Kirjoittaja Aihe: Sikapiikki  (Luettu 16385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Sikapiikki
« : 12.01.10 - klo:17:23 »
Nyt se on otettu. Ensi yönä sitten odotellaan sivuvaikutuksia.  Naapurikylässä oli kuulemma joku alkanut kävellä taaksepäin kovempaa kuin eteen.... :003:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #1 : 12.01.10 - klo:17:30 »
Täällä kans tänä aamuna. Ei tullut minkäännäköstä oiretta vielä, ehkä huimasi ihan pikkusen alussa... toisaalta kukaan ei sanonut että oireisiin kuuluisi huimaaminen. hmmm...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #2 : 12.01.10 - klo:17:42 »
... minun perheeni (8 henkeä) sairasti ennen joulua sikainfluenssan... kova kuume, mutta se kesti 1-2 vrkautta... en tykkää piikistä... ja me emme käy piikillä... minä en käynyt sikainfluenssaa läpi... minä olen sika
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22062
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #3 : 12.01.10 - klo:17:56 »
Koulussa piikitettiin oppilaat ja seuraavana päivänä oli puolet kotona sivuvaikutuksia potemassa. Tuli mieleen, että ajettiinko taas piru karkuun perkeleellä.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #4 : 12.01.10 - klo:19:04 »
Minut piikitettiin jo lokamarraskuun vaihteessa   , ihan vapaaeehtoisesti piikin otin...., oli 'vähän pakko' työnkin puolesta. Käsi tuli himskutin kipeeks ja olo oli seuraavana päivänä muutenkin kuin tapetulla madolla, sinnittelin kuitenkin töissä ja illalla olikin sit melkein 38 kuumetta. Mut meni päivässä ohi. Lähes kaikki, jotka tiedän rokotetuiks, saivat jonkinasteisia oireita.

Silti piikki on paljon paljon pienempi paha kuin itse tauti. Mutta rokotuksen ottamisesta tietysti jokainen päättää ihan ite.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa tuulikki

  • Valoa vaikk' en näekään...
  • Viestejä: 72
  • minäkö
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #5 : 12.01.10 - klo:19:20 »
Ehkä otan, ehkä en!  (Matti Nykänen: "Ehkä otin, ehkä en")

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33764
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #6 : 12.01.10 - klo:19:23 »
Minä pidin itseäni 6 viikkoa lievää tiukemmassa karanteenissa sikapiikkiä odotellessani.
Idan raskaus ja piikin ottamattomuus ja omat kokemukset astmaatikkona sairastetuista flunssista melkein pakottivat näin.
Piikki annettiin 17.12. Sain sitten  kuumeen nousun. Nousi peräti 36,7 asteeseen. Normaalilämpöni on n. 35,5. Paleli hiukan, vähän huimasi, käsi lievästi jomotti. Ei muuta.

Olen kyllä kuullut kahden viikon sairaslomistakin piikin jälkeen.

Toivon että kevät-talvi olisi pitkästä aikaa flunssaton.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #7 : 12.01.10 - klo:19:25 »
Silti piikki on paljon paljon pienempi paha kuin itse tauti. Mutta rokotuksen ottamisesta tietysti jokainen päättää ihan ite.

Täsmennys: siis piikki on paljon paljon pienempi paha kuin mitä tauti saattaa huonolla säkällä olla.
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #8 : 12.01.10 - klo:19:30 »
Hmmmm. Pena, ainakin meidän koulussamme ne sivuvaikutukset jostain syystä tuntuivat kasautuvan suurimmaksi osaksi niille oppilaille, jotka eivät muutenkaan koulussa hirveästi viihdy... Vai mahtoivatko vedättää? Oli muutama tunnollinenkin päivän poissa piikin jälkeen, mutta aika harva.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #9 : 12.01.10 - klo:19:35 »
Niin ja possupiikki auttaa vain possutautia vastaan, kausiflupiikki kausiflunssaa vastaan ja kumpikaan rokote ei suojaa ns. tavalliselta flunssalta  :opettaa:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #10 : 12.01.10 - klo:19:42 »
Ainoa mistä huomasi, että olin saanut riskiryhmään kuuluvana piikin oli paperilla oleva todistus sen saamisesta. Oireista ei ollut tietoakaan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #11 : 12.01.10 - klo:19:48 »
Ainoa mistä huomasi, että olin saanut riskiryhmään kuuluvana piikin oli paperilla oleva todistus sen saamisesta. Oireista ei ollut tietoakaan.

Turhaa vouhotusta molempiin suuntiin tämä onkin. Itsellänikin oli käsi pari päivää hiukan kipeä piston kohdalta, siinä kaikki.
Moni kaveri sairasti sikaflunssan normaalin sikailun ohella. Maa ei tärissyt tai temppelin esirippu ei tippunutun.

Tauteja on paljon teppavampiakin. Täällä marmatetaan yhdestä flunssasta. Kolera tappaa paljon enemmän kehitysmaissa kuin sikaflunssa. Ei siitä uutisoida, kun se ei hypi länsimaalaisten pumpulilinnaan, sanovat.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #12 : 12.01.10 - klo:19:56 »
Ainoa mistä huomasi, että olin saanut riskiryhmään kuuluvana piikin oli paperilla oleva todistus sen saamisesta. Oireista ei ollut tietoakaan.

Minä taas en kuulu riskiryhmään, koska olen sairastanut elämäni varrella pääasialliset flunssaepidemiat. Enkä ota myöskään sikapiikkiä. En ole koskaan ottanut flunssapiikkiäkään. Jos alkaa näyttämään siltä, että seuraava sikaflunssakierros on edellistä rankempi, voin harkita piikin ottamista. Voi myös olla niin, että nyt otettu piikki ei toimikaan seuraavalla kierroksella. Tarvitaan siis kakkossikapiikki.
Acta, non verba.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #13 : 12.01.10 - klo:20:27 »
Sikapiikin jäljiltä olkavarsi pari päivää kipeänä, ei muuta vaivaa. Pojanpojalla pieni lämmön nousu seuraavana päivänä piikin jälkeen. Pahemmat ne ilmeisesti ovat vaivat, jos se sikaflunssa iskee, kuin piikin jälkeen.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Sikapiikki
« Vastaus #14 : 12.01.10 - klo:22:41 »
Hämmäsyttävää sooloilua täällä! Jos kerran viranomaiset sanovat... Kyllä on privatisoituminen mennyt pitkäksi! Pandemia uhkaa. Kaikkien on otettava vastuu.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024