Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 4  (Luettu 57589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #45 : 05.06.16 - klo:15:50 »
 :eusa_angel:

Arjen komiikka on mielestäni parasta komiikkaa.
Silloinkin, kun sattuu.
Sattuu ja tapahtuu.

En kivulle sinänsä hymyile, mutta tuolle komiikantajullesi sisaresi kanssa.

Kivuttomia päiviä toivottelen.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #46 : 06.06.16 - klo:07:37 »
Kiitos, Malla! Harjoittelen juttuja jolla lähinnä muussautuneen selän kanssa selviän, kaaduin pahasti kun sain kohtauksen 2012 ja kaaduin vähän kenkusti matkalaukun vetotsydeemin ja portaan kulman päälle. Baletin liikkeet auttoi siihen ja kipua on vähemmän  ieläkin jos jaksan tehdä ne perussarjat. Toisinasn on vaikea päästä sängystä ylös ellen yhtään vaivaudu. Täytyy pärjäillä, varsin monelle kipu on arjen kaveri.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #47 : 06.06.16 - klo:08:20 »
Kuulin vasta hiljattain että voin itsekin pyytää reseptin uudistusta Omakanta-tiedoston kautta. Aiempi tieto oli että vain apteekin voivat tehdä uudistuspyynnön.
Nyt olen tehnyt sen 1. kertaa. :107:

Kätevää, jos vielä toimiikin. Lisäksi apteekki ottaa palvelumaksun uudistuksesta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #48 : 06.06.16 - klo:09:58 »
Joo, kätevää kun netistä saa katsottua näitä terveys/sairaus/lääke juttujakin.

Kerran olen tehnyt reseptin uusintapyynnön.
Labra-aikaa varannut monet kerrat.

Tuli mieleen, en oikein ole perillä näkisiköhän sieltä:
- verikokeiden tulokset    omat / normiarvot
- sellaiset verikokeet mitä olisi seurattava paremmin
- vitamiini / hivenaine jutut....mitä pitäisi käyttää, mitä ei....   :023:

myyrä

  • Vieras
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #49 : 10.06.16 - klo:13:17 »
Joo, kätevää kun netistä saa katsottua näitä terveys/sairaus/lääke juttujakin.

Kerran olen tehnyt reseptin uusintapyynnön.
Labra-aikaa varannut monet kerrat.

Tuli mieleen, en oikein ole perillä näkisiköhän sieltä:
- verikokeiden tulokset    omat / normiarvot
- sellaiset verikokeet mitä olisi seurattava paremmin
- vitamiini / hivenaine jutut....mitä pitäisi käyttää, mitä ei....   :023:

Luulen, että verikokeiden tulokset näkyy, mutta en ole varma. Minulle tulokset laitetaan erlliselle kaavakkeelle, jossa on oma lokero kaikille arvoille, joita minulta mitataan. Siellä on myös raja-arvot, joiden sisällä arvon on oltava. Joka toinen kuukasi ennen reumalääketiputusta pitää käydä verikokeessa (ja kotona otan virtsakokeen). Kahdeksan viikkoa on hieman liian pitkä aika seuraavaan tiputukseen, koskapa lyhytaikaisen tulehdusarvo (CRP) ja pitkäaikainen tulehdusarvo (senkka) ovat jo aika paljon koholla. Se johtuu siitä, että niveltulehdukset tekee tuloaan. Tuntee sen kyllä itsekin nivelten pakottamisena ja väsyneenä olona. Trombosyytit on myös koholla. Ne oli muistaakseni jotain verihiutaleita.

Viime yönä piti ottaa nukahtamislääkkeen puolikas, kun meni sängyssä pyörimiseksi. Väsytti kovasti, mutta ei nukuttanut. Zopinox auttaa parissakymmenessä minuutissa. Siitä ei tule seuraavaksi päiväksi tokkuraa niin kuin varsinaisista unilääkkeistä. Aamulla vaan on vähän aikaa raudan maku suussa. Hyvin harvoin otan Zopinoxia.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #50 : 11.06.16 - klo:07:03 »
Kävinpä lääkärilläni ja hänpä oli uusinut reseptini ihan ilman mitään ylimääräistä pyytämistä tai muistutusta tai yleensä mitään. Totesi ettei niistä nyt tarvitse huolehtia vielä puoleen vuoteen.  Eikä hän siitä mitään korvausta saa, että käy praktiikkansa läpi ja uusii, se on homma sekin.

Vaikka harvempi sitä hoksaa.

Trombosyytti on verihiutale, kyllä, ja harvoin käytettynä Zopinox on ok ei aiheuta riippuvuutta eikä muuta kuin varsin monelle tuon maun suuhun.

Vahinko ja harmi että diabetes 2 lääkkeiden korvausta ajetaan tai siis on ajettu alempaan korvausryhmään. Siis se siirtyy siihen, en nuista päivämäärää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #51 : 29.08.16 - klo:16:52 »
Syksu tuli, ilma viileni. Satoi ja myrskysi toissapäivänä. Eilen kirkkoon ja tänään kaupungille valitsin väärät kengät. Halusin olla pitkästä aikaa nainen hameessa ja nilkkakengissä joissa on 3 cm korot. Tulos; kova kipu jalkapöydän nivelissä ja ukkovarpaiden tyvessä. Myös polvet ja käsivarret kipuilevat.
Kesä meni hyvin, oli lämmintä ja kuivaa. Niistä nivelrikot tykkää.

Matti on nyt ' omaishoitaja'. Minä kapusin tänne koneelle kepin ja porraskaiteen avulla, ja tässä pysyn kunnes menen petiin.

Tarjottimella sain kahvin, viilin, lääkket eteeni. Haen mahdollisimman hyvän istuma-asennon ja näin pärjään. Kohta särkylääke ja Voltareni voitelu helpottaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #52 : 27.12.16 - klo:15:46 »
Rokotuksista huolimatta jonkun sortin virus on nyt vallalla. Rokotteen osumatarkkuus on kai huono kun meilläkin flunssaa tai influenssaa podetaan.
Matti tuli aatonaattona saunan jälkeen aika kipeäksi, ja onedelleen. Minulla alkoi päätä juilia ja yskänärsytystä vasta eilen.

Myös suku Helsingissä ja Padasjoella potee, kuin myös kuninkaaliset Englannissa ja Ruotsissa.  :003:

No, ruoka kyllä riittää, mutta raikasta ulkoilmaa puuttuu. Veteläksi olemme käyneet ,
aloitekyky on nolla.
Päivä sentään pitenee, ja tänään oli aurinkokin piristämässä hetkisen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #53 : 31.12.16 - klo:13:34 »
Tämä on nyt totista influenssaa. Moni tuttukin on joutunut sairaalaan. Äsken tylleröiden äiti kertoi 10 kk ikäisen ystävälapsen keuhkoleikkauksesta joka johtui jälkitautina saadun keuhkokuumeesta.

Näin Pirkanmaalla:

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/influenssa-iski-etuajassa-pirkanmaalla-jo-useita-kuolemantapauksia-viisi-joutunut-tehohoitoon-24174173/

Rokotettunakin kovia kokenut;

 R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #54 : 31.12.16 - klo:13:55 »
No voi itku...nyt laappaa niin läheltä kuin olla saattaa!
Herra armahda, paranna!
 :eusa_pray:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #55 : 31.12.16 - klo:19:19 »
Toistaiseksi säästynyt. Pitäisikö syödä valkosipulia, sillä se pitää taudinkantajat loitolla?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #56 : 02.01.17 - klo:14:20 »
Kahdeksas päivä on menossa, eikä paljon helpota. Kaksi viikkoa tai 14 päivää flunssa kestää, sehän tiedetään.

Kummallisia tuntemuksia on, sellaisia joita en aiemmista kokemuksista muista.
Jalkapohjat ovat tulisen kylmät, muuten hikoilen kylmää ja kuumemittari ei saa lukemaa. 32,3 oli eräs luku jonka sain kun kymmenen minuuttia mittasin.
Kun olen joutunut pitämään pumpulia korvissani niiden ' tuikkimisen' takia, niin
yhä tuntuu kuin ne olisivat siellä, vaikka niin ei enää ole.
Tänään on huimannut eniten, mutta onneksi makuulla ei huimaa.
Makuaisti on tallella, ja ruokahalu. Niinpä olen jouluherkkuja maaten syödessä saanut kolmisen kiloa painoa lisää. Ulkoilla en voi, enkä jaksaisikaan.    :017:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6336
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #57 : 05.01.17 - klo:15:13 »
Kaksi viikkoa tai 14 päivää flunssa kestää, sehän tiedetään.

Minä en tiedä mistä johtuu, mutta minulla on lyhyempiä mikroflunssia. Eilen noin tähän aikaan alkoi nenässä tuntua nuhaista hajua, sitten oli viisi minuuttia kurkku kipeä, ja tänään jo vuotaa silmät. Siis varmasti jokin infektio on, olo on normaalista poikkeava, mutta vain ihan miedosti, ja kestokin on lyhyt. Onko näitä kaikilla, mutta muut vain eivät kiinnitä oloonsa niin huomiota?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #58 : 05.01.17 - klo:16:14 »
Miedosti se minullakin alkoi mutta vauhtiin päästyään vahvistui maxi-flunssaksi.
Astman takia minulla on kai kovempaa kuin muilla. Ainakin kun Mattiin vertaan.
Yhdestoista päivä menossa, nyt on toipumista muuten mutta tukkoista ja väsynyttä oloa riittää.

Odota vaan... ja kerro kuinka etenet . 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Sairauteni 4
« Vastaus #59 : 11.01.17 - klo:15:36 »
Lehdessä kirjoitetaan kiekkomies Patrik Laineen taklauksesta, missä hän sai aivotärähdyksen, lääkärit puhuvat aina lievästä aivovammasta. Itse putosin neljä v sitten ja sain keskivaikean aivovamman. Olen kuntoutunut, mutta kaikenlaista neurologista juttua itseeni yhä kuvittelen. Jokaisen vastaavaan tilanteeseen joutuvan tulisi olla itsensä kanssa tarkkana. Minulla esimerkisi hampaisiin yhdestä paikasta painettaessa koskee ihan selvästi, mutta otetut kuvat eivät sellaisesta mitään kerro. Ei tässä nyt ihan "kylähullu" olla, mutta erilaista oli ennenvanhaa.