Kirjoittaja Aihe: Sikapiikki  (Luettu 16383 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #15 : 13.01.10 - klo:15:27 »
Jos kerran viranomaiset sanovat... Kyllä on privatisoituminen mennyt pitkäksi!

Viranomaiset eivät halua myöntää ostaneensa niitä rokotteita ihan liikaa sikamaisen kalliiseen hintaan.
Kaikkialla ollaan ihan hätääkärsimässä niitten piikkien paljouden kanssa.
Siinä on sitten selittelyä taas valtiovallalla...  :003:
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #16 : 13.01.10 - klo:15:31 »
Se on vähän ihmetyttänyt kun niitä piikkejä annetaan vasta nyt kun ensimmäinen aalto alkaa jo olla ohi. Olihan tämä asia viranomaisten tiedossa jo ties kuinka kauan sitten. Vähän vaikea uskoa, että suomeen on muka niin hidasta saada rokotteita.. emmehän me sentään missään kehitysmaassa elä!

Ja nytkö niitä sitten on liikaa?  :107:   Päitä vadille ja vähän äkkiä! :018:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #17 : 13.01.10 - klo:15:39 »
Se on vähän ihmetyttänyt kun niitä piikkejä annetaan vasta nyt kun ensimmäinen aalto alkaa jo olla ohi. Olihan tämä asia viranomaisten tiedossa jo ties kuinka kauan sitten. Vähän vaikea uskoa, että suomeen on muka niin hidasta saada rokotteita.. emmehän me sentään missään kehitysmaassa elä!

Ja nytkö niitä sitten on liikaa?  :107:   Päitä vadille ja vähän äkkiä! :018:

Ihmetyttää, miksei esimerkiksi puolustusvoimien resursseja hyödynnetty joukkorokotuksiin. Ehken siihen on hyvä syy, mutta minä en sitä ymmärrä.

Liika on liikaa, mutta kohtuus auttamatta liian vähän. Mutta sehän on loogista: Rokotetta ostettiin ilmeisesti koko kansalle. Iso osa jo koululaisista jätti ottamatta. Varmasti aikuisväestöstäkin aika siivu sen jättää ottamatta. Siitä voi laskeskella, kuinka sitten riittävät.

Olisipa herkullista saada syyllistettyä tästä porvarihallitusta...
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #18 : 13.01.10 - klo:16:32 »
Pakko uskoa, että Lääkintöhallitus on tehnyt voitavansa. Nyt vain tsempataan, että saadaan toinen aalto torjuttua. Ensimmäinen nujerrettiin. Vielä ei ole aika luopua huolehtimasta. Luottakaa hyvät ihmiset asiantuntijoihin, mediatiedottamiseen, nimittäin tällaisissa koko maapalloa koskevissa kulkutaudeissa ei yksilön pidä sooloilla. On pidettävä mielessä, että ketju on niin vahva kuin sen heikoin lenkki eikä kenenkään kurjan pääkaupunkisyntisen körttiläisen sovi väheksyä pienen paikkansa tärkeyttä. Me kaikki olemme nyt tässä asiassa samalla viivalla.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #19 : 13.01.10 - klo:17:10 »
Samaa mieltä!  Eihän tälläkään palstalla liene montaa jolla olisi lääketieteellistä tietämystä niin paljon että voisi esittää väittämiä piikin "turhuudesta".

Minä uskon mieluummin alan ammattilaisia. Erään ylilääkärin kanssa juttelin piikistä ja hänen mielestään se kannattaa ottaa kun kerran saa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #20 : 13.01.10 - klo:18:12 »
Nyt on aika varattuna sikapiikille, ensi viikolla työpaikalla. Meistä noin 100:sta vain 2 sairasti taudin. Olivat olleet kyllä tosi sairaina. Toiselta kysyin, jos hän oli saanut Tamiflu lääkityksen, ei ollut ja sanoi, ettei olisi pystynyt mitään pillereitä syömäänkään. Viikkoon ei ollut syönyt mitään, joi vain kuumaa vettä. Oli suurimman osan ajasta nukkunut kuumeisena ja herännyt aina, kun nielaisi. Kurkku oli ollut niin kipeä.

Poissa myöhänen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #21 : 13.01.10 - klo:21:59 »
Sairastin nöf nöf flunssan  :eusa_sick:. Olin "taju kankaalla" pari päivää, sitten  pääsi jo jalkeille jotenkin.
Kovat kivut luissa - tuntui että nyt iski possulauma imemään luunesteetkin- ja kuumetta soutaen ylös ja alas.
Kesti pari viikkoa. Päälle kuntoutuminen samat moiset. Sai juoksemisenkin aloittaa alusta, tosin
penikkatauti hävis tuolla aikaa  :icon_biggrin:. Enpä ajatellut rokotetta ottaa.
" nyt kiitän Herra, kaikesta tämänkin päivän armosta"

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #22 : 14.01.10 - klo:08:36 »
Hoitajatäti kiitteli minua oikeasta ratkaisusta kun pidin itseäni lievää tiukemmassa karanteenissä 6 viikkoa kunnes sain piikin. Flunssahistoriani astman kanssa ja diabetes
kun on ,sai media hyvin peloteltua.
 Kyllä kynsiä harjattiin, käsidesiä käytettiin ja kättelemättä jätettiin, jopa kirkossa.

Pienet lapsenlapset ja allerginen tytär on saaneet myös piikin. Toinen poika sai korkean kuumeen ja käsikivun, toinen ei mitään.

Ukot on meillä rohkeita suomalaisia. Ei mitään piikkiä!
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #23 : 14.01.10 - klo:09:24 »
Hoitajatäti kiitteli minua oikeasta ratkaisusta kun pidin itseäni lievää tiukemmassa karanteenissä 6 viikkoa kunnes sain piikin. Flunssahistoriani astman kanssa ja diabetes
kun on ,sai media hyvin peloteltua.
 Kyllä kynsiä harjattiin, käsidesiä käytettiin ja kättelemättä jätettiin, jopa kirkossa.

Pienet lapsenlapset ja allerginen tytär on saaneet myös piikin. Toinen poika sai korkean kuumeen ja käsikivun, toinen ei mitään.

Ukot on meillä rohkeita suomalaisia. Ei mitään piikkiä!

Eihän kysymys ole siitä. Ukot on sairastaneet flunssia ison joukon ja jos he ovat muuten terveitä, heillä on vahva  immuniteetti. Sama koskee myös yli kuuskymppisiä naisia. Keväällä on odotettavissa myös normaali influenssa-aalto.
Acta, non verba.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #24 : 14.01.10 - klo:09:30 »

Ukot on meillä rohkeita suomalaisia. Ei mitään piikkiä!

P.s. ei ne mitään rohkeita ole, päinvastoin 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #25 : 14.01.10 - klo:10:00 »
Haloo Salo! Täällä Lahdessa on sellaisia ukkoja jotka: "En ole koskaan ollut flunssassa, enkä tule. En ota piikkiä". Voi olla tuo hippiäisen otaksuma oikea.

Minulla on jo molemmat ja ensi syksynä ehkä annetaan molemmat kerralla. :109:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #26 : 14.01.10 - klo:11:12 »
Mie olen himpun verran Hippiäisen kannalla. Meidänkin miesväki otti mielellään sen poliorokotteen, jonka sai sokeripalana noin 20 vuotta sitten. Luulen, että monelle miehelle on armeijan piikkisulkeisissa tullut ajatus, että ne sai olla viimeiset piikkisulkeiset.
Tiitiäisen kanssa käytiin tiistaina verenluovutuksessa. Meidän miesväkeä sinnekään ei saa mukaan.

Minä menen piikille kunhan vuoro tulee. Seuraavat pari viikkoa täällä rokotetaan alle viiskymppisiä.
Pyryharakka

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #27 : 14.01.10 - klo:12:45 »
Eihän tälläkään palstalla liene montaa jolla olisi lääketieteellistä tietämystä niin paljon että voisi esittää väittämiä piikin "turhuudesta".

So, so, minä ainakin olen lukuja vaille lääkäri, ja nehän on nyt kovassa kurssissa, kun niitä kuulemma oikein poliisin avustuksella etsitään.

Mt

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #28 : 14.01.10 - klo:13:28 »
Enhän minäkään piikin turhuudesta tarkoittanut puhua, kun kirjoitin pirun ajamisesta perkeleellä. Immuniteetin saaminen on hyvä asia, saa sen sitten kummalta sarvipäältä tahansa.

Lääketieteen ja kirurgian alikersantti

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #29 : 14.01.10 - klo:14:15 »
P.s. ei ne mitään rohkeita ole, päinvastoin 

Naisen keksimiä perusteita. Minua, siis yhtä ukkoa piikitetään ainakin kerran vuodessa työterveystarkastuksessa, muttei rokotustarkoituksessa. Ja onhan se totta, että ne armeijan rokotusohjelmat oli ennen kovia. Vasen olka oli viikkoja kipeä rokottamisesta. Siitä huolimatta sillä sodittiin, ammuttiin, sukellettiin sekä noustiin maihin ja taisteltiin saarissa.   :icon_lol:

Res.ups. rann.jääk.
Acta, non verba.