Kirjoittaja Aihe: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?  (Luettu 14068 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #60 : 03.12.21 - klo:21:27 »
Ilmeneekö sellaista missään, että armon alla ja toisen vierellä kulkiessa tulee huudeltua joillekin kolmansille ynseitä sanoja?

Tottakai ilmenee. Kaikenlaisnen synti vaivaa, mutta sitä vastaan voi taistella, kun sen vaaran tiedostaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #61 : 10.12.21 - klo:20:46 »

  Minusta tuntuu, että luterilainen leikittelee joskus ihan tahallaan. Hän ehken haluaa nähdä jos/kun paljastamme karvamme. Olisi mukava tavata luterilainen kasvotusten! Jos/kun niin joskus mahdollisesti käy, niin siinä sitä saattaa yllättyä. Harva ihminen on lopulta niin yksioikoinen kuin mitä oletuksemme hänestä/kohteestamme on. Entäpä jos luterilaisella tosiaan on enemmän feikkileikkiä kuin arvaammekaan? :kahvi:

Toi on totta.
Ekan kerran kun näin kalistajan, niin meinasi aivot nyrjähtää, niin väärin olin vain kirjoitusten mukaan kundin mieltänyt.
vn ja muut suurinpiirtein sellaisia livenäkin kuin kirjoituksista osanut päätellä.

Olisi ollut kiva tavata ukkopaavo ja muut suuret Herran palvelijat.
Ne nykysuuret ihmiset joita liike elämässä ja muuten politiikan saralta ja muuten ovat poikkeuksetta olleet enempi tavallisia arkoja pulliaisia kuin jotain konsernien johtajia.

Joku sanonut, että ihmiseen kun katsoo niin aina pettyy.
Tik toc.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #62 : 11.12.21 - klo:05:32 »

   Minä olen vaiennut hänen kirjoituksensa kuoliaaksi. Ne eivät ole muun arvoisia.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #63 : 22.02.22 - klo:06:09 »
   Minä olen vaiennut hänen kirjoituksensa kuoliaaksi. Ne eivät ole muun arvoisia.

Nimimerkki luterilainen ärsyttää siksi, että hän paljastaa kovasydämisyyttä niiden parissa, jotka pitivät 10.000 rimitettyä riviä vanhojen Siioninvirsien käännöstä niin halpana, ettei yksikään kukko viitsinyt laulaa kun kääntäjä julistettiin rahan- ja kunnianhimoiseksi, kultajalusteen tavoittelijaksi, aseman tavoittelijaksi, perkeleeksi ja perseennuolijaksi, ja julistettiin körttien parissa hevimetallimusaa, Bruce Springsteenia ja Stingiä sopivammiksi seuroissa kuin Siioninvirret, ja virret itse kamaliksi, hihhulimaisiksi, täynnä muka kuvottavaa pappisvihaa, piittaamatta edes historiallisarvosta. Ajateltiin, että ystävällinen torjuva sana vain pahentaa tilannetta, piittaamatta siitä mitä kääntäjä sanoi ja piittaamatta vaarasta menettää käännökset kokonaan niin kuin on tapahtunut. Vaieta kuoliaaksi on Körttifoorumin lempipuuha.
Ainoa ongelma, jota kovasydämiset näkevät on  kääntäjän jankutus. Joku harva huomaa, että käännösten puute on nyt surullinen asia, josta syytetään ainoastaan kääntäjää. Mutta ajan kanssa kovasydämiset vaikenevat vanhojen Siioninvirsien käännökset kuoliaaksi niin kuin ovat tehneet vanhojen Siioninvirsille, joita historiallinen arvokaan ei pelasta, vaan tulevat yhä harvemmiksi ja vaikeita löytää edes erikoiskirjastoista.
Tätä luterilainen paljastaa ja se ärsyttää.
Pahat tekonne voi antaa anteeksi ja on annettukin, mutta kuolemaksi vaikenemalla menetätte paljon ja menettävät myös tulevat sukupolvet.
Olen samaa mieltä luterilaisen kanssa. Tekisitte paljon paremmin vaikenemalla kuoliaaksi Jumalanvastainen touhunne ja istumalla kiltisti Jumalanpalveluksessa veisaten virallisesta virsikirjasta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #64 : 22.02.22 - klo:06:14 »
Toi on totta.
Ekan kerran kun näin kalistajan, niin meinasi aivot nyrjähtää, niin väärin olin vain kirjoitusten mukaan kundin mieltänyt.
vn ja muut suurinpiirtein sellaisia livenäkin kuin kirjoituksista osanut päätellä.

Olisi ollut kiva tavata ukkopaavo ja muut suuret Herran palvelijat.
Ne nykysuuret ihmiset joita liike elämässä ja muuten politiikan saralta ja muuten ovat poikkeuksetta olleet enempi tavallisia arkoja pulliaisia kuin jotain konsernien johtajia.

Joku sanonut, että ihmiseen kun katsoo niin aina pettyy.

Totta. Tämä on tavallisten pulliaisten aika. Nousee kerran sadassa vuodessa kokonaisen virsikirjan kääntäjä-uudistaja kuten Lagus ja Malmivaara. Sellaisia ei enää ole. Jopa yksinkertainen kokonaisen virsikirjan kääntäjä on äärimäisen harvassa, ja jos sellainen ilmaantuu, niin vaietaan kuoliaaksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #65 : 05.05.22 - klo:09:19 »
Amen, tumman alatienmatoskansan havahtumisesta siihen mikä vain ja ainoastaan on tähdellistä kuten on Sanna Marinin niittirotsin toteaminen ja kukkahatuista luopuminen johtaa meidät, liiasti alaslangenneet ja monttuunvajonneet parhaassa tapauksessa oikean herran Kai Mykkäsen ruttupiirien kautta jos niin sallitaan tulemaan uskoon mikä tapahtuu nykäisemällä hihasta ja sen jälkeen tunnustamaan uskoontulo.

meidän on kiittäminen welieämme hänen julistuksestansa muuten erehtyisimme pitämään punavihreää isien halkotakkia jossain tekemisessä pelastavan ainoan oikean uskoontulon kanssa tekemisessä olevaksi.

Ecce homo, mutta älä pitkään, homouskin voi tarttua.   :icon_cool:    Ynnä muuta mistä on rehellisyyden nimessä tunnustamiseni etteihän täällä ilman welieämme lutherilaista olisi aivan yhtä hauskaa.  Jos hän etenee tautologiasta, mitä jokainen kiihkossa vartoo, on vielä hauskempaa.   :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #66 : 05.05.22 - klo:09:22 »
Niin ettei hän minua ärsytä  :icon_rolleyes:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #67 : 05.05.22 - klo:09:33 »
Tulkaa muutkin kanssani tänne ylätien alaosastolle.
Täällä on sellaista väkeä, joka haluaa ottaa opetusta vastaan jokaiselta, joka sitä haluaa antaa.
Täällä ei kukaan ole niin arvokas tai suuri, että voisi sanoa, että "mitä sinä olet  MINUA opettamaan" tai "en tarvitse kenenkään opetusta".
Täällä ihanteena on toisten kannustaminen, kehuminen ja kriittinen suhtautuminen jonkun alaspainamiseen tai haukkumiseen.
Täällä on myös sananvapaus ja vapaus kritisoida mielipiteitä ystävällismieliseen sävyyn.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #68 : 05.05.22 - klo:09:43 »
Täällä ihanteena on toisten kannustaminen, kehuminen ja kriittinen suhtautuminen jonkun alaspainamiseen tai haukkumiseen.

Tämä jäi mietityttämään. Jos arvostelee jotakin 'alaspainajaa', saa itse helposti 'alaspainajan' leiman. Asiallinenkin kritiikki on usein toisesta kulmasta katsottuna 'haukkumista'.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #69 : 05.05.22 - klo:09:51 »
Tämä jäi mietityttämään. Jos arvostelee jotakin 'alaspainajaa', saa itse helposti 'alaspainajan' leiman. Asiallinenkin kritiikki on usein toisesta kulmasta katsottuna 'haukkumista'.

On hyvä tiedostaa, että noin se valitettavasti liian usein toimii.
Ei sitä monesti paljon muuta voi, kuin yrittää valita sanansa mahdollisimman ystävällisesti ja pyrkiä keskittymään asioihin ja asioiden kritisoimiseen. Ei ole helppoa.
Toivottavasti joskus tulisi muotiin jonkinlainen viestintäkoulutus: kuinka viestin asiaani, kuinka vastaanotan toisen viestin.
Ihmisiä pitää kannustaa mahdollisimman selkeiden viestien lähettämiseen sekä aikuismaisesti vastaanottamaan epäselviä viestejä.

« Viimeksi muokattu: 05.05.22 - klo:09:56 kirjoittanut Pena »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #70 : 05.05.22 - klo:09:58 »
Korjasin tuossa viestissä olleen lyöntivirheen.

Viestin epäselvyys ei aina ole sen lähettäjän taitamattomuutta. Viestin vastaanottajilla on toisinaan tiedollisia ja asenteellisia hankaluuksia ottaa viestin sisältö vastaan sellaisenaan. Rivien välistä luetaan sellaista, jota siellä ei ole.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #71 : 05.05.22 - klo:10:29 »
Tulkaa muutkin kanssani tänne ylätien alaosastolle.
Täällä on sellaista väkeä, joka haluaa ottaa opetusta vastaan jokaiselta, joka sitä haluaa antaa.
Täällä ei kukaan ole niin arvokas tai suuri, että voisi sanoa, että "mitä sinä olet  MINUA opettamaan" tai "en tarvitse kenenkään opetusta".
Täällä ihanteena on toisten kannustaminen, kehuminen ja kriittinen suhtautuminen jonkun alaspainamiseen tai haukkumiseen.
Täällä on myös sananvapaus ja vapaus kritisoida mielipiteitä ystävällismieliseen sävyyn.

En tiedä miksi olet vähän kuin ottanut asiaksesi ryhtyä luterilaisen tulkiksi ja asianajajaksi. 

Tarvinneeko hän kumpaakaan.  Eikö hän saisi itse tehdä selkoa siitä, mitä tarkoittaa, onha sitä joskus alkuun kyseltykin. 

Kuule, minä en itse pitäisi semmoisesta, että joku perustaisi ketjun jossa pohditaan nimimerkki Leenan mahdollista ärsyttävyyttä.  Silloin vain näkisin saaneeni manipuloitua täällä kansalaiset pahimmassa tapauksessa toisiaan vastaan. 

Eiköhän anneta luterillaisen jatkaa tekstintuottoaan.  Jos jokin mietityttää, on se tietty ilmeinen herännäisyyden pilkkaaminen ja kun hän vielä on käyttänyt perusjutut useita kertoja ("tumma ystäväkansa" yms)  niin en  minä siitä mitään ole oppinut.  Naureskellut kyllä, ja lasketellut läppää femmalaisista sitten.

Täällä on sallittu hyvin paljon siihen nähden että ollaan körttifoorumilla, ja ohjeissa pyydetään herännäishenkistä keskustelua.  Täytyy todeta että tuo henki haisee.

Kaikkea hyvää, mutta mielestäni luterilainen o nyt saanut huomiota paljon yli painoarvonsa ja  koko ketjun joutaisi lopettaa.  Tästä tulee auttamatta mieleen tiimit, joissa antaumuksella jauhetaan juttua milloin kenestäkin, viihdytään huonosti ja unohdetaan, mitä tekemistä meillä yleensä työpaikalla on.  Mikään ei ole yhtä nautinnollista kuin toisen ruotim inen --- ja yhtä väärin ja turhaa. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8325
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #72 : 05.05.22 - klo:18:36 »
Luterilainen on minusta cool !

Tietysti vaikea tajuta joitain hänen kirjoituksiaan, mutta ei vastaan ole mitään.

Oikeesti kyllä se harmittaa vähän, kun hän kirjoittaa nykykörtit ajattelevat näin tai körtti mustassa kaavvussa väärin napitettuna tekee näin ja ajattelee näin, niin pikkaisen harmittaa, että miten hän voi tietää kaikkien väärinnapitetuiden Jaccet, siis takkien uskon ja ajatuksen, mutta ymmärrän, että hän nekee asian niin ja sen suon hänelle, en ala riitelemään, kun ihan mukava ja hyvää tarkoittava kaveri ja jos joku, niin minähän tällä foorumilla olen ulalla, siis nykysuomeksi sekaisin.
Tik toc.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #73 : 05.05.22 - klo:19:45 »
Jos joku, niin minähän tällä foorumilla olen ulalla, siis nykysuomeksi sekaisin.

Ero on mielestäni siinä, että sinä, rakas Veisaaja, olet itse toisinaan sekaisin - et läheskään aina - mutta luterilainen sekoittaa tarkoituksella tätä foorumia.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #74 : 11.05.22 - klo:18:26 »
En tiedä miksi olet vähän kuin ottanut asiaksesi ryhtyä luterilaisen tulkiksi ja asianajajaksi. 

Tarvinneeko hän kumpaakaan.  Eikö hän saisi itse tehdä selkoa siitä, mitä tarkoittaa, onha sitä joskus alkuun kyseltykin.

Tulkin tehtävänä on kääntää sanomia sellaiseen muotoon, että vastaanottajat niitä paremmin ymmärtävät.
Näyttää siltä, että moni ei ymmärrä nimim. Luterilaisen tekstejä, niin olisihan se huono asia, jos tulkki ei saisi niitä kääntää ymmärrettävämpään muotoon.

Opetelkaa ymmärtämään hänen tekstejään, silloin tulkkia ei tarvittaisi.
Välillä vähän harmittaa se, että ei ymmärretä oikein eikä halutakaan ymmärtää.

Eivät käännökseni ole 100% oikeita, mutta minusta tuntuu, että käännöksiäni on silti hyvä lukea saadakseen parempaa kuvaa nimim. Luterilaisen teksteistä.