Kirjoittaja Aihe: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta  (Luettu 35951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #120 : 22.12.14 - klo:09:08 »
   Tä?!

Minähän vaikeroin, tulee se tentti ja loppiaisen, eli minun pää halkee kaikista syn-ago-ein-omega puuttuu koneesta jousta ei jäänyt arkeologisia jäämiä vaikka ei siitä jää että katasynagogeioillaan alas aterioimasn pitkän kaavan mukaan mikä on hellenismi Aleksanteri Suuri syn 350 eKr tuli hyökkäsi ja kaikki puhui koinee kreikkaa jolka kielellä on kirjoitettukin toisen temppelin ajan teksteistä valtaosa vain Sirak on autentisoutu hepreaksi  :100:  Ja kaikki romahti joskin sata vuotta myöhässä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #121 : 22.12.14 - klo:14:19 »

  A-haa, nyt ymmärrän. Tosiaan. Kyllä kyllä. Niinhän se menee. Tottakai. Sehän on selvä.



Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #122 : 22.12.14 - klo:14:50 »
Minähän vaikeroin, tulee se tentti ja loppiaisen, eli minun pää halkee kaikista syn-ago-ein-omega puuttuu koneesta ...

Selitys yhtä selkeä kun alkuperäinen juttukin  :)

Sano Docens sille Leenalle että arkihuolensa kaikki heittää nyt joulunseuduksi!  :114:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #123 : 22.12.14 - klo:20:38 »
 :026:  tääl Docens! Jo toimin! Hän palaa järkiins hitaasti mutta kotiaaweena saa tottua kaikkeen. Kuulisittepa kaiken minkä minä!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #124 : 23.12.14 - klo:07:10 »
Sukupuolineutraalia avioliittolakia voi tarkastella useasta eri näkökulmasta.
Eräs piirre on se, että eri tahoilta on voimakkaastikin annettu ymmärtää, että laki ei "olisi keneltäkään pois", eli se ei veisi keneltäkään mitään oikeuksia pois.
Tällainen väite ei tietenkään pidä todellisuudessa paikkaansa.
Esimerkkejä löytyy muualta maailmasta hyvinkin ikävistä "poisvienneistä".
Niistä ehkä myöhemmin kirjoitan lisää, viimeistään ehkä sitten, kun ne rantautuvat Suomeen.

"Tämä uusi laki ei vie keneltäkään mitään pois".
Potentiaalisilta adoptiovanhemmilta se ainakin on pois, kun lapsen saaminen tyssää moiseen lakiin.
Voi olla, että joillakin adoptiolapsen saaminen tyssää jo ennen lain voimaantuloa, joskin aika tämän vasta tulee näyttämään, kävikö niin.

Ja kuten totesin, adoptiovanhemmat ei ole ainut ryhmä, jolta viedään (on saatettu jo viedäkin) jotain pois, mutta palattaneen asiaan myöhemmin.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Körtit tasa-arvoisen avioliittolain puolesta
« Vastaus #125 : 23.12.14 - klo:07:38 »
Lapsettomuus on kriisi kaikille pariskunnille ei vain heteroille.

Kun otamme huomioon avioerojen suuren määrän ja muut peitety ongelmat, niin ei ole kenelläkään puhtaat jauhot pussissa. Olen itse puhdas hetero ja neljän lapsen isä (kaikki samasta vaimosta), mutta en voi hyväksyä toisten potkimista ja syrjimistä kristinuskon nimissä.

Tämä on totta. Adoptiojonoon ei kuitenkaan pääse sillä perusteella, että lapsettomuus on kriisi.
Lapsen etu on numero yksi. Jos aviopari katsotaan soveltuvan adoptiovanhemmiksi, heillä on mahdollisuus saada adoptiolapsi.
Jos lapsettomuuskriisiä kärsivää avioparia ei katsota soveltuvaksi adoptiovanhemmiksi, he eivät pääse adoptiojonoon, vaikka miten suuri kriisi olisi kyseessä. Lapsettomuus kriisiä pitää toki voida käsitellä tässäkin tapauksessa - ja varsinkin tässä tapauksessa. Uskon, että siihen on olemassa useita hyviä keinoja.
Sitä paitsi veikkaan (kun en varma ole) vielä, että jos lapsettomuuskriisi on liian suuri, se pitää ensin hoitaa pienemmäksi, ennen kuin voi haaveilla adoptiosta. Moni kriisi nimittäin tyssää adoptiojonon.

Lainaus sivustolta
http://www.interpedia.fi/adoptio/kansainvalinen_adoptio/kysymyksia_adoptiosta
"
Suomen adoptiolainsäädännön mukaan:
Hakijoiden tulee olla vähintään 25-vuotiaita.
Ainoastaan avioparit voivat adoptoida yhdessä, avoparit eivät siis voi adoptoida.
"
Esim. avoparit eivät siis voi adoptoida lasta. Avioliiton kestoon nähden on vielä eri maissa tuleville lapsille erilaisia vaatimuksia. Joissain tapauksissa yksinäinen henkilö voi myös adoptoida lapsen.

Sitä, että on monia erilaisia syitä sille, miksi adoptiolasta ei voida antaa, ei ole kenenkään potkimista tai syrjimistä että esim. avoparille ei myönnetä adoptiolasta.
On valtavasti erilaisia tilanteista, joissa eri ryhmittymien oikeudet ja "oikeudet" ovat ristiriidassa keskenään: minun oikeuteni pois sulkee sinun oikeuksiasi. Näissä tilanteissa vain pitää päättää se, että kuka saa pitää oikeutensa ja missä laajuudessa.
Tällä hetkellä adoptioasiassa on päätetty, että lapsen oikeudet ovat ensisijalla ja vanhempien "oikeuksia" kunnioitetaan vain silloin, jos lapsen oikeudet ovat kunnossa.

Me ihmiset kuvittelemme omaavamme enemmän oikeuksia, mitä meillä todellisuudessa pitäisi olla.
Siitähän sodatkin syntyvät, kun molemmat osapuolet kuvittelevat omaavansa enemmän oikeuksia, mitä todellisuudessa omistavat.

Sellainen ajatus vielä, että jos naapurikaupungin heteropariskunnalla on suuria ongelmia ja heillä on myös lapsia, ei tämä tarkoita sitä, että heidän alakerrassaan asuvalla heteropariskunnalla on myös ongelmia. Heteropariskunnan ongelmilla/ongelmattomuuksilla ei ole mitään yhteyttä samaa sukupuolta olevan parin (tai lukumääräneutraalin ryhmän) ongelmiin/ongelmattomuuksiin. Ihmisiä kaikki ovat ja ongelmia on ja ei ole.
« Viimeksi muokattu: 23.12.14 - klo:07:44 kirjoittanut karjalaisenkyösti »