Kirjoittaja Aihe: Nyt 12  (Luettu 21980 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #45 : 14.01.18 - klo:15:31 »
Hetki koneella ja kahvia nauttien samalla, isosta Minni Hiiri mukista.  :kahvi:
Sitten onkin alkuviikko aina maanantaista keskiviikkoon menemisen meininkiä, eli en ole kotona.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #46 : 14.01.18 - klo:16:32 »
Hyviä alkuviikon reissupäiviä!   :eusa_angel: :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #47 : 14.01.18 - klo:17:53 »
 :eusa_angel: :039:

Kiitos.
Molempien tyttöjen kanssa juttelin puhelimessa ja vahvistettiin alkuviikon, keskiviikkoon ainakin asti, suunnitelmat.
Elämä on aika mielenkiintoista ja vaihtelevaa vaikka oikeastaan teen sanoja juttuja tätä nykyä monessa eri osoitteessa, mutta tykkään.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #48 : 14.01.18 - klo:17:54 »
Tytöt mulle sama asia, eli siis oma tyttö ja miniä.  :eusa_angel:
Niin kuin on pojatkin, oma poika ja vävy.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #49 : 14.01.18 - klo:17:57 »
Mulla appiukko sanoi mua aina tytöksi, liekö jo sitä perua se, että koen, että kaikki nuoreni ovat kuin omia lapsiani.
Se tuntui jo silloin minusta hyvälle, kun sain olla heille tyttö..."anoppini" sanoi vanhemmiten, että meistä on tullut ihan ystäviä ja lisäsi, että siihen vaaditaankin jo paljon, että hän antaa jollekin ihmiselle ystävän nimen.

Nyt hänkin on jo ajasta ikuisuuteen muuttanut, he molemmat.

Silloin olinkin ihan tyttö kun ekoja kertoja heillä olin käymässä, kokonaiset 15 vee.
Eli lähes lapsi, mutta siihen aikaan sitä ajatteli, että olen jo ihan "aikuinen"

Aika aikaa.  :icon_lol:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #50 : 14.01.18 - klo:18:06 »
Mutta.
En ehkä paljoakaan ole tulevina päivinä koneella, joten toivotan miellyttävää ja Taivaan Isän siunaamaa viikkoa kaikille foorumilaisille.

 :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #51 : 14.01.18 - klo:18:38 »
 :eusa_angel: :039:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Nyt 12
« Vastaus #52 : 15.01.18 - klo:23:16 »
Nyt jos koittais mennä unten maille, että sais vuorokausirytmiä taas vähän liikahtamaan
järkevämpään suuntaan... :eusa_angel:
Eli tavoitteena selvitä ensi kesänä kukonlaulun aikaan jonnekin kuuntelemaan lintujen
aamukonserttia! 
Tässä vaiheessa ei osaa sanoa muuta kuin että aikataulussa ollaan!

Hyvää yötä!  :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #53 : 16.01.18 - klo:02:30 »
Uni karussa, niin istuskelen koneella. Katseli alkupuolen ruotsalaisesta tvohjelmasta "kivisen pellon kyntäjät", olin nähnyt päivällä loppupuolen. Viimeisen päälle makuuni. Sitkeitä, juurevia, vähään tyytyviä, paljosta työstä elantonsa saaneet tilan kolme henkilöä: vaimo, hänen miehensä ja tämän vanhapoika veli. Britan ja Sturen poika on kuvassa myös joskus edustamassa viimeisintä aikaa, uutta aikaa.
Piti ajella Ouluun, kun minun tuurillani mtkelkka alkoi uuden juonittelun eli holvasi bensiiniä kaasuttimesta, mikä on jonkun vian varma merkki. Kylläpähän vian löytänevät ja korjaavat. Jos olisin vähän nuorempi, niin vaihtaisin uuteen kelkkaan. Nyt pitää vielä miettiä. Polttorangan ajoonhan aiemmin kahta kelkkaa käytin, mutta nyt saamme puut kesäaikana, kun tarkkana olemme, ettemme upota Zetoria rämeeseen. Poika tietysti tykkäisi muunlaisesta, missä olisi vaihteet ja startti.
Kyllä tämä reissu ihan käypäseksi muuttuu, kun huomenna haemme Patelasta loput lämmityskattilan kaksi osaa, valurautasydämen ja pohjamuurauksen. Ehtinen vielä imuroidakin rotkolaakson, sillä se on aika ruman pölyinen, otin teollisuuspölynimurin siltä varalta mukaan. Saan mielessäni ihmetellä, että miksi piti rakentaa vapaasti kiertävä lämmitysjärjestelmä, vaikka talossa on sähköt. Veden kiertoon tarvittava pumppu on hyvin pienitehoinen. Rakentamiskustannus on ollut jonkin verran kalliimpi tuon rotkolaakson vuoksi. Korpifilosoofeja on ollut aina, luen sellaiseksi itsenikin, että ei järki aina päätä ole pakottanut.
Pitäisi käydä taas levolle, mutta "aatos lentävi, aivot takoo, veri paksuna päähän sakoo"kuten muinaiselle kirjaiiijallekin kävi.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 12
« Vastaus #54 : 16.01.18 - klo:07:32 »
Nyt olen kohta lähdössä kuntosalille Viimeaikaiset sairaanhoitajilla käynnit ovat vieneet hyviä sali-aamuja terveydenhoidon suuntaan nekin, mutta sali on lähes intohimoni.
Huomena on vielä kaksi hoitsua ja perjantaina lääkärin kanssa neuvottelu. Seuraavan kerran salille torstaina ja ehkä myös aikaisin sunnuntaina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #55 : 17.01.18 - klo:18:34 »
Lämmitimme pakkassaunan. Kylmästä, ihan jäisestä lattiasta piti aloittaa, sillä olemme saunoneet Oulussa paljon. Kuivilla puilla ja ajan kanssa hommasta tulee hyvä.
Näyttäisi olevan eteenkinpäin +- 10 astetta pakkasella. Lunta olisi jo riittävästi, mutta ei auta,sillä lisää tullee, koska olemme vasta tammikuun puolivälin ohittaneet.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 12
« Vastaus #56 : 18.01.18 - klo:10:34 »
Odottelen sitä luvattua lumimyräkkää kotona "vällyjen alla", se olisi hyvä koeponnistus Espoon julkiselle liikenteelle.
En ole vahingoniloinen, en  :icon_biggrin:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33746
Vs: Nyt 12
« Vastaus #57 : 18.01.18 - klo:10:51 »
Hei !  Lähes potemassa minäkin, taas.  Onko kurkkuni kipeytynyt kahden viikon puhaltamis-rääkistä  vai  viruksesta, en tiiä. Onneksi Svetlana-lääkäri soittaa huomena kaiken tutkimisen tuloksista niin saan haastella kuulumiseni.

Minulla on ollut mm. rytkihäiriötä. Oli se niin raskas se puhallusurakka ja spirometria kertoi ettei Ventolinesta ole mitään apua. No, huomena enemmän.

Lunta ei Lahdessakaan yön aikana tullut kuin muutama sentti, mutta nyt saattaa tulla enemmän. Pyry ei ole yhtä kova kuin eilen, jolloin lumet menivät kasoihin. Nyt putoaa hangelle.

Podetaan rauhallisesti, itse emme voi paljonkaan tehdä. Kärsivällisyys on taitolaji ja kysyy voimia.  :049: :052: Ajattelen sinua ja kyselen Taivaan Isän tahtoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #58 : 18.01.18 - klo:14:29 »
Pääsimme Jäälin keikalta pois eli Artic-kelkka on pihassa. Tulomatkalla tuli lunta, mutta se on kevyttä pakkaslunta. Kankaalan pihassa oli yöllä satanut n. 3 cm.
Kelkan kävin Peipporämeellä koeajamassa. Nyt siinä on terveet soinnit ja, kun vaihdatin variaattorin remminkin, niin lähtee pienestä liipaisusta. Liipaisu on oikean käden peukalolla painallus kaasukahvasta.
Kaarina oli tehnyt poikkikanavaan kunnon rampin ja se oli hyvin jäätynyt. Ramppi näytti mahtavalta kuin Visegradin silta v-96 keikalla. Tuli mieleeni Ivo Andricin samanniminen kirja. Yritin palvelusjaksoni alussa po kaupungin varuskuntaan "juttelemaan". Asiallinen vartiosotilas soitti jonnekin, odottelimme ja sitten sotilaalta pään pyöritys " nema,?? pukovnik ??". Ei ollut yhteistä kieltä, kun tulkkini ei ollut mukana. Sarajevossa minua keltanokkaa valistettiin, että serbien ylin kenraali oli todennut, että "on Daytonin rauhansopimuksen vastainen akti, jos yksikään OSCE:n upseeri ottaa varuakuntiini yhteyttä". Minulla oli Varjelijani mukana. Saman palkan sain, vaikka en voinut asetarkkailijan "käsikirjan" mukaan toimia. Ei mennyt kauan aikaa, kun tärppäsi Zvornikin prikaatin esikuntaan käyntini. Vanha kaarti poistettiin viroistaan ml preidentti Biljana Plavsic. Nämähän tuomittiin myöhemmiin eurooppalaisessa tuomioistuimessa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 12
« Vastaus #59 : 19.01.18 - klo:16:58 »
Forumilla on hiljaista kuin huopatossutehtaassa.