Kirjoittaja Aihe: Kielilläpuhumisketju. Puhutko kielillä? Mitä hyötyä on kielilläpuhumisesta?  (Luettu 35958 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Älähän Jampe taas hiilly niin kauheasti. Sinulla tahtoo mennä lapsi pesuveden mukana, kun käsittelet tämmöisiä asioita. Jos jossain kouhotuspiirissä puhutaan siansaksaa, niin se ei tarkoita sitä, etteikö ihan Raamatun mukaista kielilläpuhumista voisi olla nykyaikana. Kuten aiemmin mainitsin, tiedän toisen käden tietona kahdesta ihmisestä, joilla on kielilläpuhumisen armolahja. He eivät tee siitä numeroa eivätkä mainosta sitä turuilla ja toreilla.


En sanokaan etteikö sitä VOISI olla.  Näytä minulle se muori Alaskasta yllämainituin edellytyksin, niin voin uskoa.  Mutta älä vaan esitä että joku joka on jollain tapaa edes kuullut näistä nykyisistä vouhotus-piireistä tai niiden opetuksesta... -niin pliis; -älä väitä...

Mutta tuo se muori Alaskasta lääkärintodistuksinnen tuohon eteen niin myönnän.

ps. eikä se todellakaan ole niin, että vain "jossain kouhotuspiirissä" siansaksaa polotetaan.  Tämä on yleinen ja haitallinen harhaluulo, että vain jossain aivan erityisen kouhotuspiirissä.  Voin kyllä sanoa ihan vapaasti että kaikki'; -joka ikka joka SUOMESSA esim. polottaa, on osallinen polotuksensa kautta kouhotukseen.  Ei se suuri meteli sitä tee vaan se kouhotus-henki!
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo:17:21 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Hei Jampe, eivät kaikki ihmiset laukkaa vouhotus-piireissä. Kumpikaan mainitsemistani henkilöistä ei asu Alaskassa. Toinen on toista lastaan odottava nuori äiti ja toinen on tavallisen kuivakiskoisen peruspapin vaimo, molemmat Suomesta.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mäkivirta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Ps. Minut on leimattu tällä foorumilla eliittikörtiksi, kantakirjakörtiksi ja herännäisyyden tuntijaksi. En ole mitään niistä. Niitä pitää etsiä Lapuan suunnalta. Rakkauden kaksoiskäskyyn perustuen olen yhteiskristillinen, jolla ei ole menestymisen mahdollisuuksia herännäisyydessä.

Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan - siis tämä mitä yllä lainasin.

Tämä on ensimmäinen postini körttifoorumille ja valitettavasti en malta olla laittamasta lusikkaani tähän keskusteluun. Olen kotoisin Lapualta - sukutaustat Lapualta, Ylistarosta, Nurmosta ja Vöyriltä - ja ties kuinka monessa polvessa ollut körttejä - kait sieltä Laguksen ja Malmbergin ajoista saakka. Yllä olevan määritelmän valossa olen kait enempi sitten näitä kantakirjakörttejä  :039:. Armolahjoja on yleensä ymmärretty enempi tuolla Savon suunnalla. Mutta kyllä niitä Lapuankin suunnalla ymmärretään, koska Jumala on laittanut muun muassa mut ymmärtämään. Jumalan toimintaa ei voi näet rajata, kun se Jeesusta Kristuksena kirkastaa ja sieluja hengellisesti rakentaa.

Tunnempa erään miehen (erittäin hyvin tunnen), joka puhuu kielillä Lapuankin suunnalla .... Joten kyllä niitä eri kielillä "praattaajia" löytyy niin Savosta kuin Pohjanmaalta - maan ääriin saakka.    

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Hei Jampe, eivät kaikki ihmiset laukkaa vouhotus-piireissä. Kumpikaan mainitsemistani henkilöistä ei asu Alaskassa. Toinen on toista lastaan odottava nuori äiti ja toinen on tavallisen kuivakiskoisen peruspapin vaimo, molemmat Suomesta.

Ei auta!  Kumminkin ovat kuulleet jotain kautta sentapaista opetusta. Lukeneet tms.  Tuskin he tietämättömiä ovat? 

-ja Alaskassa pitää asua!  :icon_wink:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Ei auta!  Kumminkin ovat kuulleet jotain kautta sentapaista opetusta. Lukeneet tms.  Tuskin he tietämättömiä ovat? 

-ja Alaskassa pitää asua!  :icon_wink:

Oletko ihan varma, ettei Alaskassa ole vouhotuspiirejä?  :003:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Mäkivirta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Toppuutellaas nyt välillä pikkuisen!  Ongelmahan ei ole aito raamatunmukainen kielillä puhuminen, mutta kun sitä ei nykyään esiinny!  Ei ainakaan näissä piireissä joissa väitetään. Esim. suomen helluntaialisten ym. piirissä tapahtuva "kielilläpuhuminen" on 110% itsetehtyä siansaksaa jolla ei ole kertakaikkiaan MITÄÄN tekemistä sen ilmiön kanssa jota Raamattu pitää kielillä puhumisena.

Aivan samaa voi todeta ns. "ihmeparantumisista" juuri näissä väitetyissä piireissä. Siansaksan polottaminen on erittäin hävettävä asia mutta kun ne joiden pitäisi hävetä, eivät raukat ymmärrä hävetä!

Tällä palstaölla ei ole ainoatakaan joka puhuu Raamatun tarkoittamasti kielillä, samoin ei ole koko Suomessa eikä varsinkaan helluntailaisten, karismaatikkojen yms. houhottajien piireissä.

Jos joku mummo Nuorgamin perätaigalla, joka ei ole koskaan kuullutkaan mitään kok oasiasta, ja alkaa puhumaan tieteellisesti todistettavasti jotain kieltä jota ei osaa ja puheessa on kristillinen sisältö niin sen voi uskoa mutta näyttäkää minulle se mummo ja osoittakaa ettei se varmasti ole koskaan elämänsä aikana ollut tekemisissä, kuullut, lukenut tms. kosketusta houhotus-kristillisyyden kanssa, niin sitten kun muorin pää on ensin tutkittu lääkäreiden toimesta ja terveeksi todettu niin voin hädin tuskin uskoa.

Mutta älkää herranjumala tulko tällä palstalla esittäytymään että "minä ainakin puhun kielillä" tai lisätkää perään että puhutte siansaksaa koska sitä se on!  Piste!

Meidän kaikkien on varottava, ettei usko mene aivouskon puolelle. Aivousko rajoittaa näkökulman vain inhimilliseksi ja rajoittaa Kristuksen sisällistä tuntoa. Suhteessa Kristukseen aito kielillä puhuminenkin esiintyy. Niin kauan kuin maan päällä on aitoa Kristuksen sisällistä tuntoa, on myös aitoa kielillä puhumista.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Hyvä kirjoitus kokonaisuudessaan - siis tämä mitä yllä lainasin.

Tämä on ensimmäinen postini körttifoorumille ja valitettavasti en malta olla laittamasta lusikkaani tähän keskusteluun. Olen kotoisin Lapualta - sukutaustat Lapualta, Ylistarosta, Nurmosta ja Vöyriltä - ja ties kuinka monessa polvessa ollut körttejä - kait sieltä Laguksen ja Malmbergin ajoista saakka. Yllä olevan määritelmän valossa olen kait enempi sitten näitä kantakirjakörttejä  :039:. Armolahjoja on yleensä ymmärretty enempi tuolla Savon suunnalla. Mutta kyllä niitä Lapuankin suunnalla ymmärretään, koska Jumala on laittanut muun muassa mut ymmärtämään. Jumalan toimintaa ei voi näet rajata, kun se Jeesusta Kristuksena kirkastaa ja sieluja hengellisesti rakentaa.

Tunnempa erään miehen (erittäin hyvin tunnen), joka puhuu kielillä Lapuankin suunnalla .... Joten kyllä niitä eri kielillä "praattaajia" löytyy niin Savosta kuin Pohjanmaalta - maan ääriin saakka.    


Tervetuloa foorumille!

Pistetääs heti tiukkaa vääntöä sinullekin:  Minpä tiedän jehovantodistajia jotka puhuvat ihan varmasti samaa "kielilläpuhumista" kuin nuo sinun Lapualaisesikin!  Sitten lisäksi vielä tiedän senkin ettöä ihan todistettavasti sitä esiintyy lähes kaikissa uskonnoissa aina luonnonuskonnoista, shamanismin kautta maailman valtauskontoihin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa ihminen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
Lainaus
Kirjoitat, että suomalaisista helluntailaisista "tunnetusti suurin osa puhuu kielillä" ja että "suurin osa helluntailais-karismaattisista puhuvat kielillä". Onko kielilläpuhumisen yleisyydestä Suomessa ja muualla maailmassa tehty tieteelliseksi katsottavia tutkimuksia?

Jos helluntailaisuudessa opetetaan, että "Pyhän Hengen kasteen merkkinä Raamatussa aina oli kielilläpuhuminen", mahtaako tästä aiheutua seurakuntalaisille kovin suuri sisäinen paine kielilläpuhumiseen henkikasteen todistukseksi. Kysyn, kun en tiedä, miten henkikasteen saaminen tai saamatta jääminen vaikuttaa jäseneen ja muiden suhtautumiseen helluntaiyhteisöissä. Onko se joissakin tapauksissa esim. edellytyksenä tiettyihin tehtäviin, kuten evankeliointiin?

Tieteellisiä tutkimuksia? No, varmasti ihan kyselyiden perusteella on tehty tilastoja. Ja olen ollut paljon helluntailaisten ja muiden tilaisuuksissa, ja tunnen hyvin paljon ihmisiä eri seurakunnista. Niinpähän vain suurin osa helluntai-karismaattisista, ei pelkästään kyselyjen mukaan, vaan myös oman kokemukseni mukaan, puhuu kielillä.

Miksi pitäisi tulla paine kielilläpuhumiseen henkikasteen todistukseksi? :O Eihän se että joku ei ole henkikastetta saanut, tee ihmisestä yhtään sen vähempiarvoista, eikä huonompaa kristittyä.

Henkikasteen saaminen vaikuttaa  paljonkin: ihmisellä tulee suunnaton into ja halu voittaa sieluja Jeesukselle, haluaa muidenkin kokevan saman siunauksen, suhde Jumalaan elävöityy jne.. muiden suhtautumiseen se vaikuttaa ensisijaisesti niin, että he innostuvat että jopas, rukoillaan tuolle tuota suurta siunausta Jumalalta, koska haluavat jokaisen kokevan saman suuren siunauksen kuin he ovat kokeneet.

Kyllähän Pyhän Hengen kaste on edellytyksenä vähän kaikkeen. Totta kai evankelioida voi ilmankin, mutta tulokset tuppaavat jäämään laihoiksi ilman Pyhän Hengen kastetta. Monella myös Pyhän Hengen kasteen kanssa, koska jos haluaa säilyttää voiman evankelioinnissa edes jollain tavalla, on vaellettava jatkuvassa parannuksen teossa.. ettei jää elämään synteihin vaikka lankeaisikin. Mutta ei kukaan sitä pahalla katso jos joku evankelioi vaikkei hänellä olisi Pyhän Hengen kastetta.

Lainaus
Jampin näkemyksiin voinen todeta, että kun itse aloin puhua kielillä olin yksin kammiossa. Mietin ja mietin uskonasioita ja siinä miettiessä alkoi suusta tulle sitä outoa pulinaa, jota Jampe nimitti siansaksaksi.
Sisäinen tunnetila muuttui iloiseksi, mutta järkeni sanoi, että olen nyt sekoamassa ja olen liian kauan miettinyt näitä uskonollisia asioita ja Jumalaa.

:) minäkin olin yksin. Olin kyllä tiennyt kielilläpuhumisesta mutta olin rukouksessa ja Jumalan sanan ääressä ja sitten alkoi yhtäkkiä tulla iloa, fyysisiä kokemuksia kuten lämpimiä voimakkaita aaltoja, sydämen janon täyttymistä, valtava rauha, rakkaus.. ja sitten ihan tämän maailman kieliä plus tuntemattomia kieliä.

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Ihminen, ihan uteliaisuudesta kysyn, että jos olit yksin alkaessasi puhua kielillä, mistä tiedät että puhuit "ihan tämän maailman kieliä"?

Poissa Mäkivirta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Tervetuloa foorumille!

Pistetääs heti tiukkaa vääntöä sinullekin:  Minpä tiedän jehovantodistajia jotka puhuvat ihan varmasti samaa "kielilläpuhumista" kuin nuo sinun Lapualaisesikin!  Sitten lisäksi vielä tiedän senkin ettöä ihan todistettavasti sitä esiintyy lähes kaikissa uskonnoissa aina luonnonuskonnoista, shamanismin kautta maailman valtauskontoihin.

No, eihän tuo kovin tiukkaa vääntöä ole.  :eusa_clap:

Isossa kirjassa sanotaan:

"Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta" (1. Joh. 4:2), "Sentähden minä teen teille tiettäväksi, ettei kukaan, joka puhuu Jumalan Hengessä, sano: "Jeesus olkoon kirottu", ja ettei kukaan voi sanoa: "Jeesus olkoon Herra", paitsi Pyhässä Hengessä." (1. Kor. 12:3)

Kysypä siltä sun jehovantodistajaystävältä ja niiltä luonnonuskon shamaaneilta, onko Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumala, jota ei ole luotu koska on Jumala? Ja onko Jeesus Herra?

Kielillä puhutaan Hengessä, mutta missä hengessä? Sen saa selville kysymällä. Kyllä sinä tiukkana vääntäjänä vastauksen saat.  

  

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205

Kysypä siltä sun jehovantodistajaystävältä ja niiltä luonnonuskon shamaaneilta, onko Jeesus Kristus, lihaksi tullut Jumala, jota ei ole luotu koska on Jumala? Ja onko Jeesus Herra?

Kielillä puhutaan Hengessä, mutta missä hengessä? Sen saa selville kysymällä. Kyllä sinä tiukkana vääntäjänä vastauksen saat.  

  

Miksi minä sellaista kysyisin?  Yritätkö vaihtaa puheenaihetta?

Ei minua kiinnosta mihin he uskovat tai mihin sinä uskot, mutta silti he vaan puhuvat kanssasi samaa siansaksaa.  Mitäs siihen tuumaat?

Tai siis tarkennus: ei kanssasi (sinähän et kehtaa polottaa siansaksaa, oletan) mutta sen Lapualaisen ystäväsi!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Mäkivirta

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 7
Ei minua kiinnosta mihin he uskovat tai mihin sinä uskot, mutta silti he vaan puhuvat kanssasi samaa siansaksaa.  Mitäs siihen tuumaat?

Tiedät täydellisesti, kuten Jumala. Emme voi jatkaa keskustelua aiheesta.

Poissa ihminen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 30
Lainaus
Ihminen, ihan uteliaisuudesta kysyn, että jos olit yksin alkaessasi puhua kielillä, mistä tiedät että puhuit "ihan tämän maailman kieliä"?

Siitä, että olin kuullut ainakin kahta niistä kielistä aiemmin. Espanja ja Venäjä. Espanjan vaivauduin tarkistamaankin, kirjoitin ylös puhettani ja käytin sanakirjaa apuna, olin rukoillut kuolemaisillaan olevan espanjalaisen pojan puolesta.


Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Nettitoimikunta...please...lukko aiheelle. Menee liian pitkälle loukkausten muodossa.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Keskustelu meni liian henkilöihin käyväksi joten koko aihe jäähylle

Seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi