Kirjoittaja Aihe: Nyt 12  (Luettu 21783 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 12
« Vastaus #30 : 12.01.18 - klo:12:54 »
Harkinnassa kävelylenkille lähtö...pikkupakkasta, aurinko pilkistelee...hyvä hiljentyä... :039:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #31 : 12.01.18 - klo:17:08 »
Menen sittenkin tänään elokuviin, vaikka aluksi meinasin että huomenna lauantaina, mutta nyt on sellainen hauska odottava fiilis kuin konsana nuorena kun oli menossa leffaan.  :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 12
« Vastaus #32 : 12.01.18 - klo:17:29 »
Hyvää elokuvailtaa sinulle!   :eusa_angel: :039:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 12
« Vastaus #33 : 13.01.18 - klo:04:59 »
Minkä leffan kävit Malla katsomassa, miten arvioit?

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #34 : 13.01.18 - klo:05:22 »
 :eusa_angel:

Huomenta vaan.
Oli ensi-ilta leffasta Kaikki oikein, kertoi loton pääpotin saajasta, oli elänyt vaatimatonta elämää ja sitten rysähti.
Oli siinä monia vaiheita, välillä jo tuntui, ettei se raha tee onnelliseksi.
Elsa Sainio ja Antti Luusuaniemi pääosissa.
Luusuaniemi on tuon elokuvan ulkopuolellakin "hauska"...siis minusta selvisivät rooleissaan mainiosti.
Kesti 1 ja 25 minsaa.
Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Mutta monien vaiheiden kautta.
Näin ajatellen suomalaiseksi ihan ok leffa ja välillä sai ihan nauraakin.

Mulla on nyt vielä joululahjasta jäljelläkin virtaa.
Eli saan  12 kk aikana käydä toistekin.
Ihan kiva lahja.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 12
« Vastaus #35 : 13.01.18 - klo:05:37 »
Mulla vanhenee nyt musseokortti, ajattelin etten sitä enää uusi kun ei tullut käytyä kuin 5 kertaa ja niistäkin 2 olisi ollut ilmaisia, esim Rahamuseo. Olisin siis päässyt halvemmalla kertamaksuilla.
Nyt ostin leffalippuja ja aion kyllä hyödyntää ne.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #36 : 13.01.18 - klo:05:42 »
Kiva.  :eusa_angel:
Minusta oli tosi mukavaa olla siellä elokuvissa, en olekaan aikoihin käynyt.
Aika hiljan uusittu teatteri ja hyvät istuimet.
Kyllä siinä kelpasi istua melkein 1½ tuntia...eikä tehnyt heikkoakaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #37 : 13.01.18 - klo:05:55 »
Sellainenkin kiva asia on, että olemme pikku neidin kanssa alkamassa uutta harrastusta.
Eli käymme tanssikurssilla.
Minä joka toinen maanantai ja miniä joka toinen...kun hänellä iltavuoro, olen minä neidin (vähän alle 3 vee vielä) ja joskus jos en pääse, menee isänsä kanssa eli poikani kanssa.
Voi kuinka innoissaan tyttö onkaan, oli eka kerta nyt viime maanantai...siis äitinsä kanssa silloin oli siellä ja soittivat illalla, niin kyllä tyttö pälpätti koko ajan ja sitten suoraankin puhelimessa kanssani.
Monta kertaa alkoi lause:
-Kuule mummo  :icon_biggrin: ja sitähän riitti sitä selostamista.

Rohkea likka, oli mennyt heti keskelle lattiaa ja pyörähdellyt ja siitä se alkoi.
Miniä sanoi, että on kyllä ilo olla siellä mukana.
Minä ensi maanantaina saan kokea saman ilon.
Suvussa onkin monia tanssin taitajia, menneissäkin polvissa.

Jo mummon jalkaa vipattaa mukavasti ja odotus nousee mittoihinsa.  :026:

Varmaan vaikuttaa lapsen koordinaatiokykyyn ja motoriikkaan ja muutenkin kaikkinensa ihan yes juttu.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #38 : 13.01.18 - klo:08:40 »
Pyykki koneessa, kohta väsään sämpylätaikinan kohoamaan.
Ja pienen lenkin tein aamusta.  :eusa_angel:
Kaunista, kaunista on ulkona nyt.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 12
« Vastaus #39 : 13.01.18 - klo:09:23 »
Keräämme kamppeet, haemme peräkärryn Patelasta ja suuntaamme V-heittoon.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Nyt 12
« Vastaus #40 : 13.01.18 - klo:09:55 »
Käytiin Prismassa, alkoi hypoglykemia tulla. Otin suklaapatukan hyllystä ja puraisin ja sitten kerroin kassalla mitä tein. Ei ollut ekä kerta, ne tietää mun.

Istun tässä hetken ja elvyttelen. Matti kuuluu imuroivan. Mun ruokahomma on tänään helppo. Nuudelit hautumaan, kypsät broiskunkoivet lautaselle ja Matti tekee salaatin, kuten aina.
Vantaan Hiihdot, Rupoldingin ampumahiihdpt ja Fal di Fiemmen yhdistetty , siinä kaikki. Saunaan jos ehtis, ja nakit, ja iltapala vielä. Näin se menee tänään, suunnilleen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Nyt 12
« Vastaus #41 : 13.01.18 - klo:16:57 »
Selailin nettiä aikani tässä.
Nyt olisi aika nousta ja käydä.
Eli siirtyä koneen ulottumattomiin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 12
« Vastaus #42 : 14.01.18 - klo:11:24 »
Tein pimeänkuhjassa pyhätöitä  :003: :017: :018:. Pojan lämmityskattilan romut ja muutama vanha kivivillapaketti peräkärryssä niin häiritsi ajatusmaailmaani. Mietimme hyvän purkupaikan, sillä eihän nyt voi lumen vuoksi lustepellolle päästä. SiniZetori lähtee käyntiin kuin orivarsa, joten puhdistin pihan ja tien purkupaikalle. Tuli pieni vahingonsiipi, kun isompi potkuri jäi takalanaan kiinni ja siitä meni käsipuu poikki, meni siitä oikea jalaskin mutkalle, mutta kun se on oikea, niin se oikenee. Vasen olisi jäänyt käivärälle. Kerkesin kirkonmenoillekin. Sitten nostelin potkurin pirttiin sulamaan. Jos kampetta ei heti korjaa, se voi jäädä seuraavaan talveenkin asti korjaamatta. Jostakin löytyy pyöreätä sorvattua puuta, josta saan korjaustarpeeni. Jos ei löydy, niin on minulla kiinalainen puusorvi, että kaikissa tapauksissa potkuri tulee tällä lomalla korjatuksi. Hieno sunnuntai, kun saan loikoilla pahnoillani ja katsella väkevän kansan hiihtoja.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Nyt 12
« Vastaus #43 : 14.01.18 - klo:13:35 »
Sinä olet sitten kunnostautunut ja saanut lämmityskattilan purettua!!!   :eusa_clap: :eusa_angel:
Ja potkurinkin meinaat korjata... :023:
Täällä ei potkurille ole mitään käyttöä...jos olisi...saattaisin sinun tilanteessa harkita
uuden ostoa...
Mutta toisaalta, muistan kotimökillä aikoinaan, sellainen vanha notkea potkuri oli kyllä
loistopeli verrattuna uusiin jäykkiin vempaimiin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 12
« Vastaus #44 : 14.01.18 - klo:14:47 »
Juu, näin Se on, vanhassa vara parempi. :039:

Toki uuttakin on hyvä joskus ostaa, että on kunnon kansalainen kun kuluttaa. Veroisäntä eli kansa kaikkivaltias ilmoitti prosentin puolikkaan nostosta, joten käteeni jää 4 euroa vähemmän. Mistähän sen säästän? En tupakoi enkä ryyppää, pitäiskö autolla ajoa vähentää.