Kirjoittaja Aihe: Flunssa - mitä hyötyä?  (Luettu 4132 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Flunssa - mitä hyötyä?
« : 06.11.09 - klo:13:47 »
Kurkku kipeä, kuivaa yskää, vähän jäsenkipua ja kuumetta pukkaa. Mitäkö hyötyä?

Sen verran harvoin olen flunssassa, että ehkä opin ymmärtämään paremmin niitä "luusereita, jotka eivät voi tulla sinne eivätkä tänne vapaaehtoisiin töihin, kun ovat sairaana". Samoin huomasin, että kahvinjuonti ei kiinnosta kauheasti.  :kahvi: Tavallisesti sitä täytyy siemailla joka välissä, ehkäpä vähän liikaakin. Nyt muuten oivalsin, että pääkipu voi olla kahvin puutettakin, kun siihen on tottunut.

Päivällä voi ihan hyvällä omallatunnolla olla pois töistä ja nukkua. Samoin tekemättömät kotityöt eivät rassaa, kun ei jaksa niin ei jaksa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Eetu

  • Yhtyy veisaamaan: Koska valaissee...
  • Viestejä: 65
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #1 : 10.11.09 - klo:00:04 »
Ehkä flunssa onkin juuri tarkoitettu lepäämiseksi ja akkujen lataamiseksi...  Kipeänä voi juoda kuumaa  :kahvi: ja olla vaan...  :107: Ei mitään kivaa, mutta flunssilla on onneksi taipumus mennä ohi.  :023: Sikainfluenssasta saisi oman keskustelunsa aikaan varmaan täälläkin...  :icon_frown:

Poissa jazbaz

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #2 : 10.11.09 - klo:10:26 »
Ehkä tämä tiedotusvälineiden aktiivinen rummuttaminen pikkuhiljaa iskostaa meidän suomalaisten mieliin käsienpesun :109: tarpeellisuuden perushygienian ylläpidossa.
Turhuuksien turjake

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #3 : 04.02.10 - klo:11:59 »
Mitäkö hyötyä?

Päivällä voi ihan hyvällä omallatunnolla olla pois töistä ja nukkua. Samoin tekemättömät kotityöt eivät rassaa, kun ei jaksa niin ei jaksa.

Ei jaksa, ei  :eusa_eh:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #4 : 04.02.10 - klo:12:50 »
Hyvä flunssalääke on muuten C-vimin-niminen porevitamiini. Runsaasti, yli normaaliannoksen vitamiini. Sellaisen, kun vetää naamaansa, alkaa tuntea oireita terveeksitulemisesta.  :109:
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #5 : 06.02.10 - klo:09:50 »
On siitä hyötyä, kun on pakko levätä. 

Jos työpaikalle kasautuu tolkuton määrä rästitöitä, niin että viimeistään silloin sairastuu uudestaan kun pitäisi mennä niitä purkamaan, voi olla vaikea levätäkään tosin.

Tulehdustaudit  saattavat jopa heikentää elimistön puolustskykyä, vaikka lopun perin pitäisi käydä päinvastoin ja käykin -- siinä tapahtuu jokin ihme notkahdus, toipilasaikana sairastuu herkemmin uudestaan. C-vitamiinista on tasan kaksi mielipidettä, mutta ei se haittaakaan. Kokeile sinkkiä, sen pitäisi vahvistaa limakalvoja, sinkki- echinaforce-imeskelytabletei olen itse käyttänyt.  D-vitamiinivaje on varsin tavallista, ja helppoa korjata.  Lepää kunnolla.

Sairastaessa harjaantuu. Monin tavoin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #6 : 06.02.10 - klo:10:48 »
Sairastaessa harjaantuu. Monin tavoin.

Tai sitten taantuu ja jumittuu foorumille. Ja pahoittaa mielensä..... 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #7 : 06.02.10 - klo:10:57 »
Tai sitten taantuu ja jumittuu foorumille. Ja pahoittaa mielensä.....  

Nyt on todistettu, että flunssassa jumittuu foorumille, jonka takia taantuu henkisesti.  :icon_eek:


(varmuuden vuoksi sanon, että tämä on vitsi, tiedoksi myös Kotimaa24-sivuille)

« Viimeksi muokattu: 06.02.10 - klo:11:02 kirjoittanut Salis »
Acta, non verba.

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #8 : 06.02.10 - klo:11:03 »
Tai sitten taantuu ja jumittuu foorumille. Ja pahoittaa mielensä..... 
Elä nyt Hippiäinen..  :056:

Kerran yksi hoitaja sanoi, että moni ei suostuisi millään sairastamaan, silloinhan joutuu pysähtymään ja kohtaamaan itsensä. Sellainen voi pelottaa, kun on pakko pysähtyä, varsinkin pidemmän ja vakavamman sairauden kohdatessa.
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #9 : 06.02.10 - klo:11:10 »
Elä nyt Hippiäinen..  :056:

Kerran yksi hoitaja sanoi, että moni ei suostuisi millään sairastamaan, silloinhan joutuu pysähtymään ja kohtaamaan itsensä. Sellainen voi pelottaa, kun on pakko pysähtyä, varsinkin pidemmän ja vakavamman sairauden kohdatessa.

Sairastin lukioaikana vaikean flunssan. Siinä meni 2 viikkoa sängyssä ja 2 viikkoa toipumiseen. Kuumehourailua vähän joka päivä. Epäilin jo, että menehdyn tautiin. Tuon kuukauden aikana opin tuntemaan aivan uudestaan isäni. Näin ensimmäisen kerran elämässäni, että isä oli todella huolissaan minusta. Hän kävi useaan otteeseen työpaikaltaan katsomassa ja helpottamassa oloani. Sain tuntea, että isä rakastaa minua.
Acta, non verba.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #10 : 06.02.10 - klo:14:19 »
Tai sitten taantuu ja jumittuu foorumille. Ja pahoittaa mielensä..... 
Elähän. Taantuminen juuri on terveellistä, kunhan ei tule tavaksi, ainakaan ainoaksi tavaksi, ja on stten taas tervehyttyä muutakin kuin foorumi.

Ja hyväksi on myös jokin kevyt johon ei muuten rupea. Suosittelen nuoruudesta tuttuja kirjoja, Anna-sarjaa tai muuta. Hyvä kokemus.

Hämmästyin Saliksen juttua sillä minlla on täsmälleen sama kokemus, olin kymmenvuotias ja myös monta päivää sekaisin houreissani neljänkymmenen asteen kuumeessa. Ihmettelen ettei viety sairaalaan - no, silloin ei viety.  Isäni kävi monta kertaa päivässä katsomassa että olen hengissä, vaikka minlle oli järjestetty vahtijaksi joku täti. 

Sulkeutunut mies, jonka oli vaikeaa näyttää tunteitaan mitenkään, tuli ne paljastaneeksi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Flunssa - mitä hyötyä?
« Vastaus #11 : 08.02.10 - klo:17:56 »
Tai sitten taantuu ja jumittuu foorumille. Ja pahoittaa mielensä..... 

Elä nyt Hippiäinen..  :056:

Elähän. Taantuminen juuri on terveellistä, kunhan ei tule tavaksi, ainakaan ainoaksi tavaksi, ja on stten taas tervehyttyä muutakin kuin foorumi.

Kiitos, elämä taitaa voittaa  :045:
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)