Kirjoittaja Aihe: Kasvit  (Luettu 36770 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lipasto

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 40
Vs: Kasvit
« Vastaus #30 : 04.04.11 - klo:10:00 »
Olkoot siis vielä säkitettynä. Tämä oli sypressin ensimmäinen talvi minun parvekkeellani, niin että hirmuisesti jännittää josko se sieltä heräisi. Taidan keskittää toimeni vielä siis ikkunalaudan yrttiviljelmään toistaiseksi.

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Kasvit
« Vastaus #31 : 07.04.11 - klo:08:34 »
Amppelikaktukseni tekee kyllä nuppia, muttei soistu enään kukkimaan vaan pudottaa nuput pois tai jää vaan nuppu asteelle. Ennen kukki jatkuvasti hyvä kun  sai mullan vauhdettuja välissä. Nimeä en tiedä. Miten saisin jälleen kukkimaan?

Toinen kasvini ei kaktus tuottaa kyllä uusia taimia sitä vauhtii ettei tiedä kohta mihin niitä laittais tai antais monta tainta olenkin juotunut laittaa kylmästi roskiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kasvit
« Vastaus #32 : 07.04.11 - klo:08:42 »
Tarkoitatko Joulukaktusta vai Lehtikaktusta? Minulla Joulukaktuksen kanssa käy myös noin. Lehtikaktukseni on tehnyt hedelmän, punaisen piikikkään palleron.
Kliivialta alan odottaa kukkavanoja.
 Valkoinen Saint Pauliani selvisi jäkikasvun siivousaineesta. He olivat täällä itekseen kun olimme Kuopiossa. Lotan sormenjäljet oli siivottu pöydän lasilevystä suihkuttamalla liedenpuhdistusainetta yltympäriinsä, myös kukan yli. Komea kukinto nuupahti ja kuoli, mutta kasvi selvisi. Lehdet taisivat jopa tykätä ja nyt uudet nuput ovat auenneet.

Lumi on sulanut terassin reunasta ja ensimmäiset sinivuokot työntävät nuppua. Päivänliljan lehdet näkyvät mullan juuri puhkaisseena.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Kasvit
« Vastaus #33 : 07.04.11 - klo:08:56 »
Jos joulukaktuksella on punaiset kukat niin sama on. Puhdistusaineita tai mitään muutakaan voimakas tuoksuita en voi käyttää hajuste allergian vuoksi ja atoopian vuoksi en voi käyttää mitään vuomakkaita aineita.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kasvit
« Vastaus #34 : 07.04.11 - klo:11:21 »
Ennenvanhaan äidin Joulukaktukset olivat aina kirkkaanpunaisia. Nykyään niitä saa useampia punaisen sävyjä, tavallisin taitaa olla sellainen tumma
fuksianpunainen. Minulla on ollut niitö ja valkoisia joiden nuput ovat punertavat ja avautuneessa kukassa on punaista, etenkin heteet.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Kasvit
« Vastaus #35 : 07.04.11 - klo:12:01 »
Mulla ne kukat ovat juuri niitä kirkkaanpunaisia. Tarvitsisin neuvoja miten saisin sen takaisin kukkimaan?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #36 : 10.04.11 - klo:13:30 »
Tänä/huomispäivänä taidan laittaa terassin välikausikuntoon. Se merkitsee suurta joukkoa orvokkeja ja narsisseja, kenties orvokkeja, koskja ne kukkivat toistamiseen. Ainoa mikä ottaa taas lujille on mullan ja soran roudaaminen.
Ihmeen hyvin marjakuusi tokenee. Vähän se on ruskistunut, mutta tuoreet versot ovat aivan vihreitä. Täytyy huomena pestä tuo lattia, ja katsella sisälle amppelikelloja kasvun alkuun.
Mikä olisi sellainen hyvin hyvä siemenestä kasvatettava kasvi? Varma ja luotettava siis?

Olen tosi onnellinen siitä että saatan saada hortensian toiselle kierrokselle.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kasvit
« Vastaus #37 : 10.04.11 - klo:13:35 »
Mulla ne kukat ovat juuri niitä kirkkaanpunaisia. Tarvitsisin neuvoja miten saisin sen takaisin kukkimaan?

Minä olen aika avuton kukkienkasvattaja. Toista oli äiti-vainaa.
Olisiko tästä mitään apua:

http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/Asiakkaille/Kasvitieto/Koristekasvit/Kukkivat_koristekasvit/Joulukaktus
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33769
Vs: Kasvit
« Vastaus #38 : 10.04.11 - klo:13:46 »
Kun googletan itse mielelläni , neuvon sinuakin kirjoittamaan Googlen riville: joulukaktuksen hoito. Siellä niitä keskustelujapiisaa. Tässä vielä Biolanin ohjeita kaktusten hoitoon:
http://www.biolan.fi/suomi/default3.asp?active_page_id=200
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #39 : 10.04.11 - klo:13:48 »
Minä olen aika avuton kukkienkasvattaja. Toista oli äiti-vainaa.
Olisiko tästä mitään apua:

http://www.kasvikset.fi/Suomeksi/Asiakkaille/Kasvitieto/Koristekasvit/Kukkivat_koristekasvit/Joulukaktus

Tämä on erittäin nautinnollista luettavaa!  Oikein ihanaa, kiitos!  Täällä on joitakin joita minä yritän tuohon terassille, kuten mustanmerenruusu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Niila

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 50
Vs: Kasvit
« Vastaus #40 : 10.04.11 - klo:15:16 »
Kiitos linkeistä pitää käydä katsomassa. :001:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kasvit
« Vastaus #41 : 10.04.11 - klo:20:03 »
Tykkään helppohoitoisista. Sisälle kultaköynnös ja anopinkieliä ja -hampaita. Kesällä parvekkeelle iso miljoonakello ja petunioita. Siinä perussetti, vaihtelu virkistää.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #42 : 14.04.11 - klo:16:25 »
Minua hatuttaa että en säkittänyt marjakuustani sillä kyllä se on nyt sen menoa. Tuija voi erinomaisesti, kiitos niiden ulkjaiden sankarien jotka sen toivatten sisölle. Mutta toisaalta: Tuollaiset suurehkot ikivihreät, vaikka niiden kanssa sutiikin, ilahduttavat syksyn ja talven, siitä syystä hommaan niitä enempi vaan, ja tammikuussa säkitän.  Muutoin alkaa olla taas somaa siirtymäkauden orvokki-narsissi-yhdistelmää, vielä hopealankaa ja kanervaa.

Juu. Näillä mentiin. Missä se olikaan se huippukukkamyymälä - onko niillä kotiinkuljetus?  Se olisi somaa. Muutenkin - päivä päivältä terassiukausi lähenee. Pää täynnä suunnitelmaa taas...  oisko kasvihuone jotain - pieni puutarhakeinu - ja tuossa minun olohuoneen ikkunan alla juuri somasti kaareutuu huonohoitoinen nurkkaus vaikka piha muuten on niin ookoo --- antaisikohan ne minun hoiviini sen?  Se on Leenan Suuri Unelma!!   :026:  Dosenttikin kaipaa Lebensraumia...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kasvit
« Vastaus #43 : 25.04.11 - klo:08:30 »
 :-\  Kun kasvit siuirrettiin sisälle, en huomannut että ne pitää siirtää takaisin ulos myös... voi voi... ja ruukut ovat yhtä painavia kuin toisin päinkin.  Niillä nyt ei ole kiire, ja voin yrittää ensin itse vetää niitä maton avulla terassille, mutta epäilemättä alan kohta anella apua. Tällä kertaa pulla tulee olemaan itse leivottua.  Varaan sille oikein aikaa.

 Se on kaunis nyt, keltaisimmillaan, kun jättinarsissit puhkesivat kukkaan. Dosentti  :026: lähettää terveisiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Kasvit
« Vastaus #44 : 25.04.11 - klo:08:34 »
Leskenlehtiä

Mikä kukka : valkoinen pallomainen kukinto?
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024