Kirjoittaja Aihe: Siunataan ja lohdutetaan Israelia  (Luettu 19956 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #135 : 01.01.22 - klo:13:44 »
Körttiläisyys on paljon enemmän kuin israelystävyyttä. Minulla on körttiystäviä, jotka pitävät Israelia Jumalan kansana. Muuten on minulla körttiystäviä, jotka pitävät Israelia orjuuttajana. Körttiläisyyteen voivat mm. ristiriitaisesti nämä kaksi näkökulmaa olla. Israel, politiikka, ilmastomuutos etc....kaikki nämä ovat körttiläiselle ihmisen pään sisäisiä ongelmia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #136 : 01.01.22 - klo:15:30 »
Körttiläisyys on paljon enemmän kuin israelystävyyttä. Minulla on körttiystäviä, jotka pitävät Israelia Jumalan kansana. Muuten on minulla körttiystäviä, jotka pitävät Israelia orjuuttajana. Körttiläisyyteen voivat mm. ristiriitaisesti nämä kaksi näkökulmaa olla. Israel, politiikka, ilmastomuutos etc....kaikki nämä ovat körttiläiselle ihmisen pään sisäisiä ongelmia.
Tosikörttiläiset ovat Israelin ystäviä!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #137 : 01.01.22 - klo:15:34 »
Körttiläisyys on paljon enemmän kuin israelystävyyttä. Minulla on körttiystäviä, jotka pitävät Israelia Jumalan kansana. Muuten on minulla körttiystäviä, jotka pitävät Israelia orjuuttajana. Körttiläisyyteen voivat mm. ristiriitaisesti nämä kaksi näkökulmaa olla. Israel, politiikka, ilmastomuutos etc....kaikki nämä ovat körttiläiselle ihmisen pään sisäisiä ongelmia.

Körtit ovat yhtä mieltä vain yhdestä asiasta: vainotaan ja vihataan vanhojen Siiionin virsien kääntäjää. Olen suuri körttien yhdistäjä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #138 : 19.02.22 - klo:11:44 »
Hän aloitti lainaamalla hyvin omahyväisesti valikoiden kirjettä Tiitukselle. Kun huomautin siitä, mitä muuta kyseisessä kohdassa lukee, hän poimi itselleen sopivan jakeen Jesajan kirjasta. En pidä tällaista jakeilla pallottelua Raamatun soveltamisena. Jonkinlaisesta pinnallisesta raamatuntuntemuksesta se toki kielii.
Körttifoorumillahan tosinöyrästi sovelletaan Raamattua lähinnä metallimusiikista käsin. :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #139 : 19.02.22 - klo:15:11 »
Sekö on sinun nähdäksesi luterilaisen pyrkimys? Minusta hän käyttää Raamatun jakeita vain omina keppihevosinaan sen tarkemmin soveltamatta.

Poimin vanhasta keskustelustamme toisenkin kommenttini. Tällä ei ole mitään tekemistä metallimusiikin kanssa, sinun tavastasi lainailla Raamatun jakeita omaan käyttöösi oli kysymys.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #140 : 19.02.22 - klo:16:40 »
Poimin vanhasta keskustelustamme toisenkin kommenttini. Tällä ei ole mitään tekemistä metallimusiikin kanssa, sinun tavastasi lainailla Raamatun jakeita omaan käyttöösi oli kysymys.

Raamatun jakeiden lainailu omaan pahaan tarkoitukseen on vanha kristillinen perinne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #141 : 20.02.22 - klo:08:02 »
Raamatun jakeiden lainailu omaan pahaan tarkoitukseen on vanha kristillinen perinne.

Näin on valitettavasti.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4809
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #142 : 23.02.22 - klo:16:21 »
Raamatun mukaan Jumala siunaa niitä, jotka siunaavat Israelia (1.Moos.12:3).  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #143 : 23.02.22 - klo:16:58 »
Raamatun mukaan Jumala siunaa niitä, jotka siunaavat Israelia (1.Moos.12:3).

Tämä lausutaan Abramille, jonka jälkeläisiä arabitkin ovat: Minä siunaan niitä, jotka siunaavat sinua, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinun saamasi siunaus tulee siunaukseksi kaikille maailman kansoille. Tekstissä nähdään myös ennustus Kristuksesta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #144 : 23.02.22 - klo:17:00 »
Jos maksaa kaupan kassalla käteisellä suuremmalla setelillä ja saa takaisin pieniä seteleitä, oletusarvona ei ole, että takaisin saatu raha olisi väärennettyä. Toki näin voi olla, mutta se ei ole todennäköistä.
Eiköhän raamattusitaatit pääosin ole aivan OK, siitäkin huolimatta, vaikka väärinkäytöksiäkin voi olla löydettävissä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22034
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #145 : 23.02.22 - klo:18:12 »
Ovatko raamatunlauseet sinulle seteleitä ja kolikoita, joilla käydään kauppaa sieluista? Toivottavasti ymmärsin väärin!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #146 : 23.02.22 - klo:18:59 »
Ovatko raamatunlauseet sinulle seteleitä ja kolikoita, joilla käydään kauppaa sieluista? Toivottavasti ymmärsin väärin!

Hyvä näkökulma tämä esiin tuomasikin: usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Raamattuun kirjoitetun pohjalta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16860
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #147 : 26.02.22 - klo:09:20 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi