Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 45  (Luettu 14808 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #30 : 17.02.21 - klo:22:25 »
Nyt on -28 astetta ja alaspäin on käyrä menossa. Pakkasherra näyttää, kuka se oikein on se Herodes  :icon_surprised:

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #31 : 18.02.21 - klo:07:22 »
-30, ennätys.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #32 : 18.02.21 - klo:08:23 »
Yöllä käväisi -31,7, mutta ei ole enari. Nyt on -27,7. Tästä alkanee lämpeneminen.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #33 : 18.02.21 - klo:13:34 »
Ei vaan meinaa lauhtua kunnolla. Nytkin -21 ja yöksi taas kiristyy.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #34 : 18.02.21 - klo:14:25 »
Sinä taidatkin asustella idempänä minua. Vappuun mennessä pitäisi lumien olla poissa, muuten minulla klapiurakkani pissivät.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #35 : 18.02.21 - klo:20:58 »
Sinä taidatkin asustella idempänä minua. Vappuun mennessä pitäisi lumien olla poissa, muuten minulla klapiurakkani pissivät.

Näinpä on.

Nyt +23 in ja -21,9 out.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #36 : 19.02.21 - klo:08:48 »
Nyt on jo lauhtunut -12:een, tuulenhenki heräilee. Kovimmaat lumisateet menevät Alahärmän kautta, joten Veneheitto saanee vain osasia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #37 : 20.02.21 - klo:09:19 »
Yö oli jälleen kylmä, heräsin pariin kertaan siihen että palelen mihin herään mielelläni, käärin täkkiä paremmin jab nukahdan. Lumituisku, josta hyvin tiedän että saamme ensi yönä parhaassa tapauksessa räntää. 

Jo huomispäivänä kääntyy jälleen pakkaselle, siinä iltapäivästä.

.........................

Meteorologisivuilla on lupa suorastaan pyyntö kirjoittaa jos on kysyttävää ja minä kysyin polaaripyörteestä tarkennusta, koska en muista lapsuudesta sitä olleen. On mielenkiintoinen seikka tämä kyllä, että jokin muutos suosii korkeapaineita Suomen yllä joka suosii kylmää talvea, tämä on täysin totta, polaaripyörre on moinimutkaisempi kuin että on tiukka tai hajoaa (olisi sitten selittänyt millä tavalla) isossa kuvassa ilmastomuutosta pakkaa, mutta saatamme siis saada kylmää niskaamme.

Kirjoitan kohta uudestaan ja kysyn, mitä he ennustaa napapiirille. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #38 : 20.02.21 - klo:09:22 »
Ei vaan meinaa lauhtua kunnolla. Nytkin -21 ja yöksi taas kiristyy.

Mis sie asut, kun mietin, mihin muuttaisin, onko sielläpäin siilejä, onko siilulääkäreitä, sietääkö ihmiset säikkymättä epileptikoita, kasvaako siel omenapuu?   :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #39 : 20.02.21 - klo:11:27 »
On sen verran väliä lumisateesta, että menen ulos käyttämään itsevetävää lumilinkoa. Kaarinan toiveissa on, että ainakin perunakellarille menisin. Arvelen, että homma onnistuu, vaikka kellarille on lumessa kävelty. Silloin ajoura sillä lailla ylistyy lumen tiukentuessa, että linko hakee paikkaansa kuin KallioHerkon leivinuuni. Menen linko kallellaan ja palaan linko toiselle puolelle kallellaan, niin siinä 2 m aika hyvää polkua kävellä.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #40 : 20.02.21 - klo:11:30 »
Täällä on nyt virallinen lumensyvyys 58cm ja aurat on heränneet ajelemaan vähän joka puolella. En muista täällä tuollaista lumimäärää, mutta en kyllä nuorempana sitä niin seurannutkaan, kun oli muut asiat mielessä (on ne kyllä nytkin  :eusa_angel:)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #41 : 20.02.21 - klo:12:57 »
Ohoh, saattaa lauhtua suojan puolelle aamuvarhaiseksi. Lunta on näköjään tilattu lisää. Minnekähän sitä pakkasilla muutama sentti onkin haihtunut? Lieneekö sublimoitunut, mikä fysiikassa tarkoittaa kiinteän aineen kaasuuntumista ilman että on nestemuodossa välillä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #42 : 22.02.21 - klo:11:34 »
-15 ja kun tuulee, niin kylmän tuntemus lienee kuin -20. Jospa huomenissa olisi toisin, panisin itsevetän lingon käyntiin ja se nakkelisi lumen tuiskut poluilta huisin Newadaan. Pirtissä on hyvä, sillä lämpöä ja valoa on lukea, tällä kertaa on vuorossa Kauppis-Heikin "savolainen soittaja". Köyhää on ollut elämä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #43 : 23.02.21 - klo:11:03 »
Näköjään ikä alkaa vaikuttaa, kun tulee kirjoitukseen virheitä.

Ihan tympeä tuiskumyteri ulkona ja se jatkunee tämän valoisan ajan. Kävin ulkona pikimmiltään puhdistamassa ruokintapaikan lumesta. Oravat ja harakat eivä pysty syömään syöttimestä. No, kävelin tietysti pikkupuolelle ja panin hellaan tulet. Täytin auringonkukan siemenillä meijeritonkan, joka on uusiokäyössään syöttimenä ja vein myös pari kahvikupillista koiran muonaa harakoille.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Säätiedotus 45
« Vastaus #44 : 23.02.21 - klo:15:10 »
Nyt tuiskuttaa. Lunta olisi ollut jo ennestään 65cm.