Kirjoittaja Aihe: Lasten suusta  (Luettu 28690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #60 : 11.09.13 - klo:10:35 »
Kun oppilailta lipsahtaa 'herrajumala!', huomautan usein, että 'herra lehtori' riittää minulle varsin hyvin.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #61 : 14.09.13 - klo:08:40 »
Pylly alkaa "pyyllä".

Facebookin kertomaa kouluunkäynnin aloittaneen lukemisen taidon ensiaskelista.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #62 : 14.09.13 - klo:17:27 »
Siltä varalta, että en ole kertonut, niin kun pikkupoikamme oli siinä varmaan noin 2 vuoden ikäinen, olimme eräässä kirkossa sunnunta-aamupäivänä.
Juuri ennen, kuin tuli papin vuorosanat "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" niin pikkupoikamme sanoi kirkkaalla kuuluvalla pienen pojan äänellä, että "Isän ja Pojan". Tilanne oli koomisen hauskan mukava, koska poika tiesi, mitä seuraavaksi tulee. Kyllä tuon jälkeen pappikin tietää, mitä ovat seuraavat vuorosat.

Kerran, kun olimme tulossa kirkkoon, poika kuuli laulua. Kuoro siellä harjoitteli. Hän kysäisi lieväti huolestuneena, että "Onko Isän ja Pojan jo mennyt"? Kerroin, että ei ole vielä.

Kerran muistan, että kun poikamme oli parvekkeella leikkimässä, hän yhtäkkiä juoksi parvekkeen kaiteelle katsomaan, koska hän tunnisti, että nyt on se hetki, jolloin tulee se "Isän ja Pojan...".

Poika on nyt neljän ikäinen ja tuo "Isän ja Pojan" vaihe on jo tasaantunut, mukaan on tullut paljon muuta hyödyllistä.

Poissa Antti Juhani

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 485
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #63 : 14.09.13 - klo:22:20 »
Tapahtui nelisenkymmentä vuotta sitten kotipuolessani. Esko, ystäväni meni perheineen sunnuntaina kirkkoon.
Poika Tuomo ei kerennyt syödä aamupalaa, niinpä otettiin karjalanpiirakat mukaan kirkon penkkiin.
Rovasti Pulkkinen sanoi saarnatuolista: Ihminen ei elä ainoastaa leivästä.
Tuomo sanoi siihen, piirakan pala suussaan kirkkaalla lapsen äänellä; Tämä on piirakkoo.
Rovasti oli huumorimiehiä, kuivan huumorin kertoja.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #64 : 15.09.13 - klo:01:27 »
Vaimon mukaan pikkupoikamme olisi eilen illalla pohtinut maailman luomista. Maailmahan on hyvin laaja ja lavea. Sanallaanhan Jumala tämän maailmankaikkeuden on luonut.
Jotain siihen suuntaan oli poika ihmetellyt, että
on sillä Jumalalla kyllä ollut paljon sanomista kun on tämän kaiken luonut.
(en tarkkaan enää muista, mutta jotain tuollaista)

Itse  en ole ikinä tullut aiemmin ajatelleeksi asiaa tuolta kannalta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #65 : 18.09.13 - klo:09:18 »
Länsi-Savon lasten sutkautuksia: http://www.lansi-savo.fi/lasten-suusta-kuultua

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #66 : 18.09.13 - klo:13:34 »
Perheeseen oli koulusta lähetetty täytettävä ja täydennettävä kysely. Äiti ruksaili ja vastaili minkä osasi. Varmuudeksi hän kysyi jälkeläiseltään:
Mitä vastaan kysymykseen Mikä on perheenne vahvuus ? Lapsi vastasi: Sarkasmi ! ( poika 11 vuotta )
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #67 : 18.09.13 - klo:17:14 »
Lapset käyttävät perheen sanoja. Olen voinut kertoakin kuopuksesta, joka tuli päiväkodista ja sanoi yllättäen kiinni olevan ulko-oven edessä: _ Merkillinen syndrooma, mysteereistä mysteerein!

Poissa Sarai

  • Kotimatkalla
  • Viestejä: 309
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #68 : 25.09.13 - klo:08:13 »
Pikku-S (1v 8kk) puhuu lähinnä yksittäisiä sanoja, ja lisäksi osaa kysyä "Missäseon?" ja "Mikäseon?"

Tässä yksi aamu heräsin siihen, että vieressäni kävi kova pälpätys, tytön omalla kielellä. Kysyin, että mitäs asiaa sulla on, ja tyttö vastasi: "No tätä!"

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10399
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #69 : 25.09.13 - klo:08:32 »

   Täti kysyi, kuinka vanha sinä olet?

- En minä ole vanha. Minä olen lapsi vasta.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #70 : 12.02.14 - klo:10:47 »
Viime yönä vajaat 5 vuotta oleva Rasmus poikamme alkoi nauraa.
Kyselin naurun syytä.
Hän kertoi, että hän näki hassua unta.
Mikä uni on ollut kyseessä, kiinnosti minua.
Tenttasin pikkupoikaamme ja sain lopulta selville, että hän oli nähnyt sellaista unta, että isi oli yrittänyt laittaa hänen ulkohousujaan itselleen jalkaansa.
Olin siis hänen unessaan yrittänyt pukea itselleni Rasmuksen ulkohousuja ja eiväthän ne minulle mahdu.
Se oli yöllä poikaa naurattanut.
Tuli taas yksi uusi arvokas ja hauska muisto minulle ja vaimolleni jo olemassa olevien muistojen joukkoon.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #71 : 12.02.14 - klo:12:54 »
 :eusa_angel:

Lasten suusta kuulee joskus totuuksia.
Tai sitten hauskoja juttuja.
-

Kun lapseni olivat vielä pieniä ja illalla siinä joulun alla villeilivät kaikki kolme niin menin ulos, otin pukin naamarin ja kelkan ja menin olkkarin ikkunalle ja kurkkailin.
Sitten menin takaisin sisälle niin yksi lapsista tokaisi heti...äiti miks sä kurkit äsken ikkunasta. :icon_xmasrazz:

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #72 : 12.02.14 - klo:12:58 »
 :114:

Ja toinen kerta.
Naapurin mies oli joulupukkina ja esikoinen istui hänen sylissään lahjat jaettuaan.
Kun pukki oli mennyt niin poika kysyi että miksi sillä pukilla oli "T:n" housut.
Että tarkkasilmäisiä ovat pikkuiset piltit toisinaan, paljon tarkkanäköisempiä ja huomaavampia kuin itse. :eusa_angel:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #73 : 12.02.14 - klo:14:04 »
Mä vasta toiveikkaana odottelen totuuksia...lapsenlapseltani...pappa osaa sanoa...tarkoittaa muumipappaa :icon_sad:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Lasten suusta
« Vastaus #74 : 12.02.14 - klo:14:43 »
Mä vasta toiveikkaana odottelen totuuksia...lapsenlapseltani...pappa osaa sanoa...tarkoittaa muumipappaa :icon_sad:

Älä vielä huolestu, jospa me muuttuisimme Muumipapan näköisiksi ja osaaviksi. :023: