Äänestys

Kummalta puolelta voitelet näkkärin?

"oikealta"
26 (59.1%)
"väärältä"
12 (27.3%)
Kumpi puoli päällepäin sattuu.
6 (13.6%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 31.03.05 - klo:19:09

Kirjoittaja Aihe: Näkkileipäfilosofiaa  (Luettu 23753 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #15 : 01.04.05 - klo:16:56 »
Vaikka toisaalta, näkkäriä ei edes tule syötyä kun ehkä kerran vuodessa. Ja kieltämättä, olisit voinut muotoilla kysymyksen paremmin :wink:

Ja mikä halavatun kolopuoli? Molemmilla puolilla koloja... Minusta ainakin selekiämpi sanua että siliälle tai karhialle, tullee kaikille seleväksi :)

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #16 : 01.04.05 - klo:17:51 »
No kolopuoli on tietysti se, jossa on niitä monttuja!!!
Sileä ja karhea ne vasta epätarkat on (kertokaa joku mulle, kumpi on kumpi?)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #17 : 01.04.05 - klo:21:50 »
Ehdottomasti sille oikealle. Ongelma vain taitaa olla, että en tiedä aina itsekään, kumpi on se oikea. Mutta oikeaan osun joka tapauksessa :]

(Jos on nälkä, niin reikäpuoli, koska täyte uppoaa reikiin. Jos on tarkoitus syödä "kevyesti", niin sitten se sileä.) Hii.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #18 : 02.04.05 - klo:13:23 »
Lainaus käyttäjältä: "mannaryyni"
No kolopuoli on tietysti se, jossa on niitä monttuja!!!
Sileä ja karhea ne vasta epätarkat on (kertokaa joku mulle, kumpi on kumpi?)
Karhia on se puoli, jolla on niitä jauhoja tjsp. jotka sitten lojuu siellä voipaketissa, kun ihmiset siltä puolelta voitelee jolla ne on. Maistuu sitten kivalta ranskanleivän päällä!

Poissa Pinni

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 149
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #19 : 02.04.05 - klo:14:52 »
Kolopuolelle. En ole ikinä syönyt näkkäriä muuten kuin satunnaisesti (eli pinaattilättypäivinä).

Rohkenen viedä tämän keskustelun syvällisempiin sfääreihin. Jos leivälle on määrä laittaa sekä makkaraa (leikkelettä, ei esim. maksamakkaraa) ja juustoa (kiinteänä, siivuina), niin mikä on oikea asettelujärjestys?

Onko juusto alla?

Missä on makkaran paikka?

Oikea laittojärjestys:
    1. Makkara
    2. Juusto


Olen havainnut, että ne, jotka pitävät tätä järjestystä vääränä, alkavat usein syytellä "makkara alla, juusto päällä" -ihmisiä väärästä syöntitavastä. Uskon, että tämä johtuu siitä, että he tietävät jossain syvällä, syvällä sisimmässään tekevänsä jotain väärin.
Sitä vastoin makkaran ensin laittavat ovat yleensä rauhallisempia tämän asian suhteen ja antavat toisille ja toisten lisukejärjestykselle tilaa olla.

Jos tehdään elämästä monimutkaisempaa, ja otetaan mukaan kurkku (joka on leikattu juustohöylällä, koska silloin saadaan kauniita, tasaisia ja ohuita siivuja) ja levite, mikä on järjestys nyt?

    1. Levite
    2. Makkara
    3. Juusto
    4. Kurkku
(leikattu juustohöylällä) [/list]

Onko täällä ketään, joka uskaltaa väittää, että kurkun (muistakaa se juustohöylä) paikka ei ole päällimmäisenä?

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #20 : 02.04.05 - klo:18:32 »
Lainaus käyttäjältä: "Pinni"

Onko täällä ketään, joka uskaltaa väittää, että kurkun (muistakaa se juustohöylä) paikka ei ole päällimmäisenä?


On. Mä laitan näin
1.levite
2.Makkara/kurkku whatever
3.juusto

Juusto kuuluu ehdottomasti päälimmäiseksi. Kun jos siihen leivälle jotain kurkkua iskee, niin ne ei lentele leivältä minne sattuu, kun siihen iskee juustoa päälle. ja juustossa on niin paljon vettä, että joka paikka vedessä, ku se on siinä päällä... Eikä se imeydy leipään, jos sen juuston päälle laittaa.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa Sanna

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 62
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #21 : 03.04.05 - klo:13:26 »
Ehdottomasti näin:

1. Levite
2. Makkara
3. PALJON juustoa

Koska juusto kasvattaa luustoa, ja jos sen makkaran laittaa päällimmäiseksi, niin siinähän tahriintuvat sormetkin!!! Ja onko siinä sitten mitään järkeä :/

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #22 : 03.04.05 - klo:14:15 »
1. levite
2. juusto
(3. salaatinlehti)
4. makkara
5. kurkku

Ei ole käytännöllisin tapa mutta esteettisin kyllä. Olisi kyllä paljon kätevämpää piilottaa kaikki ne syömät juuston ja leivän väliin mutta se olisi sitten vain leipää ja juustoa. Tylsää. Juustoakaan ei kannata mielettömiin syödä. Jos kalsiuminsaantia ei lasketa, se on epäterveellisempää kuin makkara.

Mutta se on hyvää joten syön silti mielettömiin  :lol:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #23 : 03.04.05 - klo:15:34 »
1. Voi tai margariini

2. juusto

3. mahdollinen makkara/ kurkku
-JuuSo-

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #24 : 03.04.05 - klo:18:17 »
1. Levite
2. Meetwursri (Kotivaran Venäläinen meetwursti tai pippurisalami)
3. Edamia tai Arkijuustoa
4. Kurkku

Leipänä tietenkin Ruispalat (paahdetaan), semmonen 4 palasta. Ja kylkeen lasillinen tuoremehua ja 4-5 kupillista kahvia sekä Helsingin Sanomat, niin siinä on meikäläisen arkiaamu. Hesaria nyt ei ehdi kokonaan lukemaan, mutta hiukan voi silmäillä.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #25 : 04.04.05 - klo:14:27 »
Ruisleipä paahdettuna on hyvvää!  :D  Itte syön kalevan kanssa.

Jos on jotain muuta ko voita (älkää pliis jaaritelko voin ja margariinin eroista, voita se on vaikka EU mitä sanos) levitteenä nii sillon yleensä pelkkää juustoa tai joskus kurkkua.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #26 : 04.04.05 - klo:14:29 »
Laittaako kukaan tomaattia leivälle? Itse pistän harvoin ko se on nii sottaavaa. Syön mieluiten tomaatit yksinään.

Se ei oo kivaa syyä tomaattia jos on suu palanu.  :evil:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa saarushka

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 36
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #27 : 06.04.05 - klo:14:54 »
Terve!
Minä kyllä voitelen näkkileivän siltä oikealta puolelta, joka on suurimman osan mielestä se väärä puoli ja kaiken lisäksi - se myönnettäköön - epäterveellisempi. Tapa on ollut minulla jo vuosia, ja vaikka se on myös epäkäytännöllisempää, en pääse siitä eroon. Onneksi syön näkkileipää aika harvoin. Tosin tällä hetkellä minulla on kaapissa Pieni Pyöreä-paketti, ne ovat aika hyviä varmasti myös väärältä puolelta voideltuina.

Ja kurkku sopii juuston päälle. Raejuusto on muuten visainen ongelma... se tuppaa aina putoilemaan pöydille ja lattioille viimeistään syöntivaiheessa. Onko kenelläkään ratkaisua tähän dilemmaan, eli miten raejuuston saa pysymään leivän päällä?

Terveisin Saara.

Poissa Heli

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 37
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #28 : 06.04.05 - klo:15:35 »
Minun leivälläni järjestys on yleensä seuraava:

1. levite
2. makkara (mieluiten jotain kinkkua)
3. salaatinlehti
4. juusto
5. kurkku (tai tomaatti)

Tosin aika harvoin opiskelijan jääkaapista löytyy noita kaikkia yhtäaikaa...  Tuossa raejuusto-ongelmassa en voi auttaa. Söin sitä lapsena niin paljon, että kylläistyin siihen.

Poissa -JuuSo-P-

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 73
Näkkileipäfilosofiaa
« Vastaus #29 : 06.04.05 - klo:18:47 »
Mää värkkäilen aina sellasia ketsuppi-sinappi voileipiä joita lämmitän mikrossa..  :twisted:
-JuuSo-