Kirjoittaja Aihe: Nimimerkki  (Luettu 28893 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #15 : 28.11.09 - klo:17:12 »
Nimimerkki kertoo minusta enemmän kuin tuntematon nimeni.  :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #16 : 28.11.09 - klo:17:48 »
Miten niin tuntematon, Mättöskä?

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #17 : 28.11.09 - klo:18:01 »
En mie oo ollenkaan niin heavy kuin miun nimi.  :icon_cool:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #18 : 28.11.09 - klo:21:49 »
Minun nimeni viittaavat profeettaan, pyhimyksiin, uskonpuhdistajaan, lähetystyön pioneeriin, arkkipiispaan ja Nobelin rauhanpalkinnon saaneeseen tasavallan presidenttiin. Ai niin, marsilaisiinkin! Silti olen vain tällainen.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #19 : 29.11.09 - klo:22:19 »
Etunimi minulla on niin kristillinen, että se löytyy virksikirjan kahdesta virestäkin. En kyllä tarkkaan tiedä mitä se suomeksi tarkoittaa.
Arvaako kukaan etunimeäni? (Riitta-mummi ei saa osallistua, hänellä on varma tieto)  :003:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #20 : 29.11.09 - klo:22:34 »
Etunimi minulla on niin kristillinen, että se löytyy virksikirjan kahdesta virestäkin. En kyllä tarkkaan tiedä mitä se suomeksi tarkoittaa.
Arvaako kukaan etunimeäni? (Riitta-mummi ei saa osallistua, hänellä on varma tieto)  :003:

Jos se ei ole Eija niin sitten se on joku muu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #21 : 29.11.09 - klo:23:06 »
Salli
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #22 : 29.11.09 - klo:23:09 »
 :109: Hyvä Seppos. Lempivirteni joulun aikaan on 24.  :icon_biggrin:

Satmanin veikkaus Sallista on aika hauska. Salli on kuitenkin ihan ymmärrettävää suomea, sensijaan eija sanalle en ole löytänyt sanatarkkaa selitystä-
Pyryharakka

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33740
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #23 : 30.11.09 - klo:07:58 »
Katsoin googlesta Suomalaisten nimien merkitys.

Riitta, kelttien tulen jumalatar, korkea,
olen kuullut Riitan tulevan Margaretasta. Se taasen helmi

mummi= mummo, mamma, mumma, muori, isoäiti, iso
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #24 : 30.11.09 - klo:12:31 »
Minulla on sisko nimeltä Riitta ja vaimo nimeltä Marketta. Riitanpäivä on 1.2. yhdessä Beritin kanssa ja Marketta 20.7. Margaretan ja Margitinkanssa.

Eijaa! lienee virsikirjassa sitä, miltä se kuulostaakin, iloinen huudahdus, heleijaa!

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #25 : 30.11.09 - klo:15:32 »
Minun nimeni viittaavat profeettaan, pyhimyksiin, uskonpuhdistajaan, lähetystyön pioneeriin, arkkipiispaan ja Nobelin rauhanpalkinnon saaneeseen tasavallan presidenttiin. Ai niin, marsilaisiinkin! Silti olen vain tällainen.

Pena on espanjaa ja tarkoittaa surua, murhetta, tuskaa, vaivaa tai harmia sekä rangaistusta. :039:   
Peña taas tarkoitta porukkaa tai seuruetta. (Huom. merkki ännän päällä).  :109:
   
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #26 : 30.11.09 - klo:15:40 »
Mä olen kyllä niin saaristolainen kuin ihminen voi olla.

Toisaalta rakastan isoja miljoona kaupunkeja, mutta lapsuus tuli vietettyä saaristossa ja ei siitä pääse eroon, että meri pitää olla lähellä muuten ahistaa.
Meren raivo ja kallioilla suojassa olo ja suola ja raikkaus...

Joillekin metsä tuo rauhaa ja niiden pitää olla metsän lähellä.

Meitä on niin erilaisia.

Josko saisin valita minne menisin, niin Kiinaan kattoo sitä ikivanhaa kulttuuria ja ihmisten vuosituhansia tapoja, joita tää jenkki sivistys ei ole tuhonnut.
No ei oikeestaan mikään estä menemästä.

Mites muut? Minne, missä ja miksi? :icon_rolleyes:



Kas, samma här!

Itse olen kotoisin merenrantakaupungista ja kaikki lapsuuteni kesät, sekä myös nuoruuden ja nykyäänkin on tullut vietettyä saaristossa.  Itselläkin on nykyään mökkitontti ulkosaaristossa ja matkaveneilyä merellä on tullut harrasteltua. Pitkiäkin reissuja.
Minä tunnen tukehtuvani jonnekin järvelle joutuessani. Merta kaipaan aina ja saaristoa. Eläkepäiviksi olisi suunnitelmissa myydä nykyinen talo ja rakentaa meren rannalle pikkuinen tupa.  Vaimokin on samanhenkinen.  Sisämaassa asumme pelkästään olosuhteiden pakosta. Kumminkin saaristoon tekee aina mieli, ei väliä vuodenajastakaan!  Siellä paistaa aina useammin aurinkokin, ja raikas merituuli puhaltaa!  Täällä böndellä vain paskan haju pelloilta tulvahtelee. -kidutusta...

Joka on kasvanut meren äärellä kaipaa sinne aina!  On ainoastaan yksi kohta raamatussa josta suorastaan en pidä: "...ja merta ei siellä enää ole..."  :'(
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #27 : 30.11.09 - klo:23:00 »
Viisveisaajalle ja Jampelle taitaa olla "armon meri" mieluisa kielikuva Jumalan äärettömästä armosta.
Minulle meri ja lokkien kirkuna tuo kevään ja kesän. Pidän merestä, vaikka nykyisin näen sitä harvoin. Yhtä rakas ja tällä hetkellä läheinen on metsä. Lapin tuntureilta löytyy myös rauha ja ihmisen pienuus.
Pyryharakka

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #28 : 01.12.09 - klo:16:32 »
:109: Hyvä Seppos. Lempivirteni joulun aikaan on 24.  :icon_biggrin:

Viime vuonna olin Ylihärmässä joulukirkossa ja rupesin nauramaan kesken kyseisen virren kun äiti kertoi, että kanttorina on Eija Korpi  :icon_biggrin:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Nimimerkki
« Vastaus #29 : 01.12.09 - klo:17:48 »
Saarista viis, meri on meri. Namibian rannasta riittää Atlanttia Rio de Janeiroon asti eikä saarista ole pahemmin haittaa.