Kirjoittaja Aihe: Aamuhartaus 19  (Luettu 20834 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #90 : 03.01.22 - klo:18:01 »
Nämä väitteet eivät pidä paikkaansa. Työtäsi on kiitelty ja sinun puolestasi on kirjoiteltu. Tapahtumasarjaa on pahoiteltu. Juuri äsken kerroin pitäväni surullisena sitä, että koet työsi tulleen häväistyksi. Ennen kaikkea sinulle on suotu runsaasti tilaa purkaa tunteitasi ja esittää syytöksiäsi. Olet saanut sitä paljon enemmän kuin sinua joskus moittineet.

Oikeastaan, tilanne on paljon pahempi kuin mitä olen kuvaillut. Sinä tiedät yksityiskohdat paremmin kuin minä, kun olet sisäpiiriläinen. Aina haluat viitata niihin muutamaan, jotka ovat minua moittineet ettei vaan kukaan kiinnittäisi huomiota niihin moneen, jotka ovat joku vahvistaneet niitä tai hiljaisuudellaan tukeneet. Hehän ovat ne todelliset syylliset, niin kuin olen koko ajan sanonut. He ovat vaikustusvaltaisia ihmisiä, jotka ovat käyttäneet muitä hyväkseen. Jos koko totuus paljastuisi, ihmiset hämmäistyisivät ja jopa Riitta-muummi kauhulla hylkäisi teidät. Mutta jo liikun vaarallisilla teillä, joten vaikenen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #91 : 03.01.22 - klo:18:42 »
Aina haluat viitata niihin muutamaan, jotka ovat minua moittineet ettei vaan kukaan kiinnittäisi huomiota niihin moneen, jotka ovat joku vahvistaneet niitä tai hiljaisuudellaan tukeneet.

En todellakaan tiedä, keitä ne 'monet' voisivat olla. Varsinkin ajatus 'hiljaisuudellaan tukeneista' on minusta erehdys. Ne, jotka ovat vaienneet käännöstyötäsi käsittelevästä keskustelusta, taitavat olla yksinkertaisesti muista asioista kiinnostuneita. He lukevat kirjoituksia toisten otsikoidedn alla ja kenties osallistuvat siellä keskusteluun.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #92 : 03.01.22 - klo:22:28 »
Itse varmasti kuulun tuohon "monet" ryhmään joka voidaan tulkita sopivilla silmälaseilla
katsottuna hiljaisuudella tuomitsijaksi, olen vain itsekin hämmästynyt omana itsenäni.
Tällaisesta ulkoa annetusta turhasta syyllisyydestä ei ole tarpeen etsiä "parannuksen tekoa"


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #93 : 04.01.22 - klo:04:48 »
En todellakaan tiedä, keitä ne 'monet' voisivat olla. Varsinkin ajatus 'hiljaisuudellaan tukeneista' on minusta erehdys. Ne, jotka ovat vaienneet käännöstyötäsi käsittelevästä keskustelusta, taitavat olla yksinkertaisesti muista asioista kiinnostuneita. He lukevat kirjoituksia toisten otsikoidedn alla ja kenties osallistuvat siellä keskusteluun.

Ah jaa. Culpa mea. Postitsin vanhojen Siionin virsien käännöksen foorumilla, jossa on vain ihmisiä, jotka haluavat julistaa niitä kamaliksi, kuvottaviksi, ja hihhulimaisiksi, ja ne joille on yhdentekevä, julistetaanko Malmivaaran Siionin virret kamaliksi, kuvottaviksi, ja hihhulimaisiksi. Lopulta tuli selvennys. Kiitos näiden vuosien yhteistyöstä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #94 : 04.01.22 - klo:07:13 »
Itse varmasti kuulun tuohon "monet" ryhmään joka voidaan tulkita sopivilla silmälaseilla
katsottuna hiljaisuudella tuomitsijaksi, olen vain itsekin hämmästynyt omana itsenäni.
Tällaisesta ulkoa annetusta turhasta syyllisyydestä ei ole tarpeen etsiä "parannuksen tekoa"

Kuulut mihin itse haluat. Penan kalastelusta huolimatta en ole ollut kiinnostunut syyllisiä kaivaamaan esille. Mutta on turhaa enää valittaakaan, kun kerran tavoite on saavutettu. Käännös on lopulta poistettu. Minun pitäisi kiittää moittimisen sijasta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #95 : 04.01.22 - klo:07:40 »
Penan kalastelusta huolimatta en ole ollut kiinnostunut syyllisiä kaivaamaan esille.

Syyllisten etsimisestä ei olekaan mitään hyötyä. Ei ole siinäkään, että syyllisyys levitetään kaikkien niskaan. Minä kalastelen rauhallista avoimmuutta ja sovintoa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #96 : 04.01.22 - klo:07:50 »
Yleensä etsimme itsestämme enemmän kristityn muita tuntomerkkejä kuin sitä, olenko kiusattu, vaikka vihollinen ei kiusaa omiansa, vaan Herran omia. Kiusaus on kyllä matalaa ja pahaa, ja siksi siitä ei tahdota puhua eikä tunnustaa sitä. Kiusojen alla näemme itsemme aivan huonoiksi, sillä silloin näyttää, että olemme himojen orjia, ja lisäksi sanoo vielä vihollinen: "Sellainen sinä olet, niin syntinen, luovu pois Herrasta!"
Tämän kokeminen on kiusausta. Mutta se ei ole huono tila. Jumalan sana todistaa: Pitäkää se sulana riemuna, kun moninaisiin kiusauksiin joudutte. Jumalan Henki vei Jeesuksenkin korpeen perkeleen kiusattavaksi. Kunnian Herra oli siis itsekin kiusattu.


Vilhelmi Malmivaara

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #97 : 04.01.22 - klo:08:11 »
Syyllisten etsimisestä ei olekaan mitään hyötyä. Ei ole siinäkään, että syyllisyys levitetään kaikkien niskaan. Minä kalastelen rauhallista avoimmuutta ja sovintoa.

Ei tarvitse levittää. Syyllinen on jokainen, joka on osannut puuttua asiaan, kun olen valittanut, muttei ole osannut puuttua asiaan, kun käännökseni julistettiin julkisesti kamalaksi, eritoten kun KUKAAN ei esittänyt eriävää mielipidettä.

Mikä sovinto! Sovitte keskenänne, että englanninkieliset kännökseni ovat kuvottavia, koska alkuperäinen tekstikin on kuvottava. Se on se sovinto, jota ollet kalastellut.
« Viimeksi muokattu: 04.01.22 - klo:08:25 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #98 : 04.01.22 - klo:08:40 »
Minä olin pitikin matkaa kannustamassa Thomasia kun hän kirkoitti siioninvirsiä englanniksi. Virsiä en ole arvostellut, mutta kirjotuksia aloin ihmetellä.

Paras mies tällä foorumilla nosti metelin kun vahingossa laitoin hymiön postiini, ja se häntä loukkasi. Meni pari kolme postia, ennen kuin hän rauhoittui. Hän oli aivan oikeassa. Minun olisi pitänyt olla varovaisempi.
Sivullinen julisti, että olen kirjoittanut liki 10.000 rimitettyä riviä kuvottavia virsiä. Kukaan ei ole sanonut olevansa eri mieltä hänen kanssaan, koska hän on pyhä lehmä, vanhasta körttisuvusta. Niin joudun kirjoitamaan siitä liki 10.000 valistuspostia, kun kerran kukaan muu ei puolusta. Olisi mukavampi jakaa tehtävä muittenkin kanssa. Mutta olen ainoa, jolla on rohkeutta olla eri mieltä vanhan körtin pojan kanssa, joka voi käyttää mitä loukkaavaa kieltä tahansa. Täytyyhän minäkin vastata niin kuin on huudettu.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #99 : 04.01.22 - klo:09:06 »
Palaan tämän aamun hartaustekstiin, kun annettiin ajatus. Hyvin yksinkertainen  ajatus, mutta itselleni uusi.

Yleensä etsimme itsestämme enemmän kristityn muita tuntomerkkejä kuin sitä, olenko kiusattu, vaikka vihollinen ei kiusaa omiansa, vaan Herran omia. Kiusaus on kyllä matalaa ja pahaa, ja siksi siitä ei tahdota puhua eikä tunnustaa sitä. Kiusojen alla näemme itsemme aivan huonoiksi, sillä silloin näyttää, että olemme himojen orjia, ja lisäksi sanoo vielä vihollinen: "Sellainen sinä olet, niin syntinen, luovu pois Herrasta!"
Tämän kokeminen on kiusausta. Mutta se ei ole huono tila. Jumalan sana todistaa: Pitäkää se sulana riemuna, kun moninaisiin kiusauksiin joudutte. Jumalan Henki vei Jeesuksenkin korpeen perkeleen kiusattavaksi. Kunnian Herra oli siis itsekin kiusattu.

Vilhelmi Malmivaara


Jostakin syystä minulle aiemmin kiusaukset merkitsivät lähinnä lihanhimoja. Syöminen, juominen ( naiminenkin ) esim. yli tarpeen .

Kiusauksia on leegio, niin kuin on niiden lähettäjiäkin. Ehkä kysymys alkoi vasta äsken avautua kun ylpeyden synti pani etsimään jotakin siitä.

Seitsemän kuolemansyntiä ovat Danten Jumalaisen näytelmän mukaan lajiteltuna pahimmasta laskevassa järjestyksessä näin:

Ylpeys (turhamaisuus)
Kateus.
Viha.
Laiskuus.
Ahneus.
Ylensyönti.
Himo.



Minua on mainittu muutamaan kertaan ylpeäksi. Omasta mielestäni en ole, olen vain tavattoman a v o i n  ja ajattelematon. Herra sen tietää, ja tuntee luotunsa.

Ikäviä ajatuksia kun nousee, käännyt Vapahtajan puoleen ja pyydän päästä niistä.
Se on hyväksi tyytyväiselle mielelle. Se mm. alentaa stressiä ja sitä mukaa verenpainetta.

Vihastumiseen olen altis, mutta vihaa olen tuntenut vain viattomien lasten ja eläinten hyväksikäyttäjiin ja pariin tyhmään diktaattoriin.

Inhimilillinen tyhmyys on ateeksiannettava asia, siitä Jeesus puhuu Vuorisaarnassa.

Varminta on pysyä lähellä Jeesusta, joka hetki, tai ainakin päivittäin, jolloin vihollisuuksilla on vähemmän mahdollisuuksia iskeä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #100 : 04.01.22 - klo:09:42 »
Jaakko Heinimäen kirjassa Seitsemän syntiä lista on toisen näköinen. Samoista synneistä on kysymys, mutta nimet on käännetty eri tavalla.

Ylpeys
Ahneus
Kateus
Vihamielisyys
Hekumallisuus
Mässäily
Hengen velttous

Tuosta viimeisestä kirjoitetaan näin:
Siitä on kyse - suorimman tien hakemisesta hinnalla millä hyvänsä - hankalasti suomennettavassa keskiajan pääpaheessa, jota on meillä totuttu kutsumaan henkiseksi tai hengelliseksi laiskuudeksi. Latinaksi se on acedia. Kyse on kärsivällisyyden puutteesta, älyllisen, moraalisen ja henkisen aidan ylittämisestä aina matalimmasta kohdasta. Kyse on haluttomuudesta nähdä vaivaa. Mielenkiinto lerpahtaa täsmälleen siinä kohdassa kun ei olekaan enää kivaa. Sielussa junnaa ja mikään ei tunnu miltään.


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #101 : 04.01.22 - klo:10:32 »
Paras mies tällä foorumilla nosti metelin kun vahingossa laitoin hymiön postiini, ja se häntä loukkasi. Meni pari kolme postia, ennen kuin hän rauhoittui. Hän oli aivan oikeassa. Minun olisi pitänyt olla varovaisempi.
Sivullinen julisti, että olen kirjoittanut liki 10.000 rimitettyä riviä kuvottavia virsiä. Kukaan ei ole sanonut olevansa eri mieltä hänen kanssaan, koska hän on pyhä lehmä, vanhasta körttisuvusta. Niin joudun kirjoitamaan siitä liki 10.000 valistuspostia, kun kerran kukaan muu ei puolusta. Olisi mukavampi jakaa tehtävä muittenkin kanssa. Mutta olen ainoa, jolla on rohkeutta olla eri mieltä vanhan körtin pojan kanssa, joka voi käyttää mitä loukkaavaa kieltä tahansa. Täytyyhän minäkin vastata niin kuin on huudettu.

 :109: :eusa_clap:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #102 : 04.01.22 - klo:10:39 »
Netti, ilman kuva-yhteyttä, ei kerro läheskään kaikesta minkä näkee oheisviestinnästä kun kohdataan face-to-face.

Väärinkäsityksiä syntyy pakosti. Kuva ihmisestä vääristyy. Siihen on uskominen.


Totta. Teillä on mahdollisuus törkeällä tavalla liittoutua haukkumaan Siionin virsiä valhenimien takana, jota ette tekisi varmaan päin naamaan. Puolustaudun teitä vastaan omalla nimellä.

Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #103 : 05.01.22 - klo:04:17 »

   Oi kuinka ihana on huonees Jumala. Sä Herrain Herra suuri ...

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Aamuhartaus 19
« Vastaus #104 : 05.01.22 - klo:07:49 »
Kiusausten kautta paljastuu meille vanha ihmisemme, joka meissä asuu. Kiusausten kautta syvenee meissä armon tunto ja meidän täytyy ruveta elämään yksin Jumalan armosta joka hetki. Kiusaukset ahdistavat meitä Kristuksen turviin. Jos kiusaukset loppuvat, emme pääse kasvamaan Herrassa. Kiusaukset kuuluvat siis Herran kasvatustapaan, millä Hän syntistä kasvattaa.

Vilhelmi Malmivaara