Kirjoittaja Aihe: Linnut 27  (Luettu 29388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 27
« Vastaus #15 : 08.03.16 - klo:07:38 »
^^
Meilläpäin on niiden kanta lisääntynyt. Tämä ei tietenkään ole tutkittua tietoa, vain kokemusperäistä arvelua.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Linnut 27
« Vastaus #16 : 16.03.16 - klo:21:32 »
Rupesin tuossa miettimään, mahtavatko marokkolainen ja japanilainen talitintti enää pystyä tuottamaan keskenään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä. Jos heidät siis samalle sinänsä kelvokkaalle pesimäpiirille saatettaisiin. Tapahtuuko väliin sijoittuvien popuulaatioiden avulla perimän vaihtoa niin paljon, että lajiutuminen ei vielä ole päässyt käyntiin?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 27
« Vastaus #17 : 17.03.16 - klo:01:12 »
Sinäkin tiedät linnuista koko lailla. Täällä heräsi kiinnostus alkuaan myyrän harrastuksrn tartuntana.
Mustarastasta säännöllisesti tähyilen, se viihtyy aika hyvin säleikölläni. Pesimisoikeusharakka on tietty asustellut koko talven pihapiirissä, siinä toinen vakiovieras.

Ihmettelen minne häviää talipallot? Pystyykö harakka viemään mennessään, nämä oli pienenpuoleisia?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 27
« Vastaus #18 : 17.03.16 - klo:06:29 »
Harakka vie talipallot tuosta vaan. Olen nähnyt tälle keväälle mustarastaan Kankaalassa minäkin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Linnut 27
« Vastaus #19 : 17.03.16 - klo:10:36 »
Harakka vie talipallot tuosta vaan. Olen nähnyt tälle keväälle mustarastaan Kankaalassa minäkin.

No sehän selitti tämän, ne nimittäin viedään saman tien. Ajattelin, mikään lintu ei syö noin nopeasti. Tarjoillaan jyväsiä ja nokkapalaa, niin tiaisille löytyy jotain.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Linnut 27
« Vastaus #20 : 18.03.16 - klo:12:29 »
Ennenvanhaan  idealistina laitoin talipallot niissä vihreissä muoviverkoissaan oksanhankaan ja kussa selkäni käänsin, niin huomasin, että harakka vei palloa parempaan talteen.
Inventoin lintujen eväät, että kuinka kauan riittävät. Jos naapurin Antti pari kertaa lisäisi auringonkukan siemeniä syöttimeen ja sian ihrasta, 5,5 kg aikanaan, on vielä paljon syömättä, niin eivät linnut minun puolesta ihan huonolle osalle jää.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 27
« Vastaus #21 : 02.04.16 - klo:22:32 »
LIsää asuntoja linnuille oli tänään mökillä teemana. Ei kyllä yhtään lintua kuultu, mutta joutsenia nähtiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22069
Vs: Linnut 27
« Vastaus #22 : 03.04.16 - klo:08:12 »
Sepelkyyhky kujersi Karhulassa jo pari päivää sitten.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Linnut 27
« Vastaus #23 : 03.04.16 - klo:10:12 »
Töyhtöhyyppä bongattu tälle keväälle toissapäivänä.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Linnut 27
« Vastaus #24 : 03.04.16 - klo:10:33 »
Töyhtöhyyppiä olen nähnyt yleensä kotimökin lähistöllä...nyt en tiedä kun en pääse
liikkumaan.
Mustarastas tässä omassa pihassa, ehkä pesii viereisessä isossa kuusiaidassa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Linnut 27
« Vastaus #25 : 04.04.16 - klo:15:15 »
Peipponen  :icon_biggrin: tänään.

Eniten kyllä odotan punarintoja ja punakylkirastaita.

Sepelkyyhkyt ovat karjuneet jo jonkin aikaa, tänä aamuna näinkin niitä lentelemässä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33785
Vs: Linnut 27
« Vastaus #26 : 04.04.16 - klo:15:28 »
Kolmisen sataa lokkia Vesijärven sataman aallonmurtajalla. Polttimon sulassa oli kymmeniä erilaisia sorsalintuja ja kaksi kanadanhanhea.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Linnut 27
« Vastaus #27 : 04.04.16 - klo:16:12 »
Luulen, että joku päivä taannoin kuulin peipposen äänen.
Mutta en nähnyt.
Mustarastaita muutaman olen nähnyt.
Ja pari sorsaa ui koskessa, mutta aika kaukana, en tunnistanut niitä.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Linnut 27
« Vastaus #28 : 05.04.16 - klo:20:19 »
Tänään kävin lyhyesti linturetkellä, ääniä kuului jo tornille kävellessä ja kauempana rannasta, sulassa, oli paljon joutsenia ja hanhia, telkkiä ja jotain muitakin sorsalintuja, joita en niin kaukaa ilman kaukoputkea tunnistanut. Monta kertaa meren rannalla on hyytävää, mutta nyt tuuli maan suunnalta eli selän takaa ja oli lämpimän tuntuista, vaikka oli vain jotain kolme astetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6339
Vs: Linnut 27
« Vastaus #29 : 10.04.16 - klo:01:40 »
Eniten kyllä odotan punarintoja ja punakylkirastaita.

Eilen rupesi kuulumaan niitä punarintoja.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.