Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 16090 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #90 : 06.01.21 - klo:15:32 »
Kiitos täältäkin, pyhäpäivä. Lämmittelen kovasti Kankaalan vähäisiä rustinkeja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 73
« Vastaus #91 : 06.01.21 - klo:23:30 »
Hyvää loppiaisiltaa!

Nyt olisi paikallaan se kolmen kuninkaan marssi minkä veli veneheitto hiljattain laittoi.
Tänään kuuntelin siitä toisen version, joku komea bassoääni lauleskeli.
Sekin nyt vähän vaikeasti haettavissa, joten jääköön ajatukseksi ilman toteutusta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #92 : 07.01.21 - klo:04:04 »
Sinun terveydentilasi on surullista. Vaikka en ole ihmeparantaja, muistan sinua rukouksessa.

Kiitos!  Siksiköhän olen pysynyt reippaalla mielellä. Välillä kun aivohäiriö jättää rauhaan ja selkä on hiljaa, olen kaikesta niin onnellinen ja elämästä kiitollinen.

Ainakin siksi, ettei minun tarvinnutkaan vielä hätäpikaa lähteä ilmastopakolaiseksi.  Tiedän ettei tästä kaikki tykkää, mutta minä rukoilin niin hupsua kuin lunta ja sanoin, vie minut nollarajan tuolle puolen ja anna wiisaus muuttopuuhan tueksi kun minulta jää tänne ihmisiä... tai ole kiltti, anna meille lunta ja pakkasta.


Juujuu, kyllä sanoin etteihän tätä ollenkaan kaikki toivo mutta jos, josjosjos kävisi niin säätäisitkö vielä meille säät ja ilmat kun minä en enää jak-sa vesitalvea.  Kun heräsin lumen hiljaisuuteen 3.1. katselin vain  ikkunasta ja siitä pitäen oilen ollut tukehtua siihen miten kaikki vain on niin hyvin, niin hyvin. 

Tykkäsin kun lopulta ymmärsin kunnolla mikä on se polaaripyörre.  Se kerrottiin koulussa mutta olen unohtanut.
..............................

Onhan täällä vietetty ihan riuskoja talvia. Kerran oli niin kylmä, että potilaalle  sanoin ensimmäiseksi että älkää vaan riisuko päällysvaatteita, poliklinikan vastaanottohuoneessa oli jotain +6.  Ja sitä riitti. Jatkuvastihan hiihtelin keskuspuistossa kun asuin ihan kupeessa, kerran illalla kotoa kaupunkiin.  Bussilla tulin takaisin kyllä.

.............................

Minua hieman harmittaa, kun enää ei saa Voitto-siteitä tai ihan rotanloukkuja suksiin ja niihin käyviä monoja.  Minulla oli oikein hyvät hiilikuitupohjaiset Karhut, jotka kerran Kiilopäällä
 vielä innostuin urittamaan kun tuli tilaisuus. Hiihdin monta vuotta niillä ja pitkiä matkoja eli sukset ihan finaaliin, kerran kaaduin ja  ne rupesi siitä vallan murenemaan jalkaani. 

En opi hiihtämään noilla kärkisiteillä.  Eikä ne edes olleet kalliit. 



Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #93 : 07.01.21 - klo:04:16 »
Eli mikäli jollakulla viruu tarpeettomiksi käyneet vanhanaikaiset sukset vintin perällä tai autotallissa niin ne ostettaisiin ilolla, monothan niissä pitää kanssa olla kun tarvitaan se reunus. Fysiatri tuhahteli minulle mitä liikuntaa saa ja mitä ei saa ja kai hiihto siinä menisi kuin cross-country-kävelykin, baletti ei kun ääriliikkeitä ei saa ja uimaan ei pääse.   

Oikeastaan ihan hyvä lääkäri, kun hänestä muuten toipuu.   :icon_cool:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #94 : 07.01.21 - klo:04:30 »
Olen samaa mieltä. Vaikken ole suomenkielen tuntija, minäkin ajattelen, että 1944 on sanojen taitaja. 
Usein sanotaan, että hyvä vaimo on siunaus. Teidän kohdallanne taitaa mieskin olla siunaus. Minä tein paljon lumitöitä eilen, niin kädet paisuivat isoisiksi ja kipeiksi, etten voi tarttua tänään mihinkään. Kai pitää muuttaa kerrostaloon.

Kuin myös.  Joskus esitin toivomuksen että hän niitä kokoilisi ja julkitoisi kirjana.  Ovathan ne täällä luettavissa kun jaksaa myllätä sivustoja, mutta meitsin ikäluokka vielä ottaa mieluummin kirjaa käteen.

...........................

Missäpäin majailet Thomas?  Jos olet vapaa ja irtonainen niin vaihdetaanko kokeeksi? 

Eieiei, tämä menee nyt minulta väärinkäyttöön, on kuin joku nettitori...   :icon_confused:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 73
« Vastaus #95 : 07.01.21 - klo:08:18 »

Missäpäin majailet Thomas?  Jos olet vapaa ja irtonainen niin vaihdetaanko kokeeksi? 

Eieiei, tämä menee nyt minulta väärinkäyttöön, on kuin joku nettitori...   :icon_confused:

Kukaan ei pystyisi asumaan näin alkeellisesti kuin minä.  :icon_lol: :109:
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään 73
« Vastaus #96 : 07.01.21 - klo:11:01 »
Ostin Icebug-ulkoilujalkineet, oli pakko jos aion ulkoilla. Matti ei vielä nöyrtynyt. :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4834
Vs: Tänään 73
« Vastaus #97 : 07.01.21 - klo:18:19 »
Tänäänkin kävimme hiihtämässä metsässä. Kiitos Herralle, saimme viettää aivan ihanan hiihtoretken nauttien tauolla eväitämme ja kahvia  :kahvi: .

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 73
« Vastaus #98 : 08.01.21 - klo:00:30 »
Tänäänkin kävimme hiihtämässä metsässä. Kiitos Herralle, saimme viettää aivan ihanan hiihtoretken nauttien tauolla eväitämme ja kahvia  :kahvi: .

Teillä on varmaan ne uudenaikaiset sukset, joita meikäläiset ei osaa käyttää. Hyvä että joku osaa!
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Vs: Tänään 73
« Vastaus #99 : 08.01.21 - klo:07:30 »
Uudenaikaiset sukset näyttävät palaavan todella vanhaan ideaan, suksen pohjassa olevaan karvapeitteeseen.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZBOc6ZDtDw

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #100 : 09.01.21 - klo:11:37 »
Kukaan ei pystyisi asumaan näin alkeellisesti kuin minä.  :icon_lol: :109:

Jah-haa, vai en minä, jos puut saa pilkottuina.  Kirveen saattaisin huitaista polveeni.  Niin ja jos siellä on laajakaista. :icon_cool:

Niin joo ja jos kaivo ei ole kaukana. :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #101 : 09.01.21 - klo:11:41 »
Uudenaikaiset sukset näyttävät palaavan todella vanhaan ideaan, suksen pohjassa olevaan karvapeitteeseen.

https://www.youtube.com/watch?v=6ZBOc6ZDtDw

Niin, hinta vaan on ihan tätä päivää...
Kun joku valmistais niitä retromonosidejuttuja.  Kysyntää on.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #102 : 09.01.21 - klo:20:51 »
Harvinaista, että aurinko oli tänään palveluspaikallaan. Ei korkealla tähän aikaan, mutta puitten välistä säteet näyttivät ikkunassamme oikein mahtavilta. Päivän valo lisääntyy ja kesäkin aikanaan tulee.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Tänään 73
« Vastaus #103 : 09.01.21 - klo:21:08 »
Eli mikäli jollakulla viruu tarpeettomiksi käyneet vanhanaikaiset sukset vintin perällä tai autotallissa niin ne ostettaisiin ilolla

Kuinka vanhanaikaiset?

Ei sillä että minulla olisi, mutta jos sattuu näkymään jossakin niin voin vinkata.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #104 : 10.01.21 - klo:07:56 »
Kuinka vanhanaikaiset?

Ei sillä että minulla olisi, mutta jos sattuu näkymään jossakin niin voin vinkata.


Semmoiset kuin hiihdettiin ainakin 1950-2000, eli siteen merkki tais olla Voitto, en ole varma, rotanloukku oli toinen mistä puhuttiin, vanhempi malli.  Ne kiinnitti monon koko päkiän alalta sukseen, nyt saa vain kärkisiteitä eli jalka irtoaa potkussa varpaitten kohdalta, oikeammin ihan niitten edestä.  Niissähän muljahtaa nilkka. 

En opi millään niihin, eikä ne edes pysy kiinni, jatkuvasti on toinen suksi irti.  Se nyt saattaa olla maanantaikappale vaan tosin.

Monoissa oli ennen semmoinen reuna, joihin side otti kiinni. 
« Viimeksi muokattu: 10.01.21 - klo:08:03 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.