Kirjoittaja Aihe: Viettelykseni  (Luettu 5092 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Viettelykseni
« : 05.06.18 - klo:15:52 »
Minulla kuten muillakin on viettelyksiä. Kaikkia en kehtaa mainta, mutta tällä hetkellä olen heikkona mansikoihin, kuten joka kesä. On Hollantilaisia ja kotimaisia pienen omenan kokoisia haukattavia herkkuja. Molemmat ovat tosi makeita ja suussasulavan hyviä sekä terveellisiä, niin mielelle kuin ruumiille. Syön yhden suven aikana yli 20kg mansikoita. Loppukesästä tulevat sitten tilalle vadelmat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #1 : 05.06.18 - klo:16:28 »
Ah mansikat !  Kyllä maistuu minullekin, mutta viime vuosina olen saanut niistä kurkun turvotusta, niin eilenkin kun en tätä muistanut ostettuani kevään toiset marjat. Yö meni yskiessä.

Minua hoikuttelevat kukat. Ostan niitä joka lauantai talvi-aikaan ja saan siitä Matilta välistä nuhteita. Kesällä otan omasta pihasta mitä on. Kukkia pitää olla ainakin kolmessa maljakossa meillä.

Olen alkanut miettiä, että ajattelen vieläkin liikaa itseäni vaikka olen tietoisesti yrittänyt ojentautua itsestä ulospäin. Itseenä käpertyminen on jos ei syntiä, ainakin pahe.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #2 : 05.06.18 - klo:18:26 »
Juuri hetki sitten minua vietteli Castellon sinihomejuusto. Voisin syödä yhdeltä istumalta koko paketin...helposti kaksikin.  :003:  Sitten yritän aina muistutella itselleni, että siinä on ihan huikea määrä sitä vääränlaista rasvaa, jota en saisi syödä.  :icon_rolleyes:
Auraan verratuna tämä on paljon pehmeämpää, eikä niin suolaista. Suolaakin minun pitäisi välttää.  :icon_rolleyes:
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #3 : 06.06.18 - klo:13:39 »
Vaimo on auttamassa tyttären muuttoa, joten jouduin ostamaan itselleni ruokaa. Yksi maalaispatonki; Blå Castello juusto ja reilusti mansikoita. Kyllä sillä yhden päivän pärjää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #4 : 06.06.18 - klo:14:53 »
Tässähän olisi minullekin hyvää vihjettä miten saisin itselleni iltapalaa helpolla....
joskus tulee torilta ostettua muikkukukkoa, torilla vaan käyn turhan harvakseltaan... :eusa_angel:

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8328
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #5 : 06.06.18 - klo:16:28 »

Hmm, vähäpukeisia sten katteleminen kesällä, mutta kun ikääkin jo on, niin se ei iso.

Luulisin makkara isokiusaus, kun yli painoa.

No isoin kiusaus telkku ja filmit.
Niitten liigasta kattelemisesta, kun pääsisin eroon.

Siisti aihe seppokseltä.
Tekee hyvää sielulle miettiä tätä
Tik toc.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #6 : 06.06.18 - klo:16:41 »
Negatiivisen ajattelun syöverit viettelevät taas.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #7 : 06.06.18 - klo:18:50 »
Mulle taas se Auran sinihomejuusto on ihan must-juttu.
Syön sellaisenaankin appelsiinimehun kanssa ja moniin ruokiin antaa lisäpotkua.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #8 : 06.06.18 - klo:19:05 »
Mulle taas se Auran sinihomejuusto on ihan must-juttu.
Syön sellaisenaankin appelsiinimehun kanssa ja moniin ruokiin antaa lisäpotkua.

Aura on vahvemman makuista ja parempaa, mutta sitä ei voi levittää leivälle, kun se murenee käsiin. Siis leivälle Castelloa ja muuten Auraa. Sovitaanko näin?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #9 : 06.06.18 - klo:19:11 »
Ehdottomasti sovítaan, mulle passaa näin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #10 : 08.06.18 - klo:09:32 »
Punajuuriraasteesta, aurajuustosta ja smetanasta saa aivan huikean ihanan laatikon. Ei tarvita mitään mausteita, ei edes suolaa. Aurassa on sitä ihan riittämiin. Mittasuhteet: 600g punajuurta, 1 pkt auraa, n. 2 dl smetanaa. 
Pyryharakka

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #11 : 08.06.18 - klo:22:03 »
Mansikka oli nyt ajankohtainen (söin 800g mansikoita ja tuli vegaani päivä), mutta näitä ihania viettelyksiä on muitakin homejuustojen ja parmankinkun lisäksi. Otetaan esimerkiksi paistettu hapankaali. Myöskään puoliraakaa sisäfilettä ei tule unohtaa.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #12 : 09.06.18 - klo:08:35 »
Minun uusi kahvileipäni on ohut voileipäkeksi pyöreä Crisp tms. ja pieni siivu mustaleima-emmentalia päälle.

Suositelluista terveysvaikutteisista ruoka-aineista on viettelykseni tuoreet taatelin ja
juusto-oliivit.

Sekä, hapankaali. Paistettuna sitä ei voita mikään !

Joskus tekee mieli kuohuviiniä, mutta harvemmin enää.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #13 : 09.06.18 - klo:11:20 »
Viimeöinen halla todennäköisesti vikuutti mansikankukkia. Satohan siitä kärsii. Kaariinan enari on 43 ämpäriä mansikoita omasta pellosta, siitä on 6-7 vuotta. Vaikka "jalostan" mansikoita pirtissä penkillä istuen, niin en niitä juurikaan napostele. Syynä on se, että mansikka on minulle pikadiureetti, josta johtuen seisoisin vesisirpppini ääressä enkä lohkoisi jaloa marjaa.
Tässä tulee hallayöstä mieleeni yksi tarina tämän kylän pikkutilallisesta. Hän on kuulemma tullut kauppaan kovalla tohinalla ja kertonut, että "kyllä halla taas ehtii käydä eväilläni kolme kertaa ennenkuin itse pääsen syömään". Emännät siihen ihmettelemään, että mitenkä se on mahdollista. Pikkuvekkuli siihen sai vastata, että ensin pellolla, sitten laarissa ja vielä kerran repussani.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Viettelykseni
« Vastaus #14 : 09.06.18 - klo:20:02 »
Niin, isot herkkusienet...kanta pois ja täytteenä vaikka Auran sinihomejuustoa ja päälle pari siivua pekonia ja hammastikouilla sydeemi kiinni.
Grillattuna foliossa -...- makuhermojen ylenpalttista nautintoa.

Ja joskus kunnon pihvi, nam ja taas jaksaa. :eusa_angel:

Oliiveja syön joskus ihan sellaisenaan.