Kirjoittaja Aihe: ehdottomia kieltoja herännäisyydessä?  (Luettu 15162 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Re: ehdottomia kieltoja
« Vastaus #30 : 28.12.07 - klo:22:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Lainaus käyttäjältä: "TeppoV"
Lainaus käyttäjältä: "hiljan herännyt"
kuulisin mielelläni mitä on körttiläisten dos and donts listalla, vai onko sellaista?


Körttiläisyydessä ei saa puhua uskoontulosta tai Kristuksen täydellisestä, kaikkia ihmisia koskevasta lunastustyöstä, vaan omasta huonoudestaan ja heikosta uskostaan. :xmaswink:


 :smt023


En syö tuolta lautaselta. Kyllä saa puhua, mutta ei missä tahansa sävyssä. Omasta uskostaan todistaminen ja sillä kerskaaminen on kyllä ihan ehdoton don't do it, mutta ei minua ole kukaan tullut vielä ojentamaan, vaikka olen sanonut monesti olevani herännyt vai annetaanko se käännynnäiselle anteeksi. En kirjoittaisi tässä, ellei taivaan isä olisi aisioita niin hoitanut.

Tuosta toisesta kohdasta olen tuolla toisessa foorumissa seurannut monia keskusteluja ja asiasta ei vallitse minkäänlaista yksimielisyyttä. Pidän sitä lähinnä evankeelisten yksinoikeutena, joka oli Paavolle kompastuskivi.

Tuosta viimeisestä kohdasta körttejä aina syytetään eikä ihan aiheetta, mutta totta se on.Uskon heikkous on aina kysymys vertailukohdasta ja kun tapaa äsken heränneen vitoslaisen niin kyllä se todella vaatimattomalta ja taivassijaan riittämättömältä tuntuu. Oma huonous verrattuna Kristukseen tai yleensä tavoitteisiin on selviö. Näin vain on.
No nämä oli minun heittojani, laittakoon muut paremmaksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Lars Mikael

  • Vieras
Re: ehdottomia kieltoja
« Vastaus #31 : 29.12.07 - klo:10:36 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Omasta uskostaan todistaminen ja sillä kerskaaminen on kyllä ihan ehdoton don't do it,

Mahdankohan minä olla körttiläinen, kun tunnustan jo vuosikymmeniä sitten tulleeni uskoon ja ottaneeni Kristuksen vastaan elämääni?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Re: ehdottomia kieltoja
« Vastaus #32 : 29.12.07 - klo:11:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Lars Mikael"
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Omasta uskostaan todistaminen ja sillä kerskaaminen on kyllä ihan ehdoton don't do it,

Mahdankohan minä olla körttiläinen, kun tunnustan jo vuosikymmeniä sitten tulleeni uskoon ja ottaneeni Kristuksen vastaan elämääni?


Kuulemma kaikki kelpaavat köttiläisille ja Jumala päättää mikä on lopullisesti hyväksi ja oikein. Ihmiset eivät tee päätöksiä Jumalan sijasta ja edestä. Lopputulemana voidaan siis todeta sinun kelpaavan körtiksi.

Pitää tähän vielä varmuuden vuoksi lisätä ettei aiheuta väärinymmärrystä. Meillä on vain taivaallinen tuomari ei maalista tuomarineuvostoa. Kaikki kelpaavat körteiksi, mutta Jumala päättää mitä niille tekee.

lisäsi seppos
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Re: ehdottomia kieltoja
« Vastaus #33 : 29.12.07 - klo:12:49 »
Lainaus käyttäjältä: "seppos"
Kuulemma kaikki kelpaavat köttiläisille ja Jumala päättää mikä on lopullisesti hyväksi ja oikein. Ihmiset eivät tee päätöksiä Jumalan sijasta ja edestä. Lopputulemana voidaan siis todeta sinun kelpaavan körtiksi.


Niinhän se taitaa olla, että "jos minä kelpaan, niin kyllä silloin sinäkin kelpaat hyvinkin".
Ja vain silloin taidan minäkin kelvata.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
ehdottomia kieltoja herännäisyydessä?
« Vastaus #34 : 29.12.07 - klo:15:36 »
Edesmennyt Oskari Vihantola (Reisjärven krha) sanoi vaan seurapuheessaan, että suvut menevät taivaaseen paitsi hän. Oskarin kanssa minä olen samaa mieltä. :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivainen mato

  • Ostaa kotiin viemisiksi hjuhlaoppaan
  • Viestejä: 297
ehdottomia kieltoja herännäisyydessä?
« Vastaus #35 : 31.12.07 - klo:17:59 »
Ystävä Juhani: Seurapuhuja oli Oskari Vihabntolan poika Aarno Vihantola. Hän oli sanojensa mukaan Pyhän Huolettomuuden Apostoli.
Hän oli pappina Pyhäjärvellä, pääsi sitten Ristijärven kirkkoherraksi. Taivaaseen pääsemisestä olen teidän molempien kanssa täsmälleen samaa mieltä.
Hyvääkin parempaa Uutta Vuotta voorumilaisille.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
ehdottomia kieltoja herännäisyydessä?
« Vastaus #36 : 31.12.07 - klo:21:32 »
Oskari, Aarno, Vaivainen mato ja minä tunnetaan julma hirmuisuus, joka Jumpulla on. Saatana meitä vaivaa, mutta Lutherin perustuksella saatana on yksi apulainen Jumalalle, joka saatana vie meitä helvettiin. Paavo on siellä mm. Me emme halua pitää puheita tuomioistuimen edessä syytettynä. Kristus on meidän puolustusasianajaja.  :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Re: ehdottomia kieltoja
« Vastaus #37 : 06.02.10 - klo:17:34 »
Mahdankohan minä olla körttiläinen, kun tunnustan jo vuosikymmeniä sitten tulleeni uskoon ja ottaneeni Kristuksen vastaan elämääni?

Niinhän se taitaa olla, että "jos minä kelpaan, niin kyllä silloin sinäkin kelpaat hyvinkin".
Ja vain silloin taidan minäkin kelvata.

Kyllä,vaikka ihmiset olisivat mitä mieltä tahansa Sinusta.
Maalliset "tuomarit" eivät sitä ratkaise.