Kirjoittaja Aihe: Yli virran, osa 2  (Luettu 22628 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #60 : 05.11.21 - klo:18:18 »
Kirsti Paakkanen on kuollut 92-vuotiaana.

https://www.is.fi/                    https://fi.pinterest.com/pin/334673816068104706/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #61 : 08.11.21 - klo:18:34 »
Ja nyt oli Kirsi Kunnaksen aika kuolla 96-vuotiaana.

https://www.youtube.com/watch?v=wta4OkZjYHs

Oi, sanoi siili,
olen tunteellinen siili,
olen hyvä, kiltti, hellä
Ja kenelläpä, kellä
on vastaansanomista?
Se vain on surullista,
että piikkikuoren alla
siilin hellyys piili.

               Riitta-mummin 4.sukupolvea muistavat kiitollisina !


 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #62 : 09.11.21 - klo:08:27 »
Kun nukun lennänkö niin kuin varjo
               ruumiini hämärässä
vuoret sisälläni, kuun toiset kasvot
tuntemattomat

tai niin kuin valo irti ruumiistani
askelen itseäni edellä
kirkkaan yksinolon siivillä

tai niin kuin laine
                    rannalle
pehmeään santaan upoten
unen jalanjäljet poissa


Kirsi Kunnas 1984

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #63 : 09.11.21 - klo:20:00 »
Tossa kyselevässä mielellä tehdyssä runossa tai jossain oli jotain järkeäkin, unesta noin muuten voisi enempikin, mutta häiritsee itseäni vähän kun aamuhartaudet ja muut, niin alkaa olemaan enempi täällä muinaismuistoja.
Ihan kivajohan nekin ja varmasti viisaus niissä piilee, mutta kiva olisi ihan tätä päivää koskevia kirjoituksia, kun tätä päivää nyt eletään, vaikka nämä penan ja riitta mumin jakamat muinaismuistot on kiehtovia ja laittavat ajatukset liikkumaan, mutta eletään kuitenkin nyt tässä.
Tässä ajassa kun maahanmuuttajat valtaa maamme ja vievät työt, uskonnontomme, lapsemme hengittävät saastunutta ilmaa ja kulttuurimme, jos ei mitään tehdä.

Jotenkin lauluntekijät j runoilijat ovat kuvanneet aina aikaansa.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #64 : 09.11.21 - klo:20:08 »
Tässä ajassa kun maahanmuuttajat valtaa maamme ja vievät työt, uskonnontomme, lapsemme hengittävät saastunutta ilmaa ja kulttuurimme, jos ei mitään tehdä.



Niinpä. Nyt kuullaan totuutta. Olen pahoillani, että olen vienyt teiltä työt, unkonnon, ilman ja kulttuurinne kääntämällä omin päin Malmivaaran Siionin virret. Säästytte pahasta teostani poistamalla ne tästä foorumista, johon ne eivät enää sovi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #65 : 09.11.21 - klo:20:12 »
Niinpä. Nyt kuullaan totuutta. Olen pahoillani, että olen vienyt teiltä työt, unkonnon, ilman ja kulttuurinne kääntämällä omin päin Malmivaaran Siionin virret. Säästytte pahasta teostani poistamalla ne tästä foorumista, johon ne eivät enää sovi.

Lupaatko sitten muuttaa Suomesta.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #66 : 09.11.21 - klo:20:17 »
Niinpä. Nyt kuullaan totuutta. Olen pahoillani, että olen vienyt teiltä työt, unkonnon, ilman ja kulttuurinne kääntämällä omin päin Malmivaaran Siionin virret. Säästytte pahasta teostani poistamalla ne tästä foorumista, johon ne eivät enää sovi.

Kumma kun toi saa kaiken kirjoittamanne olemaan osa hänen virsijuttujaan ?

Täällä yritetään ihan muustyakin kirjoittaa, mutta tää yks kääntää kaiken koskemaan käännöksiään.
Ihan sama jos kirjoitan maahanmuutosta, ilmastosta muusta ajankohtaisesta, niin kummasti hän kääntää asiat koskemaan virsien käännöksiä,
Outo pakkomielle.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #67 : 09.11.21 - klo:20:29 »
Kumma kun toi saa kaiken kirjoittamanne olemaan osa hänen virsijuttujaan ?

Täällä yritetään ihan muustyakin kirjoittaa, mutta tää yks kääntää kaiken koskemaan käännöksiään.
Ihan sama jos kirjoitan maahanmuutosta, ilmastosta muusta ajankohtaisesta, niin kummasti hän kääntää asiat koskemaan virsien käännöksiä,
Outo pakkomielle.

Olet perkeleen perkele kun nuhtelet minua, kun toiset ovat roistoja. Kirjoita mitä lystät perkele. Kun virret on poistettu niin en tänne enää tule niitä laittamaan. Saatte olla helvetin rauhassa minusta. Kyllä on kummallista kun syy on minun, kun toiset ovat roistoja ja varastavat toisen omaisuutta.
Kyllä tämä koko herännäisyys on yhtä roistoporukka. Vuoden minut on parjattu täällä, kun erehdyin kääntämään teidän rakkaat virret. Kadun, että olen ikinä ne nähnyt. Kadun, että olen ikinä kuullut suomenkieltä. Toivotan teidät kaikki helvettiin, johon kuulutte.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #68 : 09.11.21 - klo:20:42 »
Olet perkeleen perkele kun nuhtelet minua, kun toiset ovat roistoja. Kirjoita mitä lystät perkele. Kun virret on poistettu niin en tänne enää tule niitä laittamaan. Saatte olla helvetin rauhassa minusta. Kyllä on kummallista kun syy on minun, kun toiset ovat roistoja ja varastavat toisen omaisuutta.
Kyllä tämä koko herännäisyys on yhtä roistoporukka. Vuoden minut on parjattu täällä, kun erehdyin kääntämään teidän rakkaat virret. Kadun, että olen ikinä ne nähnyt. Kadun, että olen ikinä kuullut suomenkieltä. Toivotan teidät kaikki helvettiin, johon kuulutte.

Älä nyt ota nuhteluna.

Me kaikki nähdään asia toisin kuin sinä.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #69 : 09.11.21 - klo:20:48 »
Älä nyt ota nuhteluna.

Me kaikki nähdään asia toisin kuin sinä.

Siinäpä se. Olette liittoutuneet minua vastaan nyt vuoden ajan. Yhtäkkiä Siionin virsien käännös oli kaikkien mielestä kamala ja kuvottava, vain siksi, että joku niin sanoi. Hyvä on. Silloin ne poistetaan täältä eikä pidetä tänne pilkattaviksi.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #70 : 09.11.21 - klo:20:58 »
Ei me olla liittoutuneita sua vastaan, eikä siniset bussit seuraa sinua.

Narsistille on mahdottomuus antaa olla tai ainakaan väärässä. Jenkeissä ne on tutkineet että tekevät vaikka murhia mielummin kuin ovat väärässä.

Toivoisin että antaisit asian olla, etkä olisi kuin jenkkien tutkimusten narsisti.
Toteaisit vaan, että olit ainoana oikeassa ja muut väärässä ja väärässä olevat eivät tehneet kuten halusit ja loppu.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #71 : 09.11.21 - klo:21:11 »
Ei me olla liittoutuneita sua vastaan, eikä siniset bussit seuraa sinua.

Narsistille on mahdottomuus antaa olla tai ainakaan väärässä. Jenkeissä ne on tutkineet että tekevät vaikka murhia mielummin kuin ovat väärässä.

Toivoisin että antaisit asian olla, etkä olisi kuin jenkkien tutkimusten narsisti.
Toteaisit vaan, että olit ainoana oikeassa ja muut väärässä ja väärässä olevat eivät tehneet kuten halusit ja loppu.

Kääntäjällä on oikeus pyytää, että mitä hän on kääntänyt poistetaan. Ei sillä ole mitään tekemistä narsismin kanssa. Jos minulla on tekijänoikeudet, se ei tarkoita, että on narsisti. Kaikilla, jotka kääntävät tai kirjoittavat omistavat tekijänoikeudet. Se ei tee heistä narsisteja. Kukaan ei luovu tekijänoikeuksistaan vain siksi, että joka yrittää varastaa ne. Vai oletko itse narsisti?
Minulla on tekijäoikeudet. En ole siitä väärässä. Se on fakta. Jos te olette kaikki siitä väärässä, syy ei ole minun.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #72 : 09.11.21 - klo:21:14 »
Täällä on moni pyytänyt, että viestit poistetaan, mutta kun on sanottu, ei käy niin he ovat tyytyneet siihen.

Minun kirjoitukseni on minusta yhtä arvokkaita kuin sinun käännökset minusta, vaikka ei niitä pyynnöstäni poitettaisi, niin en alkaisi sotaa siitä alkamaan. ja varmaan yhtä paljon textiä olen kirjoitellut.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #73 : 09.11.21 - klo:21:25 »
Täällä on moni pyytänyt, että viestit poistetaan, mutta kun on sanottu, ei käy niin he ovat tyytyneet siihen.

Minun kirjoitukseni on minusta yhtä arvokkaita kuin sinun käännökset minusta, vaikka ei niitä pyynnöstäni poitettaisi, niin en alkaisi sotaa siitä alkamaan. ja varmaan yhtä paljon textiä olen kirjoitellut.

Ne on varmaan narsisteja. Olet varmaan itse narsisti, kun ajattelet, että kirjoituksesi ovat yhtä arvokkaita kuin Malmivaaran Siionin virret. Olen monta akateemista kirjaa ja artikkelia julkaissut  eikä tulisi mieleen sanoa, että ne ovat yhtä arvokkaita kuin Malmivaaran Siionin virret. En ole kirjoittanut kokonaista virsikirjaa enkä perustanut kustannusliikettä eikä suuri lauma ihmisiä ole veisannut virsiäni 70 vuoden aikana. Ei tulisi mieleen sanoa, että nopeasti sepitetyt kirjoitukseni jossain foorumissa olisi yhtä arvokkaita. Mutten ole narsisti. Narsisti kai niin sanoisi. En tiedä. En ole myöskään narsismin asiantuntija.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Yli virran, osa 2
« Vastaus #74 : 17.11.21 - klo:09:21 »
Juuri ilmestyt uutinen HS:ssa kertoo kansanedustaja Jyrki Kasvin kuolemasta

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008410848.html

                 
« Viimeksi muokattu: 17.11.21 - klo:12:56 kirjoittanut Pena »
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)