Kirjoittaja Aihe: Raamattu buseihin  (Luettu 37118 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #135 : 19.03.10 - klo:07:45 »
OK,
mutta nyt mielenkiinto heräsi, että kuinka hinnakasta se on?


Äh, kun minä torveilin ja sekoitin ne yhteistyötahot joiden kanssa mun sukulaisen työpaikka tekee suoraa yhteistyötä, eikä koko sitä linkkiä painotalon kanssa siis ollutkaan vaan jos ne painattaa jotakin ne maksaa ihan käyvän taksan, mitään vastavuoroisuus- vähän alea hankiinnoista ei ollutkaan. Olin itse tarvinnut kerran niitä kaikkia yhtaikaa ja sen tähden sekoitin kaiken. Se olisi jotakin mitä miltä hyvänsä painotalolta, yritykseltä kuten vaiks Kopijyvältä vvoisi kysyä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #136 : 19.03.10 - klo:10:03 »
Nyt rupesi pelottamaan, että jos liikenteestä vastuullinen taho ei hyväksykään näitä julisteita. Ainahan tällainenkin mahdolisuus on olemassa.
Jännitystä piisaa siihen asti, kun mainokset on suunniteltu valmiiksi ja hyväksytetty.
Voisitteko kirjoitella täne minulle rohkaisevia tekstejä, jotka vähentäisivät taikka laukaisisivat tuon jännityksen?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #137 : 19.03.10 - klo:11:12 »
Nyt rupesi pelottamaan, että jos liikenteestä vastuullinen taho ei hyväksykään näitä julisteita. Ainahan tällainenkin mahdolisuus on olemassa.
Jännitystä piisaa siihen asti, kun mainokset on suunniteltu valmiiksi ja hyväksytetty.
Voisitteko kirjoitella täne minulle rohkaisevia tekstejä, jotka vähentäisivät taikka laukaisisivat tuon jännityksen?

Se on suuremmassa kädessä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #138 : 19.03.10 - klo:11:32 »
Nyt rupesi pelottamaan, että jos liikenteestä vastuullinen taho ei hyväksykään näitä julisteita. Ainahan tällainenkin mahdolisuus on olemassa.
Jännitystä piisaa siihen asti, kun mainokset on suunniteltu valmiiksi ja hyväksytetty.
Voisitteko kirjoitella täne minulle rohkaisevia tekstejä, jotka vähentäisivät taikka laukaisisivat tuon jännityksen?
Onhan täälläkin oltu koko hankkeesta montaa mieltä, ja itse keskenänikin olen ollut siis vähintään kahta mieltä. Sinä olet kysynyt viisautta yläkerrasta. Ikkuna toimii jo.

Kun mietin mikä voisi torpata, en oikein keksi mitään.  Siis, saivathan ateistitkin julistaa?  
Tekstit eivät ole aggressiivisia, jos joku ei halua lukea, katsokoon muualle. Olisi kai eri asia jos pyytäisit oikeutta rutiininomaisesti asettaa joka menopeliin kaiuttimen josta kuuluisi hellittämätöntä julistusta? Tuo on niin rauhallista esillä pitämistä, etten käsitä, miksi se kiellettäisiin. Se vain tuntuu pahalta, jos jäät yksin koko hankkeen kanssa. Minun on pakko voittaa oma ambivalessini, muutoin olisin jo rynnännyt konkreettisemmaksi avuksi. Nuoruuden pakko evankelioida pakolla on liian lähellä, ja on vaikeaa nähdä, että tämähän on eri asia.

Odota. Tukea tulee kyllä!


 
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:11:41 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa corni

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #139 : 19.03.10 - klo:20:47 »
Se on suuremmassa kädessä.

Hyvin ilmaistu. Mitä sitä turhia jännittämään.
- Ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan. Ps. 4:4 -

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #140 : 27.04.10 - klo:22:55 »
Tilanne on se, että tänään "virallisesti" vahvistimme, että emme saa aikaiseksi yhteistä mainoskampanjaa Raamattuopiston kanssa.
Ehkä toiste, vaan ei nyt.
Harmistus.

Haluaisin kuitenkin, että kampanja järjestetään.
Sen olen oppinut, että mainosjulisteet tulee olla suunniteltu kutakuinkin valmiiksi, ennen kuin kääntyy minkään järjestön puoleen.
Päässee helpommalla.

Tällaista järjestystä siis ajattelen (tarvittavat toimenpiteet aika- ja (kutakuinkin) vaikeusjärjestyksessä):
1) Julisteiden ulkoasun suunnittelu valmiiksi.
Pitää yrittää etsiä jostain mahdollisimman edullinen taikka ilmainen uskonnollistaustainen graafikko, jonka kanssa voisi hommaa hoitaa.
Sekin on käynyt mielessä, että tekisi tuon homman itse, vaikka en omaakaan alan koulutusta taikka asiantuntemusta.
Mukava olisi, jos kuitenkin jonkun löytäisin.

2) Uuden järjestön tai yrityksen  etsiminen, joka haluaa ilmaista tai lähes ilmaista mainosta.
Tämä siitäkin syystä, että voisi tuota rahan keruuta tuttavilta ja tutun tutuilta jne. harrastaa luotettavalla tavalla.
Jos järjestöä ei löydy, pittää ehkä itse sellainen perustaa.

3) Mainostoimistoon yhteydenotto ja sopimuksen tekeminen.

4) Rahan keräys käyntiin.

5) Samalla, kun keräys on käynnissä, kilpailutettaisiin eri painopaikkoja ja etsisin mahdollisimman edullista painoa, mieluummin sellaista, joka maksaa siitä, että saa painaa julisteet.

6) Julisteiden painaminen.

7) Sitten vain odottamaan sitä hetkeä, kun mainokset ovat busseissa.


Sattuisiko nasaretilaisten joukossa olemaan ketään graafikkoa taikka sattuisiko kukaan nasalainen tuntemaan ketään sellaista graafikkoa, joka haluaisi osallistua tällaiseen hankkeeseen joko edullisella hinnalla taikka ilman hintaa?

Joskus menneinä vuosina latojen seinissä oli julisteita "JEESUS TULEE, OLETKO VALMIS" tai "TEE PARANNUS JA USKO EVANKELIUMI".
Olisi hyvä, että tähän bussikampanjaan tulevat julisteet olisivat mieluiten yhtä selkeästi luettavia, kuin nuo ed. mainitsemani julisteet,
mutta haluaisin kuitenkin, että julisteiden esteettinen taso olisi niitä korkeampi.
Tästä johtuen tarvitsisin ammattiapua.
Kampanja on niin kallis, että olisi kiva, jos ammattiapu olisi mahdollisimman edullista.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #141 : 27.04.10 - klo:23:12 »
> nasalainen

Anteeksi lipsahdus: tarkoitan tietysti tuolla sanalla "körttifoorumilaista".
Oli tarkoitus korjata tuo, mutta en päässyt enää korjaamaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #142 : 28.04.10 - klo:08:31 »
Huomenta!

Minun tuttavissani on taiteilija Leena Pohjansalo. Lahden Muotoilu-instituutin graafisen linjan opettaja. Uskovainen , luulisin viidesläiseen suuntaan kuuluvaksi.

Eri asia on ottaako haasteen vastaan. Kysyä sopii, mutta älä mainitse minua muuten kuin että on suosittelija Lahdesta. Jos on lähdössä mukaan ja vielä kysyy nimeä, saat sanoa.

Olimme kymmenisen vuotta samassa avioparien Raamattupiirissä. Puolisonsa on Lahden ent. kaupunginsihteeri Timo Pohjansalo.

   Hei täällä Riitta(Nikodemuslainen)
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #143 : 28.04.10 - klo:08:32 »
 Voisithan kysyä myös oppilastyötä.

R
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #144 : 28.04.10 - klo:08:45 »
Köpi, tiedätkö mistä saattaisit löytää edullisen ellei ilmaisen suunnittelijan. Ammattioppilaitosten artesaani- tai ammattikorkeakoulujen artenomilinjoilta. Siellähän ihmiset joutuvat tekemään työharjoittelujaksoja, ja toisinaan harjoittelupaikkaa tai -aihetta on suorastaan vakea löytää. Tämä koskee erityisesyi niitä artesaaniopiskelijoita jotka suorittavat samanaikaisesti lukiokurssia, ja ovat siten sidottuja kotipaikkakunnalleen, ja heidän täytyy saada ajallinen vapaus tehdä homma. Eivät voi sitoutua taidemyymälään, oppaiksi  tai semmoista.

Niitä on niin paljon että asiasta kiinnostunut löytyy hyvn mahdollisesti. Kuvatadeartesaaneja, joilla on graafikon taidot, on myös valmistunut työttömyyteen asti --- jos he tekevät sitä työharjoitteluna, valvoo opettaja tarkoin että jälki on hyvää. Eihän heidän nyt tarvitse niin superuskovia olla, eikö riitä, että he saavat toivotut tekstit?  Tietty tilanne muuttuu jos olit ajatellut graafikon päättävän myös tekstin sisällöstä. Itse nappasin yhden lahjakkaan nuoren tekijän kuvittamaan yhden oman tekstini. Hän tekee sen ilmaiseksi juuri työharjoitteluna, ammattitaitoinen opettaja valvoo, ja olivat kiitollisia siitä että "työharjoittelupaikka" löytyi!

Juuri tämmöisille kuulemma on tilaus - homma jossa joutuu tekemään tilaajan kanssa yhteistyötä, sunnitelemaan tekstejä tai mitä nyt milloinkin olivat ne sitten täsmälleen oman mielen mukaisia tai eivät, sillä sitä on heidän työnsäkin oleva. Tietty jos tehtävä aivan tökkii, niin ei semmoiseen voida pakottaa, mutta ei kai tämä kaikkia töki. On sitä laulajiakin jotka eivät voi laulaa oopperaa koska pitävät syntinä! Tai oratoriota koska sotii omaa ateistista vakaumusta vastaan. Näitä voi kysellä ammattioppilaitoksista ja ammattikorkeakoulusta - moni ottaa homman mielellään, uskoisin. Jos työharjoitteluun ei ehdi, niin pikku korvaksesta, jo saadakseen mainnnan CV:n.  - Tämä nyt vain yhtenä mahdollisuutena.
« Viimeksi muokattu: 28.04.10 - klo:08:47 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Raamattu buseihin
« Vastaus #145 : 28.04.10 - klo:09:04 »
Jatkuu osassa 2
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi