Kirjoittaja Aihe: Autoilu 4  (Luettu 32275 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #30 : 02.11.17 - klo:08:18 »
Meillä on pakkas-aamu, yli - 10 astetta nyt. Naapuri käynnistää diesel-pakuaan . Tuskainen vinkuna kuuluu ja sininen savu pöllyöö. Lasit on jäässä ja aurinko käy silmiin kun lähtee kohti kirkkoa.   :091:

Meidän kiltti pikku-mersu loikoo vielä tunnin lämpöisessä tallissa. Kiva on kellistää kankku penkille, ilman penkinlämmitystä kun lähdetään kaupoille Karismaan.  :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #31 : 02.11.17 - klo:19:52 »
Kävin vaihdattamassa autoon jarrulevyt eteen molemmille puolille ja taakse. Samalla vaihdettiin myös jarrupalat ja korjattiin rikkoutunutta takavaloa ja uusittiin suuntavalot. Hommalle tuli hintaa 500€. Sinä aikana sain lenkkeillä pakkasessa neljä tuntia, sillä autoa korjattiin kolme ja puoli tuntia! Laskutus oli ilmeisesti kolmesta tunnista. (olin puolen tunnin kävelymatkan päässä kun tieto auton valmistumisesta tuli) Olen kuullut että homman hoitaa helposti vajaassa tunnissa, joten menikö niillä se loput kaksi tuntia lamppujen vaihtamiseen? Onko täällä kolme kertaa hitaammat korjausmiehet kuin muualla?  Vaikka olen tavallisesti vähän liian kiltti ja anteeksiettävaivaan- tyyppiä, ajattelin soittaa tai laittaa sähköpostia ja kysyä asiasta. Rahalla ei ole niin väliä enkä kaipaa mitään korvausta, mutta reilu peli pitää olla. Jos siihen on olemassa joku pätevä selitys niin odotan korvat höröllä mikä se on.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #32 : 02.11.17 - klo:21:12 »
Kävin vaihdattamassa autoon jarrulevyt eteen molemmille puolille ja taakse. Samalla vaihdettiin myös jarrupalat ja korjattiin rikkoutunutta takavaloa ja uusittiin suuntavalot. Hommalle tuli hintaa 500€. Sinä aikana sain lenkkeillä pakkasessa neljä tuntia, sillä autoa korjattiin kolme ja puoli tuntia! Laskutus oli ilmeisesti kolmesta tunnista. (olin puolen tunnin kävelymatkan päässä kun tieto auton valmistumisesta tuli) Olen kuullut että homman hoitaa helposti vajaassa tunnissa, joten menikö niillä se loput kaksi tuntia lamppujen vaihtamiseen? Onko täällä kolme kertaa hitaammat korjausmiehet kuin muualla?  Vaikka olen tavallisesti vähän liian kiltti ja anteeksiettävaivaan- tyyppiä, ajattelin soittaa tai laittaa sähköpostia ja kysyä asiasta. Rahalla ei ole niin väliä enkä kaipaa mitään korvausta, mutta reilu peli pitää olla. Jos siihen on olemassa joku pätevä selitys niin odotan korvat höröllä mikä se on.

Luulen, että se mikä myöhästyi eniten oli työn aloitus
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #33 : 02.11.17 - klo:21:20 »
Vuosia sitten tulin olleeksi huoltohallissa seuraamassa miten autoni huoltoni edistyi,
siis jäin odottelemaan homman valmistumista.
Auto taisi olla hallissa kolmisen tuntia, työmies auton kimpussa ehkä tunnin.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #34 : 02.11.17 - klo:22:02 »
Tuli myös mieleen tuo mitä Seppo sanoi. Mutta silti tuntuu hölmöltä maksaa jonkun muun ajasta, tai niin kuin vn sanoi että auto vaan seisoo hallissa ja taksamittari juoksee. (Taksikin laittaa mittarin päälle vasta kun matka alkaa, ei ennen.) En tiedä onko tässä mitään lain suojaa kuluttajalle? ehkä ei. Olin niin hölmistynyt kun menin etuajassa ja sain kuulla että joutuisin odottamaan niin kauan. Loppulaskua annettaessa sanottiin että työaika 3h.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #35 : 02.11.17 - klo:22:19 »
Korjauksessa jouduttiin käyttämään aika paljon uutta osaa jarruihin ja valoihin. Kannattaa katsoa laskusta näiden osuus ja esivaltakin ottaa alv-osansa. Työaika 3 h, siihen on vaikea ottaa kantaa, kun ei tiedetä irrotettavien osien nopeaa/vastuksia aiheuttavaa haittaa. Seuraavalla kerralla osaat kysyä hinta-arviota vaaditusta työstä. Peräkoukku, hitsattua hyvää rautaa, maksaa valoasennuksineen 650 eurosta ylöspäin ja moottorin lämmitin halpaankin autoon 490 euroa. Peräköukkua tarvitsen, joten sen vain otin luottaen, että kovat pakkaset -22 astetta ja enemmän ovat harvinaiset ja sellaisena aikana ei tarvitse autoa startata Kankaalassa. Oulussa auto on sisällä yleisessä tallissa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #36 : 10.11.17 - klo:19:30 »
Tänään ajelin ennen iltapäiväruuhkaa kehää (1) itään Lahdentien kohdalla, edessäni alkoivat jarruvalot palamaan useammassa autossa. Kohdalle päästyäni huomasin että mopoautohan siinä päristeli n. 50km/h.
Aiheutti vaan melkoista rytmin muutosta liikenteessä, siinä heräsi ajatus että onko tollanen pääväylä, vaikka ei moottoritietä olekkaan, oikea paikka ajaa mopoautolla.
 Ehkä tässä miniminopeus liikkennemerkki olisi paikallaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #37 : 27.11.17 - klo:16:47 »
Kansa aiotaan panna ruotuun, liikkuu se sitten kävellen, pyöräillen tai autolla. Onhan tää meno aika villiksi mennytkin mutta toi lähes nollatoleranssi tuntuu aika tiukalta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #38 : 27.11.17 - klo:19:01 »
Kansa aiotaan panna ruotuun, liikkuu se sitten kävellen, pyöräillen tai autolla. Onhan tää meno aika villiksi mennytkin mutta toi lähes nollatoleranssi tuntuu aika tiukalta.

Se on suorastaan sairasta varainhankintaa budjetin parsintaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #39 : 27.11.17 - klo:22:27 »
Se on suorastaan sairasta varainhankintaa budjetin parsintaan.

Onneksi se oli valeuutinen. Mikään ei ole muuttumassa ministerin mukaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #40 : 28.11.17 - klo:10:38 »
Jospa hallituksemme saisi velaksi elämisemme kuriin, niin voisimme palata "normaaliin" menoon. On siinäkin autoilua aina verotettu riittävästi.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #41 : 12.12.17 - klo:19:29 »
Eilen pysäköin autoni Harjutorille jonkun puun (ei pihlaja) alle jossa on punaisia marjoja. Ollin siinä muutanan minuutin kun puusta putoili näitä marjoja ja linnun skeidaa, oli pakko käydä huuhtasemassa auto. Kokemuksesta tiedän että jätökset polttaa maalipintaan ilkeät jäljet jos niitä ei siitä pikimmiten poista.
 Asuimme joskus aiemmin tossa naapurikorttelissa ja mulla oli paikka lehmusten alla, sieltä tuli sitä tahmaa joka oli vaikea pois pestävä maalipinnalta.
Kokeilin Vespan starttaamista autohallissa, siinä on 7v vanha akku ja kesällä ajelin vain kolmena päivänä niin mietin lähteekö käyntiin. Hyvin vielä pyöräytti käyntiin ja muutaman sata metriä ajelin ja lopuksi annion käydä tyhjäkäyntiä muutaman minutin. Taidan myydä keväällä pois kun käyttö on niin vähäistä.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #42 : 13.01.18 - klo:05:03 »
Auto pesetetty Shellin yöpesussa, nuukana, aamuvirkkuna ja ruuhkia karttavana on hyvä hyödyntää 1/2 hinnan pesut 22.00-06.00 välisenä aikana.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #43 : 13.01.18 - klo:05:40 »
 :icon_biggrin:

Tuohan sopisi mulle, kun olen aamuvirkku.

Ensi viikolla olenkin autoineni (vain yksi auto kerrallaan)...maanantain, tiistain ja keskiviikon reissussa.
Eli autoilua tiedossa hiukan pidemmän kaavan kautta.
Mutta rakastan autoilua ja nyt on ollut kyllä niin upeat maisematkin kun on puhdasta, valkoista lunta.
Eilenkin ihan haltioituneena haukoin henkeäni ajellessani ja mietin kuinka ihmeessä Jumala on osannut tehdä jotain niin kaunista kuin Suomen luonto talvella talvipuvussaan kuin keväisin, kesäisin ja syksytkin ovat hienoja vuodenaikoja.
Kiitätti.

Jos hakis toisen mukillisen aamukahvia.  :kahvi:
Ja sitten vähin erin koneen ulkopuolista elämää.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu 4
« Vastaus #44 : 13.01.18 - klo:05:54 »
Kiinitin eilen ajellessani myös huomion luontoon, paikka oli Kehä 3 itäpäässä oleva metsäsaareke joka oli kuurassa. Olisi ollut kuvauksellinen paikka. Samalla tuli lapsuusmuisto mieleen ko  metsäsaarekkeen kohdilta, faija ajoi -60 luvun alussa pysähtymättä "mustan käden"ohi, ja poliisi pysäytti meidät  ja sakotti rikkeestä. Oliva kuulemma "lentäviä" kun autona oli joku jenkki ilmeisesti letukka.