Kirjoittaja Aihe: Sisäinen tieto  (Luettu 4243 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Sisäinen tieto
« : 20.10.17 - klo:19:13 »


 Joissakin henkis-hengellisissä ryhmittymissä on toiminut ajasta aikaan niin sanottu sisäinen tieto. Tuo tarkoittaa sitä, että rukouksen/  mietiskelyn kautta on saatu selvyys siitä, että ketkä ovat meidän miehiä/naisia. Ja tuo sisäinen tieto on toteutettu käytännön toimissa ja teoissa. On siis tiedetty se, että kuka jatkaa tehtävää. Ja on toteutettu se.

Monin paikoin. Aikoinaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #1 : 20.10.17 - klo:20:11 »

 Joissakin henkis-hengellisissä ryhmittymissä on toiminut ajasta aikaan niin sanottu sisäinen tieto. Tuo tarkoittaa sitä, että rukouksen/  mietiskelyn kautta on saatu selvyys siitä, että ketkä ovat meidän miehiä/naisia. Ja tuo sisäinen tieto on toteutettu käytännön toimissa ja teoissa. On siis tiedetty se, että kuka jatkaa tehtävää. Ja on toteutettu se.

Monin paikoin. Aikoinaan.
Ah suru suur. Tuolla asialla on tehty niin paljon pahaa, että en rohkenis kehua sitä. Katso muita herätysliikkeitä tai ihan valtioita.
.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #2 : 20.10.17 - klo:20:29 »
En taida ymmärtää mihin Kalistaja tällä viittaa, hyvään vai pahaan. Kirjoititko ehkä rukouksella neuvon kysymisestä tms. Toimii ehkä vapaissa suunnissa tai Vapaamuurareissa.

Maallisemmissa ryhmittymissä sisäinen tieto on sitä, että ryhmäläiset ' tietävät' valittavasta tarpeeksi tehdäkseen valinnan. Johan ihmistuntemus ja kasvotkin puhuvat paljon.

Kun Jumala valitsee , hän käyttää tahtonsa toteuttamiseen monia keinoja, laittaa esim. koetuksia valitsemalleen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #3 : 20.10.17 - klo:22:16 »
ryhmäläiset ' tietävät' valittavasta tarpeeksi tehdäkseen valinnan.

Luin väärin: tietävät valitettavan paljon. Voihan se niinkin mennä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #4 : 20.10.17 - klo:23:50 »
Toimii ehkä Jehovan Todistajien piirissä, en tosin halua heitäkään parjata tässä asiassa. Toivoisin olevani väärässä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #5 : 21.10.17 - klo:06:51 »


 Heille, jotka tietävät tai "tietävät" ei tarvitse kertoa; turhaa on tarinoida myös heille, jotka eivät tiedä.



Joka tapauksessa: elämme lähivuosina mielenkiintoisia aikoja. Siis me. :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #6 : 21.10.17 - klo:07:20 »
Toimii ehkä Jehovan Todistajien piirissä, en tosin halua heitäkään parjata tässä asiassa. Toivoisin olevani väärässä.

Todistajat on tietääkseni erittäin keskusjohtoinen järjestö. ’Tietoa’ on vain päämajassa ja se jaetaan samanlaisena joka puolelle maailmaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #7 : 21.10.17 - klo:08:03 »

 Heille, jotka tietävät tai "tietävät" ei tarvitse kertoa; turhaa on tarinoida myös heille, jotka eivät tiedä.



Joka tapauksessa: elämme lähivuosina mielenkiintoisia aikoja. Siis me. :kahvi:

En välittäisi olla näkemässä.

........................................................

Ihminen kenties kuvittelee toimivansa Jumalan välikappaleena ilmaistessaan omia (yleensä) antipatioitaan.  No, Herransa edessä jokainen kaatuu taikka seisoo, eli omahan on lopulta asiansa. Mutta sitä "viimeistä sanaa" ennen ehtii tapahtua paljon ikävää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #8 : 21.10.17 - klo:09:34 »
En välittäisi olla näkemässä.

........................................................

Ihminen kenties kuvittelee toimivansa Jumalan välikappaleena ilmaistessaan omia (yleensä) antipatioitaan.  No, Herransa edessä jokainen kaatuu taikka seisoo, eli omahan on lopulta asiansa. Mutta sitä "viimeistä sanaa" ennen ehtii tapahtua paljon ikävää.

 :kahvi: :kahvi: :kahvi:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10392
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #9 : 21.10.17 - klo:14:08 »

   Vapaus tai kuolema! Korkeastikoulutetut ovat riittävän kauan melskanneet työläisen kimpussa. Heidän kuuluisi olla palvelijoita. Ökyrikkaat ja perijät ovat toinen ryhmä joka viis veisaa alempien yhteiskuntakerrosten ahdingosta. Heidänkin pitäisi olla antavana osapuolena. Enää he eivät siihen pysty, koska töitä kaikille ei ole. Siksi hetkellinen vapaus kuittaa kuoleman. Jatkuva ylimielisyys ja ymmärtämättömyys on kestämätöntä. Mutta koska ylimielisillä on aseet, meidän vaihtoehtomme on kuolema, kuten aina on ollut.

Synnintunto sikiää siitä, että älymystö istuu aseiden päällä.

Thomas Mannin lasihelmipelissä Johtaja on Knecht, renki. Kirja päättyy siihen, kun hän sukeltaa liian kylmään veteen.

Sääli naisia ja lapsia.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33741
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #10 : 21.10.17 - klo:14:18 »
Toimii ehkä Jehovan Todistajien piirissä, en tosin halua heitäkään parjata tässä asiassa. Toivoisin olevani väärässä.

Se tuntemus mikä minulla on Jehovantodistajista on, että he ovat aika rationaalisia, jotka perustavat uskomisensa tiedemiesmäiseen  tutkimiseen. Sielulliset näkemiset ja tietämiset luulen olevan heille epätyypillisiä.

Itselläni on ' sisäinen ääni' joka kertoo mitä erikoisimpia asioita. Onko se vain herkyyttä ( HSP ) vaiko muuta ? Erikoista se on, en osaa sitä yhdistää muuhun kuin
numeroihin jotka ' puhuvat'. En käytä sitä mitenkään muuten kuin, että kerron urheilukilpailuja katsoessa kuka voittaa. Ei ole sataprosenttistä, mutta sinne päin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22052
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #11 : 22.10.17 - klo:09:24 »
Thomas Mannin lasihelmipelissä Johtaja on Knecht, renki. Kirja päättyy siihen, kun hän sukeltaa liian kylmään veteen.

Hyvän johtamisen olen joskus määritellyt päätöksentekopalveluiden tuottamiseksi.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #12 : 22.10.17 - klo:11:55 »
Hyvän johtamisen olen joskus määritellyt päätöksentekopalveluiden tuottamiseksi.

Olen työskennellyt firman hallintopalveluyksikössä. Se oli myös kaikkien isojen pomojen yksikkö (minä en ollut heitä). Ja olen miettinyt sellaista bisnesideaa kuin päätöspalvelu: maksullinen puhelin, johon voi soittaa ja kysyä, miten menetellä.

(Mutta nyt rönsyää liikaa joten olenpa hiljaa.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8390
Vs: Sisäinen tieto
« Vastaus #13 : 27.10.17 - klo:18:13 »
Olen työskennellyt firman hallintopalveluyksikössä. Se oli myös kaikkien isojen pomojen yksikkö (minä en ollut heitä). Ja olen miettinyt sellaista bisnesideaa kuin päätöspalvelu: maksullinen puhelin, johon voi soittaa ja kysyä, miten menetellä.

(Mutta nyt rönsyää liikaa joten olenpa hiljaa.)

Antaa rönsyä.

Liike elämä on joskus raakaa.

Tulos tai ulos.
Kun tulosta ei tule, niin aletaan potkia ihmisiä ulos ja siihen palkataan joku ulkopuolinen persoonahäiriöinen sosiopaatti, kun ei tunne tuskaa erottaessaan ihmisiä.

No jonkun plussan tietysti psykopaatti saa aikaan ja herrat sitten palkitsevat irtisanojan jollain asemalla.

Ihan hirvittää mitä sitä on nähnytkin, vaikka tiedä kuinka pehmo itse olen.
Kaikki valta tekoälylle!