 : 11.04.22 - klo:12:33 »
Kiitos Leena neuvoista. Kyöstikin jo samaa tarjotteli.

Mie en kyll vielä haluu kokonaan kaupankäynnin ihanuuvesta luopuva, kun lapsenlapsi on alkant käyttää miuta kerran viikos. Se piristää minnuu ja on sitä 'omaa aikaa' jota miuta neuvo nappurin Anneli ottamaa.
Hänen mies, on kuolt jo, ko passuuttui 9 vuotta kaikk sänkyy, niin puolison oma elämä alko horjuu.

Kyl tännääkii olj nii mukava ko Ida Prismas haki miu korrii paljo tavaraa. Mie pyysin ja hää haki.

Maksan siit vähän hänell täst palvelust, vaik meill on rahatkii lähes yhteisii.

Voiha se olla viel iessä jot hääkää ei voi minnuu auttaa, ko työr Viikissä alkaa ja sen jälkeen on väitlskirjan teko.
Onneks tytöt on jo nuorii neitii, pärjäävät isseksee koton.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 75
« Vastaus #65 : 11.04.22 - klo:19:45 »
City-marketia ja Lidliä minä käytän muun muassa. Muutaman naispuolisen myyjän kanssa vähän ronskeja juttuja kuulen. Minä tykkään niin paljon käydä. Muutaman körttiläisenkin minä tapailen siellä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #66 : 12.04.22 - klo:15:19 »
Tuli kohtaus joka epäilemättä alkoi illalla kun olin niin vihainen. Ja minähän olen kyllä vihainen ihan täydessä tajussa jos sille päälle satun, niin.

Mutta nyt vain hatuttaa, piti menemäni hammaslääkärille ja nyt pitää maksaa iso hinta kun peruuntui alle 24 tunnin.

Niinkuin minä sille mitä mahtaisin. Ja sanonpa vaan ettei ne tahdo minua sinne romahtamaan ja oksentamaan eikä muuta.  >:(
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #67 : 12.04.22 - klo:17:41 »
Nyt olen kokenut elämäni ensimmäisen siivoojan käynnin. Oli kummallista loikoilla tv-tuolissa ja täytellä kuvaristikkoa, samalla kun kotiamme siivosi vieras nainen.

Kyllä ammattilainen on aina ammattilainen. Työskentely oli rauhallisen tehokasta ja hyvää jälkeä syntyi.

Minä keitin aamulla hirvikeiton valmiiksi. Sen minä luulen osaavani. Syötiin sakilla, sekin oli mukavaa kun meillä on ollut melko hiljaista muuten.

Nyt on tulossapuhtaampi Pääsiäinen.
Kahden viikonpäästä homma jatkuu.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #68 : 14.04.22 - klo:23:20 »
Jaksoin jälleen poiketa vuodessa 1943, kävin hammaslääkärillä ja kuuntelen, miten Xavier Zelenskyi hölkkää juoksupyörässään käsittääkseni onnellisena siilinä. Isä soitti hyvin onnellisen puhelun, sisko poikkesi jättämä
ssä gradutyönsä ovikelloon kun vanhukset oli kävelyllä.

Minunkin on mieleni syötävän hyvä.  Pääsi kiinni kirjoihin iskeytymään kun sai kasvatettua neljä veronmaksajaa, ja vielä hoiti nältä perinnöksi jääneet viisi lemmikkieläintä.   :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi: :kahvi:  Nyt vain miettii että mitäs ihminen tekee kun käy näin että äkkiseltään huomaa että nyt tämä lysti loppui...   Neuvoin kuinka sitä voi jatkaa.


Rrrrrrakas sisko! :055:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #69 : 17.04.22 - klo:05:41 »
Varhain aamulla naiset menivät haudalle. Se oli tyhjä !


Iloista Pääsiäistä !                     

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Tänään 75
« Vastaus #70 : 17.04.22 - klo:11:13 »
Kristus nousi kuolleista!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #71 : 17.04.22 - klo:11:41 »
Kristus nousi kuolleista!


   Totisesti nousi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #72 : 21.04.22 - klo:16:10 »
Kristus elää .Meissä Hän kohtaa lähimmäisen tänäänkin !

...

Tuohon ostarin kulmille on tuotu pari parempaa konttia. Siinä mukkulalaiset voivat eri päivinä tavata täällä vaikuttavia yhteisöjä ja yrityksiä.

Tänään oli seurakunnan päivä.

Menin siihen minäkin norkoilemaan josko tuttija tapaisin. Niin tapahtuikin. Seurakunnan työntekijä, ja toinen aktiivinen maallikko oitis minut tunnistivat. Pappi joka oli paikalla tunsi minut pankista.

Kyselin Maaritilta koti-ehtoollisuuden mahdollisuudesta, kun on meillä nämä rollaattoritkin. Hän kutsui sen työvuorossa olevan papin , vaikka kun näin kuka hän oli en olisi välittänytkään. Olen ollut hänenkin suhteen aika ennakkoluuloinen.

Syntyi kuitenkin aika hyvä kahdenkeskinen keskustelu jossa me molemmat avattiin itseämme ja uskonkäsitystämme.

Luulen, että olin vähän säikähtäneen näköinen välillä, niin tulkitsin hänen jatkuvia anteeksipyytelöitään. On sellainen yli-kiltti, anteeksipyytelevä ihminen.

Kumpi meistä muka toistaan loukkasi. Minä olen suorasanainen, mutta toisaalta pelokas, ja se kai näkyy.

Yllätyin kun kuulin ettei hän ollutkaan vakaumuksellinen kansanlähetysläinen, vaan seurakunnan puolesta kutsuttu sen johtokuntaan.

Kai me kuitenkin pidimme melko tiukasti uskomme napitettuna, mutta lämmintä yhteisymmärrystäkin syntyi, Armosta ainakin.

Yliopiston puolesta oli kiva netonen, Piia, koskenkorvalaista sukua, joka esitteli koko viikon tavoitteet. Esitteenkin antoi ja pyysi ilmaisemaan ajatuksiani mukkulalaisuudesta kirjoittamalla ne paperille ja laittamaan paperin paikalla olevaan laatikkoon.

No, wc pitäisi ostarille saada ! Jotain kaunistetta sille palaneen rakennuksen paikalle myös. Speakers corner olisi kiva myös.  Saa nähdä saanko mitään aikaiseksi , toimitaa on vielä ensiviikon alussakin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 75
« Vastaus #73 : 24.04.22 - klo:10:24 »
On siskon syntymäpäivä  :109:  yhenlainen suuren riemun päivä. Sisarukset ovat paras lahja jonka vanhemmat voivat lapsilleen antaa sanoo joku viisausihminen.  Kyllä on näin.  :kahvi: :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 75
« Vastaus #74 : 27.04.22 - klo:10:24 »
Hoidin mersun renkaiden vaihdatuksen . Väillä ehdin käydä kaupassa, rolla oli mukana. Toin ostokset kotiin ja rollailin hakemaan auton.

Tunnen olevani tärkeä, ja samalla tuli hyötyliikuntaa.

Samoisa hommissa oli ystäväni ja sain asioitua liivimekon ompelutuksen. Hän on muotisuunnittelija-ompelija.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)