Kirjoittaja Aihe: Tänään 41  (Luettu 26096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #120 : 09.08.15 - klo:11:49 »
Olemme käymässä Oulussa. Testaan läppärin. Käymme Lidlissä ja otamme sikermät pariksi päiväksi mummolaan. Huonokuuloinen minäni saa melusaastetta, mutta se nuorentaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 41
« Vastaus #121 : 09.08.15 - klo:19:19 »
Leivoin pullaa ja vein lämpimäisiä tuttavaperheeseen. Pyöräillessä näin matkalla kaupunkimetsässä useita marjamiehiä, ja autot pysäköitynä tienposkeen kuten marjamiehillä kuuluukin. Paluumatkalla näin pikkuisen joen varrella mummon ongella. Mukava nähdä perinteistä ulkoilua, tavallisesti sillä reitillä näkee rullasuihkijoita ja sukkahousumiehiä kiitämässä pyörillään tuhatta ja sataa. Odotan, koska jonkun rullasuihkijan viisimetrinen sauva kopsahtaa jonkun pahaa aavistamattoman pyöräilijän silmään.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 509
Vs: Tänään 41
« Vastaus #122 : 10.08.15 - klo:06:56 »
Leivoin pullaa ja vein lämpimäisiä tuttavaperheeseen. Pyöräillessä näin matkalla kaupunkimetsässä useita marjamiehiä, ja autot pysäköitynä tienposkeen kuten marjamiehillä kuuluukin. Paluumatkalla näin pikkuisen joen varrella mummon ongella. Mukava nähdä perinteistä ulkoilua, tavallisesti sillä reitillä näkee rullasuihkijoita ja sukkahousumiehiä kiitämässä pyörillään tuhatta ja sataa. Odotan, koska jonkun rullasuihkijan viisimetrinen sauva kopsahtaa jonkun pahaa aavistamattoman pyöräilijän silmään.

Minäkin kävin eilen kiitämässä pyörällä, en tosin sukkahousuissa enkä tuhatta ja sataakaan. Rullasuihkijan sijasta juttelin hyvän päivän  verran tutun sokean miehen kanssa, joka oli kävelemässä valkea keppi toisessa ja kävelysauva toisessa kädessä. Kertoi valmistautuvansa ensi viikonvaihteessa pidettäviin näkövammaisten sm-kisoihin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 41
« Vastaus #123 : 10.08.15 - klo:07:07 »
Minä en edes muista koska olen viimeeksi leiponut pullaa.  Kahvileipämme on nykyään voileipäkeksi ohuen juustosiivun kera. Joskus ostamme croisantit ja syömme ne puolikkaina.
Paino on pudonnut n. 9 kg. Nyt kun kesä vihdoin saapui lähdemme ostamaan muutamia uusia kesävaatteita. Itselleni ostan pienempiä kuin mitä nyt käytän.
Toisaalta kotona pidän vanhojakin. Löysät vaatteet ovat ' aatteeni'.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #124 : 10.08.15 - klo:19:15 »
Kankaalassa raikuvat iloiset äänet. Täällä on kahden vanhan paikka herännyt eloon kuin muinoin kävi vanhoille luille. Kävimme seitsemän hengen joukolla Manamansalossa, kiersimme eri kämppäreillä pyörähtämässä, vanhan kirkon muistomerkillä, muutamalla geokätköllä, muutamat uimassa ja tietenkin nautimme eväistä ja jäätelöstä. Kiipesimme Kassu Halosen paikalla "luukkuhousuisen" miehen uumeniin ja hassuttelimme, koska vaari oli suuna päänä äänessä.
Nyt kotapadassa on kuumaa vettä ja saunan urkuja tuunataan asentoon 80 astetta.
Iltaa kohti kallistumme pikku hiljaa kuin muinoin Jukolan väki.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #125 : 10.08.15 - klo:22:42 »
Mietiskelen samoja aiheita kuin Riitta-mummi. Pidän kovasti kaikesta leipomisesta ja katselen milloin saisi ehyen hellauunin. On hyvä ettei syö sitten sitä pullaa, mutta aina joku löytyisi jolle syöttää ja toisekseen leivän leipominen on mukavaa. Rukiin tuoksu koko asunnossa kuuluu syksyyn. Melkein parasta leivonnassa.  Lisään sekaleipään ruisjauhoja vain sen takia.

Olen onnellinen ja kiitollinen kesäisestä säästä, itse poimituista kukkakimpusta pöydällä ja hämärään syttyvistä tuikuista. Otan levollisesti oravatemmellyksen ja pähkinäjemmauksen keskimmäiseen ruukkuun. Niitä on aika mahdoton häätää pois. Emma sitä harjoittaa. On aika lystikäs takamus pystyssä.

Poikapoikaset syövät kaiken kerralla. Oswald hännätön menestyy auttavasti ja muistaa kello viiden pähkinät, se huomauttaa jos myöhästyvät.

Iltayön pimeä täyttyköön oudoista varjoista puikkimassa, rapinasta mutta tosi on, kaipaan kesiä mökillä tai maaseudulla ja äänetöntä siis autotonta hiljaisuutta taustallaan.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Tänään 41
« Vastaus #126 : 11.08.15 - klo:07:16 »
Minäkin leipoisin mielelläni enemmän, mutta pitäisi olla enemmän leipomusten syöjiä. Pullaa olen leiponut viimeksi tammikuussa. Välillä olen leiponut perhejuhlaan, koekakut olen syöttänyt työkavereille. Erilaisiin ystävien tilaisuuksiin ja juhliin tyrkytän usein jotain itseleivottua täytekakkua, saan leipomisen ilon, mutta isompi porukka jakaa ne kilot.

Kesälomakin loppui, olen onnellinen mukavista työkavereistani.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Tänään 41
« Vastaus #127 : 11.08.15 - klo:07:20 »
Lotan koulutie alkaa tänään. Eskariin nyt ensin. Hän on ikäluokkansa nuorimpia, syntynyt joulukuussa, kuten pikkusiskokin.

 :059: :059:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Tänään 41
« Vastaus #128 : 11.08.15 - klo:09:12 »
Lotan koulutie alkaa tänään. Eskariin nyt ensin. Hän on ikäluokkansa nuorimpia, syntynyt joulukuussa, kuten pikkusiskokin.

 :059: :059:
:icon_biggrin:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tänään 41
« Vastaus #129 : 11.08.15 - klo:11:34 »
Onnellista eskaria Lotalle.

Tympäisee vähän tämä taas-sairastuminen eli kohta käyn ja määrään itelleni sitä Alvescolia, tai aloitan säännölliset Seretidet jotka on olleet suosituksena tautiaikoina. Täytyisi aloittaa rosessi tilaamalla vanhat paperit tästä mutta byrokratian mukaan ne muistoni mukaan tilaa tutkiva taho minun allekirjoitettuani siellä toisen pyytämä lupa mikä on hassua...   eli jos tarvitsevat vielä puhalluksia tai histamiinialtistusta tehdään ennemmin julkisella kuin yksityisellä. Hinta ratkaisee nyt.

Tai sitten juon vain sitä yskänlääkettä mistä seikasta en pidä ehyesti.

Tuttu oravainen poikkesi juomaan kaikkieneläintenjuomakupista. On sopivasti juuri kuurattu. Ei sitä edes häirinnyt että istun vieressä. Harmitti ettei ollut pähkinää. Me harjoittelemme ota-hyvä-Leenalta-harjoitusta ja edistymme.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 41
« Vastaus #130 : 11.08.15 - klo:11:56 »
Kesälomakin loppui, olen onnellinen mukavista työkavereistani.

Mikä se semmoinen on, joku hämärä mielikuva... :003:   työkaverit oli kyllä kivoja...
näin jälkikäteen ajatellen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #131 : 11.08.15 - klo:18:55 »
Rauha maassa, sillä lapsukaiset ovat viedyt Ouluun ja me olemme jo kotona.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #132 : 12.08.15 - klo:07:55 »
On riennettävä Peipporämeelle. Kroppaa pakottaa tekemätön työ, yritän kuitenkin olla liikaa itseäni rasittava. Tuntuu siltä, että pääsisin suunnitelmani herraksi,

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 41
« Vastaus #133 : 12.08.15 - klo:10:16 »
Tämmöinen nätty reissu se oli. Sahasin tankillisen ts 50 min ja kokosin puut kasoihin. En töistäni pysty olemaan niin letkeä kuin entisen kotikaupunkini asukas, joka aikoessaan jotakin sanoi "se on tekemistä vaille valmis"  :003:. Pomoiksi metsään ovat tulleet idästä hirvikärpäset. Kyllä ne sitten kiduttamisensa joutuvat lopettamaan, kunhan pakkaset tulevat.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Tänään 41
« Vastaus #134 : 12.08.15 - klo:10:21 »
Yhtiökokous on hoidettu ja voimme palata tyytyväisinä mökille ja tänään Riihiseuroihin Hämeenkoskelle
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi