Kirjoittaja Aihe: Tänään 73  (Luettu 16097 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #75 : 04.01.21 - klo:10:36 »
Teimme toisen lenkin koiran kanssa. Vieressä virtaava kymi uhmoo pakkasella väkevästi huurua ilmaan näyttäen pienelle ihmiselle, että voimaa on kaikella tavoin, vaikka lähellä oleva voimalaitos on veden voiman ihmisen tarpeisiin älykkäästi sulkenut. Vähän oli muita kulkijoita "sattuneesta syystä". Annan eläimen valita aina reittinsä. Joskus se katsoo minuun päin, että mistäs nyt. Sellaiseen on helppo vastata urahtamalla, että annahan hyssyttää. Aina pääsemme talomme ulkorappusille. Koira ei eksy.

Poissa sivullinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 606
Vs: Tänään 73
« Vastaus #76 : 04.01.21 - klo:11:51 »
Sähköavaimeni teki lopullisen stopin sisälle pääsyyn, mutta onneksi on tavallisia avaimia. Soitin äsken lukkoliikkeeseen, josta tulee henkilö katsomaan. Nice Flor-s on temppuillut ennenkin, mutta olen saanut sen lopulta toimimaan. Avaimessa ei ole paristoa, vaan siinä on lähetin. Joku nelikanavainen järjestelmä, joka yhden tutun mukaan avaa oven 100 metrin päästä napin painalluksella, mutta enpä oikein tuohon usko, enkä viitsi kokeilla. Oveni on sen verran painava, että sähköavain on oikein mukava käyttää esim. kun tulee kaupasta kädet täynnä tavaroita niin saa oven helpommin auki. Ulko-oveen käy luonnollisesti myös.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään 73
« Vastaus #77 : 04.01.21 - klo:11:55 »
Osaat, veli-Veneheitto kuvailun taidot. Omistat myös paljon sanastoa joka on eri paikkakuntien rikasta kieltä.
Uhmoa, miten hieno verbi kuvaamaan veden ominaisuutta pakkasella !

Sain ihmeen hyvin nukutuksi 23.30 - 7.30. Taitaa se rohkeasti ottamani tulehduskipulääke Paramaxin lisäksi tehota. Jätin hankkiutumatta lääkäriin.

Matti kävi keliä uhmaten lähikaupassa ostamassa kaipaamiani hedelmiä. Hän myös hoiti kokkaamisen tänään.

Mikäpä tässä, Taivaan isän kämmenellä !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 73
« Vastaus #78 : 04.01.21 - klo:13:33 »
Arvelisin sanavarastoni syntyneen lukemieni kirjojen kautta. Uhkua sanaa käytän myös, mutta silloin jäätynyt vesi on jo alkanut ylittää esim tietä uhkuna.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 73
« Vastaus #79 : 04.01.21 - klo:13:38 »
Osaat, veli-Veneheitto kuvailun taidot. Omistat myös paljon sanastoa joka on eri paikkakuntien rikasta kieltä.
Uhmoa, miten hieno verbi kuvaamaan veden ominaisuutta pakkasella !

Sain ihmeen hyvin nukutuksi 23.30 - 7.30. Taitaa se rohkeasti ottamani tulehduskipulääke Paramaxin lisäksi tehota. Jätin hankkiutumatta lääkäriin.

Matti kävi keliä uhmaten lähikaupassa ostamassa kaipaamiani hedelmiä. Hän myös hoiti kokkaamisen tänään.

Mikäpä tässä, Taivaan isän kämmenellä !

Olen samaa mieltä. Vaikken ole suomenkielen tuntija, minäkin ajattelen, että 1944 on sanojen taitaja. 
Usein sanotaan, että hyvä vaimo on siunaus. Teidän kohdallanne taitaa mieskin olla siunaus. Minä tein paljon lumitöitä eilen, niin kädet paisuivat isoisiksi ja kipeiksi, etten voi tarttua tänään mihinkään. Kai pitää muuttaa kerrostaloon.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään 73
« Vastaus #80 : 04.01.21 - klo:13:49 »
Lumityöt olivat meilläkin yksi niistä vaikuttimista jotka auttoivat muuttopäätökseen vajaa kaksi vuotta sitten, varsinkin Mattia ne rasittivat.

Minulla pahimmat olivat portaat, sisällä sekä ulkona. Myös isot siivottavat tilat ja tätä nykyistä paljon hankalampi pyykinpesumahdollisuus.

Leivinuunia jäin kaipaaman, sekä kukkivaa pihaamme kesäisin. Ja lintuja !

Tässä ovat kirkko, kauppa, kirjasto ja monet muut palvelut ihan äärellä. Se on muuton mukavia puolia, sekin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 73
« Vastaus #81 : 04.01.21 - klo:14:11 »
Lumityöt olivat meilläkin yksi niistä vaikuttimista jotka auttoivat muuttopäätökseen vajaa kaksi vuotta sitten, varsinkin Mattia ne rasittivat.

Minulla pahimmat olivat portaat, sisällä sekä ulkona. Myös isot siivottavat tilat ja tätä nykyistä paljon hankalampi pyykinpesumahdollisuus.

Leivinuunia jäin kaipaaman, sekä kukkivaa pihaamme kesäisin. Ja lintuja !

Tässä ovat kirkko, kauppa, kirjasto ja monet muut palvelut ihan äärellä. Se on muuton mukavia puolia, sekin.

Niin, olisi hyvin ikävä jättää sitä mustarastasta, joka tervehtii minua joka kesäisen aamun, kun vien voileipiä tyttärelleni. Lumitöitä voisi jättää tekemättä, mutta ne rappuset....
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 73
« Vastaus #82 : 04.01.21 - klo:15:19 »
Liukuesteet on meillekin molemmille ostettava, tyttären määräyksestä. On meillä niitä sellaisia kumiremmeillä kiinnitettäviä, mutta ne ei oikein pelitä.

Kuinkahan seppos´n rouvan kävi ?

Ruovalla ei luu eikä lihasvammoja, mutta oikean käden liikeradat epätäydelliset. Vaihtoi lakanat ennen kuin siivoojat tulivat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 73
« Vastaus #83 : 04.01.21 - klo:15:29 »
Niinpä niin, niitä lumitöitä. Eilen aamuna tein puolitoista tuntia lumikolan kanssa. Tänään ei ole tullut lunta. Olisipa niinkuin viime talvi, silloin ei tullut pisaraakaan lunta koko talvena.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Tänään 73
« Vastaus #84 : 04.01.21 - klo:17:45 »
Joten öppis, ole varovainen, sinä olet kai yksineläjä, silloin on vielä hankalampaa kuin meillä vanhoilla pariskunnilla.

Käskystä! Juu, yksineläjä olen, ja ajoittain se vähän huolestuttaa. Pitäisi tilata palvelu, joka kerran päivässä tsekkaa, että olen hengissä. Muuten apua on kyllä tarvittaessa saatavissa, mutta minun pitää olla siinä kunnossa, että pyydän sitä paikalle.

En korkannutkaan shoppailuvuotta sitten vielä tänään, kun muuan paikka menikin luulemaani aiemmin kiinni. Onneksi tsekkasin asian netistä etukäteen. Tampereen Stockmannin alakerrassa majaa pitänyt S-ryhmän Food Market Herkku hätistetään sieltä pois ja nyt olisi loppuunmyynti, josta olisin hakenut mieleistäni oliiviöljyä, mutta ehkä hyvä etten sinnekään mennyt ryysimään, kun oli kuulemma ruuhkaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #85 : 05.01.21 - klo:12:03 »
Sai joulukuusi äkäisen lähdön, ja viimeiset hyasintit pakattiin jätepusseihin.  Hyvä tavaton sitä neulasmäärää vielä imuroinnin perästä kaikkialla.  Olihan se kuivakka jo saapuessaan, muttei siitä pahaa hintaa pyydetty joten asiat oliovat jokseenkin hyvin täällä.

Prinssi Magnus, The Siili, sai aivan ilmeisiuä tukehtumispuuskia ja olen hyvin huolissani. Hengitys kyllä helpotti kun toimitin hyasintit makuuhuoneesta mahdollisimman etäälle ja suljin oven.  Viime yöksi ovi unohtui auki, nukahdin mahdottoman varhain ja aamulla toistui sama joten loputkin lähtivät nyt ja siis, tämä kuusi. 

Me menemme siililääkäri Johannalle kyllä, mutta saattoiko tuo johtua niistä sinteistä ja kuusesta.  Tunnen ihmisiä, joille nousee niistä kuume peräti. 

Nyt on kaapissansa rauhallista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 73
« Vastaus #86 : 05.01.21 - klo:12:22 »
Sain vääntäydyttyä fysiatrille kun selkä teki vallan työlakon ja jalkaa särki niin etten kehtaa sanoa. Äkäinen ukko, mutta tekihän tuo työnsä ja lopulta suli melkein ystävälliseksi. Meinasin kysyä paljostako olisi ihan ystävällinen tai huomauttaa että siutä pidetään tässä maassa hyvänä tapana mutta, no niin. Reseptejä sain ja jos-nyt-ehdottomasti-tahdon-tietää-mikä-on niin voinhan minä mennä magneettiin-

Sanoin ettei kiinnosta niin tippaakaan, ihan riittää että saan kivun vähemmäksi kun aattoyönä rupesi käymään pumpun päälle. Sitä vähän pelästyin. Noh, sanoi tuo että jos sentään ja täs on lähete, mutta mietin mitä sillä teen. 

Mutta ah ah,  se, se videolääkäri , jonka aattoaamuna hätäpäis yhytin,  siinä oli mies minun makuuni, lepoa silmälle ja korvalle ja kiltti ja kysyi viisaita eli kuittasi tuon. 

Taksi haki lääkkeet apteekista. Hätä keinot keksii.   :icon_cool:

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Tänään 73
« Vastaus #87 : 05.01.21 - klo:12:49 »
Sain vääntäydyttyä fysiatrille kun selkä teki vallan työlakon ja jalkaa särki niin etten kehtaa sanoa. Äkäinen ukko, mutta tekihän tuo työnsä ja lopulta suli melkein ystävälliseksi. Meinasin kysyä paljostako olisi ihan ystävällinen tai huomauttaa että siutä pidetään tässä maassa hyvänä tapana mutta, no niin. Reseptejä sain ja jos-nyt-ehdottomasti-tahdon-tietää-mikä-on niin voinhan minä mennä magneettiin-

Sanoin ettei kiinnosta niin tippaakaan, ihan riittää että saan kivun vähemmäksi kun aattoyönä rupesi käymään pumpun päälle. Sitä vähän pelästyin. Noh, sanoi tuo että jos sentään ja täs on lähete, mutta mietin mitä sillä teen. 

Mutta ah ah,  se, se videolääkäri , jonka aattoaamuna hätäpäis yhytin,  siinä oli mies minun makuuni, lepoa silmälle ja korvalle ja kiltti ja kysyi viisaita eli kuittasi tuon. 

Taksi haki lääkkeet apteekista. Hätä keinot keksii.   :icon_cool:

Sinun terveydentilasi on surullista. Vaikka en ole ihmeparantaja, muistan sinua rukouksessa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Tänään 73
« Vastaus #88 : 06.01.21 - klo:08:50 »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 73
« Vastaus #89 : 06.01.21 - klo:11:24 »
Kiitos samoin :icon_lol: :109: :109: :109:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi