Kirjoittaja Aihe: Kuuntele radiota 2  (Luettu 33283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #30 : 08.07.13 - klo:23:55 »
Hyvä Benkku. Sen lauantaisen keskustelun vuoksi, en ollut varma, uskaltaisitko olla eri mieltä.  :003:

Ehkä Heinimäki kosiskeli tämmöisiä maalaismuijia ja ukkoja. Ukkokultanikin näytti pitävän raamattutunnista. En millään muotoa pidä itseäni modernina, en seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvana, en ateistina ja siitä huolimatta osui ja upposi.
Pyryharakka

Benkku

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #31 : 09.07.13 - klo:00:06 »
Ehkä Heinimäki kosiskeli tämmöisiä maalaismuijia ja ukkoja.
Ukot ja mummot taitaa olla enimmäkseen kosiskelun ulkopuolella. Ukoissa ja mummoissahan ei ole tulevaisuutta, vaan he ovat rasite tämän päivä yhteiskunnan päättäjien sekä taloustutkijoiden mielestä.Kohderyhmänä ovat ennemminkin hyvätuloiset silmäätekevät, keskiluokkaan kuuluvat, taivaanrannanmaalarit sekä hupsut naissukupuolen edustajat.
 :icon_cool:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #32 : 09.07.13 - klo:00:09 »
Joku pelkäsi, että sukkia neulovat lähetymummot pian kuolee, eikä työllä ole jatkajia. Siihen toinen totesi, että mummot on uusiutuva luonnonvara.
Pyryharakka

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #33 : 09.07.13 - klo:06:35 »
Elekkkee vaan lähetysmummoile lankoja viekö.   
Lähettäkkää langat ja puikot avun tarvitsijoille, heillä on kyllä aikaa neuloo kuhan on mistä tehä. 

Ei ihminen kalaa tartte vaan onkivehkeet !  :kahvi:

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #34 : 09.07.13 - klo:09:29 »
Kuuleppas arvon B., kyllä niitä ristiinnaulitsijoita riittää, pyllistipä, kumarsipa tai vaikka seisoisi hiljaa paikallaan. Teki mitä teki, aina tekee jonkun mielestä väärin. Toisten tuomioon riittää pelkkä olemassaolo.

Kyllä kai vastavirtaan pyrkivä pyritään ristiinnaulitsemaan pois myötävirtaan menijöiden tieltä. Sitä paikallaan seisovaa kumartelijaa/pyllistelijää voidaan kyllä houkutella molempiin suuntiin ja arvostella niillä sijoillaan pysymisestä.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #35 : 09.07.13 - klo:10:37 »
Tuo kohta kolahti. Minä mielelläni kirjoitan juuri sitä diipa daapaa, tämä vai tämä jne. Helpompi on olla ottamatta suoraan kantaa, varsinkin kun en osaa sanoa, mihin minun mielipiteeni perustuu Raamatussa tai muussa kristinopissa.
Minä kuitenkin kuulun niihin Heinimäen raamattutunnin kannattajiin. Oikein odotin hänen raamattutuntiaan vain sillä perusteella, että olen kuullut häntä telkkarin keskusteluissa ja lukenut joitakin, ainakin sen Kafekismuksen. Valitettavan huono muisti minulla.
Nuo mitä Riitta-mummi siteerasi käärepapereista tai Jeesuksen kapaloista oli mielestäni yksi hyvä kohta. Toinen oli tämä, että Raamatulla on puolustettu niin orjuutta kuin rotuerottelua ja niiden purkua. Siis meikäläisen kirjanoppimattoman on syytä olla hyvin varovainen Raamattuun vetoamisessa.

En tuo mielipidettäni julki sen tähden, että toisten pitäisi olla kanssani samaa mieltä. Minun kanssani saa olla eri mieltä. Minua ei pelota se, että saatan olla väärässä. Oikeassa oleminen ei pelasta. Vain Kristus pelastaa.

Vastasit hieman vierestä, kun olin sanonut, että Heinimäen puheen paheksujat eivät uskalla ottaa kantaa. Sinähän ilmoitat tykkääväsi puheesta, joten kommenttini ei koskenut sinua.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #36 : 09.07.13 - klo:12:55 »
Niin, nimen omaan. Koska vaikenemalla ei kukaan voi tietää olenko myötä vai vastaan. Pelkäsin, että munut lasketaan araksi vastustajaksi.  :icon_eek:
Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #37 : 09.07.13 - klo:18:07 »

   Heinimäki on alan miehiä, ammattimies.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Mirjami

  • "Silmäisi eteen, Jeesus..."
  • Viestejä: 100
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #38 : 09.07.13 - klo:19:22 »
En ymmärrä mikä siinä Heinimäen puheessa närästää osaa sakkia?

"Ortodoksinunna äiti Maria Normanbylainen taas puhui Raamatusta halpana viittana, johon Jumala on kätkenyt aarteen.

Aarteen löytäminen edellyttää rakkautta, uteliaisuutta ja avointa mieltä. Jos me mielimme löytää Raamattuun kätketyn aarteen, meidän tulee äiti Marian mukaan jättää taakse kaikki ennalta omaksutut käsityksemme siitä, mikä tuo  aarre olisi. Jumalan Sanan kuuleminen edellyttää avointa mieltä, omista ennakkokäsityksistä ja ennakkoluuloista irti päästämistä.

Äiti Maria muistuttaa, että Jumala ei anna meille Raamatussa ehdotonta tietoa, siis sellaista, joka vaikuttaisi mekaanisesti, ulkoapäin, ja antaisi murskaavan todisteen, joka kumoaisi vastaväitteet ja epäilyn.

Jos Jumala olisi antanut totuutensa, Sanansa, meille ehdottoman tiedon muodossa, emme olisi käsittäneet sitä. Se olisi sinkoutunut meitä kohti kuin valtava, timantinkova kivi ja murskannut meidät. Emme olisi voineet ymmärtää sitä. Iät ja ajat se olisi pysynyt vieraana ja pelottavana, tyrehdyttänyt ajattelun ja kuihduttanut elämän ja siten tuhonnut meidät."

Minusta tässä on hienosti otettu esiin tuo kätketty aarre. En ymmärrä mitä ristiriitaa tässä voisi olla etsivän uskon kanssa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #39 : 09.07.13 - klo:20:22 »
Mirjami, kiitos kopioimistasi Jaakko Heinimäen raamattutunnin sanoista. Juuri tätäkin kohtaa, äiti Marian ajatuksia, kuuntelin henkeä pidätellen.
Tässä puhutaan siitä peltoon kätketystä aarteesta jonka vuoksi moni ostaa koko pellon. Itselleni se löytyi juuri tuotsa kuvatusta halvasta viitasta, omasta syntisestä minästäni. Se oli kasteessa minuun kätketty.

Jaakko Heinimäki osaa käyttää tietokirjailijan tutkimuksiaan nykyihmisen opiksi ja iloksi kertomalla sekä veli Fransicus Assisilaisen , että ortodoksinunnan ajatuksia Jumalan rakkaudesta koko luomakuntaa, ennenkaikkea vähimpiä veljiämme kohtaan.
Näin hän välittää ekumenian nimissä kulkevaa kristittyjen sisällistä rakkautta yli oppirajojen.

Hän osaa tulkita myös raamatunkertomuksia niin että tällainen meikäläinenkin kohtasi tuhlaajapoikakertomuksen,hänen puhumanaan, aivan uudella tavalla. Näin tapahtui tasan 6 vuotta sitten. Silloin minulle tutuista tutuin kertomus puhui että tuo poika ei ole vain hahmo Raamatussa. Se olen myös minä.

Ymmärrän kuitenkin että kaikkia ei voi sama puhe puhutella samoin. Siitä on jo täällä foorumillakin juteltu.
Sallitaan jokaisen kokea elämä ja usko omalla, hänelle tarkoitetulla tavallaan.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #40 : 09.07.13 - klo:20:27 »
Niin, nimen omaan. Koska vaikenemalla ei kukaan voi tietää olenko myötä vai vastaan. Pelkäsin, että munut lasketaan araksi vastustajaksi.  :icon_eek:

Kyllä liikkeen johto on jo vuosikaudet päätellyt vaikenemisista, että se on myöntymisen merkki. Jos he laskisivat porukkaa araksi vastustajaksi, niin voisivat ottaa opikseen. Mutta kun ei niin ei. Veikkaan, että se vielä kostautuu kävijämäärän vähenemisessä ja taloudellisen tuen antamisessa. Onneksi on sentään vielä kotiseurat.

Useat heränneet kulkevat Herättäjäjuhlilla ihan vanhasta tottumuksesta ja Siionin virsien voimalla. Kun ovat siihen kasvaneet, niin murhemielin seuraavat tätä kehitystä. Onhan siellä vuosikausia ollut näitä Pellehermanneja mukana ja aina ovat päässeet otsikoihin.

En nyt muista tarkkaan, mistä porukasta oli kyse, mutta se kuulostaa olevan nykyään enemmän körttiläinen kuin itse körttiläisyys.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Benkku

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #41 : 09.07.13 - klo:22:07 »
Heinimäki on alan miehiä, ammattimies.

Minkä alan?

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #42 : 09.07.13 - klo:22:32 »
Minkä alan?
Ilmeisesti tässä tarkoitettiin, että on ammattilainen eikä maallikko(saarnaaja)?

Benkku

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #43 : 09.07.13 - klo:23:27 »
Heinimäki on alan miehiä, ammattimies.

Minkä alan?

Ilmeisesti tässä tarkoitettiin, että on ammattilainen eikä maallikko(saarnaaja)?

Oliko muita ammattimiehiä Haapajärvellä 5.-7.7.2013?

Benkku

  • Vieras
Vs: Kuuntele radiota 2
« Vastaus #44 : 10.07.13 - klo:00:00 »
Heinimäki on alan miehiä, ammattimies.

Pahoittelen tietämättömyyttäni tietokirjailijan Jaakko Heinimäen suhteen. Hän on todellakin ammattilainen http://www.speakersforum.fi/puhujat_ja_juontajat/puhuja_kuvaus/jaakko_heinimaeki .

Paljonkohan oli mahdollisesti veloitus Herättäjäjuhlien Haapajärvellä 2013 raamattutunnista?