Kirjoittaja Aihe: Tätä luin / tämän luen osa 2  (Luettu 38697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Tätä luen osa 2
« Vastaus #30 : 01.05.11 - klo:20:51 »

'Valaise varjot tiemme' - Herättäjä-Yhdistyksen vuosikirjaa 2010

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #31 : 02.05.11 - klo:17:05 »
 >:(  Hampaat yhteen kirskauttaen gradun Sjöblomista ja mutsin kokoamat muistiinpanot.  Sitten oli pakko soittaa kotiin: Ei - vain - tule - mitään - tästä - asiasta. Täytyy edes vähän olla kiinnostusta, eikä minulla ole. Pirskatti mimmoisia vaareja ihmisille annetaan.  Ja sitten taas kannetaan tunnontuskia.
Hupsu mieshän se oli.  Ja äärimmäisen mielenkiinnoton tapaus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #32 : 02.05.11 - klo:22:02 »
>:(  Hampaat yhteen kirskauttaen gradun Sjöblomista ja mutsin kokoamat muistiinpanot.  Sitten oli pakko soittaa kotiin: Ei - vain - tule - mitään - tästä - asiasta. Täytyy edes vähän olla kiinnostusta, eikä minulla ole. Pirskatti mimmoisia vaareja ihmisille annetaan.  Ja sitten taas kannetaan tunnontuskia.
Hupsu mieshän se oli.  Ja äärimmäisen mielenkiinnoton tapaus.

Kuulostaa kiinnostavalta...

Mt
(jonka uusin pienoisprojekti on selvittää vähän Wiburgs Mancerley -lehden taustoja...)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #33 : 05.05.11 - klo:08:35 »

MARCEL PROUST: Kadonnutta aikaa etsimässä (7[/10]) - Sodoma ja Gomorra I–II - Suomentanut INKERI TUOMIKOSKI; Teos on ilmestynyt ensimmäisen kerran Seitsentähdet-sarjassa vuonna 1989, Otava 2007

Tässä osassa on 550 sivua pienellä kirjasimella. Teos alkaa laajalla katsauksella poikkeavan yksinäisyyteen, homoseksualismin vankilaan sata vuotta sitten.
Kaikki osat liikkuvat ylhäisöpiirissä Pariisissa dokumentoiden hienostuneisuutta ja rappiota ja aikakauden murrosilmiöitä porvarissäätyisen minäkirjailijan silmin. Hän on päässyt piireihin lukeneisuutensa, älynsä ja sensitiivisyytensä ansiosta.
Lauseet ovat pitkiä ja mutkikkaita, ajatuksenvirtaa vailla taivastelua, konkretiassa pitäytyen. Tyyli on niin vaikeaa, että osa menee yli. Se onkin hyvän tekstin ominaisuus. Kun kehtoo ponnistella, jotain selviää. Sitäpaitsi tunnelin päässä tuikkiva valo palkitsee kulkija-lukijan.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #34 : 05.05.11 - klo:09:18 »
Hannu Pietilä: Hannulan aika, (kiitos, Riitta-mummi!)  Vaikeasti saa selkoa, mikä oli miehiään. Kauhean viidesläiseltä tuntuu -- ennen koko viidesläisyyttä. Lienee pietistisillä herätysliikkeillä vahvasti samaa sanottavaa joka ikisellä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #35 : 05.05.11 - klo:12:45 »
Hannu Pietilä: Hannulan aika, (kiitos, Riitta-mummi!)  Vaikeasti saa selkoa, mikä oli miehiään. Kauhean viidesläiseltä tuntuu -- ennen koko viidesläisyyttä. Lienee pietistisillä herätysliikkeillä vahvasti samaa sanottavaa joka ikisellä.

Onkos tuttu:
Timo Junkkaala: Hannulan herätys. Tutkimus Lounais-Suomen lähetysherätyksestä 1894-1914. SKHS 1986.
Kirjastosta tai divarista.

Hannes Sjöblomko se on selvittelyn kohteena? Merkkimies, kun on Wikipediaankin päässyt, monivaiheinen elämä.

Mt

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #36 : 05.05.11 - klo:13:49 »
Olen aloittelemassa Hannu Väisäsen tuotantoa. Vanikanpalat on vasta alkupuolella, mutta omanlaisensa tyylittelijän luulen jo löytäneeni.
Tänään oli Kotiliedessä hänen uumimman kirjan esittely.Kiva , yleensä, lukea kirjailijan koko tuotanto putkeen.

Luin mökillä Kaarin Fossumin Harriet Krollin murhan. Siinä on dekkaristi joka tuntee rikolliuuden moninaisuuden . Tässä murhaaja uskoi siihen mitä luulotteli. Peliriippuvuus oli taustalla. Ja ehkä muutakin ennen sitä. Aika järkyttävä kuvaus.
Komisario Sejerillä on nyt uusi koira. Sharpei.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #37 : 05.05.11 - klo:19:13 »

Hannes Sjöblomko se on selvittelyn kohteena? Merkkimies, kun on Wikipediaankin päässyt, monivaiheinen elämä.

Mt

Joopa. Hän juuri. Erinomaisen monivaiheinen. ´Minä en kestä...   :seina: 
Minä aloitan ja aloitan ja aina jo toisena päivänä olen ihan  :119:
Haluan ilahduttaa äitimuoria,  ja käy tasan päinvastoin.
Tyyppi ei vain nappaa. Ei vaikka.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #38 : 06.05.11 - klo:10:36 »
Mikä siinä Sjöblomissa on niin hankalaa? Eikö hän jättänyt mitään vinkkiä tempaustensa motiiveista? Piilottiko hän todelliset vaikuttimensa kaanaannkieliseen sanahelinään? Liukkautensako vuoksi hän ei tartu koukkuun?

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #39 : 06.05.11 - klo:11:09 »
Mikä siinä Sjöblomissa on niin hankalaa? Eikö hän jättänyt mitään vinkkiä tempaustensa motiiveista? Piilottiko hän todelliset vaikuttimensa kaanaannkieliseen sanahelinään? Liukkautensako vuoksi hän ei tartu koukkuun?
Osittain.  Pitäisi tietää juuri nuo tempausten m otiivit!   Nyt ei aina saa selvää tempauksistakaan, paitsi että niitä riitti!   Osittain olen äärimmäisen kyllästynyt häneen. Meille serkuksille kerrottiin hänen tragediansa, olen tainnut mainita, ja me ulvoimme naurusta, koska meistä se oli hyvä vitsi koko ukko...   niin että minä en nyt enää pysty saamaan  mitään tunteenpaloa häneen.  Tiedän miten meidän muoriska ilahtuisi, mutta en pysty, en.  Päätän että nyt tehtiin, sitten pyydän lisätietoja, sitten hermostun kun en saa otetta muusta kuin meidän naurusta.  

Minä vaikka nyt pyydän tarkistamaan  milloin boksarikapina oli, tai milloin tuo ulkomaalaisviha ylipäätään. Grimbergin Kansojen Historiassa on että 1900. Okei. Sjöblom meni Kiinaan 1901, mutta hän tutustui siellä Stewartin perheeseen, jotka boksarit murhasivat!  Kaikki on yhtä sotkua lähdetiedoissa. Ja minä hiklaan siitä, ja sanon pahasti ja siitä tulee todella paha olo sillä onko minun äitiparkani syypää siihen että minä tiedän hänen tätä toivovan...   enkä kykene toivetta täyttämään. Suutun itelleni joka kerran.   Tekisin sen mielelläni, kun hän nyt vielä on täällä ilahdutettavana, ja aina loppuu yritys kun hermostun lähdetietojen puutteellisuuteen. Lähetysseurasta tuli noin 5 riviä.

Minä luulen, että me naurettiin hänen puhki serklkujen kanssa...   toinen syy on se, että minusta jokaisen yksityiskohdan taustatiedoissa on oltava totta. Siksi olen kiitollinen tuosta Hannula-kirjasta jonka Riitta lähetti. Minun täytyy yrittää --- ja päättää että en kysy kotoa lisätietoa kun minä aina hermostun...  Mutta ei nyt taas vähään aikaan.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #40 : 15.05.11 - klo:14:39 »
Wilhelmi Malmivaaran saarnoja.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #41 : 21.05.11 - klo:05:16 »
"---Minun olisi pitänyt lähteä Balbecista, sulkeutua yksinäisyyteeni, pysytellä siellä kaikessa rauhassa korvissani ansiostani ja takiani rakastuneelta kuulostaneen äänen viime värähtelyt, eikä vaatia enää muuta kuin että se ei enää kääntyisi puoleeni, siitä pelosta että se uudella sanalla joka pakostakin tulisi olemaan erilainen haavoittaisi riitasoinnulla herkkää hiljaisuutta missä vielä kauan, kuin pedaalin voimasta olisi voinut säilyä onnelle ominainen sävel---"
MARCEL PROUST: Kadonnutta aikaa etsimässä (7) - Sodoma ja Gomorra I–II - Suomentanut INKERI TUOMIKOSKI; Teos on ilmestynyt ensimmäisen kerran Seitsentähdet-sarjassa vuonna 1989, Otava 2007 s.249
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #42 : 24.05.11 - klo:06:21 »
“---Mutta hän uskotteli pelkäävänsä ja kammoksuvansa kuin paholaista päivällisiä joihin osallistuisi muitakin kuin sisärenkaan jäseniä, niin että lykkäsi sitä aina.---hänestä pikku piiri oli ainutlatuinen koko maailmassa, yhteisö jollaisia muodostamaan tarvitaan monta vuosisataa, niin että hän vapisi kuvitellessaan sen keskuudessa näitä ihmisiä, täysin tietämättömiä, mitä Tetralogiaan ja Mestarilaulajiin tuli, maaseutulaisia jotka eivät osaisi hoitaa osuuttaan yleisen keskustelun konsertissa, mutta saattaisivat hyvinkin rouva Verdurinin luokse tullessaan turmella läsnäolollaan yhden hänen kuuluista keskiviikoistaan, verrattoman taideteoksen, hauraan kuin hienoin venetsialainen lasi jonka pelkkä riitsointu särkee.---”
MARCEL PROUST: Kadonnutta aikaa etsimässä (7) - Sodoma ja Gomorra I–II - Suomentanut INKERI TUOMIKOSKI; Teos on ilmestynyt ensimmäisen kerran Seitsentähdet-sarjassa vuonna 1989, Otava 2007 s.300
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #43 : 24.05.11 - klo:07:37 »
Pidin ihan hurjasti Hannu Väisäsen Vanikan paloista, Finlandia-palkitusta Toisista kengistä astetta vähemmän ja Kuperat ja koverat alkaa muistuttaa paroni Mynchhausenin seikkailuja.

Mitenhän on hänen kuvataidesaavutuksensa? Kalevalan kuvitus taisi olla esillä vuosia sitten?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tätä luin / tämän luen osa 2
« Vastaus #44 : 24.05.11 - klo:09:26 »
Luen "Terveyden kustannuksella" kirjoitettua kirjaa, jonka kirjoittajana on Mikko Alkio. Suomi on maailman paras maa, mutta me emme voi hyvin. Terveyspoliittiset ongelmat siivotaan bruttokansantuotteen maton alle. Wsoy on kustantajana ja kustannusvuotena on 2011!
wilhelmi niskasen jäljillä