Kirjoittaja Aihe: Sotkamon Herättäjäjuhlat  (Luettu 61132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #150 : 05.07.15 - klo:16:44 »
Kuvasarjoista olen nähnyt juhanin ja Penan ja Herättäjän tuttuja työntekijöitä. Kuorossa näkyi ainakin penanpoika ja Tiitiäinen.

Minun Juhlani netin ääressä olivat kerrassaan hyvät. Kiitos kaikista järjestelyistä hienoilla sivustoilla. Puheet olivat pian luettavissa, kuvat katsottavissa.

Myös Kaleva ja Sotkamo-lehti uutisoivat.

Olin täysin sydämin täällä kotijoukkojen ' vahtina', innostuin oikein raportoimaan foorumille . Elin kovasti mukana.

Kaikki muu kuin sää oli nautittavaa. Puheet erityisesti tulivat kohti. Myös körttiradiota oli kiva kuunnella aina silloin kuin seurakentällä ei tapahtunut.
Olin varmasti paljon enemmän näin mukana kuin jos olisin yrittänyt sinne könytä.

Kiitos Sotkamon Juhlista !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #151 : 05.07.15 - klo:17:18 »
Olemme kotona. Näin voi olla, kun asuu lähellä, 140 km. Viimeiset seurat kuuntelimme Mainuan jälkeen Hymerissä tienvarsiparkissa. Riitta kirjoittaa oikein, että miltä tuntuu radion ääressä kuuntelu. Kauan ajoin hengellisessä unessani. Heräsin, kun tulimme paikkaan, mistä aletaan kulkea tulevalle tuulimyllyjen alueelle. Havahduin sanomaan Kaariinalle: "Tuonne ne 27 tuulimyllyä Vaalan valtuusto luvittaa".

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #152 : 05.07.15 - klo:23:18 »
Olemme kotona ja kaikki hyvin
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #153 : 06.07.15 - klo:03:38 »
Kuvasarjoista olen nähnyt juhanin ja Penan ja Herättäjän tuttuja työntekijöitä. Kuorossa näkyi ainakin penanpoika ja Tiitiäinen.


Tiiti oli töissä eikä päässyt juhlille jos käsitin lainkaan oikein, se on ollut joku näköinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #154 : 06.07.15 - klo:06:58 »
Tässä kuvassa on penanpoika takarivissä. Luulin tunnistaneeni Tiitin eturivissä turkoosi huivi kaulalla.

https://www.h-y.fi/2091-talkoissa-ja-aattoseuroissa  Klikkaa kuvaa Kuoroharjoitukset.

Lämpimät ajatukset eivät mene hukalle eikä harakoille. Pyryharakka kai oli paikalla ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #155 : 06.07.15 - klo:09:14 »
Pyryharakka puolisoineen oli paikalla, mutta turkoosihuivinen ei ole Tiiti. Penanpoika löytyy takarivistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #156 : 06.07.15 - klo:10:34 »
 :icon_eek:  minun tuli vasta nyt mieleen että minulta unohtui edes vilauttaa ammattiliiton jäsenkorttia jolla voi todistaa ammatin kun siinä ryhdyin mitä silmä sanoi että puuttuu tehdä kun ei ne voineet revetä joka paikkaan  :icon_eek:ä

ettei heillä käynyt mikään valeihminen  :icon_eek:

« Viimeksi muokattu: 06.07.15 - klo:10:38 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #157 : 06.07.15 - klo:11:19 »
Kiitos linkistä, Riitta-mummi. Oli tullut lisää kuvia sitten viime katselemani, ja nyt löysin lapseni pussittamasta körttipastilleja. Muu perheeni onkin esiintynyt lehtien kuvagallerioissa  :039:

Hyvin voimaannuttavaa oli kokea Herättäjäjuhlat. Myös siksi, että kaikissa arki- työelämän muutoksissa ja organisaatiouudistusten pyörityksessä on hyvä kokea jotain, joka on vakaasti samanlaista: seurat tutuilla vanhoilla kellonajoilla, veisataan perinteen mukaiset virret perinteisillä paikoillaan ja tavataan ne tutut, joita tavataan aina juhlilla - ja Leena jaksaa edelleen myydä vanhoja kirjoja Aholansaaren hyväksi.

Oli myös mukava moikata pikaisesti foorumilaisia  :icon_biggrin:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #158 : 06.07.15 - klo:12:13 »


Oli myös mukava moikata pikaisesti foorumilaisia  :icon_biggrin:

Niin meistäkin sinua. Kiitos visiitistä
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #159 : 06.07.15 - klo:14:35 »
Juuri se näkeminen, käden antaminen tai haalaaminen puuttui minun juhliltani.
Mutta olen jokatoinen vuosi päässyt tämän kokemaan. Ensi vuonna Vantaalla olen jos elän.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #160 : 06.07.15 - klo:14:43 »
Jos joku ei tiennyt, niin kaikki puheet löytyvät täältä
www.h-y.fi/2072-seurapuheet
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #161 : 06.07.15 - klo:17:13 »
Myö oltiin ukkokullan kanssa kotona vasta puolen kahdentoista aikoihin eilen illalla. Tänään on ollut monenmoista puuhaa, joten ehdin kommentoida vasta nyt. Tiiti todellaikin oli töissä, eikä päässyt juhlille.

Foorumitapaamisen jälkeen näimme Leenan kanssa Hölkäsen kaukaa toiselta laidalta tyhjää juhlakenttää. Hippiäinenkin oli lauantaina päiväseltään juhlilla. Nämä kaksi enemmänkin entisiä foorumilaisia, mutta monelle meille tuttuja. Niin ja tietenkin myös Meme oli paikalla. En ehtinyt kysyä, missä hän tapaamisen aikaan oli, kun ei kokoontumisessamme näkynyt.

Seppolle kiitotoksia puhelinkistä. Joitakin puheita haluan käydä kuuntelemassa. Osa jäi istumatta, kun välillä oltiin sadetta pirämässä.
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #162 : 06.07.15 - klo:18:52 »
Olen tänäänkin katsellut valokuvia Sotkamon juhlista, ja myös seppos' n  kuva-aarteistoa johon on vapaa pääsy tuon sinisen merkin kautta hänen profiilissaan.
Sieltä löytyy oma osio Herättäjäjuhlille. Minulle erityisen merkittäväksi tuli tietenkin Lahden Juhlat 2007. Niistä kuvista tunnistan Sannelin körttipuvussaan, Liisan ja Hölkäsen ja pari muuta tutun näköistä istumassa sillan alla.

Hauskat koirat körttihuivit kaulassaan ovat Walesin sprigerspanieleja. Liekö olleet samat koirat Sotkamossa. Kaksi springeriä oli sielläkin.

Sotkamon kuvissa on Anni Rissasella samanrotuinen, englanninspringeri, kuin meidän Basso-vainaa oli.   :049:

Oulun juhlilta on myös kuvia juuri ennen foorumitapaamista ja rankkaa ukkoskuuroa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #163 : 06.07.15 - klo:19:06 »
Spanielit olivat Huhdan Erkin koiria ja Erkki ei ollut paikalla.

Sen sijaa Liisa, Sanneli ja Hölkänen osuivat silmiin juhlilla.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sotkamon Herättäjäjuhlat
« Vastaus #164 : 06.07.15 - klo:20:46 »
Myö oltiin ukkokullan kanssa kotona vasta puolen kahdentoista aikoihin eilen illalla. Tänään on ollut monenmoista puuhaa, joten ehdin kommentoida vasta nyt. Tiiti todellaikin oli töissä, eikä päässyt juhlille.

Foorumitapaamisen jälkeen näimme Leenan kanssa Hölkäsen kaukaa toiselta laidalta tyhjää juhlakenttää. Hippiäinenkin oli lauantaina päiväseltään juhlilla. Nämä kaksi enemmänkin entisiä foorumilaisia, mutta monelle meille tuttuja. Niin ja tietenkin myös Meme oli paikalla. En ehtinyt kysyä, missä hän tapaamisen aikaan oli, kun ei kokoontumisessamme näkynyt.

Seppolle kiitotoksia puhelinkistä. Joitakin puheita haluan käydä kuuntelemassa. Osa jäi istumatta, kun välillä oltiin sadetta pirämässä.

Kiitos tosiaan, lauantaina jäi osa kuulematta. Lisäksi sain hankittua ne menetetyt Lapuan seurat myivät en ole vielä katsonut olisiko peräti DVD. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.