Kirjoittaja Aihe: Suuttumus vääräuskoista kohtaan  (Luettu 17692 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suuttumus vääräuskoista kohtaan
« Vastaus #60 : 03.09.19 - klo:07:12 »
Eipä puhu täysin tyhjää Kyöstikään.  On toisinaan vaikeaa tietää olevinaan jo hyvin tutusta että jaa tätä se ei siis kestä.

Minulla on ( oli? ) ystävä, jo muutaman vuoden takaa.  Hän on pikkuisen semmoinen toisen tontille tuleva, että minut tietysti tunteva sisko sanoi miettineensä kuinkahan pitkään Leena kestää.  Mutta kun hän on jotain mitä kutsuisin hyväksi ihmiseksi.  Ja kun minä kestin.

Sitten tuli puheeksi ravitsemus, hänen toiveensa toimia ravitsemustieteilijänä, ja kun lukio- opinnot puuttuvat. Eikä hoitajaksikaan pääse kuin seulan läpi, enkä tiedä pyrkikö.

On totta että jokin intuitio on varoittanut:  Älä ole eri mieltä.  Tähän asti on liikuttu tonteilla joilla hän on huippu ja minä nolla, null.  Eli eipä ole tullut vastaan kiusaustakaan.  Hyvä kuunnella osaajaa, oli, 

Muttamutta.  Olisiko mennyt niin vinksalleen, että hän ajatteli sen toimivan aina.  Yhtäkkiä ollaan täydessä tappelussa, kun yritän selittää, ettei ihminen ole ihan autoakaan, siis joka tankataan kaloreilla, jajos ne ei kulu siitä lihoo. Periaate on ok, mutta kun se ei ole niin simppeli.  Liikunta kannattaa aina, vaikkei liikkusikaan kuin huippu- urheilija.  Sähköimpvedanssivaaka on jokseenkin höpöjuttu, verikoe paljastaa onko maksa rasvoittunut, ja se on sitten tieto siitä, että sisäelinrasvaa on liikaa, kovasti. Painonnousuun ei vaikuta ainoastaan se, mitä määriä syödään jos pysytään kohtuudessa. Osa on esimerkiksi lääkkeen aiheuttamaa turvotusta.  Lihavuus on eri juttu kuin metabolinen oireyhtymä.

Rasva painelee suoraan rasvasolujen ja niinpoispäin.


Hän huuuuuuusi. Ja minä kun kuvittelin että häntä kiinnosti.....  Ei, se ensimmäisempi vaikutelma oli oikea. Ei intuitiokaan ihan puskasta hyppää, sen jotenkin huomaa, kun näkee, mitä vaikka sopii kysyä. Täällä taidan olla kauhea pään paukuttaja, kun en teitä näe. Eli keskustelua ohjaa sen toisen tarkka katselu,äänensävyjen seurailu ja vastatunteet,  mutta pitääkö jokaisen kouluttautua psykiatriksi, siis? 


Eikä takuulla. 

Ikävää, mutta tuo ei ole omassa vallassa, mistä lähimmäinen vetää herneen nenään. 


Sen luulen tietämäni, että on niitä ihmisiä jotka eivät anna anteeksi.


Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4778
Vs: Suuttumus vääräuskoista kohtaan
« Vastaus #61 : 08.10.19 - klo:12:59 »
Eikö vastuu ole aina tekijällä tai sanojalla?
Savolaisessa körttiläisyydessä vastuu siirtyy aina kuulijalle. ;D

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Suuttumus vääräuskoista kohtaan
« Vastaus #62 : 08.10.19 - klo:13:26 »
Mielestäni vastuu on sanojalla/tekijällä. Että vastuu olisikin kuulijan, on savolaisten suuhun pantu vitsi tai tänä päivänä ihan sanonta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suuttumus vääräuskoista kohtaan
« Vastaus #63 : 09.10.19 - klo:23:25 »
Mielestäni vastuu on sanojalla/tekijällä. Että vastuu olisikin kuulijan, on savolaisten suuhun pantu vitsi tai tänä päivänä ihan sanonta.

Kai se vastuu siitä hänen raivaristaan on sitten minulla, mutta sitä asiaa minä en voi auttaa että ymmärsin hänet väärin.  Oikeasti, luulin että hän on hirveän kiinnostunut kun on koonnut oman ryhmän jota vetää.

En tainnut vain enää jaksaa sitä jankutusta, että se nyt vain menee niin että sinä syöt etkä kuluta, ja lihot. Olisikin lihomista, mutta kun on ihan pöhötystä, ja kolme lääkettä kerää nestettä, erittäin yleinen sivuvaikutus,  pääsispä niistä.  Yhden jo nettilääkäri vaihtoi, ja paino putosi kymmenen kiloa alta viikon ajassa. 

Luulin vakavissani että häntä kiinnostaa nämä jutut, ja kävi tukalaksi antaa toisen tulla ja pomottaa,  kun tätä on ammatti- ihmisetkin jo ihmetelleet, ja viime komento koski sitten hakeutumista sisätautilääkärille vauhdilla. 

Miten joku viksumpi olisi toiminut tilanteessa? 

...............


Jaaa. Tuota. Toisinaan ajattelisin, että vastuu, liikkuisiko se missä milloinkin.  Yhdelle voit sanoa eipäs,  toinen vihaa sinua kymmenen vuotta tai kunnes dementia armahtaa.  Käsitteiden oikomisessa on riskinsä.  Mutta miten me keskustelemme muusta, kuin päivän säästä täällä meillä jos joka asiasta jaksamme suuttua?  Sehän on vain yksi ihminen, joka ehkä ymmärsi kaiken huipuksi sinut vähän toisin kuin yritit sanoa. Auktoriteetti on ainoastaan sillä ihmisellä, jolle me itse sen annamme.  Sitä myöten painottuvat puheet, ainakin minulla menee niin.

Eihän jokainen saa kai ketään täällä kiihtyneenä valvomaan öitään, vielä minä sille.....

.......

Anteeksi voi aina pyytää, eri juttu annetaanko.  Tämä Marja kuuluu sarjaan sinutiäksihylkäsinnyt.  On todin ensimmäinen tätä sorttia jota on tullut vastaan. Noin lähipiiristä.
« Viimeksi muokattu: 09.10.19 - klo:23:36 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Suuttumus vääräuskoista kohtaan
« Vastaus #64 : 10.10.19 - klo:22:54 »
Sitä toisinaan mietiskelen voiko tämä tapa uskoa päästä jonkinlaiseen sopuun viidesläisten kanssa.  Paljon on heillä taakkaa, joka kuuluu historiaan, ja jota Kansanlähetys on julkisesti pyytänyt anteeksi. Evankelisen liikkeen nykytila taitaa olla aika pirstaleinen, mutta jotain yhteisiä Siionin virret , Siionin kannel seuroja on pidetty.

Raamattukäsitys taitaa olla hyvin eri, kun se viidesläisille on läsnäoleva Jumala.  En tiedä ovatko kaikki miten jyrkkiä muussa ajattelussaan.

Tuleeko muuta mieleen?  Ajattelin näitä niin paljon niillä ekumeenisilla reissuilla.  Ajattelin miten luja kirkkomme saattaisi olla, jos ei höyhenet pöllyäisi milloin  missäkin ja milloin mistäkin. 

Tuntuu vielä että pahimpia tappelijoita ovat joko maallikot tai hyvin nuoret hyvin nopeasti valmistuneet teologit, ja mietin joskus pitäisikö kirkolla olla teologian opintojen päälle oma pappisseminaari.  Sen yhteyteen varmaan voitaisi siirtää joitakin käytännöllisen teologian opintoja, niin perusopinnot kevenisi?

Sitä siis en edes keksinyt itse koko ajatusta, vaan ajattelin aawekörtin Tunnustuskirkkoa. Se nyt meni omalla laillaan kun maassa vallitsi kansallissosialismi ja Volkskirchen uskontunnustuskin oli perin erikoinen, ” Minä uskon Saksan kansaan, arjalaisen rodun ylemmyyteen.... ”. Ja VT hyljättiin eikä Jeesus ollut juutalainen ynnä muuta. Oppi- isäänme Lutheria seuraten teemme kerrassaan lopun juutalaisista.

 Luterilainen latasi tänne hyvän tietopaketin Suomen ja Hitlerin Saksan kirkollisista yhteyksistä.   Kiva kun joku kiinnostui, sieltä kohta pilkottaa kenties Tunnustuskirkko. 
« Viimeksi muokattu: 10.10.19 - klo:22:59 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.