Kirjoittaja Aihe: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)  (Luettu 21342 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #105 : 29.12.21 - klo:17:55 »
Rauhan nobelistimme ja ent. presidenttimme Martti Ahtisaari on saanut toisen korona-tartunnan.

Toivon presidentille tervehtymistä ja rauhaa, Shalom !

Nyt on Rauhan nimipäivä. Nousi mieleen sanapari Rauhan majat, ja googlasin löytyykö Raamatusta siitä jotakin. Ei ollut, mutta Vaalassa on sen niminen majoituspalvelu.
Samoin Helluntailaisilla on Kajaanissa kurssikeskus sillä nimellä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #106 : 29.12.21 - klo:18:18 »
Minun kansani saa asua rauhan niityillä, turvallisissa asuinpaikoissa, huolettomilla leposijoilla.

Tämä Jes. 32:18 on 1933 käännöksessä:

Ja minun kansani asuu rauhan majoissa, turvallisissa asunnoissa, huolettomissa lepopaikoissa.

Kannattaa lukea koko luku.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #107 : 19.01.22 - klo:14:21 »
Hoitaja soitti neljännen rokotusajan, joka on tämän kuun viimonen päevä.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #108 : 22.01.22 - klo:06:03 »
Hoitaja soitti neljännen rokotusajan, joka on tämän kuun viimonen päevä.

Koronasta selviytyy parhaiten kuuntelemalla death metallia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #109 : 22.01.22 - klo:17:20 »


 Kolme kertaa on minua olkapäähän pistetty. Toistaiseksi tämä kulkuri Korona ei ole luokseni löytänyt. :kahvi:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #110 : 22.01.22 - klo:18:09 »
Koronasta selviytyy parhaiten kuuntelemalla death metallia.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #111 : 22.01.22 - klo:18:19 »
Koronasta selviytyy parhaiten kuuntelemalla death metallia.

Jeps, kas kun ei Malmivaaran virsiä?

Tuo oli viimeinen niitti, joka katkaisi kamelin selän. En aio kuunnella enää sekuntiakaan hattuiluasi, joten en koske foorumiin enää pitkällä tikullakaan. Olen kyllä huomannut monella muullakin piilossa olevan vihamielisyyden itseäni kohtaan ja olen ollut pähkähullu, kun tänne olen kirjoitellut ja täällä pysynyt. Kenenkään tänne kirjoittelevan kanssa minulla ei ole mitään yhteistä; ennen oli sentään muutama. Harrastukset, musiikkimaku, poliittinen kanta ja kaikki muukin on sitä, mikä erottaa minut teistä. Hyvästi ikuisiksi ajoiksi. Aamen!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #112 : 22.01.22 - klo:18:35 »
Jeps, kas kun ei Malmivaaran virsiä?

Tuo oli viimeinen niitti, joka katkaisi kamelin selän. En aio kuunnella enää sekuntiakaan hattuiluasi, joten en koske foorumiin enää pitkällä tikullakaan. Olen kyllä huomannut monella muullakin piilossa olevan vihamielisyyden itseäni kohtaan ja olen ollut pähkähullu, kun tänne olen kirjoitellut ja täällä pysynyt. Kenenkään tänne kirjoittelevan kanssa minulla ei ole mitään yhteistä; ennen oli sentään muutama. Harrastukset, musiikkimaku, poliittinen kanta ja kaikki muukin on sitä, mikä erottaa minut teistä. Hyvästi ikuisiksi ajoiksi. Aamen!

Mitæ hattuilua? Kehoitin rakasta death metallia. Kyllä ihmiset ovat herkkiä.
Kukaan ei ole pienelläkään sanalla sinua moittinut mistään, paitsi minä, ja on täällä julistettu painokkaasti, että olen yksin ja narssisti, kun olen eri mieltä kanssasi, että kännökseni ovat kamalia ja kuvottavia.
Meillä olisi ollut hyvinkin paljon yhteistä, mutta sinulla oli tärkeämpää jatkaa sitä linjaa, joka ei kestänyt sitä, että joku tuntematon ulkomaalainen käänsi vanhoja Siionin virsiä. Sellainen humanistinen teko ei yksinkertaisesti käynyt monellekaan. Luulisi, että olisit tyytyväinen, kun sait ne poistetuksi, ja ennen sitä sai haukkua niitä mielesi mukaan. Kaikki oli samaa mieltä, paitsi minä narssisti. Sinähän olet foorumin sankari, niin kannattaa jatkaa vaikka ikuisiksi ajoiksi.
Minulla ei ole enää mitään tekemistä täällä, kun Siionin virsien kääntäminen ei ollut tervetullutta.
« Viimeksi muokattu: 22.01.22 - klo:18:43 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #113 : 22.01.22 - klo:22:04 »

Minulla ei ole enää mitään tekemistä täällä, kun Siionin virsien kääntäminen ei ollut tervetullutta.

Höpön löpö. Se ettei Siionin Virsien kääntäminen ollut tervetullutta on luulotauti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #114 : 22.01.22 - klo:23:54 »
Höpön löpö. Se ettei Siionin Virsien kääntäminen ollut tervetullutta on luulotauti.

Ylläpito tyytyi siihen, että käytettiin kaikki mahdolliset p-sanat kääntäjän suhteen, perseennuolijaan asti, ja vielä kamalaa, kuvottavaa, yms. käännöksistä. Ei kertaakaan huomautettu. Päinvastoin, ylläpito on usein moittinut minua puolustautumisesta, kun kukaan muu ei puolustanut. Tietysti ylläpito soveltaa säännöt mielensä mukaan.
Mutta jos kääntäjä on tyytymätön siihen soveltamiseen, niin luonnollisesti hän vetoaa tekijänoikeuksiin ja vetää käännöksensä pois. Hän saattaa poteaa luultautia, narssismia, ja olla perseennuolija ja kaikki muutkin p-sanat. Hän saattaa olla hihhuli ja vaikka mitä muuta. Hän saattaa olla rahan- ja kunniahimoinen ja vailla kultajalustetta. Kaikki nämä asiat ovat kelvanneet ylläpitoon. Luulenpa, että moni muukin olisi siinä tapauksessa "luulotaudin" uhreja.
Mutta tämä on mennyt liian pitkälle. Te olette kaikki vilpittömiä kuin lampaita omissa silmissänne. Odotan kunnes taas joku rupeaa ilveilemään, sitten huomautan uudestaan, että käännökset ovat poistettu syystä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #115 : 23.01.22 - klo:02:06 »
Jeps, kas kun ei Malmivaaran virsiä?

Tuo oli viimeinen niitti, joka katkaisi kamelin selän. En aio kuunnella enää sekuntiakaan hattuiluasi, joten en koske foorumiin enää pitkällä tikullakaan. Olen kyllä huomannut monella muullakin piilossa olevan vihamielisyyden itseäni kohtaan ja olen ollut pähkähullu, kun tänne olen kirjoitellut ja täällä pysynyt. Kenenkään tänne kirjoittelevan kanssa minulla ei ole mitään yhteistä; ennen oli sentään muutama. Harrastukset, musiikkimaku, poliittinen kanta ja kaikki muukin on sitä, mikä erottaa minut teistä. Hyvästi ikuisiksi ajoiksi. Aamen!

Eikö tämä ollut luulotauti? Yksikään ei ole pienelläkään sanalla moittinut Sivullista siitä, että hän julkisesti sanoi käännöstäni "kamalaksi" ja "kuvottavaksi", mutta "monella muullakin piilossa olevan vihamielisyyden itseäni kohtaan". Ja mikä oli se viimeinen niitti? Sanoin, että voi kuunnella sitä musiikkia, jota hän on itse kehunut täällä korona-aikana. Se sanani on tosi "kamala" ja "kuvottava", mutta hän on niin pyhä lehmä, että minua julistetaan luulosairaaksi.
Voi hyvänen aika, miten ylläpito  voi olla niin epäreilu.
Olen monesti kokeillut. Kerran liitin Stingistä linkin kokeeksi. En ottanut kantaa. Olisi voinut tulkita tarkoituksen miten tahansa. Mutta heti hypättiin silmilleni, ikään kuin olisin haukkunut Stingiä, ja sitä piti puolustaa. Vihamielisyys vanhojen Siionin virsien kääntäjää vastaan on ilmiselvä. Jos ette pysty myöntämään sitä, olette alhaisin mahdollinen väki. Ei voi keksiä tarpeeksi voimakkaita sanoja. Olen ihan voimaton teidän pahuutenne edessä.
Koko herännäisyyden maine kärsii tästä niin kauan kuin maailma muistaa, että olen joskus kääntänyt Siionin virret ja se teko on avannut helvetin kidan edessäni ja olen saanut nähdä Saatanan kasvoista kasvoihin. Mikä ei rajoita teidän pahuuttanne. Miten voitte olla tällaisia? Miksi HY ei puutu asiaan?
Tiedän. HY on myös vihamielinen. Kun minua haastateltiin joulukuun numeroa varten, huomasin, että haastatelijalla oli negatiivinen asenne. Hänen piti selittää minulle, miten ne olivat huonoja, koska niissä oli "pietismin" vaikutuksia, ja miten uudet ovat parempia. Antoi vielä esimerkkejä paremmuudesta.
Toivottavasti uudet ovatkin parempia. Muuten koko uudistamisen touhu on turhaa.
Hän totesi, että hän ymmärtää minua, kun kirjallinen tuote jää arvostamatta. Siitä ei ole kysymys. En valittanut kuutena vuotena, kun kukaan ei osoittanut minkäänlaista mielenkiintoa työtä kohtaan. Harva akateeminen odottaa saavansa suurta huomiota työstään. Hyvä, jos joku lainaa kerran vuodessa. Kysymys on siitä, että työni ei saanut sitä suojausta, jotka foorumin säännöt lupaavat, ja jonka kaikki muut ihmiset täällä saavat, myös Sivullinen, joka on kaikkein suurin pyhä lehmä, joka on niin täysin loukkaantunut. Kääntäköön itse 10.000 riimitettyä riviä, jota kaikki saavat täällä haukkua mielensä mukaan ja katsotaan onko hän loukkaantunut. Hän on loukkaantunut, kun sanoin "Kuuntele korona aikana lempimusiikkiasi." Ja Seppos tukee häntä, loukkaantunutta raukkaa ja sanoo minua luulosairaaksi, kun valitan siitä, että kukaan täällä ei ole voinut edes kohteliaasti huomauttaa, että mahdollisesti ei ole sopivaa sanoa, että kääntäjä on sitä tai tätä p:tä, perseen nuolija, hihhuli, kamala ja kuvottava. Olette kertakaikkiaan kuvottavia HYtä myöten, joka ei pysty hilittämään pahuuttanne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #116 : 23.01.22 - klo:02:24 »
Olette kertakaikkiaan kuvottavia ... ei pysty hilittämään pahuuttanne.

Minuun tämä kuvaus sopii hyvin.
Todellisuus on tosin pahempi.
Oli tosiaankin hyvä minunkin saada välillä rehellistä palautetta, etten nukahtaisi omahyväisyyden uneen.

Thomas, kaikki eivät välttämättä osaa ottaa tuota palautetta vastaan omalle kohdalleen, joten jätän sinulle harkittavaksi, että ehkä ei kannata heittää liikaa helmiä sikalaumaan, vaan etsiä monia muita keskustelunaiheita. Sinulla eri aiheiden esille tuomiseen on taitoa ja valmiuksia yllin kyllin.

ps.
Kun puhuin sikalaumasta, niin samaan syssyyn totean, että "porsaita äidin oome kaikki".

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #117 : 23.01.22 - klo:02:44 »
Minuun tämä kuvaus sopii hyvin.
Todellisuus on tosin pahempi.
Oli tosiaankin hyvä minunkin saada välillä rehellistä palautetta, etten nukahtaisi omahyväisyyden uneen.

Thomas, kaikki eivät välttämättä osaa ottaa tuota palautetta vastaan omalle kohdalleen, joten jätän sinulle harkittavaksi, että ehkä ei kannata heittää liikaa helmiä sikalaumaan, vaan etsiä monia muita keskustelunaiheita. Sinulla eri aiheiden esille tuomiseen on taitoa ja valmiuksia yllin kyllin.

ps.
Kun puhuin sikalaumasta, niin samaan syssyyn totean, että "porsaita äidin oome kaikki".

En tiedä miten tätä asiaa voi korjata. Ei taida olla suomalaisista korjaajaa. Suomen ainoa kunnon neuvottelija, Presidentti Ahtisaari, tuskin paneutuu asiaan. Niin Suomen maine saa kärsiä. Totta, heitin helmiä sioille, kun laitoin tänne 10.000 riimitettyä riviä herännäisyyden historiallista tekstiä kuvitellen, että se saa samanlaista suojaa kuin kaikki muut.
En tule kirjoittamaan tänne mitään muuta asiaa. Muistan, kuinka öppiäinen yritti panna asiantuntemukseni alas, kun vastasin kysymykseen koraanista. En silloin valittanut, mutta ymmärsin, että jos kysytään asiantuntijan mielipidettä täällä, niin se tehdään koska halutaan panna ihmisen alas. Niin en tuhlaa aikaani kirjoittamalla mitään rakentavaa.
Huomautan vain jatkuvasti, että ystävällisenä eleenä käänsin Siionin virret ja siitä tuli ongelma, kun täällä ei voinut suoda sille sitä samaa kunnioitusta, jota suodaan death metalliin.
Kun se ei ole enää ongelma, niin voin lopettaa. Se on tietysti tylsää.
Jos nimeni olisi ollut Elenius, niin varmaan käännöstyöni ei olisi tarvinnut täällä kärsiä enkä olisi ollut muka perseennuolija enkä kuvottava pappisvihaaja kääntämällä Siionin virret. Mene ja tiedä. Ei tullut mieleen käyttää valenimiä. Jos olisin julistautunut Thomas Eleniukseksi, niin a vot! Olisin varmaan saanut rahaa, kunniaa, asemaa, kultajalustetta ja jopa palkintoja! Kas, kun en tavoittanut muuta kuin sitä samaa tavallista kunnioitusta, jota säännöt lupaavat ja muut saavat.
« Viimeksi muokattu: 23.01.22 - klo:02:52 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #118 : 23.01.22 - klo:02:54 »
käänsin Siionin virret ja siitä tuli ongelma, kun täällä ei voinut suoda sille sitä samaa kunnioitusta, jota suodaan death metalliin.

Ei minunkaan mielestäni körttifoorumille tulisi tallentaa metallimusiikkia millään kielellä, olen ehdottomasti samoilla linjoilla kanssasi.
Körttifoorumin tehtävä ennemminkin on tallentaa SiioninVirsiä ja tarjoita niitä kansalle.

En tarkoittanut edellisessä tekstissäni helmillä SiioninVirsiä (vaikka todellisia helmiä ovatkin).
Tarkoitin antamaasi suoraa palautetta.

Olet ollut hyvin selväsanainen ja suorapuheinen, et ole salamyhkäisesti vihjaillut, vaan puhunut suoraan ja selkeästi. Tätä meidän tulee arvostaa.
Asiasi on tullut varsin selväksi, en usko, että kenelläkään on epäselvyyttä viestistäsi.
Antaisitko meille anteeksi?
Sinulla olisi asiantuntemusta aloittaa aiheita monesta muusta aiheesta, josta voisi syntyä hedelmällisiä keskusteluja.
Ehdotan, että veisit meidät jonkun uuden aiheen pariin, johon voisimme sukeltaa.

Minkä numeron annat ehdotukselleni, 0:n ja 10:n välillä?
0 = niin huono, ettei huonompaa ole, 10= niin hyvä, että ei voi enää parantaa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.22 - klo:03:02 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #119 : 23.01.22 - klo:03:45 »
Ei minunkaan mielestäni körttifoorumille tulisi tallentaa metallimusiikkia millään kielellä, olen ehdottomasti samoilla linjoilla kanssasi.
Körttifoorumin tehtävä ennemminkin on tallentaa SiioninVirsiä ja tarjoita niitä kansalle.

Oikeastaan, en ole kuunnellut metallimusiikkia, joten ei ole edes mielipiteitä siitä.

En tarkoittanut edellisessä tekstissäni helmillä SiioninVirsiä (vaikka todellisia helmiä ovatkin).
Tarkoitin antamaasi suoraa palautetta.

Ymmärsin. Otin vain tillaisuuden huutaa erämaassa, että Siionin Virret ovat helmiä.

Olet ollut hyvin selväsanainen ja suorapuheinen, et ole salamyhkäisesti vihjaillut, vaan puhunut suoraan ja selkeästi. Tätä meidän tulee arvostaa.
Asiasi on tullut varsin selväksi, en usko, että kenelläkään on epäselvyyttä viestistäsi.

Minähän luulin, ettei kukaan ymmärrä mistä on kysymys. Tämä on iloinen uutinen.

Antaisitko meille anteeksi?

Mielelläni. Olen saanut asiasta aivan tarpeekseni.

Sinulla olisi asiantuntemusta aloittaa aiheita monesta muusta aiheesta, josta voisi syntyä hedelmällisiä keskusteluja.
Ehdotan, että veisit meidät jonkun uuden aiheen pariin, johon voisimme sukeltaa.

On kuitenkin ehkä hyvä, jos en tuputa tänne mitään asiantuntemusta. En ole teologi ja uskontotiede ei ole ehkä kenellekään mielenkiintoista.

Minkä numeron annat ehdotukselleni, 0:n ja 10:n välillä?
0 = niin huono, ettei huonompaa ole, 10= niin hyvä, että ei voi enää parantaa.

Antaisin 10.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.