Kirjoittaja Aihe: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!  (Luettu 34992 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
 :) Tää on aihe kun saa aina vipinää keyboardeihin.

Täytyy vaan myöntää et kaikista jotenkin reiluimpia ja mukavampia kavereita on mun homo tutut.
Siis itte en osaa ajatella sellaista homoseksuaalista sex suhdetta, mutta noin ihmisenä parhaimpia tyyppejä on homot jotka tunnen.
 Joskus nuorempana kun tutustuin yhteen hän ihan ok tyyppinä johon tutustuin jossain seurakunnassa kysyi et, mennäänkö viemään leipää Arskoille Kylikseen.
Minä tottahan joo, kyllä se käy. Mentiin ja hän ihan vaatimattomasti että hän on jo tehnyt tätä enempikin aikaa, mut toiset ei tuu mukaan kun hän on sellanen.
Siis tää oli 70 tai oisko 80 luvulla.
 Sitten kirjottelin netmissioniin, josta mut potkaistiin pois ja siellä oli joku kaveri joka oli homo ja hän kertoi, että hän kun asuu New yorkissa käy jakamassa leipää arskoille siltojen alla. Ja ihan samanlainen nöyrä tyyppi, arka ja pelokas, mut vakaumus vei miestä, vaikkakin oli ei tosiuskoon sopiva.

Jotekin homot ja körtit kun painottaa, et kun ihminen ei ole omavanhurskas, vaan armonkerjäläinen ovat jolleenkin samanlaisia.
 Molemmilla on rakkaus lähimmäisiin ei oman hyvyyden vuoksi vaan armosta pelastumisen tai armosta vilauksen tietävinä.
Tietävät et itte en ole sen kummempi vaan armoa ikävöivä. Kuitenkin jonkunlainen vakaumus on ja saa tekoihin.

Kyllä körttipainotukset on parasta. Musta siistii kun tietää et armonalla tässä olen ja se armo kasvattaa.
Omavanhurskailla on joku tekojen ja muun painostuksen juttu kun vie eteenpäin. mutta körteillä ja anteeksi homoilla on tiedossa oma mahdottomuus, mutta silti joku vakaumus tai mikä ois oikea sana vie tekemään tekojakin ja alhaalta samalta tasolta.

Olempas nyt taas sekaisin.
Pitiköhän mun sanoo, et homous on syntiä ja pahaa.. :102:

« Viimeksi muokattu: 13.11.09 - klo:18:43 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #1 : 13.11.09 - klo:21:22 »

Pitiköhän mun sanoo, et homous on syntiä ja pahaa.. :102:



Ei pitänyt
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #2 : 13.11.09 - klo:21:40 »
No ei, mut et ois seppos niin tarkka.

En kyllä toisaalta hyväksy homoutta kun se on epäluonnollista.
No vähän mielipiteitä nostattavaa tääkin kommentti, mutta musta yksi suurin synti on se kun homous ei ole luonnollista.
Jos Jumala sanoi, et täyttäkää maa ja lisääntykää, oliko se läh, saarn, asennossa, ni miksi homoutta hyväksytään.
Siis homoutta.?
 Ihmisinä tai lähimmäisinä hyvine tekoineen jostain syytä ainaki mua paljo parempia toiset homot on.

Täällä kirjoitti yksi yltiöhumaani, oliko Kaisa tai Eva Kaisa hänen kommenttinsa olisin kiinnostunut ainakin kuulemaan.
No muittenkin pappien kommentteja ois kiva kuulla, tai onko ne liian arvonsa taakse piiloittuvia?
Niinku yleensä tälläiseen rahvaan huononkansan pariin mielipiteitä tuomaan, siis niinku mä?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #3 : 13.11.09 - klo:21:47 »
No ei, mut et ois seppos niin tarkka.

En kyllä toisaalta hyväksy homoutta kun se on epäluonnollista.
No vähän mielipiteitä nostattavaa tääkin kommentti, mutta musta yksi suurin synti on se kun homous ei ole luonnollista.
Jos Jumala sanoi, et täyttäkää maa ja lisääntykää, oliko se läh, saarn, asennossa, ni miksi homoutta hyväksytään.
Siis homoutta.?
 Ihmisinä tai lähimmäisinä hyvine tekoineen jostain syytä ainaki mua paljo parempia toiset homot on.

Täällä kirjoitti yksi yltiöhumaani, oliko Kaisa tai Eva Kaisa hänen kommenttinsa olisin kiinnostunut ainakin kuulemaan.
No muittenkin pappien kommentteja ois kiva kuulla, tai onko ne liian arvonsa taakse piiloittuvia?
Niinku yleensä tälläiseen rahvaan huononkansan pariin mielipiteitä tuomaan, siis niinku mä?

Ei voi olla syntiä olla Jumalan luoma. Enempää en asiaan puutu sillä se ei ole minun henkilökohtainen ongelma.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #4 : 13.11.09 - klo:21:57 »
Ei voi olla syntiä olla Jumalan luoma. Enempää en asiaan puutu sillä se ei ole minun henkilökohtainen ongelma.
Eiks Jumala luonnut. Mieheksi ja naiseksi?
Sanan mukaan.
Mies tykkää naisesta , nainen miehestä?

Muu on sekotusta kait.
Himpe mikä mäkään oon kommentoimaan asiaa.
Oisko joku vaikka Höl.. Joka vois omalta kannaltaan sanoa.

Hö... On yksi fiksuimmista tänne koskaan kirjoittaneista ja mukava kaveri luonnossakin kun tapasin taipumuksistaan huolimatta, kuten kait jokainen taipumuksineen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #5 : 13.11.09 - klo:22:38 »
Eiks Jumala luonnut. Mieheksi ja naiseksi?
Sanan mukaan.
Mies tykkää naisesta , nainen miehestä?

Muu on sekotusta kait.
Himpe mikä mäkään oon kommentoimaan asiaa.
Oisko joku vaikka Höl.. Joka vois omalta kannaltaan sanoa.

Hö... On yksi fiksuimmista tänne koskaan kirjoittaneista ja mukava kaveri luonnossakin kun tapasin taipumuksistaan huolimatta, kuten kait jokainen taipumuksineen.
Sen lisäksi, että Jumala loi meidän enemmistön perus mieheksi ja naiseksi, niin hän loi myös vähemmistön, joka on eri tavalla orientoitunut kuin enemmistö. Se ei pudota heidän arvoaan millään tavoin. Heidän joukossaan on paljon kuuluisuuksia kuten esimerkiksi Leonardo da Vinci, joka oli lisäksi vasenkätinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #6 : 13.11.09 - klo:22:45 »
Eiks Jumala luonnut. Mieheksi ja naiseksi?
Sanan mukaan.
Mies tykkää naisesta , nainen miehestä?

Muu on sekotusta kait.
Himpe mikä mäkään oon kommentoimaan asiaa.
Oisko joku vaikka Höl.. Joka vois omalta kannaltaan sanoa.

Hö... On yksi fiksuimmista tänne koskaan kirjoittaneista ja mukava kaveri luonnossakin kun tapasin taipumuksistaan huolimatta, kuten kait jokainen taipumuksineen.

En ole pappi, enkä Hö, eikä minulla ole edes omakohtaista kokemusta, mutta haluan kommentoida kuitenkin.

Mie ajattelen niin, että Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Jumala katsoi luomistyötään ja totesi että näin on hyvä. Mutta sitten tuli tämä syntinlankeemus, jonka jälkeen mikään ei ole enää täydellistä.
Ihmisiä syntyy sokeina, raajarikkoina, homoina.... Se ei käsittääkseni ollut Jumalan alkuperäinen tarkoitus. Siitä huolimatta olemme kaikki tyyni Jumalan luomia ja lunastamia.
Eikä siitä ole hirveän kauan, kun on vakavasti pohdittu, voiko sokea tai cp-vammainen toimia pappina. Erilaisuuteen on niin vaikea suhtautua.

Mainitsit Viisveisaaja, että kaikki homot tuttavasi ovat mahtavia tyyppejä. Minäkin tunnen muutamia, mutta ainakin entinen pomoni oli melkoisen kireä ja niuho tyyppi.
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8396
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #7 : 13.11.09 - klo:23:05 »
Juu.. Leonardon vinssistä tiedä sanoa, muuta kuin että lahjakas kaveri ja rohkea oman tien kulkija.
Se kuinka eettisesti oikeita oli hänen juttunsa olen sitä mieltä et ois voinu ukko olla ihan vaan itekseen juttujensa kanssa.

Punatukkainen Pyryharakka voinee syyttä homo opettajansa nuivaa asenetta ehkä hiuksiensa vuoksi?
Mistäs sitä tietää?
Kuitenkin jos itse omalta kohdaltani ajattelisin olevani homo ja joku Pyryharakka Punaisesine hiuksineen tulisi luokalle, niin vaikea olisi siihen suhtautua.
Ajattelisin, siinä joku joka  on jotakin mitä ei ole..
Vaikkakin itse Pyryn textejä luettuani tykkään ihan paljon Pyryharakan Punaisesta tukasta., sopii hyvin kuvaan texteistä välittyvästä immeisestä.

Noh,. Homona se voisi kuitenkin nostaa nuivia tunteita henkilöä kohtaan.

Noh voi olla että opettaja vaan oli nuiva ja pönttö.
Mietä on ihan ei opettajissakin pönttöjä.

Olen edelleen sitä mieltä että homoissa on ihan hyviä tyyppejä.
Ja juuri siksi että he ovat paljon kuten körtit, ei niin omavanhurskaita. :icon_rolleyes:

Ja sitä mieltä, että Pyryharakan hiukset on ihan ihqu coolit. ja antaa tehokkaan kuvan.
Luonnekkin on mitä paras textien perusteella.


Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10402
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #8 : 14.11.09 - klo:05:57 »
Vähemmistöistä puristuu aina timantteja enemmistön paineessa.
Nuiva ennakkoasenne saattaa vaikuttaa, että poikkeavan osoittautuessakin normaaliksi vaikutelma lyö yli.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

santtu-62

  • Vieras
Kaikki muutkin on ok, vaikka en sitä tajua.
« Vastaus #9 : 14.11.09 - klo:10:04 »
Otsikon olisi mahdollisesti pitänyt olla seuraavanlainen:

Kaikki muutkin on ok, vaikka en sitä tajua.

Nyt kumminkin alkaa vaihteeksi ”peräkammarin” seurat sitten foorumilla.
Sitä se teettää perjantai-illan huuma …

http://www.youtube.com/watch?v=C8RToRb4HcE

Mä osaan istuu hiljaa ja aloillaan,
Seurata muiden hälinää
Nurkkapöydän takaa...


että sillee viisveisaaja.
« Viimeksi muokattu: 14.11.09 - klo:10:07 kirjoittanut Benkku »

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #10 : 14.11.09 - klo:11:01 »
Ymmärrän, että heterolle miehelle on aikamoista kipuilua ymmärtää homot ihmisiksi. Minäkin omat kamppailuni olen asiasta käynyt. Näyttää kuitenkin siltä, että kansalaiset ovat valmiita hyväksymään homojen liiton siunaamisen kirkosta. Homo ovat ihmisiä, Jumalan luomia. Eivätkä vain ihmiset ole homoja.
Acta, non verba.

Poissa joonasv

  • Istahtaa penkin päähän veisaamaan
  • Viestejä: 41
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #11 : 15.11.09 - klo:17:22 »
Jumala kaikkitietävänä ja kaikkivaltiaana varmaankin tiesi ihmisen luodessaan, minkälaisen olion päästää maan päälle mellastamaan. Ihminen kaikkine taipumuksineen onkin oman uskomukseni mukaan aivan niin luonnollinen juttu, kuin vain voi olla. Joku tosin keksi raapustaa raamattuun, että tämä ja tämä juttu ei sovi ja näinpä olemme helisemässä kyseisistä seikoista maailman tappiin saakka. En väitä, että keskustelu aiheesta olisi turhaa, mutta luulenpa, että tarraisimme kiinni jopa lähimpään homoon hetkenä jona maailma poksahtaa.. :kahvi:

   

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #12 : 15.11.09 - klo:21:04 »
Ymmärrän, että heterolle miehelle on aikamoista kipuilua ymmärtää homot ihmisiksi. Minäkin omat kamppailuni olen asiasta käynyt.

En tiedä, en ole mies, mutta luulisi tämmöösellä naisenlogiikalla, että heteromiehelle olisi vaikeampaa suvaita lesboja kuin homoja. Eihän ne homot heteromiesten kanssa samoista naisista kilpaile, mutta mitä tekee lesbo? Hyvällä tuurilla iskee naisen heteromiehen silmien edestä... :icon_wink:

Viisveisaajalle tiedoksi, Pyryharakan hiukset ovat olleet leiskuvan punaiset vasta muutaman vuoden. Tämä ikävä pomo, joka sattui olemaan homo, oli Pyryharakalla liki kolmekymmentä vuotta sitten...en tiedä tapauksesta sen enempää, mutta suattaapi olla, että pomon kireys johtui osittain siitäkin, että tuohon maailman aikaan homouteen suhtauduttiin hyvin toisella tapaa kuin nykyään...

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #13 : 16.11.09 - klo:00:55 »
Minä olen halunnut keskustella. Ateistien, työväenluokan, keskiluokkaisen, työttömien tohtorien kanssa... jännä juttu... olen keskiluokkainen ja tykkään jutella homojen ja lesbojen kanssa... he ovat niin herkkiä, körttiläisiä ja kahvilassa puoli vuotta sitten lesbopari esittivät "Herraa hyvää kiittäkäät" kaksiäänisesti... EIVÄTKÖ HE OLE KÖRTTILÄISIÄ...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22077
Vs: Homot ja muut jotenkin ok, vaik kaikki ei tajuu!
« Vastaus #14 : 16.11.09 - klo:12:00 »
Murrosikäisten poikien homofobia näyttää lähtevän pelosta, että homous olisi tarttuvaa. Ainakin sen avulla yritetään vakuuttaa tai vakuuttua, etten minä ainakaan...