Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV  (Luettu 36458 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« : 08.10.16 - klo:19:48 »
Ihan tämä tavallinen lauantaipäivä.
Ja se, kun paljon puhuttanut käsi on lähes kivuton.
Illan rauha ja levollisuus.  :eusa_angel:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #1 : 09.10.16 - klo:14:35 »
Vanhemmat voivat hyvin ja ovatten siellä onnellisia,  ja puhelu kotiin, että sisar hyötyi oikeasti uudesta Windows-koneesta, että laihdun lujaa vauhtia.  Tiedän kyllä että se käy alkuun niin äkkiä mutta siitä huolimatta vaan, niin pitääkin, kyllä sitten siitä jaksaa hinailla kiloja vähemmäksi.  Ei enää menty ihan terveellisillä rajoilla ei. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #2 : 09.10.16 - klo:15:03 »
 :icon_sunny:

Aivan mahtavan kirkas, aurinkoinen syyssää tänään.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #3 : 09.10.16 - klo:16:46 »
Tämä tapahtui jo torstaina, kun olimme menossa pojan opiskelupaikkakunnalla syömään ravintolaan. Oli varmaan tarkoitettu, etten tarkistanut ravintolan tarkkaa sijaintia lähtiessämme kävelemään, olisimme näet menneet sinne suorinta tietä yhden parkkipaikan poikki. Nyt pysähdyimme ostoskeskuksen pääoven luo tarkistamaan googlesta, missä se ravintola on. Samaan aikaan viereemme polkupyörää pysäköivä tuttumme huomasi meidät ja näin tapasimme hänet. Opiskelijapojalle tuttu myös, pikkuveljen kummitädin sisko, jonka kanssa ovat vaeltaneet monta kertaa. Kävi ilmi, että asuvat käytännössä kadun vastakkaisilla puolilla. Toinen turvallinen aikuinen lähellä, jos tulee jokin hätä. (Toinen on kurssikaverini perheineen.)

Seuraavana päivänä sain neuvoa kahdelle nuorukaiselle tietä Onni-bussin lähtöpaikalle - minä, joka olin toista kertaa paikkakunnalla....

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #4 : 09.10.16 - klo:21:10 »
Alkaa olla päivä illassa, jospa saisin levolliset unet ja huomenna uusi parempi päivä
kenties... :109:

Huomasin vaan että tämän päivän ikävän uutisen eteen en pysty tekemään muuta
kuin rukoilemaan...ja se on suurinta!!
Miksi siis murehdin??  Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon Iloitkaa!
Herra on suuri ja voimallinen ja kaikkivaltias Taivaan avaruuksissa ja pienen ihmisen
Elämässä!
 :109: :109:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #5 : 10.10.16 - klo:16:36 »
 :eusa_angel:

Tykkään niin näistä kauniista, kirkkaista, aurinkoisista syyspäivistä.
Kiireettömyys.
Levollisuus.
Yksinkertainen ateria, perunaa, porkkanaa, suolakurkkua, puolukkahilloa ja paprikaa...hyvää oli ja tuli ihan kylläiseksi.
Rauhallinen hetki kahvin merkeissä.
Foorumin lukeminen.
Kirjoittaminenkin.
Ajatteleminen, pohtiminen.
Lukeminen ylipäänsä.
Löysin eilen sen klassisen musiikinkin oikeastaan aivan uudella tavalla.
Kiitättää.
Käsikin lähes kunnossa.
Tämä päivä.
Ihan tämä hetki.
Jospa illalla kävelyretki.
Semmosia tämmösiä arjen pikku asioita.
Silti niin merkityksellisiä.
Rukous.
Ihmisyys ja sen miettiminen.
Kaikkivaltias Jumala.
Lapsenlapset.
Kaikki nuoret.
Ja muu lähiväki.
Ystävät.
Vaikka olisi pitempikin aika, niin kun tapaa ystävän on kuin ei aikaa välissä olisi lainkaan ollutkaan.
Kauniit asiat, nätit esineet.
Kukat, linnut.
Luonto ja koko luomakunta.
Ylistänkö arjessani...
väittäisin tällä hetkellä ylistäväni,
jopa palvovani.

Paljon sanoja,
monia asioita.
olen onnellinen vaeltaja
-kuitenkin ja kaiken kaikkiaan,
vaikka elämä on kolhinut välillä, silti
nautin juuri tästä päivästä ja joka hetkestä.

Kukaanhan ei jaksa luetteloitani lukea, ei sillä.
Tämä olikin vain hetken mielijohde
pälpättää ja pulputtaa
mitä mielessäni juuri tällä hetkellä liikkuu.

Onnellinen.
Aivanko autuaskin?
Uskoisin olevani autuas,
onhan mulla luomakunnan ihmeellisin Vapahtaja
matkakaverinani elämäni hetkissä,
mielikuvaretkissäkin.

-Sela-
-Tauko-
-Välisoitto-

 :024:

netistäkin kiitän ja sen suomista
mahdollisuuksista.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #6 : 10.10.16 - klo:16:57 »
Kiitos Malla hyvästä ja tutusta luettelostasi!
Ei ole aina selvää että muistan olla iloinen ja kiitollinen arkipäivän ihmeistä ja elämästä!
 :109: :eusa_pray: :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #7 : 10.10.16 - klo:17:40 »
Tuli hyvään tarpeeseen tuo mallan lista kaikista  ' pienistä'  asioista jotka tekevät elämästä hyvän.
Kovin helppo on nämä unohtaa jopa silloin kun kuulemme tai näemme Syyrian lapsia raunioissa leikkimässä.

Tuli kiitollinen mieli kun tuon luin. Olen onnellinen ja kiitollinen, että muistutit, malla!

 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #8 : 10.10.16 - klo:18:09 »


Moikka kamut !!
Mukavaa kun olette olemassa.
Eli taas lisäys edellisiin onnellisuuden aiheisiin.  :eusa_angel:


Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #9 : 14.10.16 - klo:09:30 »
Kiitän liikunnasta, kun pääsen liikkeelle, kiitän hyvästä unesta ja virkeästä aamusta, kiitän sisaresta joka varmaan sai tentin läpi, luulee vain kuten aina että ei, niinkin voi varautua pettymykseen. Sain tässä elämässä jo paljon, mutta silti toivoisin vielä Isän kodissa näkeväni omin silmin hänet, joka viitsi ja tahtoi antaa henkensä minun puolestani.

Kiitän siitä, että sain näin pitkään pitää vanhempani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #10 : 14.10.16 - klo:09:39 »
Malla taitaa kuulua niihin, joille kiitollisuus on mielentila. Silloin kun niin on, mieli voittaa kateuden ja se on suuri voitto.  :109: Minäkin ilahduin tuosta arkipsalmista.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #11 : 14.10.16 - klo:21:35 »
Huomenna on tulossa vieraita  :icon_biggrin: eli on mys pakko siistiä rojujaan kotona.

Eilen tyttären baletinopettaja kehui tytön innokkuutta ja yritteliäisyyttä kärkitossujen kanssa. Tänään hän sai kiitettävän arvosanan inhoamansa historian kokeesta. :023:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #12 : 14.10.16 - klo:22:26 »
Hyvä ja läheinen ilmapiiri lauluharkoissa.
Kanttoriakin yksi kehui ystävälliseksi muuttumisesta.
Kanttori tuumasi että välivuosi lastentarhanopettajana on tehnyt tehtävänsä.
Varmaan näin...
pari-kolme vuotta sitten sanoi mullekin "jos et osaa laulaa, ole hiljaa"...tarkoitti
esiintymistilannetta...harkoissa on lupa laulaa.  :023:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #13 : 15.10.16 - klo:08:57 »
Huomenna on tulossa vieraita  :icon_biggrin: eli on mys pakko siistiä rojujaan kotona.

Eilen tyttären baletinopettaja kehui tytön innokkuutta ja yritteliäisyyttä kärkitossujen kanssa. Tänään hän sai kiitettävän arvosanan inhoamansa historian kokeesta. :023:
Onnea tyttärelle hän on päässyt kärkitossuihin. Hänellehän sopii Laura-sarja kuin nenä päähän... Kolme kirjaa on nyt ilmestynyt. Minä mainostan aivan häpeämättä niin saan leipää ja särvintä.

Oli oma ilonsa pidellä kädessä uunituoretta kirjaa ja löytää uusi kiva aihe. Yritän kirjoittaa nuorille semmoista jonka mukana voi vaikka hetkeksi unohtaa surut ja vaikka ne olisi kuin vaikeista asioista välillä niissä on asiat jotenkin kohillaan. Joku joka auttaa löytyy. Minä luin itte seitkytluvulla niitä sosialistisen realismin kyllästämiä ja kyllästettiin minut niillä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIV
« Vastaus #14 : 15.10.16 - klo:09:50 »
Olen minäkin lukenut Karjalassa painetun kirjan "Nousun tae" joskus 70-luvulla. Se kertoi muistini /ymmärrykseni mukaan maalaiskylän kollektivisoinnista. Tuntui pahalta. En voinut mitenkään samaistua proletaarinuoriin.
Körttinuoret käyttävät sanaa "prole", vissiinkin. Onkohan tämä sitä 70-luvun hapatusta?