Kirjoittaja Aihe: Raamattu buseihin  (Luettu 37117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #30 : 19.02.10 - klo:12:11 »
Uskontokysymyksissä aktiivi ei ole sen kummempi kuin kukaan muukaan sen suhteen, kuinka tuntematonta on lähestyttävä. Ruohtalais-Puakilla oli ja on tähän sana: "pikottaen." Olen lapsena kuullut mummoni kutsuvan lampaita: "piko piko".
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #31 : 19.02.10 - klo:12:12 »
Tuo on juuri ongelma, mistä Seppos kirjoittaa. Ihmiset ovat kyllästyneet mainoksiin. Niitä tulee luukusta, mainosrahotteiset televisiot työntävät mainoksia silmien eteen, mainostaulut ovat täynnä samaa kamaa sekä ratikat ja bussit. Ei edes koko bussin ulkopinnan täyttävä mainoskaan herätä enää mitään kiinnostusta.
Sepä voikin iskeä suoraan alitajuntaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #32 : 22.02.10 - klo:07:53 »
Minusta on hauska olla mukana levittämässäKristuksen sanoja siellä, missä tavalliset ihmiset liikkuvat.
Minua nämä lauseet koskettavat kovin.
Ehkäpä pääkäupunkiseudun busseissa on muitakin, jotka ovat samassa tilanteessa.
Raamattu sanoo, että Jumalan sana ei tyhjänä palaa.

Olen taipuvainen uskomaan, että kristityllä on oikeus pitää Kristusta esillä,
sen pohtiminen, että onko siitä jotain hyötyä vai ovatko ihmiset niin pahoja, että he vain suuttuvat Jeesuksesta, sen asian pohtiminen on toisarvoista - ei toki kiellettyä.
Toiset suuttuvat, toiset saavat lohdutusta.
Kuinka Jumalan Sana otetaan vastaan, siitä Jumala kantaa vastuun, se ei ole enää ihmisen vastuulla.

Minä luen välinpitämättömyyden neutraaliksi suhtautumiseksi asiaan.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #33 : 26.02.10 - klo:09:23 »
Tässä jonkinlainen ajatelma siitä, mitkä tekstit voisivat olla mainostarroissa:

1)
"
Älköön
sydämenne olko
levoton.
Uskokaa
Jumalaan ja
uskokaa
minuun.

---Jeesus Kristus --- (Joh. 14:11)
"


2)
"
Tulkaa
minun luokseni
kaikki te
työn ja kuormien
uuvuttamat.
Minä annan
teille levon.

---Jeesus Kristus --- (Mat 11:28)
"


3)
"
En ole tullut
kutsumaan
uuteen elämään
hyviä ihmisiä
vaan syntisiä.

---Jeesus Kristus --- (Mark. 2:17)
"


4)
"
Sitä,
joka tulee
minun luokseni,
minä en
ikinä heitä
ulos.

---Jeesus Kristus --- (Joh. 6:37)
"


5)
"
Jos jollakin
on jano,
tulkoon
minun luokseni
ja juokoon.

---Jeesus Kristus --- (Mark. 7:37)
"



6)
"
Minulle on
annettu
kaikki valta
taivaasa ja
maan päällä.

---Jeesus Kristus --- (Matt. 28:18)
"


7)
"
Pitäkää usko
Jumalaan.

---Jeesus Kristus --- (Mark. 11:12)
"


8 )
"
Seuratkaa (tai "seuraa")
minua.

---Jeesus Kristus --- (Mark. 1:17)
"


9)
"
Minä olen
tie,
totuus ja
elämä.

---Jeesus Kristus --- (Joh. 14:6)
"


10) SeppoS pitää nasevista kysymyksistä.

"
Kenenkä
te sanotte
minun olevan?

---Jeesus Kristus --- (Luuk. 9:20, Matt. 16:16)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #34 : 26.02.10 - klo:11:23 »

   Ymmärrettävin ja ajankohtaisin nypäivän etsijälle on Nro 2.

   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #35 : 26.02.10 - klo:11:34 »
Minusta parhaita ovat 2 ja 7. Paras on jos jättää pois Markuksen kirjoittajana numero 3, niin että sana syntinen on vaihdettu sinuun.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #36 : 26.02.10 - klo:16:03 »
Lainaus käyttäjältä: SeppoS
Paras on jos jättää pois Markuksen kirjoittajana numero 3, niin että sana syntinen on vaihdettu sinuun

En ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitat.
Laita esimerkki, niin pääkoppani varmasti peuhaa paremmin.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #37 : 26.02.10 - klo:16:13 »
En ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitat.
Laita esimerkki, niin pääkoppani varmasti peuhaa paremmin.
En ole tullut
kutsumaan
uuteen elämään
hyviä ihmisiä
vaan sinua

Näin se on kohtikäyvämpi. Ihmiset eivät samaistan itseään syntisiin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #38 : 26.02.10 - klo:16:36 »
Minusta tuollainen mainoshenkinen tuputtaminen herättää ainoastaan vastenmielisyyttä! Minussa se herättää vastenmielisyyttä ja suurimmassa osassa suomalaisia samoin!

Amerikkalais-henkinen meininki jossa uskoa markkinoidaan levein hymyin ja valkaistuin hampain, herättää vastenmielisyyttä! samoin kaikenlaiset tarrat, lippuset, lappuset ja muut iskulauseet.  samoin minussa herättää suurta vastenmielisyyttä jotkut taannoiset kirkon tv-mainokset joissa yritetään nuoleskella ihmisten perseitä ellottavan lipevillä tavoilla.

Kyllä kirkko näkyy! Se on jokaisen kylän korkeimmalla paikalla!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #39 : 26.02.10 - klo:18:40 »
Minusta tuollainen mainoshenkinen tuputtaminen herättää ainoastaan vastenmielisyyttä!

"
Tulkaa
minun luokseni
kaikki te
työn ja kuormien
uuvuttamat.
Minä annan
teille levon.

---Jeesus Kristus --- (Mat 11:28)
"

Vastenmielisyys ei ehkä olis päällimmäisin tunne jos raskaan repun kanssa koulutehtäviin kettuuntuneena istahtais bussiin ja näkis ensimmäisenä tämän. Kertoo jostain aika kummallisesta kranttuilusta jos näin hienon ja osuvan lauseen tyrmää sanojan perusteella.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #40 : 26.02.10 - klo:19:03 »


  Sanneli tietää nuorten taakat, minä yksinäisten vanhusten vaikeudet.
 
  Vaikka olen pitkälti Jampen kanssa samaa mieltä traktaateista ja tuputtamisesta

   luulen että tämä Raamatun kohta voi jäädä "vaivaamaan" esim. ruuhkabussissa

   uupuneina matkustavia.

   Kehottaisin käyttämään vain vaatimatonta, kuvatonta tarraa. Vähän on enemmän.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #41 : 26.02.10 - klo:19:38 »
"
. Kertoo jostain aika kummallisesta kranttuilusta jos näin hienon ja osuvan lauseen tyrmää sanojan perusteella.

Miten niin "sanojan perusteella"?
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #42 : 26.02.10 - klo:19:58 »
Minusta tuollainen mainoshenkinen tuputtaminen herättää ainoastaan vastenmielisyyttä! Minussa se herättää vastenmielisyyttä ja suurimmassa osassa suomalaisia samoin!

Amerikkalais-henkinen meininki jossa uskoa markkinoidaan levein hymyin ja valkaistuin hampain, herättää vastenmielisyyttä! samoin kaikenlaiset tarrat, lippuset, lappuset ja muut iskulauseet.  samoin minussa herättää suurta vastenmielisyyttä jotkut taannoiset kirkon tv-mainokset joissa yritetään nuoleskella ihmisten perseitä ellottavan lipevillä tavoilla.

Kyllä kirkko näkyy! Se on jokaisen kylän korkeimmalla paikalla!

Kylän korkeimmalla paikallakin oleva rakennus kumisee tyhjyyttään useimmilla paikkakunnilla, myös sunnuntaisin, valitettavasti...
Kirkkojen kunnostamista ja käyttöönottoa on lähi-alueilla riittänyt viimeiset pari vuosikymmentä...
Ortodoksisia ristejä on pystytetty teiden varsiin ja kirkottomien kylien kallioille.
Pelkkä ristikin oikeassa paikassa toivottavasti puhuttelee.

 
k

rkko

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #43 : 26.02.10 - klo:20:48 »
Kamalan vaikea tietää mikä on viisasta. Itse hattuunnun välittömästi, jos joku livenä tulee traktaattipinon kanssa tai tahtoo kertoa ihmeellisestä kaksi vuosituhatta sitten eläneestä ihmeellisestä miehestä, josta en kai siis ole ikinä kuullut...kuoli ja nousi ylös ja hankkii paluuta...mutta jos nyt näkee jossakin tekstin, ja se ärsyttää, niin yleensä itse katson muualle. Hyvin pahantuulisena hallelujahenkinen värssy kyllä saa ärtymään, mutta täytyy sanoa, hyvin tilapäisesti.
Suurin ongelma taitaa olla se että lähinnä juttua aletaan, jos huomataan, joko pitää "uskovaisten vastaiskuna" ateistien vast.kampanjalle ja aletaan seurata, kumpi matsin voittaa. Silti mielessä elää ajatus, että onhan vahinko jos Raamattu jää joltakin tutustumatta, kun ei sieltä osu silmiin  yksikään jae...itselleni on kaynyt kahdesti elämän varrella niin, että satunnainen sana on herättänyt uteliaisuuden, olen katsonut että mistäs tämä on, ja jäänyt koukkuun.  

Entä, jos siellä olisi vaikka Jeesuksen jäähyväispuhe kokonaan - jae kerrallaan, mutta jokin kokonaisuus, niin että olisi havaittavissa, että hei, nämähän ovat jossakin yhteydessä toisiinsa? On monia psalmejakin, jotka eivät ole liian pitkiä mutta liian pitkiä kokonaan ladottavaksi. Irrallisiin tekstipätkiin kyllä liittää helposti mitä tahansa. Sille ei mahda mitään.
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo:20:51 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa onesimus

  • pienellä paikalla
  • Viestejä: 537
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #44 : 26.02.10 - klo:20:58 »
Jos oltais muslimimaassa, niin ikkunoissa voisi hyvin olla "Allah on suuri!" Onko Jeesusta hävettävä kristityssä maassa? Tietysti tökeröä mainosta on syytä hävetä, mutta ymmärrän, että Kyöstillä on ajatus, että tehdään hyvällä maulla.