Kirjoittaja Aihe: Siunataan ja lohdutetaan Israelia  (Luettu 20165 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #45 : 01.02.21 - klo:20:05 »
^
^^
Onko minun ymmärrettävä, että olen jossakin kohdin loukannut Sinua Thomas.

Olen ymmälläni.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #46 : 01.02.21 - klo:20:16 »
^
^^
Onko minun ymmärrettävä, että olen jossakin kohdin loukannut Sinua Thomas.

Olen ymmälläni.

Ha! Sinä olit ensimmäinen puolustamaan Bengtia syksyllä, kun KOHTELIAASTI huomautin hänelle, että hävyttömät hyökkäyksensä Siionin virsien käännökseeni eivät olleet sopivia. Hän sai kaikenlaista hävyttömyksiä rauhassa esitellä, koska suutuksissaan hän teititteli. Minä olin syyllinen, koska sinuttelin, kuten täällä on tapana. Olen niin vanha, että sinuttelen suomeksi kaikkia. Teen sitä kohteliaasti yleensä, mutta körttifoorumilla kirjoitan yleensä nykyään sillä mielellä, että kaikki miehet ovat mahdollisesti vihollisia niin kohteliasta ei tarvitse olla. Pena on ainoa mies, joka on johdonmukaisesti puolustanut Siionin virsien kääntämistä englanniksi. Ainoa. Kaikki muut ovat olleet hiljaa tai lipsahtanut mukaan haukkumiseen.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #47 : 01.02.21 - klo:20:28 »
Ei millään pahalla. Tiedän, että käännökseni sai minulle enemmän vihollisia kuin ystäviä. Se on tietysti hävytöntä ja ihmisten häpeäksi täällä. Asenteet eivät ole muuttuneet. Jatkan uhalla kääntämistä. Mutta kun Penaa syytetään hienojen asioiden pilaajaksi, tuntuu hullunkuriselta, kun hän ainoana miehenä alusta asti ja johdonmukaisesti puolusti Siionin virsien kääntämistä. Jos Siionin virret eivät ole körttifoorumilla hieno asia, niin en todellakaan tiedä mikä olisi. Kai väitteet, että Danielinkirjan tiimalta Raamattu velvoittaa meitä olemaan vegaaneja. Sitä te kaikki jaksatte ihailla ja puolustaa. Nyt puolustetaan luterilaista, ettei hän ole adventisti (ei kukaan meistä tiedä onko hän vai ei), mutta ette puolustanut minua, että käänsin Siionin virret englanniksi. Kun olin puolustamisen tarpeessa, se oli Pena, joka puolusti. En piiloudu enkä kiellä mitä olen, niin kuin vitsiniekkasankarinne. Sanon totuutta suoraan ja rohkeasti, koska huomaan miten hävytön tämä porukka on, joka väittää olevansa heränneitä, mutta riemuitsee Siionin virsien kääntäjän kiusaamisesta, niin kuin monet teistä teki syksyllä ja niin kuin pyritte nytkin aina välille aloittamaan, ihailevasti piikittelyllä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #48 : 01.02.21 - klo:20:58 »
Selväksi tuli.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #49 : 01.02.21 - klo:21:29 »
Yksikään nainen ei muistaakseni ole osallistunut Siionin virsien kääntämisen vastustamiseen. Niin siinä on myös ukko-kukko sävy mukana, joka ei myöskään viittaa mihinkään järkeen. Eikä kukaan nainen piikittele Penaa. On kai toistakymmentä ukkoa tällä foorumilla, jotka tarvitsevat estrogeenihoitoa. Tietysti se voi olla, että nainen on keskimäärin älykkäämpi kuin mies. Se selittäisi paljon.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #50 : 01.02.21 - klo:21:34 »
Ei tullut selväksi omalla kohdallani.
Olen pyrkinyt rohkaisemaan ja kannustamaan.
Siitä huolimatta tekstini voi ymmärtää väärin.
Yhden foorumilaisen kanssa olen vahvasti eri mieltä pelastuskysymyksestä,
muuta erimielisyyttä en muista.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #51 : 01.02.21 - klo:21:51 »
Ei tullut selväksi omalla kohdallani.
Olen pyrkinyt rohkaisemaan ja kannustamaan.
Siitä huolimatta tekstini voi ymmärtää väärin.
Yhden foorumilaisen kanssa olen vahvasti eri mieltä pelastuskysymyksestä,
muuta erimielisyyttä en muista.

Niin, monet, niin kuin sinä, ovat rohkaissut. Pena on ollut johdonmukainen ja äänekäs puolustaja alusta loppuun. Muut ovat ainakin epäröineet jossain välissä. Minusta kulttuuriteko on selvä asia. Ei pitäisi olla tilaa erimielisyyteen. On vain sivistymätöntä ruveta käännöstyötä periaatteessa vastustamaan. Tietysti voisi arvostella laatua, mutta siitä ei ole kysymys. Luulen, että Bengt ja luterilainen ja pari-kolme muuta potevat jotain miesten tautia, kun on vastustamaton kiusaus käyttäytyä kuin apinoita.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #52 : 01.02.21 - klo:22:07 »
Tietysti voin ymmärtää väärin. Siinä alussa PekkaV kirjoitti tavalla, jota koen loukkaavana (ja jota vaimoni ajatteli myös loukkaavaksi), mutta hän on osoittautunut hyvinkin tukijaksi. Sivullinen ja öppiäinen ovat vain sitä mieltä, että on arvontonta kääntää vanhoja Siionin virsiä, niin ei voi sille mitään. Mielipide on mielipide, vaikka äärettömän sivistymätön se voi olla. Tietysti niiden tapa esittää sitä oli ylimielinen ja röyhkeä, mutta he ovat jättäneet asian sikseen. Minä olen syksystä lähtien ollut herkällä mielellä ja räjähdyspisteellä, niin huomautus Pena hienojen asioiden pilaajana oli liikaa. Enimmäkseen käännän ja laitan SV ja lisään joskus tyytymättömän ilmaisun. Tätä asiaa ei voi korjata. Täytyy toisin ja puolin vain kestää sitä, ettemme ole ystäviä niin kuin alussa kuvittelin ja kannan kaunaa. Oli typerä pilata hyvä asia. Olisi ollut hienoa, jos englanninkieliset käännökset olisivat saaneet olla rauhassa sillä kiitoksella, joka silloin tuli. Olin täysin tyytyväinen tilanteeseen. Ystävällinen suhtautumiseni olisi säilynyt. Mutta Bengtilla oli sanomista ja liian moni tuki sitä, ja sitten piilohalveksunta tuli esille. Niin tässä ollaan. Saatte siunata Israelia, mutta tämän kokemukseni jälkeen, se tuntuu hurskastelulta.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #53 : 01.02.21 - klo:23:26 »
Thomas on ymmärtänyt minut väärin. Jos huomaan jonkun jääneen yksin röykytettäväksi, niin kansalaisrohkeana olen yrittänyt puolustaa. Tällaisessa yhteydessä kirjoitin Bengtistä, mutta minullakin on oikeus mielipiteisiini. Pena ja Thomas muodostavat nyt hyvän taistelijaparin yrittäessään meitä kurittomia pitää Siionissa kunnon henkilöinä. Eihän se varmaankaan onnistu, että minusta tulisi muu kuin kristillinen sionisti tai muuttaisin poliittisen ajatusmaailmani. Täällä on helpompi kirjoitella "vihervasemmistolaisena" kuin kykypuolueen edustajana, näin se vain menee.
Että tulisi rauha maahan, niin yritän olla klikkaamatta Penan ja Thomasin tekstejä, samaa tietysti saan toivoa toisinkin päin.

Olen aina ollut Amerikan alkuperäiskansojen puolella.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #54 : 02.02.21 - klo:02:52 »
Thomas on ymmärtänyt minut väärin. Jos huomaan jonkun jääneen yksin röykytettäväksi, niin kansalaisrohkeana olen yrittänyt puolustaa. Tällaisessa yhteydessä kirjoitin Bengtistä, mutta minullakin on oikeus mielipiteisiini. Pena ja Thomas muodostavat nyt hyvän taistelijaparin yrittäessään meitä kurittomia pitää Siionissa kunnon henkilöinä. Eihän se varmaankaan onnistu, että minusta tulisi muu kuin kristillinen sionisti tai muuttaisin poliittisen ajatusmaailmani. Täällä on helpompi kirjoitella "vihervasemmistolaisena" kuin kykypuolueen edustajana, näin se vain menee.
Että tulisi rauha maahan, niin yritän olla klikkaamatta Penan ja Thomasin tekstejä, samaa tietysti saan toivoa toisinkin päin.

Olen aina ollut Amerikan alkuperäiskansojen puolella.
En ole kiinnostunut kenenkään politiikasta enkä ole ottanut siihen kantaa. Ainoa kurittomuus, joka koskee minua, ei suomalaisena, on se, että olen kääntänut historiallisen version Siionin virsistä ja jotkut teistä olette niin epäsivistyneitä, että luulette saavan sen tiimalta hyökätä minua vastaan. Sellainen mielpide on mielipuolta. Kukaan järkevä ihminen ei tee sellaista. Kulttuurityö on sellaisen riidan yläpuolella ja se joka ei ymmärrä sitä on kertakaikkiaan aliarvoinen. On minulle aivan yhdentekevä mitä puoluetta kannatatte. Tämä vastaus näyttää, että tilanne on vielä pahempi kuin luulin.
Oletko aina ollut Amerikan alkuperäiskansojen puolella? Missä olit kun se yksi julisti täällä, että sellainen "heimolaisuuden" kannattaja ei saisi täällä kirjoittaa? Missä olit kun useita kertoja luterilainen pilkkasi minua etnisestä taustastani? Hävetkää, te kyykäärmeitten sikiöt!
 
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #55 : 02.02.21 - klo:03:24 »
Istuin huomaamatta kusiaispesään, kun käänsin tällä palstalla Siionin virret. Se ei ollut poliittinen kanta vaan kulttuuriteko. Nyt ainakin paremmin ymmärrän hyökkäykset. Se on siltä täysin ala-avoinen asenne.  Luulin körttifoorumin edustavan herännäisyyttä hengellisenä liikkeenä eikä poliittisena puolueena. Kiroaan teidän politiikkaannekin. Teillä on täysoikeus sitä puolustaa aivan niin kuin haluatte, mutta se ei liity minuun millään tavalla. Siinä te olette typerästi erehtyneet. Siunatkaa vaikka Stalinia minun puolestani. Mutta Siionin virsien kääntäjällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ja te jotka esiinnytte täällä suurina tietäjinä olette sangen typeriä, jos että sitä ymmärrä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #56 : 02.02.21 - klo:03:51 »
Nyt ymmärrän mikä se hieno asia on. Luulin, että herännäisyydessä se hieno asia oli Siionin virret. Erehdyin pahasti. Herännäisyydessä hieno asia on Lapuan liike. Kun en huomannut sitä kehua, niin tietysti piti murskata minutkin, muitten "virhervasureitten" kanssa. O sancta simplicitas! O tempora, o mores! Kyllä te olette kaiken alapuolella. Ei se ollut 1800-luvun herännäisyyttä vaan 1930-luvun politiikkaa. Totta kai täytyy siunata Israelia silloin kun Likud hallitsee, aivan niin kuin piti siunata Jerusalemia silloin kun Al-Huseyni oli muftina. Erehdyin kun en ottanut kantaa Trumpin puolesta enkä vastaan täällä. Käänsin vain Siionin virsiä, niin se tulkittiin hyökkäykseksi Hitleriä vastaan. Hitler on kuollut, ettekö tienneet? Samoin Vapaussodan Rintamamiesten Liitto. Perustetaanko se uudestaan? Tapahtumissa voisi veisata vanhoja Siionin virsiä englanniksi. Tai saksaksi. Sieg heil! Siihen aikaan, veisattiinkin vanhoja Siionin virsiä. Miksi ei tullut mieleenne, että käännökseni olivat kannanotto Lapuan liikkeen puolesta? Miksi luulitte minun ottavani kantaa politiikkaanne vastaan? Retorinin kysymys. Vastaus on selvä. Koska te olette sokeita ja typeriä. Olette niin typeriä, että syyttäisitte vaikka siiliä huulipunaviherkaartiksi. Siilit eivät osallistu Suomen politiikkaa niin kuin en minäkään.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #57 : 02.02.21 - klo:04:15 »
Eikö ole ristiriitaista, että ne jotka halusivat Suomen olevan Judenrein haluavat nyt siunata Israelia? Piiloutuvat nimimerkkien taakse körttifoorumissa, niin nyt piiloutuvat Raamatun taakse, kun eivät ole kiinnostunut muusta kuin politiikasta. Niin tekevät myös amerikkalaiset. Jaa, kun täällä tuomitsin USAn intiaanipolitiikkaa, koska olin itse nähnyt omin silmin kuka kärsii siitä, niin luulitte, että Siionin virsien kääntäminen oli poliittinen kannanotto. Kyllä, sanoin, että suomalaiset erehtyvät luullen länsikasakkojen olevan vähemmän vaarallisia kuin itäkasakkat. Kun puolustin intiaaneja, niin ajattelitte, että otan Suomen politiikassa puolekannan. En suinkaan. Katson, että Amerikkaihailu on vaarallista olipa puolue mikä tahansa. Vain viime vuosina on maailma luopunut (paitsi mormonit) siitä ajatuksesta, että intiaanit ovat Israelin kadonneiden heimojen jälkeläisiä. Satoja vuosia luultiin intiaaneja juutalaisiksi. Minua on erehdytty luulemaan juutalaiseksi monta kertaa Suomessa. Johtuuko se parrasta? Niin, miksi te ette siunaa minua? Miksi piti minua kirota kunnes kirosin teitä takaisin? Taas retorinen kysymys. Koska olette sekä typeriä että ilkeitä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #58 : 02.02.21 - klo:04:37 »
En välitä tippaakaan Penan politiikasta. Se on hänen asiansa. Kiitän vain siitä, että hän on johdonmukaisesti ja aina puolustanut Siionin virsien käännökset ihmisten hyökkäyksistä. Toiset taistelevat politiikkansa puolesta. Minä taistelen Siionin virsien kääntämisen puolesta kiinnostumatta Suomen tai Israelin politiikkaan. Kiroan kuten aina Siionin virsien vastustajat helvettiin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Siunataan ja lohdutetaan Israelia
« Vastaus #59 : 02.02.21 - klo:04:40 »
Siunataan ja lohdutetaan Israelissa asuvia arabikristittyjäkin.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.