Kirjoittaja Aihe: Kysymys-vastausketju 2  (Luettu 21732 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #45 : 14.02.16 - klo:08:28 »
Kiitoksia 1944. Sen lumityömiehen Ford kääntyi liukkaalla tasaisella maantiellä kyllä kätevästi.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #46 : 14.02.16 - klo:08:47 »
^
Ole hyvä. :039:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #47 : 18.02.16 - klo:15:00 »
Kepu haluaa maakunnille verotusoikeuden

Selittäisikö joku. Kun kepuvaltaiset alueet kuitenkin ovat Suomessa niitä keskimääräisesti köyhempiä alueita, niin minusta olisi loogisempaa, että kepu haluaisi, että mahdollisimman paljon esim. Sotea maksetaan valtion pussista (jolloin myös vauraammat seudut osallistuvat), sen sijaan että köyhimmät maakunnat joutuisivat maksamaan hommaa itse. Kokoomuksen intressin taas kuvittelisi olevan tasan päinvastainen: Jos haluavat joka niemeen, notkoon ja saarelmaan keskussairaalan, niin ns. kantakoot vastuunsa itse (eli maksakoot itse).

Tämä ei ole kannanotto kummankaan puolueen puolesta tai kumpaakaan vastaan. Kunhan ihmettelen, kun kumpikin toimii juuri päinvastoin kuin olettaisin  :017:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #48 : 18.02.16 - klo:15:10 »
Politiikassa ei aina ole logiikkaa. Meidän poliittinen muistimmekin on vain kolme, 3 , kuukautta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #49 : 21.05.17 - klo:04:42 »

   Kuinka monta romaanin sivua mahtuu Raamatun sivulle?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #50 : 21.05.17 - klo:06:48 »
Arvioni on n. 4000 sivua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #51 : 21.05.17 - klo:08:04 »
   Kuinka monta romaanin sivua mahtuu Raamatun sivulle?

Laskin omasta Raamatustani ja satunnaisesta romaanista. Tuloksena sain puolitoista sivua.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #52 : 21.05.17 - klo:08:36 »
Arvioni on n. 4000 sivua.

Luin sivuille.  1000 x 4 =  4000
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #53 : 21.05.17 - klo:09:37 »
Raamattujakin on monenlaisia, samoin romaaneja. Johanneksen ilmestyksen 'aamen' on kolmessa eri-ikäisessä suomalaisessa Raamatussani sivuilla 325, 360 ja 412.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #54 : 21.05.17 - klo:12:26 »
Minun vihki-Raamatussa Malakia päättyy sivulla 925, sitten on vielä muutama sivu
paino- ja rahamittoja.
Johanneksen ilmestys päättyy sivulla 306.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #55 : 21.05.17 - klo:19:00 »
Edellä mainittujen Raamattujen Malakian viimeiset sivut on numeroitu 829, 1056 ja 1231. Samanlaista ohutta ja lujaa painopaperia ei taideta juuri muuhun käyttää kuin Raamattujen painamiseen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #56 : 22.12.20 - klo:05:13 »

   Hei, ystävät!

Minulla on ongelma:
Kesämökkimme naapuriin on tullut uusi omistaja. Hän haluaa remontoida rapistuvan talon ja siivota ympäristön. Perintömetsämme ympäröi hänen tonttiaan. Meidän puolellamme hetteiköisessä maastossa metsä on päässyt kasvamaan kiinni naapurimme rajaan. Nyt on vaara, että soisessa maaperässä kasvat puut kaatuessaan voivat rikkoa naapurimme rakennuksia ja olla tietysti muutenkin haitaksi ja vaaraksi.
Arviomme mukaan puiden myynti ei kata hakkuukustannuksia. Joutuisimme itse maksamaan naapurin turvallisuudesta ja hänelle koituvasta haitasta!
Metsuri mainitsi "kotitalousvähennyksen". Tulisikohan se kyseeseen?
Olisiko teillä tietoa, miten menetellä?

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #57 : 22.12.20 - klo:05:26 »
   Hei, ystävät!

Minulla on ongelma:
Kesämökkimme naapuriin on tullut uusi omistaja. Hän haluaa remontoida rapistuvan talon ja siivota ympäristön. Perintömetsämme ympäröi hänen tonttiaan. Meidän puolellamme hetteiköisessä maastossa metsä on päässyt kasvamaan kiinni naapurimme rajaan. Nyt on vaara, että soisessa maaperässä kasvat puut kaatuessaan voivat rikkoa naapurimme rakennuksia ja olla tietysti muutenkin haitaksi ja vaaraksi.
Arviomme mukaan puiden myynti ei kata hakkuukustannuksia. Joutuisimme itse maksamaan naapurin turvallisuudesta ja hänelle koituvasta haitasta!
Metsuri mainitsi "kotitalousvähennyksen". Tulisikohan se kyseeseen?
Olisiko teillä tietoa, miten menetellä?

Vahinko, että asutaan Suomessa. Amerikassa voisitte ampua toisianne.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #58 : 22.12.20 - klo:08:02 »
   Hei, ystävät!

Minulla on ongelma:
Kesämökkimme naapuriin on tullut uusi omistaja. Hän haluaa remontoida rapistuvan talon ja siivota ympäristön. Perintömetsämme ympäröi hänen tonttiaan. Meidän puolellamme hetteiköisessä maastossa metsä on päässyt kasvamaan kiinni naapurimme rajaan. Nyt on vaara, että soisessa maaperässä kasvat puut kaatuessaan voivat rikkoa naapurimme rakennuksia ja olla tietysti muutenkin haitaksi ja vaaraksi.
Arviomme mukaan puiden myynti ei kata hakkuukustannuksia. Joutuisimme itse maksamaan naapurin turvallisuudesta ja hänelle koituvasta haitasta!
Metsuri mainitsi "kotitalousvähennyksen". Tulisikohan se kyseeseen?
Olisiko teillä tietoa, miten menetellä?

Jos siltä näyttää, että puun hakkaamisen ja pois kuljetuksen kulut tulevat suuremmiksi kuin puista saatava myyntihinta, mahdollisia toimintatapoja tähän:

- minkä kokoinen mahtaa olla naapurillasi se alue, jossa hänen rakennuksensa ovat alttiina puiden kaatumiselle.
- olisiko mahdollista sopia naapurinne kanssa, että hän kaataisi tonttiaan reunustavat puut itse ja työpalkakseen
  saisi ottaa puut itselleen. Jos vaikka lämmitykseen puita tarvitsisi.

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-ja-vahennykset/kotitalousvahennys/kotitalousv%C3%A4hennyksen-edellytykset/

Kotitalousvähennyksen saamisesta en ole aivan varma metsän kaatamisen työn kustannuksiin, mutta ajattelen, että
työn pitää kohdistua omaan asuinrakennukseen tai asuinhuoneistoon, jotta sen vähennyksen voi saada. Ennakkoperintärekisteriin merkitty yritys pitää olla työn suorittajana.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Kysymys-vastausketju 2
« Vastaus #59 : 27.01.21 - klo:05:20 »

   Thomas! Mistä laulaja laulaa?

Luciano Pavarotti sings Ideale by Tosti

https://www.youtube.com/watch?v=8UeHFRfKc44

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024