Kirjoittaja Aihe: Armon kerjäläinen?  (Luettu 28170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #45 : 29.12.21 - klo:13:53 »
Ymmärrän tähän kommenttiin liittyviä syitä, mutta juuri nyt en ryhdy niitä avaamaan enempää itselleni kuin muillekaan, en jaksa suututtaa ketään enkä muutenkaan jaksa ryhtyä perustelemaan, ei siitä liene kovin hyötyäkään.

Halusin vain todeta, että mielestäni Luterilainen ei tyhjästä tuotakaan kommenttia vetänyt.

Totean myös, että körttiläiset nöyryydessään ja muissa hyveissään eivät ole yhtään sen huonompia kuin muutkaan vaan samat hyvät ja huonot piirteet löytyvät, kullakin ryhmällä vain eri lailla paketoituna.

Olemme kaikki samalla viivalla hyvyydessä/huonoudessa, arvokkaita ihmisiä.
Aamen! Armon vilahduksessa Kristuksen sisällinen tunteminen, Hengen sinetti ja Hengen todistus riittää körttiläiselle tuntuvassa armossa aamunsarastuksessa kointähden koitossa.  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #46 : 29.12.21 - klo:15:53 »
...körttiläiselle tuntuvassa armossa...

Jumalan armo ei ole tunneasia vaan tosiasia. Se on, vilahtipa tai ei.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #47 : 29.12.21 - klo:18:04 »
Jumalan armo ei ole tunneasia vaan tosiasia. Se on, vilahtipa tai ei.
No eikös juuri armon vilahdus ole niitä hetkiä meidän körttiläisten elämässä, jolloin voimme voimakkaimmin tuntea armon todellisuuden arassa ja murhevoittoisessa heikossa uskossa?  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #48 : 29.12.21 - klo:18:21 »
No eikös juuri armon vilahdus ole niitä hetkiä meidän körttiläisten elämässä, jolloin voimme voimakkaimmin tuntea armon todellisuuden arassa ja murhevoittoisessa heikossa uskossa?

On toki, mutta ei se tuntemus sitä armoa todemmaksi tee.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #49 : 29.12.21 - klo:19:08 »
On toki, mutta ei se tuntemus sitä armoa todemmaksi tee.
Armon tuntemus ja todellisuus on kokonaan Jumalan työtä.  :icon_xmaslol:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #50 : 17.02.22 - klo:15:21 »
Olen tätä kerjäläisyyttä miettinyt usein, moniaita vuosia, ainakin. Mikä on sen vastapuoli ?
Jos en kerjää, olenko silloin Armoton Kerjäläinen.

Lahdessa jokunen vuosi sitten Talviveisuissa painotettiin kovin armon kerjäämistä.
Minulla oli niinä aikoina paljon rakkautta ja kiitollisuutta osanani, ja uskalsin käyttää puheenvuoro:  Olenko kelvoton, kun olen kiitollinen ja tyytyväinen ?

Vastaus oli siihen sen tapainen, että tunsin itseni tosi tyhmäksi. Körttiläinen ei kai sitten voi olla tyytyväinen ?

Eräs nainen tuli väliajalla kiittämään. Hän tunsi samoin.

On minulla kyllä ihan tarpeeksi ollut kurjuutta, hätää, itkua ja vaikka mitä kerjättävää. Silloin kyllä kerjään Herraa auttamaan. Tunnustan syntejä lähes joka päivä, mutta en ole umpi-kurja, enää.

Onko taivaspaikka varmempi jos on aina asiat huonosti ?

 Olen kuin lapsi, iloinen kun Isä ottaa syliin, ja itken kun häntä ei näy.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #51 : 19.02.22 - klo:12:20 »
Körttiläinen ei kai sitten voi olla tyytyväinen ?
Körttifoorumilla körttiläinen puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoa, jossa Kristuksen ja ihmisen väliin ei aseteta mitään. Armo kuuluu kaikille eikä körtin pidä puhua uskovaisuudestaan tai iloita tyytyväisenä uskoontulostaan eikä tutkia Raamattua, varsinkaan raamatunkohtia, jotka koskevat ihmisen syntisyyttä ja parannusta. Jos joku tällaiseen sortuu, niin suvaitsevaiset ultraliberaalit kyllä muistavat ojentaa.  :eusa_pray:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21985
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #52 : 19.02.22 - klo:15:16 »
Armo kuuluu kaikille eikä körtin pidä puhua uskovaisuudestaan tai iloita tyytyväisenä uskoontulostaan eikä tutkia Raamattua, varsinkaan raamatunkohtia, jotka koskevat ihmisen syntisyyttä ja parannusta.

Mistäpä muustakaan körtit seuroissa puhuisivat kuin uskostaan, Raamatusta, synnistä ja parannuksenteosta? Tyytyväisyys on sallittua, mutta niin on tyytymättömyyskin. Edellinen tunne kohdistuu useimmin Jumalan rakkauteen ja jälkimmäinen taas omaan vaellukseen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #53 : 19.02.22 - klo:15:53 »
Olen pitänyt Körttifoorumia seurojen tapaisena, hieman rennompana areenana ,jossa on voinut kirjoittaa uskosta Seurapalstalla ka kaikesta muusta sopivasta muilla alustoilla.

Nyt tämä ei tunnu enää lainkaan rakkaalta Körttifoorumilta, kun muutamat, ilmeisesti körttiläsiä inhoavat henkilöt ovat kylväneet 'hukkakauraa' ruishalmeeseemme.

Irvailua, ivaluja, panetteluja on syydetty jatkuvasti kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiinkin paikkoihin.

Yhtä ikävältä ovat tuntuneet suorasanaiset loukkaukset kuin salakavalat herjaukset.

Olen odottanut omaa kuolemaani, mutta foorumi kuoli minulta ensin.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #54 : 19.02.22 - klo:17:09 »
Olen pitänyt Körttifoorumia seurojen tapaisena, hieman rennompana areenana ,jossa on voinut kirjoittaa uskosta Seurapalstalla ka kaikesta muusta sopivasta muilla alustoilla.

Nyt tämä ei tunnu enää lainkaan rakkaalta Körttifoorumilta, kun muutamat, ilmeisesti körttiläsiä inhoavat henkilöt ovat kylväneet 'hukkakauraa' ruishalmeeseemme.

Irvailua, ivaluja, panetteluja on syydetty jatkuvasti kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiinkin paikkoihin.

Yhtä ikävältä ovat tuntuneet suorasanaiset loukkaukset kuin salakavalat herjaukset.

Olen odottanut omaa kuolemaani, mutta foorumi kuoli minulta ensin.

Jos puhun suoraan, mielestäni Körttifoorumi kuoli, kun osallistujat päättivät olla saneutumatta irti hyökkäyksestä vanhojen Siioninvirsien käännöstä vastaan. Se yhteinen päätös muutti foorumin luonteen, ja Jumalan siunaus poistui. Jokainen yksilö on siitä vastuussa, sillä se tapahtui pitkänä prosessina, ja jokaisella oli mahdollisuus puuttua asiaan ystävällisellä ja kohteliaalla järjensanalla. Mutta niin kuin itse sanoit, kukko ei käskien laula.
Se, että kääntäjä koki, että koko foorumin yhteisö petti, kun kukaan ei vastustanut sitä hyökkäystä, riittää. Voi sanoa, että hän erehtyi ja ymmärsi väärin tai mitä tahansa. Mutta hän niin koki ja jokainen sen tiesi. Kukaan ei tehnyt asialle mitään. Ei kukaan tullut väliin hieromaan rauhaa. Se, että minä annoin ja annan vieläkin anteeksi ei mitätöi tosi-asiaa, että tilaisuus on menetetty teidän laimminlyönnin, välinpitämättömyyden, tai joissakin tapauksissa jopa vihamielisyyden takia. Miten voitte odottaa enää Jumalan siunausta Körttifoorumilla, kun tämä elefantti on olohuoneessa? Asia on edelleen niin, että teillä oli käytössä käännös tästä keskeisestä herännäisyyden tekstistä ja se menetettiin siksi, ettei haluttu kohdella sitä niin kuin foorumin säännöt edellyttävät ja niin kuin muita kohdellaan.
Anteeksianto on eri asia kuin tulos toiminnasta toinen. Joku voi tappaa toisen, ja tapetun sukulaiset voivat antaa anteeksi. Mutta kuollut ruumis ei anteeksiantamisen takia rupeaa taas elämään. Körttifoorumi on nyt raato, siksi, että se hylkäsi vanhojen Siioninvirsien käännöksen. Tarkoitus on saattanut olla hyvä ja hurskas, mutta tulos on ollut kaikille tuhoisa.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #55 : 19.02.22 - klo:18:25 »
Mietin tuota foorumin kuolemaa.

Vuosia olen täällä kirjoitellut, vaihtelevasti, viime aikoina vähemmän.
Selaillut ja lueskellut olen aika tiiviisti.
Thomaksen kertomaa syytä foorumin kuolemaan en ole havainnut.
Moitteita tulee joka paikassa, yksittäisissä viesteissä, mitään laajaa yhteistä sopimusta
en ole havainnut.
Riitan kommentti kuulostaa tutummalta.
Itse koen enemmän syynä sen että moni kirjoittaja on jäänyt pois, ne jotka kirjoittaa väsyvät,
puuttuu ehkä "henki ja elämä", innostus, kiitollinen ja nöyrä jakamisen halu välittämättä
mahdollisesta negatiivisesta palautteesta.
Ehkä keskitytään liikaa siihen mitä ihminen on ja ei ole.
Onko kokemuksia siitä mitä Jeesus on puolestamme tehnyt, halutaanko sitä jakaa?

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #56 : 19.02.22 - klo:18:43 »
Mietin tuota foorumin kuolemaa.

Vuosia olen täällä kirjoitellut, vaihtelevasti, viime aikoina vähemmän.
Selaillut ja lueskellut olen aika tiiviisti.
Thomaksen kertomaa syytä foorumin kuolemaan en ole havainnut.
Moitteita tulee joka paikassa, yksittäisissä viesteissä, mitään laajaa yhteistä sopimusta
en ole havainnut.
Riitan kommentti kuulostaa tutummalta.
Itse koen enemmän syynä sen että moni kirjoittaja on jäänyt pois, ne jotka kirjoittaa väsyvät,
puuttuu ehkä "henki ja elämä", innostus, kiitollinen ja nöyrä jakamisen halu välittämättä
mahdollisesta negatiivisesta palautteesta.
Ehkä keskitytään liikaa siihen mitä ihminen on ja ei ole.
Onko kokemuksia siitä mitä Jeesus on puolestamme tehnyt, halutaanko sitä jakaa?

On selvä, että tällainen somemuoto ei ole niin suosittu kuin ennen, ja uudet muodot ovat tulleen tilalle. Mutta Riitta valittaa muusta kuin vähäisestä käytöstä.
On myös selvä, että olen ainoa, joka huomaan, että kukaan ei paheksunut sitä hyökkäystä vanhojen Siioninvirsien käännöstä vastaan. Koette kaikki, ettei ole mitään anteeksiannettevaa ja minä vain hölmöilen.
Mutta asia on niin, että käännös oli käytettävissä ja se piti poistaa, koska ei tullut sovintoa asiasta. On tietysti loukkaavaa, ettette myönnä, että niin on tapahtunut. QED. Jumalan siunaus on poistunut teiltä tämän asian takia, ettekä edes tiedosta sitä.
Kuka tahansa ulkopuolinen ymmärtäisi, että tilanne on vakava. Käännös oli tehty ja annettu käyttöön ja sitä ei voitu jättää tänne, koska kukaan ei vastustanut sitä, että julkisesti sanottiin vanhojen Siioninvirsien olevan kamaliksi ja kuvottaviksi yms. Ei yksikään paheksunut sitä kun se tapahtui ja harva moneen kuukauteen. Kuka tahansa ulkopuolinen ymmärtäisi, että tämä on skandaalimaista. Nimikko luterilainen sen ymmärtää ja häpeää teidän puolestanne. Se että kukaan teistä ei ymmärrä sitä osoittaa, että Jumalan Henki on teistä poistunut. On kysymys Siionin virsistä herännäisyyden foorumilla sentään. On ihmeellistä miten syvä se pimeys on, kun Jumalan Henki on poistunut. Se on kipeää ja Riitta juuri siitä kärsii, vaikka hän mahdollisesti syyttää minua eikä Siioninvirsien käännösten haukkujia.
« Viimeksi muokattu: 19.02.22 - klo:18:50 kirjoittanut Thomas McElwain »
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #57 : 19.02.22 - klo:19:02 »
Toivottavasti Jumala armahtaa teitä.
Olen huomauttanut, että virsien historia kristinuskossa on tutkijoiden mukaan lähinnä riitaa. Kuitenkin suurin osa kristityistä katsoo virsien olleen siunaukseksi. Vanhat virret ovat aikanaan olleet körttien mielestä siunaukseksi, ja vaikka on tullut kaksi uudistusta sen jälkeen, moni körtti tunnustaa vanhojen virsien arvon, jollei hartausmielessä ainakin historian kannalta.
Olen teille antanut anteeksi sen, että annoitte virsien vihaajien ahdistaa minua niiden kääntäjänä siihen asti, että katsoin tarpeelliseksi poistaa ne teidän käytöstänne. Mutta se tarkoittaa, että te jäätte ilman sitä siunausta, jonka Jumala armollisesti antoi teille sekä alkuperäisessä virsikokoelmassa että käännöksessä. Se, ettette arvosta sitä siunausta ei vähennä yhtään tosiasiaa, että se on nyt poistettu.
Niin toivottavasti Juala armahtaa teitä. Mutta siunausta jäätte vaille joka tapauksessa. Se ei kelvannut teille, niin se otettiin pois.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #58 : 22.02.22 - klo:12:29 »
Olen pitänyt Körttifoorumia seurojen tapaisena, hieman rennompana areenana ,jossa on voinut kirjoittaa uskosta Seurapalstalla ka kaikesta muusta sopivasta muilla alustoilla.

Nyt tämä ei tunnu enää lainkaan rakkaalta Körttifoorumilta, kun muutamat, ilmeisesti körttiläsiä inhoavat henkilöt ovat kylväneet 'hukkakauraa' ruishalmeeseemme.

Irvailua, ivaluja, panetteluja on syydetty jatkuvasti kaikkiin mahdollisiin ja mahdottomiinkin paikkoihin.

Yhtä ikävältä ovat tuntuneet suorasanaiset loukkaukset kuin salakavalat herjaukset.

Olen odottanut omaa kuolemaani, mutta foorumi kuoli minulta ensin.
Ruis korjataan Jumalan aittaan ja hukkakaura päätyy tuleen. Me heränneet olemme iloisia ja tyytyväisiä foorumin kirjoittelusta jatkaen aktiivisesti foorumin seuraamista.   :eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33646
Vs: Armon kerjäläinen?
« Vastaus #59 : 06.03.22 - klo:12:23 »
Yksin armosta. Kansan Raamattuseura:

https://yksinarmosta.fi/tag/laki/
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)