Kirjoittaja Aihe: Jumalan johdatus vielä kerran  (Luettu 17815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #15 : 23.04.10 - klo:08:50 »
Googlehaun tuloksia:
 
Tulevaisuus on täynnä haasteita.
Tulevaisuus on osaamisessa.
Tulevaisuus on köyhissä viljelijänaisissa.
Sivilisaatiomme tulevaisuus on vaakalaudalla.
Mobiili tulevaisuus on nykypäivää.
Tulevaisuus on saavutettava.
Tulevaisuus on tekstitetty.
Tulevaisuus on nyt.
Tulevaisuus on eessäpäin.
Tulevaisuus on vielä veitsenterällä.
Tulevaisuus on jo täällä.
Tulevaisuus on hybrideissä. (Onko tää joku saariryhmä = Hybridit?)  :003:
Vautsi. Kuulkaa, tämä on julkaisukelpoista, täyspätöistä ja puhuttelevaa  runoutta.  

Tosin kirjailijan pitäisi olla varmaa julkkis, mutta markkinarako on, hae äkkiä lisenssi ja myy itsesi kirjallisuuskouluttajaksi Edskntaan - vaalit lähestyvät eikä jokainen pääse toiselle (?) kaudelle!

Tai saanko minä... luokaamme teos:  Sinä puhut minun sydämelleni, Google.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #16 : 23.04.10 - klo:08:56 »
Erityisesti jo rytmisesti tuo, miten se meni, tulevaisus on köyhissä viljelijänaisissa, ja sitten se tulevaisuus - on jo täällä  - tulevaisuus --- hei hei hei kulkaas nyt, tämänhän voisi varmasti joku säveltää. Tämä on ihan sävellettävä runo.  Mahtaisiko sentään Siioninvirsien seuraavaan lisävihkoon asti yltää, mutta ehkä esittää voi, ainahan voi  :003: :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #17 : 23.04.10 - klo:09:00 »
Salis - rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus.
Oletko sinä kirjailija?

Ellet ole, sinun pitäisi olla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #18 : 23.04.10 - klo:09:04 »
Saariryhmä on Hebridit. Sisä-Hebrideistä tunnetuin on Isle of Skye, josta on kotoisin yksi kauneimmista lauluista, Skye Boat Song. Ulko-Hebridit taas tunnetaan siitä, että Knallin ja sateenvarjon erikoisosaston virkamiehet pelkäävät alituiseen joutumista arkistotöihin Ulko-Hebrideille.
Mutta laitetaanko runon viimeiseksi jakseeksi nyt hebrideissä vai hybrideissä? Käykö F-duuri? Vai olisiko jokin mollisävellaji varmempi?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #19 : 23.04.10 - klo:09:07 »
luokaamme teos:  Sinä puhut minun sydämelleni, Google.

Ei se ole hyvä nimi... Tulevaisuus on mobiiilipalveluissa tai jotain...jos minua ei vähiin aikoihin näy, olen googlettamassa runokirjaani.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #20 : 23.04.10 - klo:09:17 »
Salis - rehelliseen kysymykseen rehellinen vastaus.
Oletko sinä kirjailija? Ellet ole, sinun pitäisi olla.

Olen mä runoja tehnyt, mutta lähinnä kavereille ja rakastamalleni naiselle.  :icon_wink:
Acta, non verba.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22077
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #21 : 23.04.10 - klo:10:17 »
Menneisyys on Hebrideillä,
tulevaisuus hybrideissä.
Kun vaellatte elämän teillä,
elämä on teissä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #22 : 23.04.10 - klo:10:24 »
Tämä oli aika hyvä.

Tämä saa minut tuumimaan, kuinka me ihmiset sen lopulta luomme näköiseksemme.  Jos tässä todella liikaa mietitään johdatuksia ja kysellään merkkejä ja suuntia niin me pysähdymme emmekä lopulta rohkene ottaa askeltakaan. Ehkä Pyryharakkakaan ei sentään "joutunut" emännäksi maalaistaloon? Sinä rakastuit ja avioiduit ja siinä vaiheessa varmaan mietit sitäkin kuinka puolisosi tuleva työala vastaa omia toiveitasi?

Maanviljelys on vaativa ammatti, nykyisin ehkä vaativin mitä on, se edellyttää niin suurta ja monenlaista osaamista eläinten hoidosta koneenkäyttöön tai viljelykasvien ja rikkakasvien käyttäytymisestä, jatkuvaa valppautta, paperiviidakossa kahlaamista, ja kaiken aikaa jokin E-tuen raja joko  kulkee tai  ei klje  minun tilani etelä- tai pohjoispuolelta ja  joko vie minut konkurssiin tai ei vie. Hyvin senkaltainen tilanne kuin labiili sairaus, jota ei voi olla viemättä työpaikalle mukanaan, ja joka mukana kaikki kaatuu tai seisoo.

Mutta sieltä löytää varmasti myös paljon hyvää ja kiintoisaa ellei ole kauhea marisija koko perusluonteeltaan. Ja kaikesta hyvästä sopii Jumalaa kiittää, eikö.

"Nautin hiljaisuudesta, ja minut pistettiin asumaan hljaiselle alueelle", joku sanoo, joku toinen: Ihanaa, minä hakemalla hainkin ja kyttämälä kyttäsin paikkaa minne ei kuulu katumelu, ja viisi vuotta kierreltyäni löysin - kiitos Jumala kodista!


Minä olen kai vähän onnellinen.  :icon_cool:

Itseasiassa olen oikein paljonkin onnellinen. Tuo ilmauksesi josko olisin kokenut "joutuneeni" maatalon emännäksi, kuulosti tosi oudolta ja nurinkuriselta. Aivan kuin Jumala johdattaessaan pakottaisi meitä epämieluisiin elämänratkaisuihin.??
En muista missä kohden Raamattua Jeesus  opetti Isästään; jos lapsi pyytää isältään leipää, niin ei kai isä anna hänelle leivän sijasta kiveä, eikä munan asemesta skorppionia. Niin kuinka sitten Taivaallinen Isä ei antaisi lapsilleen hyviä lahjoja.

En väitä, ettenkö minäkin ole saanut kokea vaikeita aikoja elämässäni. Silloinkin olen ollut turvllisella mielellä. Olen luottanut kaikesta huolimatta olleeni silloinkin Jumalan kämmenellä vaikka sydäntä raastoi. Turvallisella mielellä, että kyllä tästä selvitään.
Pyryharakka

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #23 : 23.04.10 - klo:10:52 »
Aivan kuin Jumala johdattaessaan pakottaisi meitä epämieluisiin elämänratkaisuihin.??

No, nyt on tulevaisuus myös sävelletty, ei ainoastaan tekstitetty. F-duuriin se nyt meni, oli niin F-duurin kuuloinen runo. Melismoja riittää, pianokomppi jäi tekemättä kun se on niin mänttipäistä puuhaa. Kypsyköön nyt rauhasa vähän. Mitäs tänne?

Itse asiassa minua kiinnostaa kyllä koko tuo johdatuksen ajatus.  Mistä se on tullut kristinuskoon -silklä on juurensa juutalaisdessa, jossa Jmala erityisesti johdatti omaisuuskansaansa, olihan koko Exodus erityisen konkreettista menoa.   Mitä se on aikojen saatossa merkinnyt - milloin siitä on alettu puhua.   Apostolit rukoilivat ja vetivät tai heittivät arpaa, jolloin he kai luottivat sen arvanvedon sisältävän johdatuksen - mitkä ovat sen lähtökohdat uspietistisessä ajattelussa sillä siellähän se on erityisen suosittu aihe - mitä se yksilölle merkitsee ja mitä merkityksiä sille on annettu, yleensä juuri jokin semmoinen ettei Jumala vie epämielusiin kohtaloihin. Siis, tietysti vastoinkäymisiä tulee kaikille mutta lopputulos on onnellinen, ellei nyt saa jotakin nannaa niin Jumalalla on katsottuna paremmat karkit... Se on hieman sukua menestysteologialle, ja itseäni kiinnostaa kyllä se onko sellaista ylipäätään luvattu.

Tähän saattaa lopulta tulla niukasti tulosta jos aloittaa  höhlästi kuin minä jollakin surutarinalla, se oli huono avaus. Toivon että väki jaksaa tänne saakka - no ellei niin sitten se ei ole tärkeä aihe, näin ajattelen, ja olisi parempi miettiä muita.

Mutta vastaan sinulle ensin. mutta erikseen. Tämä on jo täynnä tämä ruutu ja minn koneeni jättää kirjaimia pois, koko ajan on vahdittava...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #24 : 23.04.10 - klo:11:06 »
Mainostaisin yhtä kirjaa mutta kun ei saa, en mainosta. Uskon nähdyn ja koetun perusteella Jumalan todella vievän - tai, myös  vakavasti kristittyjen ja uskollisten rukoilijoiden joutuvan -- käytettäköön nyt mitä ilmausta hyvänsä - erittäinkin traagisiin kohtaloihin. En enää jankuta päivittäin Bonhoefferista vaikka hänen kohtalosa ja koko mies jäi kyllä mietityttämään. Olkoon vielä kertaalleen.

Hän joutui "todistaessaan totuuden puolesta" ensin pidätetyksi dosentin virastaan, se peruutettiin. Sitten puhe- matkustus- ja kirjoituskieltoon, käytännössä kotiarestiin. Sitten natsit pidättivät hänet. Vankilassa hän kihlautuikin, yhtään päivää morsiusparina hänelle ja Maria v Wedemeyerille ei sallittu, lopulta hän katosi. Pala palalta tie sitten jäljitettiin: Prinz-.Albrecht-Strasse --- Sachsenhausen --- Bchenwald --- Flossenbürg.  Ja kaiken aikaa hän kamppaili vapautuakseen, perhe järjesti asianajajia, pakokin järjestettiin kerran, toivottomimmasa tilanteessa - hän oli pakotettu peräytymään suojellakseen omaa veljeään. Se oli todellinen, elävä ihmiskohtalo, hän oli ihan todellinen tavallinen ihminen, eikä kukaan voi sanoa että "marttyyrit onkin erikseen", Aivan tuollaiseen johdatukseen kuin Kansanlähetys opettaa hän ei uskonut, se on aivan selvää, hän kyllä käsittelee senkin asian mielessään, mutta Marialle osoitetussa krjeissä hän siitä puhuu.  Tosin vain kerran.

JOsks jopa näyttää siltä kuin kristityt hyvin harvoin saisivat niitä parempia karkkeja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #25 : 23.04.10 - klo:15:42 »
Saatan keskustella täällä tästä itseni kanssa, no, käyhän sekin.

Kunnon johdatustarina, joilla sieluja yhä ruokitaan, olisi esimerkiksi sellainen, että yhtäkkiä ovikelloni soisi. Siellä seisoisi hämiintynyt farmaseutti, joka sanoisi, ettei saanut Herralta rauhaa, ennen kun vei nämä vanhenevat ja heiltä sairaala-apteekista poistoon pantavat kalsimsalpaajat juuri tietttyyn osoitteeseen --- lääkkeethän ovat käyttökuntoisia kauan sen "parasta ennen" merkinnän jälkeen, niitä lähetellään kehitysmaihin jatkuvasti.  Noh, olisin juri nielaissut viimeisen tabletin. Huomiselle ei olisi ensimmäistäkään, ja tietäisin menehtyväni parissa vuorokaudessa, mutta luottaisin Herraan.

Nyt tämä tuntuu jumalanpilkalta. On löydettävä tyyneytensä muusta. Okei. Minulla on tauti, jota ei ole "hoidettavat" - listalla, eikä Suomen Eduskunnalle mahda mitään Isä Jumalakaan. Meidän työlainsäädäntömme sitoo ansaintaoikeden eläketuloon, aivan oikeinkin, mutta nyt se indeksileikkauksen tähden sulaa kuin kinos auringossa. Viime vuonna sai tehdä työtä 16 tuntia, tänä vuonna 12.  No eihän mikään yksikkö pyöri 12 lääkärityötunnilla, eli ylitöitä on tietenkin tehtävä noin reilusti tuplat siitä tulee ja ihan ookoo, mutta palkka maksetaan siitä 12 tunnista.  Ensi vuonna 8 tunnista. Ensi vuonna viimeistään ollaan kovan edessä, en pysty maksamaan lääkkeitä, niiltä on evätty peruskorvattavuus koska ne hintalautakunnan sanoin ovat liian kalliita, eli lääkekatto joka torppaa liian suuret kulut ei niitä koske.

Mutta se on sitten. Sinä olet jossakin tässä, Isä Jumala, ja joskin tämä, että on parempi yhden kuolla kuin koko kansan hukkua (valtionvelkaan) osoitti  minulle  liian suuria saappaita, nin jokseenkin näin sanoin minulle KELAsta, KEVAsta ja Eduskunnan Oikeusasiamiehen kansliasta vastattiin.

 Mutta asene oli minusta kyllä sivistyneempi kuin silloin...Sinähän muistat. Ne olivat pahoillaan. Ja sanoivat, että harmin paikka. Ja minä kun velä tiedän etten ole ainoa. Isä Jumala, ei se mitään. Me pärjätään.
« Viimeksi muokattu: 23.04.10 - klo:15:50 kirjoittanut ikävöivä »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #26 : 23.04.10 - klo:17:28 »
Mun elämään on jo tähän mennessä mahtunu valtavasti sillä hetkellä hyvin pieniltä ja merkityksettömiltä tuntuneita valintoja ja muita sattumia, joilla on näin jälkeenpäin aateltuna ollu kauaskantosia seurauksia. Jos ja tuo asia ei olis menny just tuolla tavalla, en olisi nyt juuri tässä tällaisena kuin olen. Jossittelun voi aloittaa jo vuodesta 1777...

Varsinki mun ja Juuson juttuun sisältyy kauhiasti jossittelua. Jos en olis sillon uskaltautunu lähtemään nuorisokokoukseen... Jos en ois päässy Reetan kanssa samaan huoneeseen... Jos olisin lähettänyt sen sähköpostin... Jos se puhelu olis jääny soittamatta... Jos meitä ei ois laitettu samalle leirille isosiksi... Jos jos jos...

Kiitos Taivaan Isälle siitä että kävi näin.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #27 : 23.04.10 - klo:20:05 »
Itse asiassa minäkin kyselen lopulta tätä: Mikä olisi mennyt minun ajattelussani ja uskossani harhateille, jos olisin silloin luottanut siihen, että Jumala minut tähän toi, on tässä tapahtumisessa läsnä ja minussa, ja vie kyllä eteen päin myös. Eihän niitä detaljeja kannata kaivaa - jos ei olisi käynyt niin olisi käynyt näin. En olisi tavannut tuota miestä silloin, mutta ehkä huomenna tai sitten jonkin toisen. Ne ovat ehkä itselleni niitä "kurkkuja ja tomaatteja" jotka elämän tarjotin ojentaa, saat valita, ihan otat vaan, mutta jos nyt olet tomaatille allerginen niin muistahan se.

Pulmallista on vain se että elämä sisältää myös nurjaa puolta, ja sillon saattaa vähän häkeltyä, jos siihen saakka on tuntenut Jumalan tiet ja nähnyt Herran polut. En ole varma näemmekö ne edes jälkeenpäin - vai koskeeko niitäkin sana, Hänen ajatuksensa ovat korkeammat meidän ajatuksiamme.  Ei minun edes tarvitse nähdä ja oivaltaa,  että kun tuosta kadunkulmasta silloin käännyin oikealle niin...ja siitä seurasi.. ja sen jälkeen...Siinä oli Jumalan sormi!  Saattoi olla tai ei olla. Onnellisena toimii kyllä juuri noin: "Löytää" joka detaljista jumalallisen viittauksen. Vastoinkäymisen tullen tahtoo oikeastaan hyljätä koko sen yritelmän nähdä sen paremmin taakse- kuin eteenpäinkään. Läsnäolo tulee tärkeämmäksi kuin sen käsittäminen, kuinka tähän nyt tultiin. En ole varma, ymmärrämmekö me Jumalan teitä edes jälkikäteen, kun olemme ne näkevinämme.  Onnettomuuteen joutessaan ihminen ehkä pääsääntöisesti etsii muuta, ja paljon vähempi riittää.
.................................................

Mutta itse ajatus: Jumalalta tämä on tullut ja on ihmeellistä meidän silmillemme. Mikähän siinä oli sitten niin epäraitista, että koko johdatususko piti juuria pois? En ymmärrä. Lopulta se ohjaus johti aikamoiseen kaaokseen, jossa loppupäätelmä oli etteihän Jumalalla voi mitään "liittosuhdetta" yksittäiseen ihmiseen mitenkään olla. Jos olisi, tämä Jumala tietäisi missä ihminen on, ja vaikka olisi hiljaakin, mikä nyt ei ole niin vaarallista, Hän pitelisi elämän lankoja käsissään --- se olisi riittänyt. Tuo korni esmerkki johdatususkon sairaista ilmenemistavoista ei ollut edes mielessäni, olin sanonut sille kiitos ja näkemiin.

Ehkä oma tapani ilmaista se nyt olisi, että kyselin Jumalaa, joka johdattaa HALKI elämän kohtaloiden, sellainen on minulle paljon suuriarvoisempi kuin jokin namusien jakelija.  On kivaa jos elämä on onnellista, mtta sekään ei ole niin tärkeää - en usko että sitä niin kannattaa tavoitella. Lyckan kommer, lyckan går.  RAuha, myös mielenrauha, on jo arvokkaampaa ja usein pysyvämpääkin. Rauhallisena jaksaa kohdata kovia asioita, ja rauha ja hiljainen luottamus on ihmisen varmasti suurin väkevyyskin. Ja Jmalassa on kyllä suurin rauha, mitä saattaa kvitella. Ehkä tämä Jumala jos Hän nyt kerran on ihmisestä kiinnostunut, myös olisi ja toimisi ihmisen kohtaloissa - mikä ihme siinä oli niin epäluterilaista? MIten koko se ajatus voi olla niin pieleen ajateltu?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33800
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #28 : 23.04.10 - klo:21:11 »
Vielä kerran, minulle Jumalan johdatus koko elämäni ajan näkyy tästä kokemuksen näköpiiristä aina vain selvemmin.

Ja se milloin olen matkalla kaikkein pahimmissa kolareissa ollut ja niistä johtuvia tuskia kärsinyt, on ollut juuri se paikka jolloin olen saanut olla lähimpänä Jumalaa. Hänen hoidossaan. Vain sen varassa olen jaksanut jatkaa. Olen sen myös tuntenut ja tiennyt, joten täysin kestämättömiä kokemuksia ei olekaan ollut.

Toivon samaa lahjaa muillekin .

Tuhlaajatytön paluu ei ole tehnyt minusta huippu-uskovaista, mutta onnea ja rauhaa on alkanut löytyä. Armonvilauksia.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Jumalan johdatus vielä kerran
« Vastaus #29 : 23.04.10 - klo:22:00 »
Voi olla, että ymmärrän täysin väärin sen mitä sinä Ikävöivä tarkoitat. Minusta kuulostaa, että uskot Jumalan johdattavan kansakuntia ja suuria linjauksia, mutta että Jumala ei johdata yksityistä ihmistä. Ymmärrän tekstisi niin, että olet joskus ollut väärällä tavalla riippuvainen Jumalan johdatuksesta, ja niinmuodoin et ole kantanut omaa vastuuta omista valinnoistasi. Ymmärrän, että sellaisesta on täytynyt opetella pois. Jokaisen on itse tehtävä valintoja ja päätöksiä, ja niistä seuraa vastuu. Mutta älä heitä lasta pesuveden mukana. Saat kuitenkin luottaa Jumalan turvaan elämässäsi.

Mietit, missä on opetettu, että Jumala johdattaa yksityistä ihmistä. Mielestäni se näkyy kaikkien niiden ihmisten elämässä ja vaelluksessa, joista Raamattu kertoo. Monellehan heistä Jumala puhuu suoraan (profeetat), tai enkeli tulee tuomaan viestin, mutta monesta sanotaan, että Henki kuljetti.

En minäkään löydä joka "detaljista" tarkoitusa. Eikä minulla ole tarvetta löytääkään. Elämäni suurin katastrofi oli esikoislapseni kuolema kohtuun ja kuolleen lapsen synnyttäminen, hautaaminen ja sureminen. En tiedä miksi niin piti käydä. Jumalan avulla siitä selvisin. Silloin halusin lukea Jobin kirjaa. Se auttoi ja lohdutti.
Pyryharakka