Kirjoittaja Aihe: seksuaalisuus 2  (Luettu 57559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #90 : 18.03.10 - klo:09:23 »
Hmm... Olihan siinä vennamolaisuudessa jotain kiusanteon ja turpiin kerjäämisenkin piirteitä. Menikö tämä nyt poliittiseksi syvyyspsykologiaksi?

Ei mennyt vaan Benkku näyttelee typeräntyhmää.
Acta, non verba.

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #91 : 18.03.10 - klo:16:30 »
Benkku näyttelee typeräntyhmää.

Ei näyttele vaan olen todellakin tietämätön ihminen ja huonon kasvatuksen saanut. Mikäli tuntuu että olen typerän tyhmä, pahoittelen. Mutta toivoisin että ymmärtäisitte minua ja valistaisitte minua sivistymään ja ymmärtämään nykyistä yhteiskuntaa.

Menikö tämä nyt poliittiseksi syvyyspsykologiaksi?

Syyvyyspsygologia, mitä se on. Liitykö se syvämeren kalastuksen vai mihin? :icon_sad:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #92 : 18.03.10 - klo:16:34 »
---
Syyvyyspsygologia, mitä se on. Liitykö se syvämeren kalastuksen vai mihin? :icon_sad:

Kyllä liittyy!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #93 : 18.03.10 - klo:16:35 »
Kyllä liittyy!

No, voisitko ystävällisesti kertoa minulle. :icon_sad:

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #94 : 18.03.10 - klo:17:36 »
Syvyyspsykologia on syvänmeren eliöiden sielunelämää tutkiva tieteenala.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #95 : 18.03.10 - klo:17:45 »
Syvyyspsykologia on syvänmeren eliöiden sielunelämää tutkiva tieteenala.
Ahaa, mikäs sitten ... no niin sellaista tällä kertaa :icon_wink:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #96 : 18.03.10 - klo:18:55 »
Syvyyspsykologia on syvänmeren eliöiden sielunelämää tutkiva tieteenala.
Mitä syvimmin. Vaatii syventymistä ja ollakseen tositiedettä toimivan dialogin ainakin yhden  syvänmeren eliön kanssa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #97 : 19.03.10 - klo:18:05 »
Ahaa, mikäs sitten ... no niin sellaista tällä kertaa :icon_wink:

Pieni gögle-haku olisi tuottanut seuraavan tuloksen:

Syvyyspsykologia (saks. Tiefenpsychologie) on psykologian suuntaus, jossa oletetaan, että osa ihmisen psyykestä on tietoisuuden ja tahdon tavoittamattomissa. Käsitteen loi Eugen Bleuler. Tätä tuntematonta psyykkistä aluetta Sigmund Freud kutsui nimellä tiedostumaton (saks. das Unbewusste), ja C. G. Jung erotti henkilökohtaisen ja kollektiivisen tiedostumattoman (puhekielessä "alitajunnan").

Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #98 : 19.03.10 - klo:22:00 »
Pieni gögle-haku olisi tuottanut seuraavan tuloksen:

Sigmund Freud kutsui nimellä tiedostumaton (saks. das Unbewusste), ja C. G. Jung erotti henkilökohtaisen ja kollektiivisen tiedostumattoman (puhekielessä "alitajunnan").

Tiedostamaton. Ei tiedostumaton.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #99 : 19.03.10 - klo:23:47 »
Pieni gögle-haku olisi tuottanut seuraavan tuloksen:

Syvyyspsykologia (saks. Tiefenpsychologie) on psykologian suuntaus, jossa oletetaan, että osa ihmisen psyykestä on tietoisuuden ja tahdon tavoittamattomissa. Käsitteen loi Eugen Bleuler. Tätä tuntematonta psyykkistä aluetta Sigmund Freud kutsui nimellä tiedostumaton (saks. das Unbewusste), ja C. G. Jung erotti henkilökohtaisen ja kollektiivisen tiedostumattoman (puhekielessä "alitajunnan").
Ei tarvitse hakea "kökle" hakua, ... mutta ehkä nyt ei kiinnosta "pojan klopin" pitää luentoa, sillä aina löytyy parempia ...

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #100 : 20.03.10 - klo:07:34 »
Tiedostamaton. Ei tiedostumaton.

Unbewusste?
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #101 : 20.03.10 - klo:07:39 »
Unbewusste?
Suomeksi sanotaan tiedostamaton. Siinä on verbi aktiivisemmassa muodossa kuin tiedostumattomassa. On kuin tiedostava osa ihmismieltä, olisko kymmenen prosenttia, katselisi sinnepäin ja huomaisi että huonosti näkyy.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #102 : 20.03.10 - klo:09:26 »
Suomeksi sanotaan tiedostamaton. Siinä on verbi aktiivisemmassa muodossa kuin tiedostumattomassa. On kuin tiedostava osa ihmismieltä, olisko kymmenen prosenttia, katselisi sinnepäin ja huomaisi että huonosti näkyy.

Tiedustumaton viittaa siis siihen, että ajattelu ei rekisteröi alitajuntaa. Alitajunnasta virtaa ajatteluun jotakin, jota ihminen ei pysty erikseen tunnistamaan.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #103 : 20.03.10 - klo:09:36 »
Tiedustumaton viittaa siis siihen, että aivot eivät rekisteröi alitajuntaa.
Ehkä noinkin voisi sanoa. Ihmisen tietoinen mieli osaa kuitenkin ihmetellä itseään, ja ennen muuta monet neuroottiset oireet saavat jurensa tiedostamattomista ristiriidoista. Usein oletetaan että psykoanalyysissa ihminen jotenkin "tulee tietoiseksi motiiveistaan" tai mitä hölynpölyä kuuleekaan ihan viisaittenkin ihmisen suusta, mutta ei se aivan niin yksioikoista ole. Pienet ymmärryksen sarjat, joissa kaksi silmäparia katselee sitä tiedostamatonta, auttaa tiedostamaan edes jotakin, yleensä vähän ihmeellisellä tavalla tekevät ongelmista ratkaistavia, mutta ratkaistavahan ne silti on. Oivallus ei riitä.

Silti luulen että ihmisen aivoissa -- jonka toimintaa "mieli" siinä kuin "tajuntakin" edustavat, on syvänteitä jonne ei milloinkaan pääse eikä näe.  Joyce McDougall, ranskalainen psykoanalyytikko, pääsi käsittämättömän syvälle, ja kuvaa näitä kirjoissaan "Theatres of the Mind ja "Theatres of the Body", samoin Julia Kristevalla on hyviä oivalluksia aivotoiminnasta, jolle mieli ei mahda mitään, mutta joku on jopa kyseenalaistant McDougallia ja sanonut että puppua ja kuvittelua - ei noin syvälle voi nähdä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #104 : 21.03.10 - klo:09:16 »
Syvyyspsykologia on syvänmeren eliöiden sielunelämää tutkiva tieteenala.

Oookko nää tosissaan?
Nyt luulen, et joku juksaa?
Siis sielunelämää? :-\
Kaikki valta tekoälylle!