Kirjoittaja Aihe: Tänään 62  (Luettu 29934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 62
« Vastaus #60 : 30.10.17 - klo:09:40 »
Viikon lepo tuntui tehneen hyvää lihaksille, ja lääkekuuri tiettyyn osaan kehoa. Jaksoin hyvin. En saa aikaa niille 5 - 6 laitteelle enää kulumaan täyttä tuntia, nyt meni50 min.

Kun uutuudenviehätys kuntosaliharjoittelusta on karissut, kysytään luonnetta olla uskollinen, ja muistaa miksi siellä pitää käydä.

Nyt oli paikalla paljon väkeä, ja monta tuttua ihmistä, jo aamusta. Hoitoalan ihmisiä käy paljon, eläkeläisiä myös, sekä eräs kuvataiteilija joka seisoo varmaan paljon kankaan ja mallin parissa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 62
« Vastaus #61 : 31.10.17 - klo:16:23 »
. Aurinkoinen päivä, jonka vietän Tallinnassa, saan pakkoliikuntaa. Hinnat täällä on nousseet kovasti,  ruoka suunnilleen näissä keskustan kaupoissa suomen tasoa.
Ihmettelen nuorten palveluasennetta ravintoloissa, se on oman kokemukseni mukaan lähinnä tylyä,  ei pitäisi tetysti yleistää.
Polttoaineen hinta vaihtelee 95e =1.19-1.29, nafta samoissa hinnoissa, jollain asemalla se oli 5snt kalliimpaa kuin 95e
t. Donpate Tallinna

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 62
« Vastaus #62 : 31.10.17 - klo:17:56 »
Varasin majoituksen Tampereen Herättäjäjulien merkeissä. Seppos on kertonut, että he varaavat jo edellisten Juhlien loputtua, että saavat mieleisensä.

Nyt toimin ajoissa, viime vuodesta viisastuneena.
Tytär suositteli Tammeria kun tulivat sieltä runsas viikko sitten. En tiedä sanoa muuta kuin että huone näyttää tilavammalta kuin Lapland Hotelin huone jossa olimme viime
alla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Tänään 62
« Vastaus #63 : 31.10.17 - klo:21:49 »
Menneinä aikoina työelämässä olin jollain kurssilla Tammerissa.
Olin aika väsynyt ja meinasin väkisin nukahtaa.  Hälytysajoneuvojen sireenit huusi
ehkä puolen tunnin välein ja ne piti hereillä.
Ehkä pelastuslaitoksen asemapaikka olisi nyt jossain muualla.  :023:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 62
« Vastaus #64 : 01.11.17 - klo:14:16 »
Kävin pitkän ajan päästä lounaalla Sibeliustalossa ent. työkaverien kanssa. Siellä oli pöydät hyvin täynnä, mikä on ilahduttavaa, tietenkin.

Jotain erityistä kai talossa oli, kun oli paljon japanilaisia. Oli nuoria tyttöjä ja joitakin vanhempia miehiä. Orketeriin liittyvää kaiketi olivat.

Vanhat työkaverit ovat kivoja nähdä, mutta kun jutukin alkavat olla vanhoja, ei tahdo motivaatiota riittää lähtemiseen kuten ennen.
Ilma oli hieno, Vesijärvi peilityyni ja ruokakin kelpoista hintaansa nähden.

Joululounaalle vielä menen, sitten päätän osaltani jatkanko. Tänäänkin oli kuntosalin jälkeen vaikeahko jaksaa pukeutua, mutta menettelihän tuo.
Keväällä täyttyy 20 v. tätä , ehkä siihen on hyvä lopettaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 62
« Vastaus #65 : 01.11.17 - klo:14:56 »
Tänään on Lahden kaupungin syntymäpäivä. Kotikaupunki täyttää 112 vuotta. Olin jo iso tyttö kun juhlittiin 50-vuotiasta Lahtea. Muistan ilotulituksen ja tanssit linja-auto aseman edessä.

Nyt istutetaan Hennalaan muistopuut ja illalla klo 17 sytytetään Aleksin jouluvalot.
Niitä mekin lähdemme katsomaan. Minä pyysin ja Matti suostui.

En ole koskaan ennen, sitten lapsuusvuosien, mennyt joulukatua vasiten katsomaan.
Olen kai tullut lapseksi jälleen, ja siksi haluan nyt ne nähdä illan pimettyä. Lamppuihin on vaihdettu led-lamput ja Mariankadulle on viritetty uudet hienot valkoiset valot lehmuksiin.

 :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 62
« Vastaus #66 : 02.11.17 - klo:20:58 »
Tänään kävin katsomassa Suomen kansallisooppera ja baletin Kenraaliharjoituksen Kalevalanmaa. Oli vauhdikas ja viihdyttävä oopperabaletti, vaikka en sukkahousumiehiä olekaan. En näihin itse juuri halua investoida mutta kun pyydettiin mukaan niin mikä ettei. Itse sielä "aina" (4 kertaa) olen katsellut rakennuksen rakenteita ja yleisolemusta, tyylikäs rakennelma, kävelykierroksellekin olisi päässyt mutta jäi väliin.
Tämä herkku taitaa jäädä tähän kun ystäväni jää vuoden lopulla eläkkeelle niin lippujen tulo tyrehtyy.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 62
« Vastaus #67 : 03.11.17 - klo:10:56 »
On pakko sairastaa kovaa syysflunssaa tämäkin viikonloppu. Kaariina lähti palvelukseensa Ouluun. Ei yhtään parane mennä ulos värkkäilemään mitään.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Tänään 62
« Vastaus #68 : 03.11.17 - klo:13:09 »
Ei se ulkoilma haittaa, kunhan et rasita itseäsi. Jos on kaunis aurinkoinen päivä niin mieliala kohenee, ylös, ulos , muttei lenkille.  :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 62
« Vastaus #69 : 03.11.17 - klo:14:47 »
Värkkäilyni ei ole työtä, se on jotakin muuta.
Viruksesta lienee kysymys, kun olo huononee, jos menee erilaiseen lämpötilaan. Yskääni tehoaa ihme kyllä nenän niistäminen ja Otrivin suihke, mitä ei saa tehdä kuin kolme kertaa vrk:ssa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 62
« Vastaus #70 : 03.11.17 - klo:14:59 »
Askareet, joita tännän tein, ovat kuin joulua alkaisimme viettää. Siivottiin, vietiin haudoille kynttilät. Kaupasta sillitarjottimen ainekset ostimme, kinkku ja lantut olivat jo kotona kaapeissa.
Kinkkukin paistui ja perään tortut, kunhan nostin lämpöä kinkun 125 asteesta 225 teen.
Tunnin päästä pääsemme saunaan . Juhla on lähes valmis, kynttilät vielä ulos lyhtyihin ja sisälle punainen led-pöytäkynttilä palamaan.

Linnuille vein pähkinöitä ja uuden talipötkylän.

Ilma on talvinen ja on Pyhäinpäivän aatto. :114:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 62
« Vastaus #71 : 04.11.17 - klo:09:48 »
Sain nukutuksi pitkästä aikaa levollisen yöunen. Viimeisen parin vuoden aikana olen joutunut kaikella tavoin huolehtimaan riittävästä levosta, siis mitä uneen tulee. Aamuyöstä untani alkoi häiritä tvantennin kolina tuulessa. Siinä on rakennevika, kun ylin putkenpätkä on liian ohut paikkaansa. En tällekään kesälle saanut itsestäni irti energiaa sen vertaa, että olisin vian korjannut. Ylösrakentaminen oli aika monimutkainen keinottelu, sillä antenni on 11 m korkealla. Rautaputket painavat liikaa tälle kunnolle, mutta saan olla tyytyväinen, että kuvaruudussa on ollut virheetön kuva jo 11 v. Kaariina on sitä mieltä, että korjautetaan antennirakennelma sitten, kun se on rikki. Katselimme ensin televisiota ns vahvistimen avulla, kun antenni oli vain 7 m korkealla. Kuvassa oli usein niitä vikasokuripaloja, että sellaiseen kyllästyin. Tämä Nuutilan kylä on kolmen lähettimen "kolmiossa": Ylikiiminki, Vuokatti ja Oulainen, joihin jokaiseen on matkaa, mutta ei liikaa, jos antenni on riittävän ylhäällä. Antennimme on Oulaisten asemaa kohti suunnattuna.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33770
Vs: Tänään 62
« Vastaus #72 : 04.11.17 - klo:13:56 »
Ruokavieraat tulivat, söivät, ja panivat paikat sekaisin ( tylleröt ) ja lähtivät eväspussin kanssa. Koiralle tähteet ja loppu kinkku kelpasi isä-T....lle.
Torttuja söimme vain me ja tytöt, muut kaksi ovat ' laihiksella'.

Matti kävi ruokaperäisille, ja minä ' toimittamaan'  ajatuksia foorumille. :003:

Hiljainen ilma, vai nousseeko lumipyry Vesijärveltä päin. Ilma on lämmennyt ja katolta lumi tippuu vetenä maahan.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Tänään 62
« Vastaus #73 : 04.11.17 - klo:16:51 »
Korkkasin pihalyhtykauden.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tänään 62
« Vastaus #74 : 04.11.17 - klo:17:06 »
Kynttiläsydänkö vai aurinkokennon lamppu?