Kirjoittaja Aihe: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?  (Luettu 14404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #45 : 14.11.21 - klo:07:29 »
Jos tapaat Mimmua, kerro terveisiä kuvisope Penalta!

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #46 : 14.11.21 - klo:16:26 »


  Minusta tuntuu, että luterilainen leikittelee joskus ihan tahallaan. Hän ehken haluaa nähdä jos/kun paljastamme karvamme. Olisi mukava tavata luterilainen kasvotusten! Jos/kun niin joskus mahdollisesti käy, niin siinä sitä saattaa yllättyä. Harva ihminen on lopulta niin yksioikoinen kuin mitä oletuksemme hänestä/kohteestamme on. Entäpä jos luterilaisella tosiaan on enemmän feikkileikkiä kuin arvaammekaan? :kahvi:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #47 : 17.11.21 - klo:10:00 »
Onko luterilaiselle Päivi Räsänen enemmän kuin Eleniukset ? Miksi ?
Tietenkin vanhurskauden tammi Päivi Räsänen kuin ultraliberaalit Eleniukset. :)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #48 : 17.11.21 - klo:10:03 »
Tietenkin vanhurskauden tammi Päivi Räsänen kuin ultraliberaalit Eleniukset. :)

Paitsi puulajia tammi tarkoittaa myös patoa. Vanhurskauden tulisi virrata ilman patoavaa tammea.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33717
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #49 : 17.11.21 - klo:15:38 »
Tämän vastauksen sain rukoukseen pohtiessani nimimerkki luterilaista

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti. Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.

Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.


JOH 10: 1-10
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #50 : 17.11.21 - klo:21:17 »
Tämän vastauksen sain rukoukseen pohtiessani nimimerkki luterilaista

"Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri. Mutta joka menee ovesta sisälle, se on lammasten paimen. Hänelle ovenvartija avaa, ja lampaat kuulevat hänen ääntänsä; ja hän kutsuu omat lampaansa nimeltä ja vie heidät ulos. Ja laskettuaan kaikki omansa ulos hän kulkee niiden edellä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä ne tuntevat hänen äänensä. Mutta vierasta ne eivät seuraa, vaan pakenevat häntä, koska eivät tunne vierasten ääntä."

Tämän kuvauksen Jeesus puhui heille; mutta he eivät ymmärtäneet, mitä hänen puheensa tarkoitti. Niin Jeesus vielä sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: minä olen lammasten ovi.

Kaikki, jotka ovat tulleet ennen minua, ovat varkaita ja ryöväreitä; mutta lampaat eivät ole heitä kuulleet.

Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.


JOH 10: 1-10
Aamen! Kulje kestävänä polvitietä, kunnes rukoustesi malja on täyttynyt ja Herra vuodattaa taivaasta vastauksensa.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #51 : 17.11.21 - klo:22:33 »
Aamen! Kulje kestävänä polvitietä, kunnes rukoustesi malja on täyttynyt ja Herra vuodattaa taivaasta vastauksensa.

Herra vastaa miten ja milloin tahtoo riippumatta minkään 'rukousten maljan' täyttymisestä. Eikä se vastaus vuoda mistään taivaasta, Hän on luvannut olla kanssamme, keskellämme, sisällämme.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4814
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #52 : 17.11.21 - klo:23:26 »
Jumala vaikuttaa ja tekee työtään, ja suuri osa siitä tapahtuu vastauksena rukouksiin.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22041
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #53 : 18.11.21 - klo:07:20 »
Jumala vaikuttaa ja tekee työtään, ja suuri osa siitä tapahtuu vastauksena rukouksiin.

Rukousvastaus taitaa olla pikemminkin rukoilevan ihmisen kokemus Jumalan työstä. Hänelle, joka voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa, hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #54 : 23.11.21 - klo:18:18 »
Herra vastaa miten ja milloin tahtoo riippumatta minkään 'rukousten maljan' täyttymisestä. Eikä se vastaus vuoda mistään taivaasta, Hän on luvannut olla kanssamme, keskellämme, sisällämme.

Nimimerkistä luterilainen en onneksi vetänyt hernettä nenääni ja alkanut kirkumaan, mutta ehkä joskus?

Olen ollut hyväntekeväisyys töissä viime aikoina, siis rakentamassa yhtä kristillistä keskusta.
Sanoin siellä ruokaillessamme puulaakin johtajalle, että Tapani sun pitää kyllä hioa kolehtipuhetta, että saat ylimääräisiin kuluihin tulevat menot budjettiisi.
Onneksi hän ymmärsi lohkaisuni olleen tyhmä ironinen vitsi ja hän totesi jotenkin, että en muuta teekkään kun hion kolehtipuhetta.
Eli vastasi tyhmälle tyhmyyden mukaan.

No siitä tuli mieleen toi, että ei ole mitään minustakaan mittaan, että kunhan tarpeeksi hampaat irvessä paastoten ja muuten rukoilet, niin sitten saavutat mitä rukoilet.
Kyllähän Herra on luvannut jotenkin, että etsikää ensin Jumalan valtakuntaa, niin kaikki teille annetaan.
Eli asiat tärkeys järjestykseen.

Minusta körttiläinen vierellä kulkeminen ja armon alla oleminen riittänee.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #55 : 23.11.21 - klo:20:02 »
Olet näköjään ollut Kanta-Hämeessa hommissa.
Minulla tarkoitus käydä siinä paikassa joskus kunhan alkuvuodesta valmistuu.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #56 : 23.11.21 - klo:20:09 »
Olet näköjään ollut Kanta-Hämeessa hommissa.
Minulla tarkoitus käydä siinä paikassa joskus kunhan alkuvuodesta valmistuu.
Sehän on hienoa.
Haaska tappaa vanha tuttu, kuten karjalaiset sanoo,
siis hauska tapaa vanha tuttu, josko olen paikalla.

vn arvostan sun 1944 ja joidenkin nöyrää tapaa suhtautua tän sekasen maailman keskellä olevia juttuja.
Parempi pitää kiinni siinä minkä oikeaksi kokenut.'
Me muut niin voimakkaasti otamme tän ajan jutuista ja sanomisista itteemme.

parempi olisi olla kuin te ja pitäytyä aikamme asioissa ja jutuissa.
1944 oli aiemmin ihan parasta vanhaa musaa.https://www.youtube.com/watch?v=5t0otbwp87Y&ab_channel=HillsongUNITED
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #57 : 23.11.21 - klo:20:20 »
 :eusa_angel: :039:


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miksi nimimerkki luterilainen ärsyttää ?
« Vastaus #59 : 03.12.21 - klo:19:14 »
Minusta körttiläinen vierellä kulkeminen ja armon alla oleminen riittänee.

Kummallisia ajatuksia tulee mieleeni: ilmeneekö sellaista missään, että armon alla ja toisen vierellä kulkiessa tulee huudeltua joillekin kolmansille ynseitä sanoja?