Kirjoittaja Aihe: Saalemin halaama lukee Lagusta  (Luettu 1988 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Saalemin halaama lukee Lagusta
« : 19.11.19 - klo:21:11 »


 Kyösti Karjalainen, tuo Saalemin halaama vapaiden suuntien mies, lukee mielellään körttipappi Lagusta ja Laguksesta. Havaintoja ja huomioita Paavo Ruotsalaisesta hänellä on paljon.  Jonain päivänä selvitän tarkkaan sen, mikä tämä Karjalais-Kyösti lopulta on miehiään. Viisveisaaja auttanee minua siinä. :kahvi:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Saalemin halaama lukee Lagusta
« Vastaus #1 : 20.11.19 - klo:05:31 »

   Ryhmiin kuuluminen on ollut ja tulee olemaan tosiasia. Ryhmien laidoilla on etsijöitä, jotka liikkuvat. Turvaa ja rauhaa etsivä saa sen jostakin. Kuitenkin hän siinä samassa tulee merkityksi. Vapaus ei ole täydellistä. Porukan ytimessä ovat lujimmin sitoutuneet. Heitä arat lampaat seuraavat saadakseen elää ilman pelkoa.
Kyösti on kirjoittanut olevansa etsijä. Etsijä ylittää rehellisyydessään rajoja. Vilpittömyys voittaa opportunismin. Lukeutuminen kahlitsee. Nuoruuden kasvussa saadut impulssit ovat pohjavirtaa, mitä aikuisuudessa testaa ja jolle myös rakentaa, kunnes elämän kääntyessä iltaan oleellinen suodattuu, kirkastuu ja jää ainoaksi totuudeksi. Mitä se on? Se on kaikilla eri, mutta kuitenkin sama. Siinä on aineksia "rakkaudesta", "hyväksymisestä", "rauhasta", "ilosta", "levosta", "toivosta", "kiitollisuudesta", "uskosta", "luottamuksesta", "elämän jatkuvuudesta".

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Saalemin halaama lukee Lagusta
« Vastaus #2 : 21.11.19 - klo:05:31 »
   Ryhmiin kuuluminen on ollut ja tulee olemaan tosiasia. Ryhmien laidoilla on etsijöitä, jotka liikkuvat. Turvaa ja rauhaa etsivä saa sen jostakin. Kuitenkin hän siinä samassa tulee merkityksi. Vapaus ei ole täydellistä. Porukan ytimessä ovat lujimmin sitoutuneet. Heitä arat lampaat seuraavat saadakseen elää ilman pelkoa.
Kyösti on kirjoittanut olevansa etsijä. Etsijä ylittää rehellisyydessään rajoja. Vilpittömyys voittaa opportunismin. Lukeutuminen kahlitsee. Nuoruuden kasvussa saadut impulssit ovat pohjavirtaa, mitä aikuisuudessa testaa ja jolle myös rakentaa, kunnes elämän kääntyessä iltaan oleellinen suodattuu, kirkastuu ja jää ainoaksi totuudeksi. Mitä se on? Se on kaikilla eri, mutta kuitenkin sama. Siinä on aineksia "rakkaudesta", "hyväksymisestä", "rauhasta", "ilosta", "levosta", "toivosta", "kiitollisuudesta", "uskosta", "luottamuksesta", "elämän jatkuvuudesta".

Tuohon ylle entinen Satman on kykenyt kirjoittamaan olennaispohdintaa, mielestäni. :023:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Saalemin halaama lukee Lagusta
« Vastaus #3 : 21.11.19 - klo:08:29 »

   Kiitos, Kalistaja!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Saalemin halaama lukee Lagusta
« Vastaus #4 : 22.11.19 - klo:17:47 »
 Kalistaja: Kyösti Karjalainen on äärettömän helppo tunnistaa, koska hän on kirjoittanut omalla nimellään eri keskustelupalstoilla jo ainakin 14 vuotta, jotka olen itse ollut mukana.   Raamattuikkunoitaan olen vilkuillut eräiden Helsingin pääkatujen varrella vuosikausia, jossa ikkunassa on ollut sopiva raamatunlause. Aiotko ruveta vainoamaan? :018: :039:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Saalemin halaama lukee Lagusta
« Vastaus #5 : 23.11.19 - klo:15:10 »
Kalistaja: Kyösti Karjalainen on äärettömän helppo tunnistaa, koska hän on kirjoittanut omalla nimellään eri keskustelupalstoilla jo ainakin 14 vuotta, jotka olen itse ollut mukana.   Raamattuikkunoitaan olen vilkuillut eräiden Helsingin pääkatujen varrella vuosikausia, jossa ikkunassa on ollut sopiva raamatunlause. Aiotko ruveta vainoamaan? :018: :039:

Vainoamaan?

Se vanha vainooja, kavala kauhea...!

Nyt iskit kirveen - tai vasaran - kiveen, vasara! Ennen kuin laitoit tästä Kyösti Karjalais-asiasta sanaakaan julki, ehdin jo käydä syömässä - Kyösti Karjalaisen kanssa, ja hänen pyynnöstään. Keskustelu oli antoisa, ja se kesti. Useamman tunnin.  Molemmat me virkistyimme toistemme ajatuksista ja mietteistä, siitä olen aivan varma. :kahvi:

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Saalemin halaama lukee Lagusta
« Vastaus #6 : 23.11.19 - klo:18:11 »
En pidä foorumin hengen mukaisina keskusteluja yhdestä foorumin keskustelijasta. Pyydän välttämään niitä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi