Keskustelu > Yleinen keskustelu

Armeija vs. siviilipalvelus

<< < (2/32) > >>

m.k:
Armeijaan olen menossa... Itse henkilökohtaisesti pitäisin parhaana palkka-armeijaa, eli jos ei olisi asevelvollisuutta niin en taatusti kyllä kävisi armeijaa. Se nyt ei vain Suomessa taitaisi palkka-armeija toimia, joten se siitä haaveilusta...

Sitä olen kylläkin ihmetellyt, että miksi naisilla ei ole siviilipalvelusvelvollisuutta? Kun kerran miehillä tuhraantuu vuodenpäivät armeijassa, niin miksi naisten ei tarvitse tehdä silloin mitään. Ja jos nainen haluaisi sivariin, niin pitää ensin mennä armeijaan ja jättää se kesken. Nerokasta, eikö totta!

Soopeli:

--- Lainaus käyttäjältä: "m.k" ---
Sitä olen kylläkin ihmetellyt, että miksi naisilla ei ole siviilipalvelusvelvollisuutta? Kun kerran miehillä tuhraantuu vuodenpäivät armeijassa, niin miksi naisten ei tarvitse tehdä silloin mitään. Ja jos nainen haluaisi sivariin, niin pitää ensin mennä armeijaan ja jättää se kesken. Nerokasta, eikö totta!
--- Lainaus päättyy ---


Tuota on varmaan miettinyt yksi jos toinenkin. Jos yhteiskunnassamme todella pyrittäisiin tasa-arvoon, myös tuo epäkohta olisi jo ajat sitten korjattu. Taitaa vain olla liikaa naisia päättämässä näistä asioista ;)

Ehkä naiset perustelevat asiaa sillä, että koska he synnyttävät uusia kansalaisia, on heidän kansalaisvelvollisuutensa sillä kuitattu :P

Miina:

--- Lainaus käyttäjältä: "m.k" ---
Sitä olen kylläkin ihmetellyt, että miksi naisilla ei ole siviilipalvelusvelvollisuutta? Kun kerran miehillä tuhraantuu vuodenpäivät armeijassa, niin miksi naisten ei tarvitse tehdä silloin mitään.
--- Lainaus päättyy ---


Tunnen sisälläni pienen feministin huutavan niin, että korvissa humisee.

Naisten siviilipalvelusvelvollisuus kestää:

n. 5 päivää kuukaudessa
12 kuukautta vuodessa
n. 37 vuotta

eli siis pienten laskelmien mukaan: 2220 päivää.

Repikää siitä. :P

:)

sieni2:
itse olen ajatellut että sivari on mun paikka..

Kristian:

--- Lainaus käyttäjältä: "m.k" ---Sitä olen kylläkin ihmetellyt, että miksi naisilla ei ole siviilipalvelusvelvollisuutta? Kun kerran miehillä tuhraantuu vuodenpäivät armeijassa, niin miksi naisten ei tarvitse tehdä silloin mitään. Ja jos nainen haluaisi sivariin, niin pitää ensin mennä armeijaan ja jättää se kesken. Nerokasta, eikö totta!
--- Lainaus päättyy ---


Minä olen järkeilllyt tämän sillä tavalla, että naiset haluavat tasa-arvoa vain heille myönteisissä asioissa ja tämä asia ei ole sellainen. Jos kerran pitäisi toteuttaa sellaista tasa-arvoa, jossa kaikki miehet ja naiset ovat samalla viivalla, niin tämähän olisi eräs ensimmäiseksi korjattavista asioista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta