Kirjoittaja Aihe: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)  (Luettu 21383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #45 : 04.05.21 - klo:17:27 »
Onko se nyt niin, että jos käy piikillä, niin pitää sitten tehostesatsi ottaa sitä samaa sorttia.  :017: Ja jos niin täytyyköhän itse lahopäässään pitää tallessa se tieto, mitä tuli saaneeksi.

Taitaisin jo päästä rokotettavaksi, mutta tällä viikolla en ehdi. Kuulemma ollut tunnin jonotkin Ratinan stadionin rokotuspisteellä. Kyllähän sitä tunnin seisoo, jos on sopivaa tekemistä ja hyvä sää ja asianmukainen vaatetus. Mutta pitäisi olla sellainen vaatetus kanssa, että saa olkavarren nopeasti paljaaksi, kun sen aika on.

Oli niin, eli samaa annetaan, elleivät keksi jotain aivan mielikuvituksellista.   :icon_cool:

En miekään heti syöksynyt, koska käsitin väärin millä viikolla mikäökin ikäluokka.  Sitten kaikki hoitui niin minuutin tarkkuudella että hämmästytti, paikallisen koulun jumppasalissa jossa oli monta looshia erotettuna. Lujaa mentiin ja siitä eteenpäin vartin valvontaan ja ulos ja kotiin.   Hyvin  onnistui koillinen terveysasema tässä  :icon_cool:  ikäluokka, nimi, passi esiin ja ilmoitus että Pfizeria tulee, 9.7.toinen piikki, ja kipeäksi tulin. 

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #46 : 04.05.21 - klo:18:21 »
Meillä rokotetaan nyt niin ahkerasti , että lähes kaikki terveydenhoidon ammattilaiset laboratorioista on valjastettu piikittämään.

Etsin tänään aikoja meille toukokuulle määrättyihin labroihin. Matti sai ajan ip.21.5 . ja minä aamuajan 14.6. Yhtään aikoja ei ollut minään päivänä antaa ennen näitä.
Akuuttitapaukset tietysti hoidetaan jossakin paikassa.

Kyllä se hyvä onkin näin. Täällä Lahdessa nuoriso ei noudata ohjeita, ja tapauksia on asukasmäärää kohti toiseksi eniten nyt koko maassa. Tuossa läheisillä portailla nuoriso 'linkoaa' oluttölkkien voimalla. Mukkulan koulussa on tartuntoja.

Omalla kohdalla kaikki pelasi hienosti, olimmehan yli 75-vuotiaitten vuorossa.
On tullut vahvistukset sähköpostiin ja tekstiviestiin, sekä annettu 'muisto-lappu' siltä varalta jos on dementiaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #47 : 08.05.21 - klo:10:28 »
Päijät-Häme on nyt mustin alue koko maassa, ja niimpä PHHYKYn Tuomo Nieminen on toivonut ettei kokoonnuttaisi aitienpäivää perheittäin viettämään.

Kuuliaisena peruin kutsut kakkukahveille, ja ostin vain yhden voileipäkakun.

Perheissä ja suvuissa se nyt täranteenilaisia sen mukaanällä leviää. Kouluissa on ollut jatkuvasti tartuntoja, ja karanteeneja kymmenittäin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #48 : 09.06.21 - klo:09:19 »
Päijät-Häme on edelleen leviämisaluetta. Toivottavasti pian päästään lievempään kategoriaan kun mekin lähdemme kohta saamaan 2. rokotuksen.

Naapurimme, Kanta-Häme ja Uusimaa pitävät seuraa. Ihmeen nopeasti Keski-Pohjanmaa selvisi korkeimmista lukemista takaisin kiihtymisvaiheeseen.

Minun on hyvin hakala käyttää maskia. Täytyy tarkistaa onko nyt kohta lupa olla ilman.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #49 : 09.06.21 - klo:09:22 »
Täytyy tarkistaa onko nyt kohta lupa olla ilman.

Vasta kun pandemia julistetaan päättyneeksi. Siihen asti:

MASKI!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #50 : 09.06.21 - klo:12:04 »
Näin hoitajakin, joka meidät piikitti, sanoi. Maski silloin kun ollaan tilanteessa jossa on muitakin kuin perheen jäseniä.

Ennen pistämistä hoitaja kysyi tuliko ensimmäisestä mitä oireita. Eihän meille mitään tullut. Tästä toisesta kuuluu tulevan vähän useammin. Niihin lepoa ja särkylääkettä neuvottiin käyttämään.

Minä käyn nyt lepäämään ja kuuntelemaan Anneli Kannon kirjaa Lahtarit.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #51 : 31.08.21 - klo:16:35 »
Minulla on ollut vilutusta ja aivasteluja jokusen päivän ajan. Tänä aamuna heräsin kovaan paleluun ja ihon arkuuteen. Niveliäkin särki.

Tämä jutti ISssä sekä huoletti, että huojensi:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008230308.html

Hankalaan aikaan syysflunssa tuli, sillä meillä on menoa ylihuomena.
Jos tämä tästä pahenee, minun on jäätäcä pois, mutta muut menkööt.

Niin kauan kuin meillä on ollut ' koulukkaita' olen sairastunut kaksi viikkoa koulun alkamisen jälkeen.

Posivil Fluzink'ä aloin imeskellä ja muut vaki-lääkkeetkin kai helpottavat. Onhan minulla panadolia 3 x 1000 ja Ventoline, Symbicort ja Seebri keuhkoille.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #52 : 03.09.21 - klo:23:30 »
Toinen piikki otettu torstai-iltapäivänä. Ei tullut sen pahempia oireita kuin ensimmäisestäkään. Käsivarsi joitakin tunteja aristi, kuin kunnon jumpan jäljiltä, ei muuta.

Oli se jotenkin juhlallinen fiilis siinä jonossa, kun kansalaiset kuuliaisesti ja maksutta marssivat nauttimaan annoksensa. Kuinkahan monella tuolilla minuakin istutettiin? Liukuhihnan oli varmaan suunnitellut joku prosessi-insinööri. Tuli melkeinpä isänmaallinen olo.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #53 : 23.09.21 - klo:05:07 »

   Mary Poppins, olkaa hyvä!

How music, random interactions and a bit of fun can change the world for the better!

https://www.youtube.com/watch?v=IVsh4Z4eGWE

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #54 : 24.09.21 - klo:13:56 »
Yhdessä kahdesti rokotetussa lähisukulaisessa oli ilmeisesti korona, mutta menossa pois päin. Hän oli sitä mieltä, että kun rajoitukset poistetaan, seuraa katastrofi. Elinkeinoelämä ajaa vimmatusti rajoitusten poistoa, joten hoitakoot sitten sairaat, kun niitä alkaa tulla liukuhihnalta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #55 : 25.09.21 - klo:00:19 »
Yhdessä kahdesti rokotetussa lähisukulaisessa oli ilmeisesti korona, mutta menossa pois päin.

Minulla on se käsitys, että rokotetuilla tauti tapaisi olla lievempi. En tiedä, onko tämä käsitys oikea.

Jossakin arveltiin, että koronasta voisi tulla lastentauti samaan tapaan kuin oli aikoinaan tuhkarokko: Melkein kaikki sen penskana sairastavat, joillekin tulee ikäviä jälkitauteja, ja jos ei lapsena sairasta, sairastaa aikuisena, jolloin tauti onkin paljon rankempi kestää. En tiedä, onko tämäkään arvelu oikea.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #56 : 02.10.21 - klo:17:33 »
Yhdessä kahdesti rokotetussa lähisukulaisessa oli ilmeisesti korona, mutta menossa pois päin. Hän oli sitä mieltä, että kun rajoitukset poistetaan, seuraa katastrofi. Elinkeinoelämä ajaa vimmatusti rajoitusten poistoa, joten hoitakoot sitten sairaat, kun niitä alkaa tulla liukuhihnalta.
Pääministeri Sanna Marinin monipuoluehallitushan on ahneen kapitalistiluokan, jota edustaa EK, lakeija, joka poistaa koronarajoitukset talouskasvun vauhdittamiseksi kapitalistien rikastuttamiseksi työläisten kustannuksella. EK:n kapitalisteillahan ei ole omatunnon tuskia maksattaa koronaan sairastuneiden hoito köyhillä veronmaksajilla verosuunnittelullaan yrityksen maksamien verojen minimoimisella.  :eusa_pray:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #57 : 02.10.21 - klo:18:08 »
Nyt kun paljastui, että salaliittoteoriat ja muuta harhahutut ovat venäläistä alkuperää. Youtube paljasti tämän ja sulki kyseiset kanavat ja Putin suuttui. Liekkö mikrosirujutut samasta tehtaasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #58 : 02.10.21 - klo:20:28 »
Nyt kun paljastui, että salaliittoteoriat ja muuta harhahutut ovat venäläistä alkuperää. Youtube paljasti tämän ja sulki kyseiset kanavat ja Putin suuttui. Liekkö mikrosirujutut samasta tehtaasta.

Missä tästä on uutisoitu?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Miten selviytyä koronaviruspandemiasta (jatkoa 2)
« Vastaus #59 : 02.10.21 - klo:20:53 »
Missä tästä on uutisoitu?

MTV-uutiset viikolla
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi