Kirjoittaja Aihe: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä  (Luettu 12236 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #30 : 30.12.21 - klo:14:25 »
Tiedätkö, mitä maalittaminen on? Maalittamisessa henkilöä pyritään tarkoituksellisesti mustamaalaamaan ja vaikuttamaan hänen toimintaansa usuttamalla ihmisiä hänen kimppuunsa. Näin määritellään Wikipediassa. Henkilön toimien arviointi tai arvostelu ei ole maalittamista, ellei siihen liity kehotusta tehdä joukolla samoin hänen maineensa pilaamiseksi.

Millä sanalla suomeksi ilmaistaan mitä Körttifoorumilla on tehty vanhojen virsien kääntäjälle? Hän ei pyytänyt lisää kiitosta, arvostusta, rahaa tai kunniaa, niin kuin täällä syytettiin. Hän pyysi, että keskustelufoorumilla nousisi keskustelua ja eriävää mielipidettä, silloin kun aiheeton arvostelu jukaistiin. Vastattiin, että kukko ei käskien laula. Hän vaati, että vastuuhenkilöt seuraisivat foorumin sääntöjä ja puuttuisivat asiaan tai edes sanoutuisi irti moisista mielipiteistä. Ei käynyt, kun piti antaa "kaikkien kukkien kukkia," (Seppoksen sanat) vaikka muun musiikin arvostelua ei täällä siedetä hetkeäkään.
En tiedä mikä on oikea sana. Ei maalittaminen. Voi olla pelkkää ulkomaalais- tai muukalaisvihaa. Jotain on tosi pielessä, jos joku kääntää vanhan historiallisen körttitekstin ystävällisenä eleenä ja sillä hankkii vain itselleen vaivaa ja vihamiehiä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #31 : 31.12.21 - klo:21:23 »
Hyvä yritys kirjoittelun aloitukselle. Tällä foorumilla on esiintynyt paljon arabirakastajia.

Olen kirjoittanut, että en muuta kantaa enää ota kuin, että seuraan tuleeko israelilaiset Välimereen ajetuiksi. Se on enmmistön halu po alueella.
Antisemitismin uusi muoto on Israel-vastaisuus.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #32 : 01.01.22 - klo:12:20 »
Antisemitismin uusi muoto on Israel-vastaisuus.

Palestiinalaiset ja muutkin arabit ovat mös seemiläisiä. Palestiinalaisvastaisuus on näin oikeastaan myös antisemitismiä. Sovinnon ja rauhan puolesta työskentely on mielestäni oikeaa ystävytä, ei puolen valtseminen niin tai näin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #33 : 01.01.22 - klo:12:42 »
Palestiinalaiset ja muutkin arabit ovat mös seemiläisiä. Palestiinalaisvastaisuus on näin oikeastaan myös antisemitismiä.

Ovat kyllä seemiläisiä, mutta termillä 'antisemitismi' taidetaan kuitenkin yleisesti tarkoittaa juutalaisvastaisuutta:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Antisemitismi

Sovinnon ja rauhan puolesta työskentely on mielestäni oikeaa ystävytä, ei puolen valtseminen niin tai näin.

Olen samoilla linjoilla. Jos on VAIN Israel-ystävä, se on erittäin OK, mutta jos sen lisäksi on vihamielinen vaikkapa joitain muita seemiläisiä kansoja tai joitain muita kansoja kohtaan, niin se on syntiä.
Suomessakin omista historiallisista syistämme on ollut ja edelleenkin esiintyy tällaista kansakuntaan liittyvää vihaa/pelkoa ja huomaan, että en itsekään ole sellaisesta vapaa. Tällaisesta pitäisi kuitenkin pyrkiä eroon vähintään niin, että se ei näy omassa käytöksessä.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #34 : 02.01.22 - klo:15:30 »
Palestiinalaiset ja muutkin arabit ovat mös seemiläisiä. Palestiinalaisvastaisuus on näin oikeastaan myös antisemitismiä. Sovinnon ja rauhan puolesta työskentely on mielestäni oikeaa ystävytä, ei puolen valtseminen niin tai näin.

Jotenkin noin itsekkin olen asiaa ajatellut.

Mikä kumma siinä on, jos sanoo, että Israel teki jossain asiassa väärin tai ylilyönnin, niin heti se on antisemitismiä.

Onkohan joku aivopessyt jotenkin israelinystävät?

Juutalaiset pelkää, että Israel ystävyys tulee kääntymään Israel vihaksi, kun ihmiset ei tunnusta myös virheitä.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #35 : 02.01.22 - klo:16:05 »
Suhteessa vieraisiin on nähtävissä seuraava kehitys: Ensin pelätään outoa, syntyy ksenofobia, muukalaispelko. Sitten erilaisuus rupeaa viehättämään, fobia vaihtuu ksenofiliaksi, muukalaisrakkaudeksi. Paras ja rakentavin asenne on kuitenkin ksenosofia, muukailaisista oppiminen, viisastuminen. Juutalaisvihan pahuuden ymmärrämme. Juutalaisten rakastaminen ei ole kuitenkaan ainoa vaihtoehto. Juutalaisuudessa on paljon tutkittavaa ja opittavaa, jota kansan, uskonnon ja kulttuurin ihannoiminen vaikeuttaa ja estää.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #36 : 02.01.22 - klo:17:33 »
Mites sitten matematiikka,
Reaalitalous ja miten vaikuttaa siihen eri apsektit.
Tik toc.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #37 : 02.01.22 - klo:17:38 »
ihmiset ei tunnusta myös virheitä.

Niinpä. Yksikään täällä ei tunnusta, että on virhe tukea sitä sanomaa Körttifoorumilla, että vanhat Siionin virret ovat kamalia ja kuvottavia. Sitkeästi olette kaikki samaa mieltä. Se on ehkä narssismiakin, mutta jotakin pahempaa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #38 : 02.01.22 - klo:20:53 »
Niinpä. Yksikään täällä ei tunnusta, että on virhe tukea sitä sanomaa Körttifoorumilla, että vanhat Siionin virret ovat kamalia ja kuvottavia.

Körttifoorumilla ei ole 'tuettu' sitä, että vanhat Siionin virret olisivat kamalia ja kuvottavia. Olet näin sinnikkäästi väittänyt, mutta et ole pystynyt osoittamaan, kuka niin olisi sanonut ja milloin. 'Kuvottava' on sanana liittynyt kommenttiin, joka kuvaili foorumilla muka ilmenevää 'pappisvihaa'. Sehän ei liity Malmivaaran Siionin virsiin, olihan hän pappi ja kirkkoherra itsekin.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #39 : 03.01.22 - klo:08:38 »
Körttifoorumilla ei ole 'tuettu' sitä, että vanhat Siionin virret olisivat kamalia ja kuvottavia. Olet näin sinnikkäästi väittänyt, mutta et ole pystynyt osoittamaan, kuka niin olisi sanonut ja milloin. 'Kuvottava' on sanana liittynyt kommenttiin, joka kuvaili foorumilla muka ilmenevää 'pappisvihaa'. Sehän ei liity Malmivaaran Siionin virsiin, olihan hän pappi ja kirkkoherra itsekin.

Tiedät hyvin mihin viittasin, koska osasit lainata sitä oikein. Sana "kuvottava" tosiaan oli postissa liitetty ilmaisuun "pappisvihaan." Kirjoittaja on sinun tiedossa myös ja hän piileksii valhenimen taakse sivullinen. Samassa postissa hän viittaa aikaisempaan hyökkäykseen Siionin virsikäännökseeni sanomalla, että hän on samalla linjalla "Bn" kanssa Siionin virsistä, joita hän oli juuri lukenut minun käännöksessäni ja totesi, että vanhat Siionin virret ovat kamalia, täynnä kuvottavaa pappisvihaa, hihhulimaisia, jonka takia hän on puhunut veljänsä kanssa, joka on pappi, että sanoma menisi piispalle, että Körttifoorumillla on sellaista, jonka takia pitäisi kieltää körttien käyttämästä kirkon tiloja. En kiellä, että hän viittasi isäänsä, koko herännäisyyteen, ja Körttifoorumin muihin seikkoihin kuin käännökseeni. Mutta käännös oli keskeinen asia ja hän selvästi halusi herättää Bn ynnä muitten kritiikkiä juuri minua vastaan. Siis skandaali oli jo olemassa eikä perustu tähän yhteen kirjoitukseen, jota minä "en pysty" näyttämään mutta sinä ilmeisesti pystyt lainamaan tarkemmin kuin minä. Jo ennen tätä sivullisen osallistuminen oli koko foorumin rivien tiivistäminen, jolloin minua sanottiin perseennuolijaksi. Sekin posti vaivihkaan hävitettiin, sen jälkeen kuin vahinko oli jo tehty, etten vain pystyisi todistamaan sitä. Kukaan ei puolustanut minua tai Siionin virsien käänöstä silloin eikä sivullisen kuvottavan postin jälkeen. Kaikki tämä oli sallittu eikä KUKAAN moittinut niitä siitä. Minua on moitittu, blokattu, ja inhoitettu SIKSI että puolustan käännöstäni. Hyökkääjät ovat pyhiä lehmiä.
Minut on sanottu rahaa, kunniaa, asemaa, kultajalustetta, ja jumalointia tavoittavani, VAIKKA olin tyytyväisenä ja onnellisena ollut KUUDEN VUODEN aikana valittamatta mistään. Valitin VASTA viikkokausia sen jälkeen, kun huomasin, ettei minua tai käännöstä puolusteta hyökkäysten edessä. Kaikki tämä on yhtä totta kuin se, että Matteuksen evankeliumi on Uudessa Testamentissa ja on valehtelua ja panettelua sen kieltää.
On skandaali, että joku ulkomaalainen tulee tänne, kääntää vanhat Siionin virret, ja siitä tuloksena on se, että hän saa kokea tällaista ja vielä saa moitteita siitä, että hän puolustautuu. Olisit silloin joka kerta kun se tapahtui kirjoittanut kohteliaan vastauksen haukkumapostiin, joka huomauttaa, että tämä saattaisi loukata kääntäjää, joka ystävällisenä elenä on tarjonnut käännökset. Et sinä eikä kukaan muu tehnyt sitä. Niin on nyt törkeää moittia minua siitä, että itse puolustan itseäni. Et sinä eikä Seppos ole pienelläkään sanalla moittinut pahantekijöitä, niin kuin ylläpitoon kuuluisi, tai pienelläkään sanalla myöntänyt, että kukaan muu paitsi minä olisi täällä syyllinen. Käänsin virret, niin olen syyllinen, syytetty, narssisti, hihhuli, pappisvihaaja (olen monesti huomauttanut, että Malmivaara oli pappi), ja saanut pelkästään vihamiehiä hyvästä työstäni. Eilen minua syytettiin, etten osaa myöntää tehneeni virheitä. KUKA täällä on myöntänyt tehneensä virhettä tässä asiassa? Luterilainen, joka sen teki kun oli häpeissään siitä, miten annatte luterilaisille ja suomalaisille huonon mainneen ettekä vain körteille. Eikö sinulla ole mitään häpeää? Miten on mahdollista, että joku kääntää kokonaisen virsikirjan kolmessa kuukaudessa ja laittaa tänne teidän iloksi, ja lopputulos on se, että hän on vain kuvottava perseen nuolija? O sancta simplicita! O tempora, o mores!
Ei minun tarvitse näyttää yhtään mitään. Käännös on tehty. Lopputulos nähty.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #40 : 03.01.22 - klo:08:51 »
Silloin kun tällainen tapahtuu, silloin pyydetään anteeksi, että niin on käynyt. Ei selitetä, että kääntäjä on väärässä, kun hän puolustautuu sitä vastaan, että kuuden vuoden päinvastaisen näytön jälkeen, hän olisi muka tavoittamassa "rahaa, kunniaa, asemaa, kultajalustetta ja jumalointia." (Teidän sananne.) On tosi törkeä. Tosi törkeä. Tosi törkeä. En voi ymmärtää muuta, kuin että koko ne kuuden vuoden aikana kun luulin, että olimme ystäviä ja käännökseni olivat saaneet kaiken ansaitsemansa arvostuksensa, niin todellisuus oli se, että kytee körttien sydämessä vihamielisyyttä. En voi muuta ajatella kuin että kaikki muutkin suomalaiset, nekin jotka näyttävät kohteliasta naamaa, oikeastaan vihaavat minua sydämensä pohjasta, vaikka olen ollut ystävällinen ja hyvä kaikille yli neljäkymmentä vuotta, kun olen Suomessa asunut. Nyt tiedän, että suomalaiset ajattelevat olleensa hurskaita ja kärsivällisiä, kun ovat suvainneet läsnäoloani täällä. Se on aikamoinen isku. En ole ansainnut kenenkään vihaa, en tosiaankaan, en mistään, ja kaikkia vähiten siitä, että olen kääntänyt Siionin virret ja kuuden vuoden sen jälkeen joutunut niitä yksin puolustamaan koko Suomen kansan vihan edessä. Ei yksikään ole auttanut. Kaikki ovat olleet vastaan. Jumala tuomitkoon tätä maata.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #41 : 03.01.22 - klo:15:06 »
Kahteen aiempaan kirjoitukseen: kyllä voin olla todistajana, että kuvottava ja kamala sanoja on käytetty erään aliaksen tekstissä. Po henkilö kuuluu tämän foorumin ns nomenklatuuraan, joten käsittely on silkkihanskoin.

Omien tekstieni puolesta, ne joissa olen Sinua loukannut, pyydän kirjoitteluani anteeksi, mea culpa. Iloitsin todella, että eräässä asiassa osasin mielenkiintosi löytää.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #42 : 03.01.22 - klo:17:47 »
Kahteen aiempaan kirjoitukseen: kyllä voin olla todistajana, että kuvottava ja kamala sanoja on käytetty erään aliaksen tekstissä. Po henkilö kuuluu tämän foorumin ns nomenklatuuraan, joten käsittely on silkkihanskoin.

Omien tekstieni puolesta, ne joissa olen Sinua loukannut, pyydän kirjoitteluani anteeksi, mea culpa. Iloitsin todella, että eräässä asiassa osasin mielenkiintosi löytää.

Kiitos tästä todistajan puheenvuorosta. Se on selvin ja rehellisiin tähän asti. Et ole missään vaiheessa tarkoittanut loukata ketään. Kiitettävästi vain kirjoitat ja linkität.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #43 : 17.01.22 - klo:16:06 »
1) En ole erityinen Israelin ystävä. 2) Israel ja juutalaiset eivät ole omaisuuskansaa vaan kansa kansojen joukossa. 3) Me kristityt olemme Jumalanp kansaa. 4) En hyväksy Israelin Palestiinan alueen siirtokuntapolitiikka. 5) En hyväksy myöskään Israelin politiikan äärioikeistolaistumista. 6) Alkaa tuntua, että Israelin juutalaiset eivät ole oppineet mitään historiasta.
Acta, non verba.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Körttiläisyys on Israel-ystävyyttä
« Vastaus #44 : 17.01.22 - klo:16:29 »
Saipas Pena lujan puolustajan.