Kirjoittaja Aihe: seksuaalisuus 2  (Luettu 57562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
seksuaalisuus 2
« Vastaus #75 : 17.03.07 - klo:21:34 »
Johannes tosiaan puhuu järkeä. Minustakin on vähän väärin nähdä körttiläisyys yksinomaan jonkun yksiulotteisen "sallivuuden" kautta. Ensinnäkin tosiaan mielipiteiden kirjo on suuri, ja suuri osa niistä mielipiteistä on hyvinkin perinteisiä - mutta kun useimpia tässä avuttomassa joukossa yhdistää melkoisen elävä tunto ihmisen täydellisestä pienuudesta niin niitä mielipiteitä ei yleensä tuoda esiin kovin kärjekkäässä ja toiset kannat aggressiivisesti pois sulkevassa kontekstissa (tässä olen hyvin ei-körttiläinen, SV183 on mielivirteni senkin takia, että niin huonosti pystyn noudattamaan sen kehoitusta). Herännäisyyden eetos ei ole niinkään yltiöliberalismi kuin hengellisen liberalismin ja konservatismin ylittävä universaali ikävä kohti oikeata isänmaatamme. Tässä mielessä se eroaa niin virallisesta raskaasti organisoidusta kirkosta kuin usein ahtaasti hallituista pienten eliittien johtamista lahkoistakin. Tässä muodossaan herännäisyys on ällistyttävän ei-moderni virtaus. Kysymys ei ole ensisijaisesti "sallivuudesta" vaan tietystä inhimillisen pätemisen ja kiihkoisan asianajon asettamisesta oikeaan perspektiiviin hälistessämme absoluuttisen Jumalan edessä.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Hölkänen

  • Vieras
seksuaalisuus 2
« Vastaus #76 : 17.03.07 - klo:23:02 »
Provokatiivisesta aloituksestani huolimatta Homoseksuaalisuus-keskustelunkin on tarkoitus osoittaa, että körttiläisyyteen mahtuu monenlaista. Ketään ei suljeta ulos eikä toisen syntejä käydä syynäämään, kun omissakin on selvittelemistä.
Lainaus käyttäjältä: "C-kortti"
Isäntä kertoo vieraalle, että hänellä on ihan eri missio ja jos vieras haluaa puhua niistä asioista oman maailmankatsomuksensa pohjalta, hän on tässä maassa vapaa järjestämään muualla oman keskusteluiltansa, jossa niistä voi sitten puhua niiden kanssa, jotka paikalle tulevat.

Körttiläisittäin uskonkysymyksistä ajattelevana lienen ihan samalla asialla kuin muutkin herännäishenkiset täällä. Mielestäni on ihanaa, että on kristillisiä yhteisöjä, joissa homoseksuaalisuutta ei pidetä esteenä uskomiselle. Kerran jo erosin kirkosta, kun huomasin etten ole tervetullut, mutta pitkälti körttien ansiosta saatoin pitää uskoni ja liityin lopulta takaisin kirkkoonkin.

Ja tämän avaran suhtautumistavan takia myös sinä, C-kortti, saat täällä julistaa omaa ei-niin-avaraa sanomaasi. Kaikkien ei tarvitse olla kanssasi samaa mieltä eikä myöskään eri mieltä. Tämä on epäilemättä turhauttavaa, mutta se juuri on herännäisyyden ainutlaatuinen vahvuus kristillisenä yhteisönä. Kun ylimääräinen höpötys jätetään omaan arvoonsa, olennaisin kirkastuu. Sinua kuunnellessa ei voi olla varma, onko mielestäsi tärkeämpää uskoa Jeesukseen vai lukea Raamattua mahdollisimman kirjaimellisesti.

Kannatan keskustelun tyynnyttämistä joksikin aikaa. Kun on paaston aikakin.

Poissa C-kortti

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 105
seksuaalisuus 2
« Vastaus #77 : 18.03.07 - klo:22:07 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"

Kohtaan 3 vastaan, että jos körtit eivät höösää juoppoja ja muita syrjääntyneitä liikkeenä, niin he suhtautuvat myönteisesti, sallivasti ja mukaan kutsuvasti homoseksuaaleihin ja naispappeihin ym.


Tämä kertonee aika paljon ainakin sinun ajattelustasi. Juoppojen pariin meneminen onkin "höösäämistä" (tarkoittanee hyysäämistä eli hyvää tarkoittavan auttajan hyväuskoista asettumista juopon pyöritettävksi).

Jos päihdeongelmaisten pariin meneminen on jotain joka jätetään muille ja homoseksuaalisuuden, sadomasokismin, pederastian jne "ymmärtäminen" sen sijaan in, niin mitä mahtaa Herramme ajatella tällaisista seuraajistaan armon vuonna 2007?

Muutamiin muihin kommenteihin yritän vastata tuonnempana, kun on paremmin aikaa.

Siunausta kaikille, jotka Jeesusta rakastavat. Muillekin hyvää kevättalvea.
Totuuden Henki, johda sinä meitä etsiessämme valkeuden teitä. Työtämme ohjaa, meitä älä heitä, tietomme siunaa.
Virsi 484

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
seksuaalisuus 2
« Vastaus #78 : 18.03.07 - klo:22:16 »
C-kortti: Suosittelen, että jätät jo vastaamatta. Tai jos haluat, perusta oma ketjunsa sille. Kuten toive on kuulunut, jätetään aiheen ulkopuolelle menevä vänkääminen tässä seksuaalisuusketjussa.
Toivon myös hieman ymmärtämistahtoisempaa otetta keskusteluun.

Ja eiköhän se siunaus kuulu ihan kaikille. Tai jos ei jonkun määrittelemän lain mukaan kuulukaan, niin armon mukaan kyllä. Ja armoa ja ymmärrystä tässä maailmassa tarvitaan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #79 : 17.03.10 - klo:07:20 »
Sen lisäksi, vaikken s/m-juttuja mitenkään tunnekaan, voin kuvitella, että niitäkin on olemassa eriasteisia. Ei sellainen s/m-seksi, jossa yritetään toiselta viedä henki ja joka johtaa oikeussaleihin, ole tervettä. Mutta kaipa s/m-juttuja voi harrastaa lievemmässä muodossa, sellaisessa, jossa itse tietynlainen leikkimielisyys on keskeisemmässä asemassa, ja jossa on selvät säännöt ja esim. merkkikieli sille, koska oikeasti pitää lopettaa.

Jahkaat hurskastelusta, Salis. Sinäkö se olet sitten se epähurskas? Menikö vähän jalustallenostamiseksi?

Tarkoittaako s/m vertauskuvallisesti "Sirkka ja Minä".
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:07:30 kirjoittanut Benkku »

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #80 : 17.03.10 - klo:07:28 »
Tarkoittaako s/m vertauskuvallisesti "Sirkka ja Minä".

Lainaus
Tämä on erittäin kiihottava keskustelu, eli itseäni hillitäkseni keskityn vain yhteen asiaan:
Salis: sanot, että täytyy olla rajat ja sitten määrittelet nuo rajat perustelematta niitä.
Ja sitten perustelen: s/m -seksissä ymmärtääkseni on kyse tasavertaisten kumppanien kanssakäymisestä, eikä siinä ole mitään sellaista periaatteellista, joka sen hyvänä tasavertaisena ja nautinnollisena seksinä erottaisi toisenlaisesta hyvästä tasavertaisesta ja nautinnollisesta seksistä. Lyhyesti: s/m -seksissä on kyse leikistä siinä missä muussakin seksissä.

Sellaista on se leikki "Sirkan ja Minun " välillä  :icon_wink:

ps. ja heti aamusta alkaen, aamu kahvin jälkeen :kahvi: 
Mr. Bean - Sex Bomb  http://www.youtube.com/watch?v=sHpZ8BhbQfo&feature=related
« Viimeksi muokattu: 17.03.10 - klo:07:36 kirjoittanut Benkku »

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #81 : 17.03.10 - klo:09:06 »
ps. ja heti aamusta alkaen, aamu kahvin jälkeen :kahvi: 
Ja sellaista se tulee olemaan tulevaisuudessa "meidän kesken" ja niin näyttää jatkuvan myös "erittäin kiihottava keskustelu" seksuaalisuudesta foorumilla myös "huomenna" :icon_wink:

ps. ehkä, vai mitä tuumaa...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #82 : 17.03.10 - klo:09:24 »
Tarkoittaako s/m vertauskuvallisesti "Sirkka ja Minä".


Ei todellakaan. Se tarkoittaa sado/masokistinen ja silloin sukupuoli ei aina ratkaise.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #83 : 17.03.10 - klo:09:28 »
Ei todellakaan. Se tarkoittaa sado/masokistinen ja silloin sukupuoli ei aina ratkaise.
Ahaa... :017:

ps. :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #84 : 17.03.10 - klo:14:11 »
M: Lyö mua!
S: Hähää, enpäs lyökään.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #85 : 17.03.10 - klo:14:59 »
M: Lyö mua!
S: Hähää, enpäs lyökään.
Juu. Psykiatrin työssä se pelittää aina näin. Kuis päästäis eteenpäin kun alkaa itteä kyllästyttää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #86 : 17.03.10 - klo:20:47 »
M: Lyö mua!
S: Hähää, enpäs lyökään.
Mitäs tämä nyt on, kertokaa Te kaikki tietävät.

ps. minä reppana kun en tiedä mitään, enkä haluakaan tietää mitään. :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #87 : 17.03.10 - klo:21:45 »
M ja S ovat siis s/m -kuvion osapuolet, joista toinen nauttii kiusatuksi tulemisesta ja toinen kiusaamisesta. Jälkimmäinen ei kiusallaankaan kiusaa, vaikka toinen kuinka anelee. Selvisikö?

santtu-62

  • Vieras
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #88 : 17.03.10 - klo:22:24 »
M ja S ovat siis s/m -kuvion osapuolet, joista toinen nauttii kiusatuksi tulemisesta ja toinen kiusaamisesta. Jälkimmäinen ei kiusallaankaan kiusaa, vaikka toinen kuinka anelee. Selvisikö?
Mikä?
Ahaa siis Sirkka Minä ja Pena eikun oliko se Pekka?
Eli vanha kunnon SMP, niinkö? :icon_sad:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22054
Vs: seksuaalisuus 2
« Vastaus #89 : 18.03.10 - klo:08:48 »
Hmm... Olihan siinä vennamolaisuudessa jotain kiusanteon ja turpiin kerjäämisenkin piirteitä. Menikö tämä nyt poliittiseksi syvyyspsykologiaksi?